הדמית חדר רחצה

morozane

משתמש רשום
זה נכון שצילומי מיקרו הינם אומנותיים במהותם , אבל כאן זה ממש לא הסיפור , ראשית , כי כאן יש לקוח שכנראה לא הבין את התכנון הדו מימדי ועל כן ביקש הדמיה , וכפי שכבר ציינתי , עבודת ההדמיה של ידידנו אמורה בסופו של יום לשרת אותו בכך שתעזור לו להבין ולראות בעיניו את התכנון של המעצב\ת , ואני חוזר וטוען שכאן נקודה זו התפספסה לחלוטין כי מההדמיה לא ניתן להבין את התכנון !

הלקוחה שלי (שהיא במקרה אחותי) דווקא מבינה יפה מאוד תוכניות דו מימדיות. מטרת ההדמיה כאן אינה להוות "תכנית תלת מימדית" של החדר (אע"פ שבמקרים רבים אחרים זו אכן המטרה). המטרה היא לנסות להעביר את ה"אווירה" של המרחב, עם דגש על החומרים והתאורה. עדשת צילום רחבה יעילה בהבהרת התכנון האדריכלי, אך היא גרועה במובנים אחרים מכיון שהיא יוצרת עיוות ותופסת הרבה יותר ממה שהעין שלנו יכולה לראות במבט אחד. אני בחרתי בעדשה שרואה פחות או יותר מה שעין אנושית רואה. אני חושב שזו בחירה מוצלחת כאשר המטרה היא לתת תחושה של איך-זה-להיות-שם.
אינני טוען שהצלחתי במטרתי - יש לי עוד הרבה מה ללמוד עד שאהיה מרוצה מהעבודה של עצמי. אבל לאט לאט...

עוד נקודונת לסיום (עם טיפה התפלספות) - נראה לי שאתה מגיע מתחום העיצוב ולכן רואה את ההדמיה ככלי שמטרתו לשרת את האדריכל (כנראה ששיש בזה אמת, ולכן קוראים להדמיה הדמיה).
בכל מקרה אני מעדיף לראות את התחום הזה כקטגוריה בפני עצמה המאפשרת לתלתיתסט לפרש את המרחב האדריכלי ולתת לו נשמה וכו', ואכמ"ל (אגב, אני מסכים אתך שההדמיה הנוכחית רחוקה מאוד מאוד מלהיקרא יצירת אומנות. בכל מקרה בתהליך יצירתה שולבו שיקולים שאפשר לקרוא להם אומנותיים, כגון חשיבה על סכימת צבעים, ניגודים בתאורה, זוית צילום ועוד).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה