כולם יודעים שיש לשמור על סגנון אחיד, זו הנחת יסוד.
מתי? בכל סדרה מוגדרת כלשהיא.
ספר, מדבקות, קומיקס, כל סדרה שהיא.
\ נאמר אפילו שישנם אמנים בשלב טרם פיתוח הסגנון שלהם, כך שהאתגר עדיין אינו רלוונטי עבורם. \
האתגר מתחיל כאשר מגיע הזמן לבצע.
אז צריך להיות מפוקסים היטב על הגדרת המאפיינים של האוביקט הראשון
ולהצליח לתת הגדרות ויזואליות זהות לאייטמים שונים.
לפעמים תוך כדי עבודה משהו זז בהגדרות- ואז צריך לחזור לאיורים הראשונים ולעדכן אותם בסגנון שהשתדרג.
אז מה הבעיה?
לא בעיה, אתגר. אתגרים.
סגנון = לא משנה מה, משנה איך.
א. ישנם עצמים \ סצנות שעושים הפגנה - וקשה, משום כל מיני סיבות, לצרף אותם למועדון.
זה יכול להיות סצנה מאוד אחרת, אוביקט במבנה שונה. לא חסר.
ב. סגנון אחד, טוב. אבל שלא יהיה משעמם.
הכל צריך להיות סט אחד. אבל מומלץ לתת לכל פרט את היחס האישי והייחודי לו- כך שיהיה דומה לכולם עם אחוזים בודדים
של עצמאות. לא תמיד אפשר ולא תמיד שווה את המאמץ אבל כדאי שיהיה במודעות.
ג. לפעמים תוך כדי עבודה מגלים סגנון אחר ומתאים יותר ואז- יש להפעיל משמעת ולהחליט שהדבר החדש הזה יחכה לפעם אחרת.
או לחילופין להחיל את השינויים על האיורים המוכנים. לפעמים אין לדבר סוף.
ד. לפני הכל- שליטה על קביעת סגנון.
יש להדרש לנושא הקו-אם קיים. כלי, עובי. צבע- מלא? חסר? עם שקיפות או ללא? ויקטורי או ראסטר? קומי או ריאלי? טקסטורות?
פלטת גוונים- נושא בפני עצמו.
מומלץ לפתח את המודעות ע"י התבוננות ביצירות מבעד למשקפיים אלו. היכולת להגדיר את מאפייני הסגנון הנבחר
משפרת את המודעות והיכולת להתפתח בנושא.
בדקות הקרובות תבוא התיחסות מגדירה למספר דוגמאות פשוטות אך ברורות.
1. אלמטים יהודיים: קו חלק. שטריך. טקסט קצר.
בעיות: שופר- הפסים לא חוזרים על עצמם חוץ מכרטיס נוסף. כדאי להשמיט. ואולי לא? אולי זה מקיים את חוק העצמאות?
ציצית- ביצוע חפוז מידיי. מצה- יש לה צל. לכאורה עדיף להשמיט.
2. כאן מופיעים הרבה איורים מדף הקודם. נתנו לחדשים הגדרות קו זהות. נוספו הגדרות לצבע.
3. זה היה יכול להיות בסגנון הקודם בדיוק, אם לא שנתנו הגדרות אחרות לקו, לצבע, לטונים וכמובן לכלי. ועוד .
4. אלף בית: מברשת אחרת קצת למילוי.
כתמים שחורים מופיעים רק בחיוך ובטלפון. לא טוב. כדאי לשנות לטקסטורה האפורה ולתת לה צפיפות.
נסו להגדיר: הטלפון עדיין עוף מוזר בסדרה.
למה? האם יש דרך אחרת לבצע את הרעיון או שעדיף לבחור משהו אחר בט'? (לא טופי מטעמי דת ומצפון)
5. ציפורים- הינשוף מופיע רק פעם אחת אבל הוא שייך.
6. בדמויות אלו יש בעיה כלשהיא בצבע אבל כדי לשמור על האחידות ....
7. בעבר הועלו איורים אלו. כאן אפשר לראות את הסגנון נשמר יחד עם עצמאות.
7. זו דוגמה לשלב בחירת כלי לאינק.
לפעמים יש תועלת גם בהגדרה של דברים פשוטים.
ברכת הצלחה לכולם.
נ.ב.
עיקר מטרת דברים אלו לעודד חשיבה יצירתית במציאת היכולת לתת סגנונות משתנים לעבודות.
מתי? בכל סדרה מוגדרת כלשהיא.
ספר, מדבקות, קומיקס, כל סדרה שהיא.
\ נאמר אפילו שישנם אמנים בשלב טרם פיתוח הסגנון שלהם, כך שהאתגר עדיין אינו רלוונטי עבורם. \
האתגר מתחיל כאשר מגיע הזמן לבצע.
אז צריך להיות מפוקסים היטב על הגדרת המאפיינים של האוביקט הראשון
ולהצליח לתת הגדרות ויזואליות זהות לאייטמים שונים.
לפעמים תוך כדי עבודה משהו זז בהגדרות- ואז צריך לחזור לאיורים הראשונים ולעדכן אותם בסגנון שהשתדרג.
אז מה הבעיה?
לא בעיה, אתגר. אתגרים.
סגנון = לא משנה מה, משנה איך.
א. ישנם עצמים \ סצנות שעושים הפגנה - וקשה, משום כל מיני סיבות, לצרף אותם למועדון.
זה יכול להיות סצנה מאוד אחרת, אוביקט במבנה שונה. לא חסר.
ב. סגנון אחד, טוב. אבל שלא יהיה משעמם.
הכל צריך להיות סט אחד. אבל מומלץ לתת לכל פרט את היחס האישי והייחודי לו- כך שיהיה דומה לכולם עם אחוזים בודדים
של עצמאות. לא תמיד אפשר ולא תמיד שווה את המאמץ אבל כדאי שיהיה במודעות.
ג. לפעמים תוך כדי עבודה מגלים סגנון אחר ומתאים יותר ואז- יש להפעיל משמעת ולהחליט שהדבר החדש הזה יחכה לפעם אחרת.
או לחילופין להחיל את השינויים על האיורים המוכנים. לפעמים אין לדבר סוף.
ד. לפני הכל- שליטה על קביעת סגנון.
יש להדרש לנושא הקו-אם קיים. כלי, עובי. צבע- מלא? חסר? עם שקיפות או ללא? ויקטורי או ראסטר? קומי או ריאלי? טקסטורות?
פלטת גוונים- נושא בפני עצמו.
מומלץ לפתח את המודעות ע"י התבוננות ביצירות מבעד למשקפיים אלו. היכולת להגדיר את מאפייני הסגנון הנבחר
משפרת את המודעות והיכולת להתפתח בנושא.
בדקות הקרובות תבוא התיחסות מגדירה למספר דוגמאות פשוטות אך ברורות.
1. אלמטים יהודיים: קו חלק. שטריך. טקסט קצר.
בעיות: שופר- הפסים לא חוזרים על עצמם חוץ מכרטיס נוסף. כדאי להשמיט. ואולי לא? אולי זה מקיים את חוק העצמאות?
ציצית- ביצוע חפוז מידיי. מצה- יש לה צל. לכאורה עדיף להשמיט.
2. כאן מופיעים הרבה איורים מדף הקודם. נתנו לחדשים הגדרות קו זהות. נוספו הגדרות לצבע.
3. זה היה יכול להיות בסגנון הקודם בדיוק, אם לא שנתנו הגדרות אחרות לקו, לצבע, לטונים וכמובן לכלי. ועוד .
4. אלף בית: מברשת אחרת קצת למילוי.
כתמים שחורים מופיעים רק בחיוך ובטלפון. לא טוב. כדאי לשנות לטקסטורה האפורה ולתת לה צפיפות.
נסו להגדיר: הטלפון עדיין עוף מוזר בסדרה.
למה? האם יש דרך אחרת לבצע את הרעיון או שעדיף לבחור משהו אחר בט'? (לא טופי מטעמי דת ומצפון)
5. ציפורים- הינשוף מופיע רק פעם אחת אבל הוא שייך.
6. בדמויות אלו יש בעיה כלשהיא בצבע אבל כדי לשמור על האחידות ....
7. בעבר הועלו איורים אלו. כאן אפשר לראות את הסגנון נשמר יחד עם עצמאות.
7. זו דוגמה לשלב בחירת כלי לאינק.
לפעמים יש תועלת גם בהגדרה של דברים פשוטים.
ברכת הצלחה לכולם.
נ.ב.
עיקר מטרת דברים אלו לעודד חשיבה יצירתית במציאת היכולת לתת סגנונות משתנים לעבודות.