סקירה הבנק הדיגיטלי החדש

קלופ

משתמש פעיל
ציטוט כתבה מדה מרקר מהיום:
בנק חדש אחרי 43 שנה: הבנק הדיגיטלי וואן זירו מתחיל לפעול היום
לבנק וואן זירו (One Zero) יש כיום 12 אלף לקוחות - והוא נערך לצירוף של כ-300 לקוחות ביום ■ הבנק הדיגיטלי מציע מערכת שתזהה תשלומים החורגים מהרגלי הלקוח, ובחודשים שבהם ללקוח יש הכנסות גדולות יותר - המערכת תפנה אליו ותציע לו להפקיד חסכונות או לכסות הלוואות


הבנק הדיגיטלי וואן זירו מסיים היום (ג') את תקופת ההרצה ומתחיל לפעול באופן רשמי. בינואר 2022 קיבל הבנק רישיון וגייס לקוחות שנרשמו ברשימת המתנה מאז. וכך לאחר 43 שנה, מצטרף בנק נוסף למערכת הבנקאות בישראל. לוואן זירו יש כיום 12 אלף לקוחות, והבנק נערך לצירוף של כ-300 לקוחות ביום.

מהם יתרונותיו של הבנק הדיגיטלי ללקוח על פני השירותים הדיגיטליים הניתנים כיום בכל בנק במערכת הבנקאות?

רוב הבנקים בישראל מפעילים שירותים דיגיטליים מתקדמים כיום. בוואן זירו מתכוונים לרכז עבור הלקוח בעזרת תוכנות ביג דאטה גם את הרגליו העתידיים, כדי למנוע ממנו כשל. המערכת תדע להעריך כמה יכניס הלקוח וכמה יוציא מדי חודש, ובתחילת כל חודש תתריע אם הוא עומד לחרוג מהמסגרת. השלב הבא הוא סריקה של כל מקורותיו הכספיים הבנקאיים - שאליהם תהיה למערכת גישה, והיא אף תציע המלצות ללקוח כיצד לכסות את המינוס.

"יש לקוחות רבים שנמצאים במינוס אבל מחזיקים פיקדונות, וזו התנהלות שאנחנו נמליץ להימנע ממנה", אומרת רחלי בינדמן, מנהלת הרגולציה בבנק. "נעשה הכל כדי לסייע ללקוחות שלנו להימנע ממינוס שהיא הלוואה יקרה

דוגמאות נוספות לשימוש בביג דאטה על ידי הבנק: המערכת תתריע בעת שימוש חורג בכרטיסי אשראי, או כשהיא מזהה תשלומים החורגים מהרגלי הלקוח, ואילו בחודשים שבהם ללקוח יש הכנסות גדולות יותר, המערכת תפנה אליו ותציע לו להפקיד חסכונות או לכסות הלוואות.

את הכלים הדיגיטליים יפעילו בבנק גם בשירותי התמיכה והדבר יאפשר ללקוחות לפנות לשירות במשך 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע. לקוח יקבל מענה דיגיטלי ובמידת הצורך ימשיך למענה אנושי, גם בשעות לא שגרתיות.

מה המודל שיציע הבנק ללקוחות?

הלקוחות יירשמו לבנק בדף נחיתה פעיל ברשת. הם יקבלו אישור בוואטסאפ להורדת אפליקציית הבנק, ובתוך כמה דקות יוכלו לפתוח חשבון באפליקציה. המודל של וואן זירו הוא בשיטת דמי מנוי לפי מסלולים. המסלול הבסיסי הפעיל כרגע הוא מסלול "וואן". מסלול זה, שעלותו 49 שקל, ניתן כעת חינם לכל הלקוחות עד ה-1 בינואר 2023.

לאחר ה-23 בינואר, לקוחות יוכלו להישאר במסלול זה או יוזמנו אם ירצו שלא לשלם דמי מנוי - לוותר עליו ולעבור למסלול "רזה" יותר שבו לא ישלמו עמלות עו"ש ודמי כרטיס בכלל, אבל את יתר העמלות ישלמו לפי תעריפון כמו בבנקים אחרים ויחויבו לפי שימוש.

הבנק מציע שני מסלולים נוספים שייכנסו לפעולה בחודשים הקרובים: מסלול "וואן פלוס" מורחב שבו גם אפשרות לרכישה ומכירה של ניירות ערך ללא עמלות ומחירו 119 שקל בחודש; ומסלול ה"זירו" ללא עמלות עו"ש ודמי כרטיס - שבו הלקוחות יחויבו לפי כל פעולה נוספת שיבצעו. בעוד כמה חודשים תהיה אפשרות לכל לקוח לפתוח מסלול זוגי בהנחת זוג משמעותית (כרגע האפשרות הזו עדיין לא זמינה והיא בשלב הפיילוט).

עברו לתצוגת גלריה
עמיחי לוי, טכנולוג ראשי ושלומי, מנהל הסייבר בוואן זירו
עמיחי לוי, טכנולוג ראשי ושלומי, מנהל הסייבר בוואן זירוצילום: הדס פרוש
לקראת ההשקה: הבנק הדיגיטלי פתח יותר מ–10,000 חשבונות
האם הבנק הדיגיטלי יביא את הבשורה המיוחלת לענף הבנקאות הריכוזי?
האם הבנק יוזיל עלויות ללקוח לעומת תעריפי בנקים אחרים?

בהשוואה לתעריפי בנקים אחרים, הבנק יוזיל עליות בעמלות הנכללות מראש במסלולים כמו עמלות עו"ש, תשלומי מט"ח בחו"ל ועמלות ניהול תיק ניירות ערך. במסלולים המורחבים הלקוח ישלם תעריף מוזל גם על עמלות קנייה ומכירה של ניירות ערך.

הבנק מציע ריביות המהוות תחרות לבנקים גם בפיקדונות ובריבית על המינוס. על כל פיקדון שיופקד בבנק ללא סכום מינימום הלקוח יקבל ריבית פריים ועוד 0.45% לשנה. כרגע זו ריבית של 2.1%. עם עליית הריבית, הריבית על הפיקדון תעלה.

על המינוס ישלם הלקוח ריבית פריים פלוס 5.35%, כלומר 7.1% נכון להיום. זו ריבית זולה יותר מרוב הבנקים - שם הריבית על המינוס נעה סביב 10% ואף יותר מכך.

האם לקוח מקבל כרטיס ומסגרת אשראי, ואיך נקבעת מסגרת ללקוח אם הכל דיגיטלי?

הבנק פיתח טכנולוגיית חיתום שבה נשאלות שאלות רבות בעת פתיחת החשבון, והבנק יקבל גישה באישור הלקוח למאגר נתוני האשראי שלו. לדברי בינדמן, "יותר מ-70% מהלקוחות עד כה קיבלו מסגרת זהה או גבוהה יותר מהבנקים האחרים".

בסיום השאלון הלקוח יקבל כרטיס אשראי בינלאומי של חברת מאסטרכרד שמגיע עם שליח עד הבית.

האם לבנק יש אתר?

לבנק אין אתר. הבנק כולו מתנהל מאפליקציית מובייל בלבד. בתשובה לשאלה אם הבנק לא יאבד כאן לפחות חלק מלקוחותיו שיירתעו מהשימוש באפליקציה בלבד ואפילו יעדיפו אתר, עונה בינדמן כי "אנו מודעים לכך, וייתכן שבעתיד יופעל גם אתר".
 

שייקי ליכטר

משתמש פעיל
לא הבנתי כמו בנק רגיל אבל עם התראות על כל דבר שאתה עושה.
(זאת אומרת שלחרדים זה פחות נגיש.)
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
לבנק אין אתר. הבנק כולו מתנהל מאפליקציית מובייל בלבד. בתשובה לשאלה אם הבנק לא יאבד כאן לפחות חלק מלקוחותיו שיירתעו מהשימוש באפליקציה בלבד ואפילו יעדיפו אתר, עונה בינדמן כי "אנו מודעים לכך, וייתכן שבעתיד יופעל גם אתר".
האם כבר קיים אתר עם אפשרות לצפיה במידע ופעולות?
 

קלופ

משתמש פעיל
האם כבר קיים אתר עם אפשרות לצפיה במידע ופעולות?
אין לי מושג.
אני בסניף טאצ'ר של דיסקונט.
מרוצה מאוד.
אפשר להיכנס דרך האתר ולא רק אפליקציה.
לדעתי תנאים טובים בהרבה
לא מתייחס לנושא הפקדונות/הלוואות וכדו'
אלא לניהול שוטף של החשבון.
 

שייקי ליכטר

משתמש פעיל
הולך לעבור עכשיו חוק חדש שאפשר לראות את כל הפעולות של השבע שנים האחרונות באתר של הבנקים בלי לשלם עמלה!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  25  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה