עזרה האם יש לך ניסיון בכתיבה שיווקית?

עיתונאית

משתמש סופר מקצוען
איך בונים קטע קצר בו מובילים את הקורא אל המטרה אך שומרים על חווית קריאה?
כל מי שי לו ניסיון בתחום -
יותר ממוזמן להחכים ולתת טיפים!!
תודה מראש.
 

עיתונאית

משתמש סופר מקצוען
אולי כדאי שנתחיל מבראשית -
מהי כתיבה שיווקית,
איך בונים אותה?
מה השלד?
 

kiwi

מהמשתמשים המובילים!
המשתמש נחסם
את רוצה שמישהו מקצועי יענה לך, או שכל אחד, מאיפה שהוא רואה את זה?
אני מנסה בכל אופן, למרות שאין לי נסיון:
זה הולך ככה: לפני הכל כותבים את המעלות של המוצר, לעצמינו, מזהים מה היתרון שלו, ואיזו תועלת אפשר להפיק ממנו.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
את רוצה שמישהו מקצועי יענה לך, או שכל אחד, מאיפה שהוא רואה את זה?
אני מנסה בכל אופן, למרות שאין לי נסיון:
זה הולך ככה: לפני הכל כותבים את המעלות של המוצר, לעצמינו, מזהים מה היתרון שלו, ואיזו תועלת אפשר להפיק ממנו.
במחילה, לפני הכל מושכים אותך לקרוא את הפלייר/מודעה או מה שזה לא יהיה.
אחר כך ניגשים למוצר. צריך סיבה שאדם שמוצף באינספור מסרים שיוווקיים יביט אל המסר שאתה מעביר לו.
זה צריך להיות משהו שיעבור בשפה המקצועית (פסיכולוגיה קוגנטיבית) את סף ההבדל.
 
נערך לאחרונה ב:

לכאורה.

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
במחילה, לפני הכל מושכים אותך לקרוא את הפלייר/מודעה או מה שזה לא יהיה.
אמת.
לפעמים כותב הכתבה כ"כ חושב על הקטע השיווקי,
שזה יוצא קטע שלם שעליו מרוח באותיות קידוש לבנה: נעים מאוד אני קטע שיווקי למי שלא הבין...
אז ווקשה,
קטע שיווקי טוב,
הוא שלא תבין תקטע של השיווק.
ז"א
שהמסרים השיווקיים יבלעו תוך כדי הכתבה המעניינת והמושכת...
אוף לפעמים אני לא מבינה מי נותן רישיון לכל מיני כתבים לעלות כתיבה שיווקית, במיוחד יח"ץ
שרמת השקיפות שלהם עומדת על...
והמבין הבין אותי בטוח.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
אמת.
לפעמים כותב הכתבה כ"כ חושב על הקטע השיווקי,
שזה יוצא קטע שלם שעליו מרוח באותיות קידוש לבנה: נעים מאוד אני קטע שיווקי למי שלא הבין...
אז ווקשה,
קטע שיווקי טוב,
הוא שלא תבין תקטע של השיווק.
ז"א
שהמסרים השיווקיים יבלעו תוך כדי הכתבה המעניינת והמושכת...
אוף לפעמים אני לא מבינה מי נותן רישיון לכל מיני כתבים לעלות כתיבה שיווקית, במיוחד יח"ץ
שרמת השקיפות שלהם עומדת על...
והמבין הבין אותי בטוח.
לא בהכרח מוסתר שיווקית, הרבה פעמים מעניין לקרוא קטע שיווקי. אבל בשביל זה צריך גירויי חזק.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
אני חושבת שצריך לפרק את זה לגורמים.
יש את הכתיבה עצמה - שבה מושכים את הקורא עם גימיקים שיווקיים שלא כוללים שיווק.
ובתוך הקטע משלבים מעלות של המוצר וכו'

לכן לפני הכתיבה צריך לכתוב לעצמנו מעלות של המוצר, ומעלות מקוריות שלו.
אח''כ למצוא לאיזו מעלה אפשר לכתוב הקדמה מעניינת ולעורר צורך אצל הלקוחות הפוטנציאליים.
ומשם להתקדם.. כה נראה לי.
כמו''כ @מלפפון חברה כאן בפורום?
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לא בהכרח מוסתר שיווקית, הרבה פעמים מעניין לקרוא קטע שיווקי. אבל בשביל זה צריך גירויי חזק.
נכון מאד.
במיוחד יח"ץ
שרמת השקיפות שלהם עומדת על...
כתבות יח"צ הן כתבות שקופות לרוב.
הפאנצ' (אם כבר מדברים פה על כאלה לאחרונה) הוא להפוך גם כתבת יח"צ שקופה לנקראת,
ולאו דווקא להסתיר את העומד מאחוריה. כתבת יח"צ היא לא כתב חידה או כישוף שיגרום ללקוח לבצע פעולות ללא שליטה. היא אמורה לחשוף את נושא הכתבה בדרך הכי נעימה לעין וללב הקורא.
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
למעשה,
עיקר המאמץ צריך להיות מרוכז בתחילת הקטע השיווקי.
תפסת את הקורא במשפט - שניים הראשונים? סיכוי סביר שהוא ימשיך לקרוא.
לא תפסת? הוא ימשיך הלאה. אלא אם כן הוא חיסל את כל חומרי הקריאה האפשריים וכרגע הוא בשלב קריאת מדורי יח"צ, תוויות בקבוקים ועלוני תרופות.
אז מה באמת כותבים במשפטי ה'מלקחיים' הללו?
מניחים את קהל היעד שלנו בפרונט, מסתכלים בו קצת ושואלים אותו שאלות: מה חשוב לך בתחום X? מה חסר לך? איפה בדיוק כואב לך?
מדברים על התשובה שלו: כואב לי שאני לא יודע אנגלית. חוסר המשמעת בכיתה מוריד אותי מדעתי. הדורבן בכף הרגל לא נותן לי מנוח. מתחשק לי תותים גם בקיץ.
נותנים לכאב של קהל היעד את מלוא הבמה, והוא זה שתופס אותו, שבוי.
וכשהוא שם, מזדהה, מתחבר ואומר: 'נו, אז יש לכם מה להציע לי?'
זה המקום לספר לו על הפתרון שלנו: קורס מהיר לאנגלית, סדנה למורים אלופים, טיפול אלטרנטיבי חדשני, תותים קפואים כטריים.
אחרי שקהל היעד מבין שקיים פתרון, זה הזמן להציג לו את התועלות שלו.
בסוף, בקטנה, כן נגרום לו לעשות מעשה. נשאיר רמז, שקוף או עכור, על הדרך שעליו לעשות אלינו, כדי לזכות בפתרון שהתאמנו בדיוק בשבילו.
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
חווית הקריאה גם היא קריטית.
יש לזכור שכתבה שיווקית אינה כתבה חדשותית. אשר על כן כתבה כמו:
"ביום שלישי בשעה חמש אחר הצהריים יתקיים יריד חורף מיוחד במתחם רב שפע. ביריד יהיו דוכני מעילים, כובעים ורדיאטורים. קוסם יעמוד לרשות הילדים שיבקרו במתחם, על מנת לאפשר לאימהות לערוך את קניותיהן ברוגע". אינה ראויה להיות כתבה שיווקית.
לעולם נתחיל מעובדה מעניינת, נעשיר את הטקסט בתיאורים טובים אך לא פומפוזיים, נכניס אדרנלין והתלהבות במינון הנכון, ונקפיד על משלב לשוני נאות אך לא גבוה מידי.
 

עיתונאית

משתמש סופר מקצוען
תודה לכולם.
מה ההבדל בין כתיבת תוכן לכתיבה שיווקית?
שניהם מובילים לאותה מטרה, לא?
 

עיתונאית

משתמש סופר מקצוען
"ביום שלישי בשעה חמש אחר הצהריים יתקיים יריד חורף מיוחד במתחם רב שפע. ביריד יהיו דוכני מעילים, כובעים ורדיאטורים. קוסם יעמוד לרשות הילדים שיבקרו במתחם, על מנת לאפשר לאימהות לערוך את קניותיהן ברוגע". אינה ראויה להיות כתבה שיווקית.
לעולם נתחיל מעובדה מעניינת, נעשיר את הטקסט בתיאורים טובים אך לא פומפוזיים, נכניס אדרנלין והתלהבות במינון הנכון, ונקפיד על משלב לשוני נאות אך לא גבוה מידי.
אפשר לתת דוגמה מה כן?
על אותו עיקרון שלעיל
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אפשר לתת דוגמה מה כן?
על אותו עיקרון שלעיל
אדרבה, נסי את כוחך!
קחי את האינפורמציה על יריד החורף והגישי אותה אחרת.
(נשמע לי פנטסטי לתרגל פה. אולי נתחיל?)
 

עיתונאית

משתמש סופר מקצוען
אדרבה, נסי את כוחך!
קחי את האינפורמציה על יריד החורף והגישי אותה אחרת.
(נשמע לי פנטסטי לתרגל פה. אולי נתחיל?)
אדרבה, נסי את כוחך!
קחי את האינפורמציה על יריד החורף והגישי אותה אחרת.
(נשמע לי פנטסטי לתרגל פה. אולי נתחיל?)

מתחילה-
קוסם ברב שפע
יריד חורף מיוחד וחדשני ברב שפע,
מיטב המותגים של מעילים ופרטי חורף איכותיים ויחודיים,
היישר מחו"ל.
במחירים מדהימים.
רק לימי היריד -
הקוסם רוני עזורא יופיע כל יום בין השעות 14:00 -17:00 עם מופע להטוטים מרהיב ביופיו.
היריד יתקיים בימי א-ה בין השעות 10:00 -18:00
הזדמנות של פעם בעונה!

מרגישה פרסומית מידי,
מה אומרת?
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מתחילה-
קוסם ברב שפע
יריד חורף מיוחד וחדשני ברב שפע,
מיטב המותגים של מעילים ופרטי חורף איכותיים ויחודיים,
היישר מחו"ל.
במחירים מדהימים.
רק לימי היריד -
הקוסם רוני עזורא יופיע כל יום בין השעות 14:00 -17:00 עם מופע להטוטים מרהיב ביופיו.
היריד יתקיים בימי א-ה בין השעות 10:00 -18:00
הזדמנות של פעם בעונה!

מרגישה פרסומית מידי,
מה אומרת?
האדרנלין מורגש :)
לדעתי הנושא הוא לא רק הקוסם, ולכן לא כדאי שהכותרת תעסוק בו דווקא, אלא בקונספט.
הקונספט הוא גם קניות לחורף וגם קוסם. תעסוקה לילדים ותעסוקה לאימא.
כדאי לגשת כמה שיותר מהר ללב העניין ואז להרחיב.
לכן תוכלי למשל להפוך את ההתחלה ל:
' מיטב המותגים של מעילים ופריטי חורף איכותיים וייחודיים, עכשיו ביריד חורף מיוחד וחדשני ברב שפע',
על הקוסם רוני עזורא נסי לדבר בנפרד משעות ההופעה שלו. את הפרטים הטכניים על הופעתו תשאירי לסוף.

שאר כותבי הפורום מוזמנים להצטרף. נכון @עיתונאית ?
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
מנסה:

אמא קונה ברוגע, והילדים שקטים ומוקסמים?
לעיתים נדירות שילובים כאלה קורים.
היריד הקרוב הוא אחד מהם. הזדמנות פז לאמהות לבוא להתחדש בקולקציה מעולה לחורף! מעילים, כובעים, רדיאטורים ומוצרי חשמל שכל בית זקוק להם בימות הגשמים והקור. באיכות גבוהה ובמגוון אדיר.
והדובדבן שבקצפת - הילדים מופעלים בהפנינג ייחודי הכולל מופע קסמים ברמה גבוהה, והפעלות שונות שישאירו אתכן האמהות, פנויות לרכוש רק את מה שצריך וברוגע.
היריד מציע הנחות מיוחדות שיחולו רק ביום היריד. אל תרשי לעצמך לפספס!
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
מה את עושה עם הילדים בחמישי אחר הצהריים???

משעמם להם?

בחמישי ברב שפע
קוסם שיעסיק את הילדים
ולך מאמל'ה שרק רוצה לחמם להם את האוזניים יהיו כובעים מחממים ואפילו רידאטורים לחדר הילדים במחירים פצצה

ואם תרצי גם ארוחת ערב סידרנו לך


לאמא נשאר רק
מקלחת ולמיטה
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
צריכה לקנות בגדי חורף, אבל אין לך בייביסיטר?
רק השבוע!
יריד מיוחד ברב שפע,
מגוון מרהיב של בגדי חורף ממותגים, באיכות מיוחדת, בייבוא מחו"ל.
בכל יום יופיע הקוסם המדהים רוני עזורא, בין השעות 14:00 ל-17:00, עם מופע להטוטים מרהיב.
היריד יתקיים בימים א' עד ה', בין השעות 10:00 -18:00, אל תחמיצו את ההזדמנות!
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מנסה:

אמא קונה ברוגע, והילדים שקטים ומוקסמים?
לעיתים נדירות שילובים כאלה קורים.
היריד הקרוב הוא אחד מהם. הזדמנות פז לאמהות לבוא להתחדש בקולקציה מעולה לחורף! מעילים, כובעים, רדיאטורים ומוצרי חשמל שכל בית זקוק להם בימות הגשמים והקור. באיכות גבוהה ובמגוון אדיר.
והדובדבן שבקצפת - הילדים מופעלים בהפנינג ייחודי הכולל מופע קסמים ברמה גבוהה, והפעלות שונות שישאירו אתכן האמהות, פנויות לרכוש רק את מה שצריך וברוגע.
היריד מציע הנחות מיוחדות שיחולו רק ביום היריד. אל תרשי לעצמך לפספס!
מתחמם... מתחמם...
את שני המשפטים הראשונים כדאי לנסח אחרת. פחות ספרותי. כמו: לערוך קניות ברוגע ולהעסיק את הילדים במקביל זה כן יכול להיות! ביריד החורף של....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה