דפי סיכום לקורס

naamaid

משתמש צעיר
בעז"ה אני עתידה ללמד פרימייר + אפטר באחד מהמכונים החרדים, ולפני שאני מתחילה בכתיבת דפי הסיכום אשמח לשמוע מכן, איך אמורים להיות דפי הסיכום, לדעתכן (במיוחד לאור הנסיון העשיר שלכן).
 

Graphic

משתמש צעיר
אינני מלמדת פרימייר (בקושי יודעת "טעימה" ממנה...) אבל אני מלמדת תוכנות שונות במשך שנים רבות, והשאלה שהעלית נכונה גם לגביהן.

נראה לי שאין תשובה חד-משמעית. הרבה פעמים אני מחלקת דפים סיכום מתומצתים, ואז מופיעה השאלה הקבועה: את תתני לנו את כל החומר כתוב? לא צריך לסכם, נכון?
ואני עונה: לא. אצל "מנטור" הספר שמסכם את כל פוטושופ הוא כמעט 1000 עמודים, וזה לא הספיק להם, הם הוציאו עוד 2 ספרים של תרגילים ורעיונות ביצועיים בתוכנה. את מצפה שאתן לך את כל זה כתוב?!
ברוב המקרים, אני מחלקת דפים/חוברת שמסכמים בצורה כוללנית את הנושאים הנלמדים בקורס (בהחלט לא תמיד מקיפים את כל הנושאים בתוכנה).
באמת, היו 2 תוכנות שלימדתי ובמשך הזמן ראיתי שחילקתי כל כך הרבה שכפולים, עד שהקפתי כמעט את כל הנושאים בתוכנה, ואז החלטתי להוסיף עוד כמה עמודים שישלימו את הנושאים החסרים, והדפסתי כספר לימוד. אבל זו עבודה רבה, הדורשת מאות שעות של מאמץ והשקעה, ואין שכרה בצידה, אא"כ את מתחילה למכור את הספר לקהל הרחב.

בקורסים פרטיים רבים (גם בקורס פרימייר שלמדתי בשעתו) מקובל שנותנים מעט מאד דפים בראשי פרקים ומחלקים/ מוכרים במחיר מוזל ספר של "מנטור" על התוכנה.
 

adir28

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
אני הכנתי דפים עם צילומי מסכים המקיפים את כל התוכנה (הנושאים מסודרים בצורה הגיונית) ותוך כדי השיעור הבנות מסכמות לעצמן נקודות חשובות. גם אני למדתי בשיטה הזו והיא נראית לי מצוינת. תלמידה שמעונינת לקנות ספר מקצועי של מנטור עושה זאת בסיום הקורס אבל בהחלט יש לה בסיס טוב.
אם מישהו כאן מעונין אשמח למכור לו דפים כאלה בתוכנות אילוסטרטור ופוטושופ (בגרסת CS3. כרגע אני עובדת לשדרג). אפשר לפנות אלי באישי.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
אני חילקתי תצלום של צילומי החלונות, עם כותרות ראשיות ומקום לסיכום ברור,
כשלעיתים אני מתחילה לכתוב את החלק החשוב וצריך להשלים.

אין כמו סיכום עצמי כדי להכניס את החומר לראש!
מלבד זאת שבתחום הזה יש דברים שכל אחת כותבת לעצמה בשפה שלה.
 

BRO

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
אני מלמדת פרימייר ואפטר אפקטס, והכנתי שכפולים מסכמים מאד על החומר, אמנם לא כל מילה כתובה בהם, אבל, רוב החומר כן, הבנות שמחות מאד לקבל דפים, זה מקל על העבודה בשעור, אני שונאת לדבר לדפים ועטים, אני דואגת לוודא שהכול ברור, ושיש עטים בשטח, בכדי שהתלמידות תוכלנה להשלים ולהסביר לעצמן כרצונן, לרוב הן לא זקוקות לתוספות, אבל, פה ושם כן, אבל, אין מה לומר, זו היתה עבודה של שעות......
 

שרי

משתמש רשום
אני הסקתי אחרי הנסיונות השונים שהכי יעיל לתת להם צילומי מסך עם האפשרות לכתוב הסברים. והתלמידות מתבקשות לסכם במהלך השיעור את ההסברים. אם זה קשה להן אני מנסחת והן כותבות. העיקר שהן תכתובנה ולא תקבלנה חומר מוכן. כי מנסיון - חומר מוכן לא נכנס לראש. לרוב צילומי מסך בלבד לא מספיקים, אז אני מוסיפה נקודות שונות ועוד פרטים וצריך להוסיף בשיעור את ההסבר או ההרחבה. אבל זה מצריך המון עבודה - להכין את הדפים.
 

mirif

משתמש מקצוען
גם אני נוהגת כמו שרי וזה ממש מוכיח את עצמו. רמת הריכוז עולה עם הצורך לכתוב מעט ויש לבנות חומר מסוכם לשעת הצורך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה