התייעצות הייתם מעבירים כיתה?

מצב
הנושא נעול.

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
את רצינית? עם מישהו עושה משהו רע, לא אכפת לי אם רע לו או טוב לא.
עובדה, הוא עשה משהו לא בסדר וצריך להתמודד עם זה. ען המציאות.
לא טענתי אחרת, רק הסברתי שזה מגיע ממקום שרע לו,
זה לא מצדיק את המעשים שלו, ולמרות שרע לו הוא יכל לבחור לעשות טוב,
למרות שזה מגיע ממקום שרע לו עדיין יש לו בחירה חופשית.
לדוג' מיזהו פגע בילד , ואז כמו תמיד כולם אומרים איך שיש לו בעיות נפשיות והוא לא אשם והוא לא רע.
בואו, זה לא מעניין את ההורים של הילד שניפגע, תכלס, הילד שלהם ניפגע מאיש רע!
נכון, הוא נפגע מאיש רע! לפעמים הוא עם בעיות נפשיות ולפעמים הוא בלי בעיות נפשיות
(למרות שנראה לי שאדם בריא בנפשו לא פוגע באחרים, עצם העובדה שהוא פגע זה אומר שמשהו בנפש שלו לא בסדר), אשם הוא בטוח אשם, לקבל את העונש שלו הוא חייב!!
אבל היה לו רע זה גם בטוח.
שוב, אני לא אומרת שבגלל זה הוא בסדר, אבל זה מגיע מהמקום שהיה לו רע,
מי שטוב לו לא פוגע באחרים!!
מי שרע לו, יכול לבחור לאיפה לנתב את זה.

(גם ההרגשה הטובה/רעה היא נתונה בידיים שלנו, כל אחד יכול לבחור אם יהיה לו טוב או לא)
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים

סמוי

משתמש פעיל
משפט ארור שהגיע מהפסיכולוגיה הארורה !
לפי זה
, כל הרשעים שהיו בכל הדורות מהיטלר ועד עשיו הם לא רעים.
פשוט היה להם רע, והם ביטאו את הרגשה הלא טובה שלהם באמצעים אלימים !
הערבים, הם לא רעים רק רע להם בתוך עזה ! ושהיהודים לקחו להם את הארץ "

לפי החסידים של השיטה הזו, ברגע שילד מפריע, צריך להגיע לילד ולומר לו "מה כואב לך ? למה אתה עצבני ?" (בנימה רחמנית ומתחנפת עם מנגינה.)
את התוצאה של גישה זו, רואים בבתי הספר של החילונים.

הדרך הנכונה היא להבהיר לו פעם ופעמים שבכיתתנו לא מתנהגים כך, ומי שמתנהג כך - נענש
ואז להעניש אחרי שהבהרנו לו בפעם הקודמת את הכללים של התנהגות בכיתה.

ולאחר מכן בהזדמנות אחרת לא בשעת העונש (כי אז הוא לא פנוי להקשיב) אפשר לקרוא לו לשיחה רגועה ולדבר אליו ברוגע ולברר מה עובר עליו ולמה הוא מתנהג כך ואיך הוא מרגיש עם ההתנהגות שלו, ואם זה מועיל בכלל ? אולי אפשר להגיע לאותה מטרה בדרך אחרת ואיך נגיע אליה

שיחה עם ילד זה תורה שלימה שחובה על כל הורה ומורה ללמוד.
אוי ווי.. לשיטתך מה צריכים לעשות לילד להוקיע אותו ו לאסור התחברות עמו כי הוא ילד רע...
וודאי שלא זו הדרך.
ילד שעשה משהו רע מוקיעים את המעשה הרע שעשה בכל דרך שימצא המחנך לעשות.
וברור שאם ניגש לאחר הענישה / תגובה לילד בצורה ברורה ונעימה ומפענחים את היושב על ליבו כאן מחנכים את הילד לבל יעשה שוב את הדבר הרע.
אבל הילד בעיקרון טוב ורוצה להיות טוב אלא שיש לו מניעים מונעים וזאת צריך לאבחן ולהסיר.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אוי ווי.. לשיטתך מה צריכים לעשות לילד להוקיע אותו ו לאסור התחברות עמו כי הוא ילד רע...
הרב מבריסק הקפיד שבנותיו יביאו חברות הביתה ולא ילכו לחברות כדי לראות עם מי הם יתחברו ולהורות להם עם מי לשחק ועם מי לא
ולשיטתך הוא עשה טעות ח"ו כי זה לא נכון להגיד לילד לא להתחבר עם ילד מסוים שמעשיו מקולקלים כי הוא ילד טוב !

להגיד ילד רע או לא זה הכוונה לא להגיד לילד עצמו שהוא רע
אבל לילד שלך מותר וצריך להגיד לולאלהתחבר עם ילד מסוים כי לא ילד טוב, כדי שהוא לא ילמד ממעשיו
 

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
לא טענתי אחרת, רק הסברתי שזה מגיע ממקום שרע לו,
זה לא מצדיק את המעשים שלו, ולמרות שרע לו הוא יכל לבחור לעשות טוב,
למרות שזה מגיע ממקום שרע לו עדיין יש לו בחירה חופשית.

נכון, הוא נפגע מאיש רע! לפעמים הוא עם בעיות נפשיות ולפעמים הוא בלי בעיות נפשיות
(למרות שנראה לי שאדם בריא בנפשו לא פוגע באחרים, עצם העובדה שהוא פגע זה אומר שמשהו בנפש שלו לא בסדר), אשם הוא בטוח אשם, לקבל את העונש שלו הוא חייב!!
אבל היה לו רע זה גם בטוח.
שוב, אני לא אומרת שבגלל זה הוא בסדר, אבל זה מגיע מהמקום שהיה לו רע,
מי שטוב לו לא פוגע באחרים!!
מי שרע לו, יכול לבחור לאיפה לנתב את זה.

(גם ההרגשה הטובה/רעה היא נתונה בידיים שלנו, כל אחד יכול לבחור אם יהיה לו טוב או לא)
בדיוק כפי שמבוגר יכול להיות בעל מניעים שונים, תסכולים וכו אך ברגע שהוא פוגע בסביבה- חובה לעצור את הפגיעה, לפני כל הכלה והבנה שהיא...כך גם אצל ילד!
כאשר מדובר בילד שפוגע בחבריו- וודאי כאשר מדובר בהתנהגות שיטתית- יש לעצור את הפגיעה הזו!!!
ברור שלא בכל צורה, אבל הגענו עד סוף שנה, כנראה שפתרונות אחרים מוצו, וכמו שכבר כתבו- לא מסופר פה על מלמד שפורק תסכולים אישיים על הילד אלא פעולה שנשמעת מחושבת מאד.
האם יש להסתבל על מלמד שכזה כדמות פסולה ברמה שאם הוא אמור ללמד חלק מהיום את הכיתה צריך להוציא ילד שלא נפגע כלל מהמציאות אלא רק רואה מהצד? או שאולי נכון לברר אם המסר שהילד קיבל הוא דווקא שלכל מעשה יש מחיר?

הילד האלים צריך לקבל התיחסות רגשית כלשהי אבל לא בסתירה לצורך האקוטי להגן על חבריו, במקביל!!!
 

פישל לוי

משתמש מקצוען
כדאי מאד לברר את הענין, האם הדבר אכן התרחש כפי שהילד מתאר, כיון שילד עלול לפעמים 'לראות' את המציאות אף על פי שבפועל התרחיש היה שונה ממה שהוא מצייר.
 

HLW מיתוג ועיצוב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
בא נגיד את זה ברור:
כל האמאות שמזועזועות כאן מהמעשה או שיש להם רק בנות והם לא יודעות מה זה ילד אלים ולכן מזדעזעות מעצם המעשה או שהילד שלהם הוא אלים בעצמו.
אמת
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה