דיני טעותים בדפוס

הכותב

משתמש רשום
עימוד ספרים
רצוני לשאול את החברים כאן, לא שייך כ"כ בעימוד, אבל וודאי הרבה מכם עוסקים כאן בהדפסת ספרים, מהו המקובל בטעויות הנעשים בדפוס בשוגג או בקצת פשיעה
ואציע שלש מעשיות, ואני רוצה לשמוע תגובתכם מה הדרך הישר והרצוי לפצות את הלקוחות

1) ראובן הזמין ספר אצל שמעון, שמעון התעסק בהכנת הספר לדפוס, עשה העימוד בעצמו, ונתן לגרפיקה שיעשה העיצוב, ברגע האחרון עשו איזה שינוי על הכריכה, והגרפיקה עשה התיקון על כריכה בגירסה קודמת, כך שכאשר שלחו אותו לעשות הגלופות נשאר בו טעות, למשל תחת 'סדר שמות' על הגב, היה כתוב בו 'סדר שמות', מי האשם בזה? ואיך יכולים לפצות על זה?
ב) ראובן הזמין ספר אצל שמעון, זה לא הספר הראשונה, בפעם הקודמת היה על חג הפסח, עכשיו על חג הסוכות, בהספר של חג הפסח היה על הכריכה שם 'מהדורא' של נדבן שנדב הוצאת הספר, ובספר של חג הסוכות לא היה נדבן אחד, רק כמה נדבנים, על כן לא מכרו שם המהדורא, המדפיס השתמש בגלופות הישנות, ושלחו לו השינוי על הכריכה, תחת 'פסח' יהיה כתוב בו 'סוכות', אך לא שמו לב שצריכים להודיע שיש להסיר גם שם המהדורא, וכך נשאר שם המהדורא של פסח, למעשה אין מזה הפסד להמו"ל, כי לא היה נדבן אחרת, אבל הלקוח יש לו טענות, יש דרך איך לפצותו?
ג) ראובן הזמין ספר אצל שמעון, הדפסה שני' של ספר ישנה, רק בהדפסה זו הוסיף דף אחד של נדבן חדש, מאיזה סיבה נשמט דף זה בשעת ההדפסה, יש לו לראובן טענה על המדפיס? שאינו מקבל הספרים כיון שנשמט דף זה? ויש דרך איך לפצותו?


אשמח לכל תגובה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה