דרוש מידע החודש התשיעי, היום התשיעי, השעה התשיעית. אל תפספסו !

*מתחזקת*

משתמש פעיל
השנה, תשפ"ב, מועד זה חל ביום שבת, ט' כסלו (13.11.2021).

מקור הסגולה הוא בספר 'ברית מנוחה', ספר קדמון המוזכר על ידי רבי חיים ויטאל תלמידו של רבי יצחק לוריא (האר"י הקדוש) על סגולה נדירה המתקיימת בכל שנה בשעה התשיעית, ביום התשיעי בחודש התשיעי, הלוא הוא ט' בכסלו (ניסן הוא החודש הראשון).
וכך כתב הרב: "ספר ברית מנוחה נעשה ע"י צדיק קדמון, שנגלה משמים אליו אליהו הנביא וגילה לו סודות ורזין, וביניהם גם את הסוד הבא...
חודש הט' - חודש טוב מן הטובים וחדש רצון. ויום הט' לחודש - מן המובחר שבכל החודש. ושעה תשיעית של יום - שעה טובה ומובחרת משעות היום. ... בה כל הגלגלים בעולמות העליונים נרעשים ומתקיים 'אוצרך הטוב עלינו תפתח' והיא מוכנה מאוד להצלחה, צינור לכל השפע".
(בספר 'ברית מנוחה' מצוין כי מקורה של הסגולה הוא מזמן התנאים, ונאמר ברוח הקודש. כך שהסגולה יש לה מקור,)
 

חתחתול

משתמש צעיר
בכל שנה בשעה התשיעית, ביום התשיעי בחודש התשיעי, הלוא הוא ט' בכסלו (ניסן הוא החודש הראשון).
סליחה שאני הורס את החגיגה אבל במקור המצוטט כתוב מפורש שזה לא בכול שנה אלא רק פעם ב-50 שנה, אז שוב סליחה אבל אין מה לעשות:(:(
(למעונינים הנה הלשון המדויקת: "קבלה יהיה בידך שהשנה התשיעית ליובל – שנה מובחרת. חודש הט' - חודש טוב מן הטובים וחדש רצון. ויום הט' לחודש - מן המובחר שבכל החודש. ושעה תשיעית של יום - שעה טובה ומובחרת משעות היום", ומוסיף: "פעם אחת בחמישים שנה, מגיעה השנה התשיעית ליובל, ובה מגיע החודש התשיעי, ובו יש יום תשיעי ובו יש שעה תשיעית - שבה כל הגלגלים בעולמות העליונים נרעשים ומתקיים 'אוצרך הטוב עלינו תפתח'".)
 

*מתחזקת*

משתמש פעיל
סליחה שאני הורס את החגיגה אבל במקור המצוטט כתוב מפורש שזה לא בכול שנה אלא רק פעם ב-50 שנה, אז שוב סליחה אבל אין מה לעשות:(:(
(למעונינים הנה הלשון המדויקת: "קבלה יהיה בידך שהשנה התשיעית ליובל – שנה מובחרת. חודש הט' - חודש טוב מן הטובים וחדש רצון. ויום הט' לחודש - מן המובחר שבכל החודש. ושעה תשיעית של יום - שעה טובה ומובחרת משעות היום", ומוסיף: "פעם אחת בחמישים שנה, מגיעה השנה התשיעית ליובל, ובה מגיע החודש התשיעי, ובו יש יום תשיעי ובו יש שעה תשיעית - שבה כל הגלגלים בעולמות העליונים נרעשים ומתקיים 'אוצרך הטוב עלינו תפתח'".)
זה לא ברמה הכי גבוהה שיש רק בחמישים שנה אבל כל שנה זה גם שעת רצון גדולה מאוד
 

איזהו

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כל 9 מוסיף לענין, ו-4 פעמים 9 היא הסגולה במלואה. אבל גם 3 פעמים 9, היא 3/4 של הסגולה.
אבל אי קשיא הא קשיא, מהיכן צמח ה-9 דקות, שזה לא מופיע כלל, ולהיפך מדובר על שעה שלימה (כמובן שזה יותר דרמטי שזה רק 9 דקות וכו') במוצאי יו"כ ומוצאי שבת וזמן קרי"ש ושאר מצוות דאור' אף אחד לא מקפיד על זמנים אלו, ופתאום כאן על סגולה גרידא נהיים מחמירים על כל השיטות וכל החומרות.
 

נקודת מחשבה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
סליחה שאני הורס את החגיגה אבל במקור המצוטט כתוב מפורש שזה לא בכול שנה אלא רק פעם ב-50 שנה, אז שוב סליחה אבל אין מה לעשות:(:(
(למעונינים הנה הלשון המדויקת: "קבלה יהיה בידך שהשנה התשיעית ליובל – שנה מובחרת. חודש הט' - חודש טוב מן הטובים וחדש רצון. ויום הט' לחודש - מן המובחר שבכל החודש. ושעה תשיעית של יום - שעה טובה ומובחרת משעות היום", ומוסיף: "פעם אחת בחמישים שנה, מגיעה השנה התשיעית ליובל, ובה מגיע החודש התשיעי, ובו יש יום תשיעי ובו יש שעה תשיעית - שבה כל הגלגלים בעולמות העליונים נרעשים ומתקיים 'אוצרך הטוב עלינו תפתח'".)
אבל היום שלא יודעים בדיוק מתי היובל, תעשה כל שנה
בעז"ה לפחות פעמייים תיפול על התאריך המדויק... עד 120...

1636653904379.png
 
נערך לאחרונה ב:

נקודת מחשבה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
@חתחתול
בנוסף זה שעה שלימה
וקופת העיר בשביל הגימיק מפרסמים שזה רק 9 דק'
לא מדוייק.

"...לגבי השעה התשיעית (13:44 – 13:53) מסביר חינקיס כי אמנם בנקודה זו, הנושא קצת מורכב, אך בקצרה ניתן לומר כך: ישנן 7 שיטות (!) שונות בקרב הפוסקים, כיצד יש למנות את שעות היממה ובאיזו צורה: האם מדובר 'בשעות זמניות' כפי שהיה מקובל בעבר? אולי הכוונה לשעות 'מודרניות' כנהוג במחוזותינו כיום? האם מחשבים שעה ביחס לכל שעות היממה, או אולי רק שעות היום בלבד? האם נחשב מן הזריחה או מנץ החמה? האם מסתיים היום בשקיעה או בצאת הכוכבים?

על פי חישובים מדוייקים, ניתן לכנס את 7 השיטות השונות לטבלה הבאה:
1636654132580.png


כפי שניתן להבחין בטבלה, הזמן המאוחר ביותר לתחילת השעה התשיעית (מודגש בצהוב), ניצב בשיטה ג', והשעון מורה על 1:44. הזמן המוקדם ביותר לסיום השעה התשיעית (מודגש אף הוא בצהוב), ניצב בשיטה ד' כאשר המחוגים מורים על השעה 1:53. זהו למעשה הטווח המינימלי, בו חלה "השעה התשיעית" לכל הדעות ולכל השיטות!

"ואכן מדובר בדבר פלא, בין 1:44 ל-1:53 מדובר בפרק זמן של 9 דקות בדיוק"..."
מקור
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
סליחה שאני הורס את החגיגה אבל במקור המצוטט כתוב מפורש שזה לא בכול שנה אלא רק פעם ב-50 שנה, אז שוב סליחה אבל אין מה לעשות:(:(
(למעונינים הנה הלשון המדויקת: "קבלה יהיה בידך שהשנה התשיעית ליובל – שנה מובחרת. חודש הט' - חודש טוב מן הטובים וחדש רצון. ויום הט' לחודש - מן המובחר שבכל החודש. ושעה תשיעית של יום - שעה טובה ומובחרת משעות היום", ומוסיף: "פעם אחת בחמישים שנה, מגיעה השנה התשיעית ליובל, ובה מגיע החודש התשיעי, ובו יש יום תשיעי ובו יש שעה תשיעית - שבה כל הגלגלים בעולמות העליונים נרעשים ומתקיים 'אוצרך הטוב עלינו תפתח'".)
זה לא פעם בחמישים שנה, זה פעם בתשע שנים.
כל שנה זה זמן מסוגל, אבל בשנה התשיעית זה יותר מכל שנה אחרת.
 
נערך לאחרונה ב:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יותר חשוב מאיזה עניין ערטילאי שהועלה לאחרונה מתהום הנשייה, היא הלכה מפורשת ברמב"ם (שבת פ"ל הי"ב):
אסור להתענות ולזעוק ולהתחנן ולבקש רחמים בשבת.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא מדוייק.

"...לגבי השעה התשיעית (13:44 – 13:53) מסביר חינקיס כי אמנם בנקודה זו, הנושא קצת מורכב, אך בקצרה ניתן לומר כך: ישנן 7 שיטות (!) שונות בקרב הפוסקים, כיצד יש למנות את שעות היממה ובאיזו צורה: האם מדובר 'בשעות זמניות' כפי שהיה מקובל בעבר? אולי הכוונה לשעות 'מודרניות' כנהוג במחוזותינו כיום? האם מחשבים שעה ביחס לכל שעות היממה, או אולי רק שעות היום בלבד? האם נחשב מן הזריחה או מנץ החמה? האם מסתיים היום בשקיעה או בצאת הכוכבים?

על פי חישובים מדוייקים, ניתן לכנס את 7 השיטות השונות לטבלה הבאה:
צפה בקובץ המצורף 1004111

כפי שניתן להבחין בטבלה, הזמן המאוחר ביותר לתחילת השעה התשיעית (מודגש בצהוב), ניצב בשיטה ג', והשעון מורה על 1:44. הזמן המוקדם ביותר לסיום השעה התשיעית (מודגש אף הוא בצהוב), ניצב בשיטה ד' כאשר המחוגים מורים על השעה 1:53. זהו למעשה הטווח המינימלי, בו חלה "השעה התשיעית" לכל הדעות ולכל השיטות!

"ואכן מדובר בדבר פלא, בין 1:44 ל-1:53 מדובר בפרק זמן של 9 דקות בדיוק"..."
מקור
כדי לצאת לכל הדעות אפשר מהשעה 13:00 עד 14:39 לסיים ספר תהילים שלם...

אפשר לבקש דברים הקשורים ברוחניות.

וגם לומר ''ריבונו של עולם אתה יודע מה אני צריך, בבקשה מלא כל משאלות ליבי לטובה ולברכה ולחיים טובים וארוכים''.
יש מתירים להרהר בלב קודם לכן במה שרוצה לבקש.
 

נקודת מחשבה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
יותר חשוב מאיזה עניין ערטילאי שהועלה לאחרונה מתהום הנשייה, היא הלכה מפורשת ברמב"ם (שבת פ"ל הי"ב):
אסור להתענות ולזעוק ולהתחנן ולבקש רחמים בשבת.
יש אצליכם מי שבירך לחולים בשבת?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יש אצליכם מי שבירך לחולים בשבת?
כתב הרמ"א או"ח סי' רפ''ח ס"י:
'וכן מותר לברך החולה המסוכן בו ביום'.
וכתב המגן אברהם שם ס"ק יד:
'אבל שאינו מסוכן ביומו אסור לברכו... ותימא, למה נהגו האידנא שאומר החזן 'מי שבירך לחולה' ואמר 'המקום ישלח לו רפואה שלימה' וכו' דהרי אסור לומר כך בשבת? ואפשר שסומכין על הרמב"ן שסובר שמותר לומר 'המקום ירחם עליו בתוך שאר חולי עמו ישראל' אבל לומר יותר מזה לכולי עלמא אסור. יש להנהיג לומר בתוך המי שבירך 'שבת היא מלזעוק' וכו' '.

כך שמדובר בסוגיא לא פשוטה בכלל, ולמעשה כל בקשה פרטית על דבר שעשוי להזכיר קושי או צער - אסורה.
 
נערך לאחרונה ב:

ברוך 2

משתמש פעיל
לא מדוייק.

"...לגבי השעה התשיעית (13:44 – 13:53) מסביר חינקיס כי אמנם בנקודה זו, הנושא קצת מורכב, אך בקצרה ניתן לומר כך: ישנן 7 שיטות (!) שונות בקרב הפוסקים, כיצד יש למנות את שעות היממה ובאיזו צורה: האם מדובר 'בשעות זמניות' כפי שהיה מקובל בעבר? אולי הכוונה לשעות 'מודרניות' כנהוג במחוזותינו כיום? האם מחשבים שעה ביחס לכל שעות היממה, או אולי רק שעות היום בלבד? האם נחשב מן הזריחה או מנץ החמה? האם מסתיים היום בשקיעה או בצאת הכוכבים?

על פי חישובים מדוייקים, ניתן לכנס את 7 השיטות השונות לטבלה הבאה:
צפה בקובץ המצורף 1004111

כפי שניתן להבחין בטבלה, הזמן המאוחר ביותר לתחילת השעה התשיעית (מודגש בצהוב), ניצב בשיטה ג', והשעון מורה על 1:44. הזמן המוקדם ביותר לסיום השעה התשיעית (מודגש אף הוא בצהוב), ניצב בשיטה ד' כאשר המחוגים מורים על השעה 1:53. זהו למעשה הטווח המינימלי, בו חלה "השעה התשיעית" לכל הדעות ולכל השיטות!

"ואכן מדובר בדבר פלא, בין 1:44 ל-1:53 מדובר בפרק זמן של 9 דקות בדיוק"..."
מקור
וזה כל שנה אותו דבר?!
אף פעם לא 10 או 8?!
 

נקודת מחשבה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
בקשה פרטית על דבר שעשוי להזכיר קושי או צער - אסורה
אז אפשר לבקש ללא הזכרת צער:
ה' יש לי הרבה בריאות ב"ה אפשר עוד קצת בבקשה?
ה' יש לי הרבה עושר ב"ה אפשר עוד קצת בבקשה?
ה' יש לי הרבה אושר ב"ה אפשר עוד קצת בבקשה?
:)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה