עזרה ראשונה! דעה: חייבים להגדיר מטרה במלחמה, ואת המטרה הנכונה

מצב
הנושא נעול.

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
גדר המערכת זכרונה לברכה, זו שכעת יש בה למעלה מ-20 חורים, זו ששידרוגה עלה למשלם המיסים בשנים האחרונות מיליארד וחצי ₪, היתה הבייבי של גנץ. הוא התפאר בה ושב והתפאר בה. היא תפריד אותנו מהפלסטינים, סוף סוף ניפרד מהם והכל יהיה כאן טוב. הבעיה היא שגנץ לא מרוקאי.

כי אם גנץ היה מרוקאי, ייתכן שהיה פותח את הספר "אור החיים" הקדוש, אולי בפרשת מסעי, וקורא את דבריו על פסוק נה בפרק לג:
וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם, וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם, וְצָֽרְרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹֽשְׁבִים בָּֽהּ:
וכך מבאר האור החיים הקדוש:
וצררו אתכם על הארץ וגו'. פירוש: לא מלבד שיחזיקו בחלק מהארץ שלא זכיתם בו, אלא גם חלק שזכיתם בו אתם וישבתם בו - וצררו אתכם על חלק שאתם יושבים בו, לומר קומו צאו ממנו. ופירוש תיבת על כדרך אומרו (כ' כ"ד) על אשר מריתם פי, על אשר לא קדשתם (דכרים לב נא):

במילים פשוטות: אם תחשבו לעצמכם "אני אשב פה והם ישבו שם, ונבנה חומה בינינו שלא יפריעו לי" - אז הם יפריעו לך. הם לא ישבו שם, הם יבואו עד אליך ולא יתנו לך לשבת בחלק שהשארת לעצמך.

לפני כ-9 שנים צה"ל כבר נכנס לעזה. נלחם נלחם, וכבש את שכונת סג'עיה (המאכלסת כשישית מתושבי העיר). אני זוכר את התמונה של עשרות לוחמים ערבים עם עינים קשורות. אז הצטלמו, קיבלו מחיאות כפיים בישראל ו...יצאו מעזה. לפני ואחרי, היו כמה סבבים של רקטות לערי ישראל וכתישת עזה, רקטות לערי ישראל וכתישת עזה, וחוזר חלילה. כיבוש סג'עיה גבה חיי 13 לוחמי צה"ל, ומבצע צוק איתן בכלל לקח 73 ישראלים. כל הדם, כל הדם שנשפך בצוק איתן היה לשוא, בגלל התפיסה הזו שאנחנו רוצים רק להיפרד מהערבים. כל הדם שנשפך בכיבוש עזה בששת הימים היה לשוא. כל הדם שנשפך בכיבוש עזה במבצע קדש היה לשוא.

מכיבוש רצועת עזה במלחמת ששת הימים ועד להסכמי אוסלו בתשנ"ה יהודים היו נכנסים ויוצאים בשערי עזה. אבל מנהיגי המדינה הזאת חתמו על שטחים תמורת 'אהלן', וקיבלנו שִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם. אז אמרנו ב-2005 "אם רק ניתן להם את כל הרצועה ונשים גדר ומחסום בינינו אז יהיה עתיד טוב לילדינו". אז קיבלנו צְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם. אז אמרנו ב-2021 "אם רק נגביה את הגדר ונרשת אותה במצלמות במעגל סגור ונבנה מכשול תת-קרקעי, אז סוף סוף נוכל לעשות מסיבות בעוטף בשישי בלילה". אז קיבלנו וְצָֽרְרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹֽשְׁבִים בָּֽהּ:


זה לא יעזור. צריך לכבוש את עזה מחדש ולשלוט בה, כמו שהיה עד תשנ"ה. כך, ורק כך, יש מה לדבר על מיגור הטרור לחלוטין. לצערי, השיח בצמרת כרגע הוא על "נקמה" ועל "להראות להם מה זה" ועל "לנצל את המומנטום שהעולם נותן לנו כדי לכתוש את עזה, הם יימחקו, הם יתחרטו על היום שהם נולדו, בעל הבית השתגע" ועוד פנינים רבות כיו"ב. אבל אני מזכיר לכם שכבר היינו בסרט הזה, לא פעם ולא פעמיים. אז עכשיו זה פצצות יותר גדולות? בסדר, בסיום ההפצצות "וְנִשְׁאֲרוּ בָם אֲנָשִׁים מְדֻקָּרִים אִישׁ בְּמִנְהַרְתּוֹ" (ר' ירמיהו לז י), יכריזו בתקשורת שההתנגדות לעולם לא תיכנע, ימנו צמרת חדשה, יקבלו מאיראן טילים יותר גדולים, יתכננו עוד מבצעים ועולם כמנהגו נוהג.

במערכות בחירות מסויימות השמאל השמיע את קולו בכך שאם ניתן לפלסטינים מדינה משלהם בשטחי יו"ש - נבטיח רוב יהודי במדינה, כיון שהשטחים ההם פשוט לא ייחשבו המדינה. יש כמה דרכים להפריך את השטות הזו, אבל לענייננו, כתוב בתורה שזה פשוט לא מציאותי. הם לא יֵשבו שם וייהנו מהנוף (היפהפה), כמו שהם לא יָשבו בין תש"ח לתשכ"ז, כאשר השטחים האלה היו אצלם. הם לא הפסיקו להסתנן משם לפה ולבצע פיגועים.

אני מקווה ומייחל שהדם הרב שנשפך כמים בשבת והשבוע, שאותו הזכרנו בתפילת הגשם, הפעם לא יהיה לשוא. שהפעם נתפוס את עזה, את לרבות כל הרצועה, בשתי ידיים ולא נעזוב יותר. וּמֵעַז(ה) - יֵצֵא מָתוֹק.

חגי פאהן

על ה"נאצים" בעז"ה בפוסט הבא.
 

אחד שתיים

משתמש פעיל
זה נאמר כשהיה מצווה לכבוש את הארץ עם מלך ונשיא וכולי . כיום שאין לנו מלך אין לנו מצוה לכבוש את הארץ ומה שרלוונטי זה פסוק אחר: ושמרתם את כל חקתי ואת כל משפטי ועשיתם אתם ולא תקיא אתכם הארץ אשר אני מביא אתכם שמה לשבת בה
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
זה נאמר כשהיה מצווה לכבוש את הארץ עם מלך ונשיא וכולי . כיום שאין לנו מלך אין לנו מצוה לכבוש את הארץ
מהגמרא בהרבה מקומות נשמע שגם היום יש מצוה לגור דוקא בארץ, וכן השולחן ערוך באבן העזר סי' ע"ה פסק בפשיטות ש"הכל מעלין לארץ ישראל" לעניין כתובה. וכן בהל' חול המועד סי' תקלא סעיף ד' הוא מכנה יציאה מהארץ כיציאה "שלא ברשות" שלכן אסור לו להסתפר אם בא במועד. וגם פסק שאסור למכור בתים ושדות בא"י לגוי ביורה דעה סי' קנ"א. וגם שמותר לקנות בית בארץ ישראל בשבת אע"פ שזה איסור שבות משום ישוב א"י, באו"ח סי' שו סעיף יא.

וגם כיום יש מלך, הבעיה שהוא לא שומע לתורה ולא לפוסט שלי ולא לתגובה שלך... אבל לפחות אנחנו נברר מה ה' רוצה שנעשה. ויכולת פשוט להשיב שהפס' "ואם לא תורישו" נאמר רק על ז' עממין ולא על הערבים. אבל מצוה לחיות יש לנו. ואם הקמת מדינת עזה ע"י ממשלות ישראל הובילה ל-1300 הרוגים ביום אחד (בנוסף על ההרוגים הרבים מאז אוסלו), ולו מדין פיקוח נפש צריך לנהוג אחרת מבהווה.
 

אחד שתיים

משתמש פעיל
גם אם יש מצוות ישוב ארץ ישראל אבל אין דיני מלחמה אלא ע"פ מלך . ודאי שצריך לגונן ולשמור עלינו מדין פיקוח נפש אך לא לכבוש ולא מלחמה
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
גם אם יש מצוות ישוב ארץ ישראל אבל אין דיני מלחמה אלא ע"פ מלך . ודאי שצריך לגונן ולשמור עלינו מדין פיקוח נפש אך לא לכבוש ולא מלחמה
עזוב אותך מהתפלפלויות
יש היגיון פשוט

כשעם ישראל שלט בשטח, המצב היה טוב לא פי 2 וגם לא פי 10 וגם לא פי 100. הוא היה טוב פי 1000 מאשר עכשיו.
אתה רוצה לומר שאין מצות יישוב הארץ ודיני מלחמה וכו', תקרא לזה איך שאתה רוצה

אבל גם מדין פיקוח נפש צריך לכבוש את השטח
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
ודאי שצריך לגונן ולשמור עלינו מדין פיקוח נפש אך לא לכבוש ולא מלחמה
אינך עונה לגופם של דברים. מה צריך לעשות לפי דבריך במצב הנתון? לבנות חומה עד השמים?! לבנות בכל בית במדינה חדר מבטון מזויין, מה שכמעט אין באף מדינה, ולחיות את כל החיים בסמוך אליו? כשניסינו, זה רק הביא כמות הרוגים שהפתיעה את כל העולם. במצב הנתון, הכיבוש והמלחמה הם הם ההגנה והשמירה.
 

אחד שתיים

משתמש פעיל
ודאי שלכאורה הדרך הכי טובה להתגונן היא ההתקפה . אבל להביא לכאן את האור החיים הקדוש כאילו זה מלחמת ארץ ישראל - לא קשור
 

אורי מלאכי

משתמש פעיל
הבעיה היא שהאחדות יורדת
כתוב שבדורו של אחאב היו מנצחים למרות המצב הרוחני הקשה בגלל שלא דיברו לשון הרע
כי כעם ישראל מאוחד בקב"ה עוזר להם גם אם הם לא ראויים
בהתחלה עוד הייתה תקוה כי ראינו את האחדות הזעם והכאב נתנו לנו את הרגש לפעול או לייחל לאותה מטרה (מלבד כמה יוצאי דופן מעטים, אך תראו שגם שמאלנים רבים שתמיד היו בעד הפלסטנים [לא כולם אבל הרבה] חזרו בהם )
מלבד זאת נראה שזה מגיע עם חיזוק רוחני רב (תפילות ,בקשות לתפילין וציצית , בקשת כשרות למסעדות[ גם אם לא מחיזוק רוחני עדיין זה נחשב] ) בזמן כוחי ועוצם ידי די נחלש בעקבות הפשלות בשמחת תורה
כך שנראה שאנחנו פועלים בכיוון הנכון (וגם היו סימנים טובים לכך שבשורה יוצאת דופן כמה ממנגדי המדינות שהם השמאל שולט (ארצות הברית, קנדה, צרפת) התייצבו לצד ישראל [ עד כדי איום על מפגינים במאסר] כך שקיוותי לנסים שנראה ואולי הקב"ה ברחמיו יסלק מאיתנו את הצרה ששמה חמאס גם לפני הגאולה השלמה(עדיין יש מספיק ארוגני טרור בסוריה ולבנון כדי שלא נהיה שאננים ונתייאש מהגאולה)
אבל כעת נראה שחזרנו אחורה , וויכוחים על פוליטיקה , סקרים ,(ואומנם אין לי גישה לאתרים לא חרדים אך מפרוג יש כבר הצצות לאשמות על החרדים , והצעות לוותר לעזה , והגזמנו) ותחושה שהאחדות לפחות בהנהגה מתחילה להתכרסם
וכמובן כוחי ועוצם ידי חזר להגיד כמה אנחנו חזקים מפחידים ומרשימים(תוך כדי כך שאנחנו פוחדים להגיב בצפון כי מה יהיה אם ניגרר(מישהו זוכר שלפני כמה חודשים אמרנו את זה על עזה?)
כך שכעת יש לי חשש שהטוב ביותר יהיה שלא יהיה יותר גרוע ונשיב את החטופים ונלקק את הפצעים(החמאס יכריז על ניצחון { אבל הוא יכריז גם אם ישאר להם רק פעיל אחד בחיים} ונמשיך מה שהיה לפני זה רק עם שקט לעוד כמה שבועות/חודשים
והלוואי שאני טועה ושה' יביא לנו גאולה שלמה במהרה בימינו
 

sarame

משתמש חדש
צריך להתפלל ולבטוח בקב"ה ושאר הדברים לא מעניינו
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלט

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד מִזְמוֹר יְהוָה חֲקַרְתַּנִי וַתֵּדָע:ב אַתָּה יָדַעְתָּ שִׁבְתִּי וְקוּמִי בַּנְתָּה לְרֵעִי מֵרָחוֹק:ג אָרְחִי וְרִבְעִי זֵרִיתָ וְכָל דְּרָכַי הִסְכַּנְתָּה:ד כִּי אֵין מִלָּה בִּלְשׁוֹנִי הֵן יְהוָה יָדַעְתָּ כֻלָּהּ:ה אָחוֹר וָקֶדֶם צַרְתָּנִי וַתָּשֶׁת עָלַי כַּפֶּכָה:ו (פלאיה) פְּלִיאָה דַעַת מִמֶּנִּי נִשְׂגְּבָה לֹא אוּכַל לָהּ:ז אָנָה אֵלֵךְ מֵרוּחֶךָ וְאָנָה מִפָּנֶיךָ אֶבְרָח:ח אִם אֶסַּק שָׁמַיִם שָׁם אָתָּה וְאַצִּיעָה שְּׁאוֹל הִנֶּךָּ:ט אֶשָּׂא כַנְפֵי שָׁחַר אֶשְׁכְּנָה בְּאַחֲרִית יָם:י גַּם שָׁם יָדְךָ תַנְחֵנִי וְתֹאחֲזֵנִי יְמִינֶךָ:יא וָאֹמַר אַךְ חֹשֶׁךְ יְשׁוּפֵנִי וְלַיְלָה אוֹר בַּעֲדֵנִי:יב גַּם חֹשֶׁךְ לֹא יַחְשִׁיךְ מִמֶּךָ וְלַיְלָה כַּיּוֹם יָאִיר כַּחֲשֵׁיכָה כָּאוֹרָה:יג כִּי אַתָּה קָנִיתָ כִלְיֹתָי תְּסֻכֵּנִי בְּבֶטֶן אִמִּי:יד אוֹדְךָ עַל כִּי נוֹרָאוֹת נִפְלֵיתִי נִפְלָאִים מַעֲשֶׂיךָ וְנַפְשִׁי יֹדַעַת מְאֹד:טו לֹא נִכְחַד עָצְמִי מִמֶּךָּ אֲשֶׁר עֻשֵּׂיתִי בַסֵּתֶר רֻקַּמְתִּי בְּתַחְתִּיּוֹת אָרֶץ:טז גָּלְמִי רָאוּ עֵינֶיךָ וְעַל סִפְרְךָ כֻּלָּם יִכָּתֵבוּ יָמִים יֻצָּרוּ (ולא) וְלוֹ אֶחָד בָּהֶם:יז וְלִי מַה יָּקְרוּ רֵעֶיךָ אֵל מֶה עָצְמוּ רָאשֵׁיהֶם:יח אֶסְפְּרֵם מֵחוֹל יִרְבּוּן הֱקִיצֹתִי וְעוֹדִי עִמָּךְ:יט אִם תִּקְטֹל אֱלוֹהַּ רָשָׁע וְאַנְשֵׁי דָמִים סוּרוּ מֶנִּי:כ אֲשֶׁר יֹאמְרֻךָ לִמְזִמָּה נָשֻׂא לַשָּׁוְא עָרֶיךָ:כא הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט:כב תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי:כג חָקְרֵנִי אֵל וְדַע לְבָבִי בְּחָנֵנִי וְדַע שַׂרְעַפָּי:כד וּרְאֵה אִם דֶּרֶךְ עֹצֶב בִּי וּנְחֵנִי בְּדֶרֶךְ עוֹלָם:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה