ישראלג

משתמש סופר מקצוען

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ברק רביד: טראמפ בראיון לרשת fox: ״אני הייתי אומר לנתניהו - תסיים את המלחמה. תעשה את זה מהר ותחזור לעולם של שלום. צריך שלום במזרח התיכון״
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אסף רוזנצווייג:

טראמפ בריאיון לפוקס ניוז: הדמוקרטים כל כך גרועים לישראל, ביידן כל כך גרוע לישראל. אם ביידן היה טוב לישראל הם מעולם לא היו מותקפים. אם ביידן היה תומך בישראל הסכם הגרעין לא היה נחתם מעולם וישראל מעולם לא הייתה מותקפת. ישראל איבדה הרבה ב-7 באוקטובר, אנשים חייבים לזכור את זה, אולי צ'אק שומר שכח את זה. ביידן היה המום לראות את כל ההפגנות נגד ישראל והוא פשוט נטש אותה. ישראל צריכה לסיים את העבודה מהר ואנחנו צריכים לחזור לעולם של שלום, אנחנו צריכים שלום. שני דברים שאעשה מהר מאוד, אפילו לפני שאכנס חזרה לבית הלבן, זה להביא להסכם במלחמה באוקראינה ולהביא שלום למזרח התיכון. אני הבאתי את הסכמי אברהם, אני מתערב שהייתי מכניס את איראן להסכמי אברהם, אני יודע שזו אמירה גדולה
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מוטי קסטל:

רגע לפני שאתם מקבלים את מה שכתבו בערוצי התעמולה בנוגע לדברי טראמפ - הנה תמלול מדויק יותר ובהקשר המלא: טראמפ בראיון לפוקס ניוז בנוגע לדבריו של צ'ק שומר וביידן נגד ישראל:

מסכים ב 100% עם האמירה שארה"ב מתערבת כעת לישראל ואומרת לה איך לנהל את הממשלה שלה.

הדמוקרטים מאוד רעים לישראל.
ביידן הוא כ"כ רע לישראל. הם לעולם היו צריכים להיות מותקפים.
אם ביידן היה תומך בישראל, הסכם הגרעין עם איראן לא היה נחתם וישראל לא הייתה מותקפת.
ישראל איבדה המון אנשים ב 7.10, אני חושב שביידן שכח את זה.
ביידן מחפש איפה הוא ישיג יותר קולות, הוא רואה את ההפגנות הפרו-פלסטיניות,
אני לא יודע איך ישראל ממשיכים איתו,
ופתאום ביידן זרק את ישראל.
אני חושב שישראל צריכה להמשיך (במלחמה), לגמור את זה מהר ולחזור לתהליך השלום שהתחלנו אותו בזמן המשמרת שלי (הסכמי אברהם).
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל:

מצפיה בראיון, די ברור שטראמפ קרא לביבי ״לסיים עם זה מהר״ לא במובן של לסגת אלא להפך - לגמור כבר את החמאס. כל הטיעון שלו הוא שביידן מפריע לביבי

בקיצור, מרחץ הדמים היחיד שהוא באמת מציע זה של צה״ל לרוצחי חמאס.
 

אחג

משתמש מקצוען
טראמפ בראיון לרשת פוקס: כל אדם יהודי שמצביע לדמוקרטים שונא את הדת שלו. הם שונאים את ישראל והם צריכים להתבייש בעצמם.

המפלגה הדמוקרטית בארה"ב הגיבה לאמירתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שאמר שהמפלגה שונאת את ישראל - "דונלד טראמפ הוא זה שצריך להתבייש. הוא זה שסועד עם ניאו-נאצים ולפי דיווחים אפילו אמר שהיטלר עשה כמה דברים טובים. ליהודי אמריקה מגיע משהו טוב יותר מההתקפות הפוגעניות של טראמפ נגד הקהילה היהודית".
 

אחג

משתמש מקצוען
עמיחי שטיין: עקיצה מופלאה של הסנטור הרפובליקני ברוסו בתום שיחת ועידה של סנאטורים עם נתניהו - "הדמוקרטים דיברו על פתרון שתי המדינות. לדעתי, שתי המדינות שהם הכי מודאגים מהן הן מישיגן ונבאדה, שהן מדינות שביידן מאוד מודאג מהן בכל הקשור למירוץ לנשיאות".
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
סגנית הנשיא קמלה הריס מוחאת כפיים לשיר מחאה פורטוריקני,
ומפסיקה רק כשהעוזר שלה מתרגם ומסביר לה שבעצם הם שרים שיר מכוון נגדה.
"אנחנו רוצים לדעת, קמלה, בשביל מה באת לכאן?! תחי פלסטין וגם האיטי!"
 

אחג

משתמש מקצוען
מייק פומפאו שהיה שר החוץ של ממשל טראמפ מצייץ על האזהרה החריפה של סגנית הנשיא האריס נגד פעולה צבאית ישראלית ברפיח - ״סגנית הנשיא טועה לחלוטין. להתיר לחמאס להשאר ברפיח משמעו להותיר את חמאס בשלטון. ישראל צריכה לסיים את העבודה״.
 

אחג

משתמש מקצוען
‏שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ברשת ב׳ ‬⁩על החלטת ארה"ב שלא להטיל וטו לטובת ישראל באו"ם: "מקווה שארה"ב מבינה שהיא שגתה. האכזבה גדולה, כי זה מרגיש כמו פוליטיקה פנים אמריקנית ולא כמו משהו ענייני. אף חטוף שלנו לא שוחרר בגלל המילים הריקות במועצת הביטחון".
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
עמית סגל:

אז למה נתניהו מעלה את הווליום מול ביידן?

ההסבר כאן מתוך הטור בשישי האחרון -

רגע של חשבון: כדי לזכות בנשיאות בארצות הברית יש צורך ב־270 אלקטורים. המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, מוביל בפער מבטיח במדינות ששוות 235. בסיבוב הקודם מול ביידן, ב־2020 הוא הוכרע בפער קטן בג'ורג'יה (16 אלקטורים) ואריזונה (11), מדינות שנחשבו עד אז מעוז רפובליקני. אבל מאז חלה תפנית בשתיהן: לג'ורג'יה הליברלית בענייני קורונה היגרו לא מעט מצביעים רפובליקניים. ואילו באריזונה, הגובלת עם מקסיקו, הנושא מספר אחת הוא ביקורת על מדיניות ההגירה המתירנית של הממשל. בסקרים שתיהן חזק במחנה של הנשיא לשעבר. זה מביא אותו כרגע ל־262, ועם שלוש מדינות מתנדנדות: מישיגן, פנסילבניה או ויסקונסין. נכון לעכשיו, ביידן חייב את שלושתן. לטראמפ מספיקה אחת.

גם אלף חזרות על הסיפור ההוא עם גולדה וזה שאין לאן ללכת לא ישנו את העובדה הפשוטה, החותכת, שלביידן כנראה אין עתיד בלי מישיגן, בעלת הקהילה הפלסטינית־אמריקנית, מסמפטת החמאס. עבורו זה לא תנאי מספיק, אבל זה מסתמן כתנאי הכרחי. להם, עצירת המלחמה היא השיקול מספר אחת.

מצד שני, האירוע מורכב יותר: בוחרי המרכז האמריקני תומכים ברוב משמעותי בישראל ולפי סקר הרווארד-האריס בפעולה ברפיח. אבל עבור רובם זה הנושא מספר עשר בחשיבותו. רובם, אך לא כולם: ציבור אוונגליסטי לא גדול, אבל משמעותי מסתייג מטראמפ אך יכול לבוא לקלפי אם יתרשם שביידן קושר את ידי מדינת היהודים.

ובקיצור, הדילמה של ביידן היא כזו: איך לפייס את המוסלמים הפרו־פלסטינים בלי להרגיז את הנוצרים הפרו־ישראלים? הבית הלבן מתדרך בימים האחרונים שמטרתו היא להפריד בין התמיכה בישראל וההתנגדות לנתניהו.

אפשר גם להציע ניסוח פחות אלגנטי - ביידן מעוניין להשאיר את העימות עם ישראל מתחת לרף המלחמה: מספיק חבטות פומביות כדי לגייס את הבייס, אבל לא עימות כולל שיפגע בו קשות בציבור האמריקני הרחב. ההתנהלות סביב רפיח היא דוגמא מצויינת. האמריקנים יערימו קשיים, ישאלו שאלות, ידרשו הסברים, אבל בישראל נשבעים שלא יוכלו להציב שלט "עצור". בכיר ישראלי אמר: ברגע האמת, על אפם וחמתם, נפעל ברפיח.

מגוחכים אלה שמנתחים את הסיטואציה במשקפיים דיפלומטיים בלבד, או גרוע מכך: פסיכולוגיים. אלה שטוענים שנתניהו העליב את ביידן או שהדבר קשור ל"התנהלות" שלו, כאילו מישהו בשנת בחירות בכלל טורח להתעניין בנימוסי שולחן. וול סטריט ג'ורנל הגדיר זאת יפה השבוע: הנשיא מעוניין בפתרון שתי המדינות: מישיגן ונבאדה.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אבל מאז חלה תפנית בשתיהן: לג'ורג'יה הליברלית בענייני קורונה היגרו לא מעט מצביעים רפובליקניים
מאיפה הוא מביא את זה?

בבחירות האמצע לסנאט ולבית הנבחרים הדמוקרטים ניצחו.
ואילו באריזונה, הגובלת עם מקסיקו, הנושא מספר אחת הוא ביקורת על מדיניות ההגירה המתירנית של הממשל. בסקרים שתיהן חזק במחנה של הנשיא לשעבר.
כנ"ל.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
עמיחי שטיין:

סקר בלומברג מציג: ביידן מתאושש

מישיגן:
ביידן 45
טראמפ 45

פנסילבניה:
ביידן 45
טראמפ 45

ויסקונסין:
ביידן 46
טראמפ 45
"במקרה" יום אחרי שלא הוטל וטו על ההחלטה נגד ישראל.
ביידן בקמפיין בחירות.
 

גימפל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
היועץ לביטחון לאומי לשעבר בבית הלבן של הנשיא דונלד טראמפ אמר שלנשיא לשעבר "אין את המוח" להוביל דיקטטורה, למרות הערצתו לשליטים כאלה.


בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו", נשאל היועץ לשעבר ג'ון בולטון, האם לטראמפ יש נטיות המשקפות דיקטטורים כמו אלה שהוא שיבח בעבר. בולטון לא רק זילזל ביכולת האינטלקטואלית של טראמפ, הוא גם זילזל ברקע המקצועי של הנשיא לשעבר, וקרא: "הוא איש נדל"ן נכסים, למען השם!".

כזכור, טראמפ הרעיף שבחים על מנהיגים הנחשבים מתנגדים לאידיאלים הדמוקרטיים של ארה"ב ולאינטרסים של מדיניות חוץ, כולל קים ג'ונג און מצפון קוריאה ושי ג'ינפינג הסיני.

בראיון אמר בולטון כי "סביר מאוד" שטראמפ יפעל בהתאם לאיום שלו להוציא את ארה"ב מהברית הצבאית של נאט"ו אם ייבחר מחדש. בחודשים האחרונים חזר טראמפ על איומיו שלא להגן על מדינות שלדעתו אינן משלמות מספיק כדי לשמור על הברית הביטחונית, והוא טען שחברי הברית האירופים "צוחקים על הטיפשות" של ארה"ב כי ארה"ב המממנת הראשית של הברית.

"טראמפ, כשיש לו רעיון, הוא חוזר אליו שוב ושוב, ואז שוכח, אבל בסופו של דבר חוזר אליו ופועל לפיו", הזהיר בולטון. "לכן לעזוב את נאט"ו היא אפשרות אמיתית. הרבה אנשים חושבים שזה רק כלי למשא ומתן, אבל אני לא חושב כך".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה