דיוני פוטושופ 2 - "ריטוש פנים"

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
ניסיתי את השיטה של פרינץ וזו בהחלט שיטה מדהימה.
אבל לא הצלחתי להגיע לשיטת שילוב שתשאיר לי את אותם הגונים,

אבל אני חושבת שכלי הטלאי עובד על אותו עיקרון ומייתר את השיטה הזו,
אני עובדת (כמעט) רק איתו על ריטוש.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
התמונה של לאה בשיטה שלי,
לא שאפשר לראות הרבה בגודל הזה.:-/
 

amir

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בס"ד

התהליך שלי בריטוש פנים:
1. תיקון פצעים שריטות כתמים, השלמת חלקים חסרים, הסרת חלקים מיותרים וכ"ו.
2. תיקון גוונים, אדמומיות, גוונים קרים או חמים מידי, השתקפות צבע ממקור אחר כגון בגד, קיר (צבעוני), תאורה וכ"ו.
3. תיקוני אור וצל, הבהרה והכהיה, בעיקר במקומות מוצללים מידי למשל מתחת לסנטר,וכנ"ל לשיניים ובעיניים וכ"ו.
4. קונטרסט וחידוד לפי הצורך.
* כל תמונה או קובץ סרוק, יש כאלה שצריך טיפול קל ויש שצריך טיפול מעמיק יותר, כל מקרה לגופו.

לא היה לי כח לצלם את המסך על כל תהליך ומפאת הזמן, העדפתי לכתוב.

פירוט תהליך עבודה:

שלב 1: תיקון נקודתי - פצעונים, קילופים, נזלת יבשה/לחה, לכלוכים בעיניים, חתכים, שריטות, נקודות וכ"ו. בעזרת כלי spot healing brush (בשכבה נפרדת כאשר מסומן sample all layers), כאשר אני מרוצה, אני מאחד את השכבות לשכבה נפרדת (shift + ctrl + alt + E), פשוט וקל.

שלב 2: תיקון במקומות בעייתיים (כל מקרה לגופו), בעזרת clone stamp tool, אם צריך להעלים או לשכפל אזור מסוים, אני עובד על 100% ללא שקיפות ואם צריך אני מוריד מעט. ובתיקון באזורים שנראים ככתמים אני עובד עם שקיפות ,50% ,80% 20% וכ"ו, כל אזור לגופו.

שלב 3: תיקוני צבע וגוונים, לא חסר אופציות ודרכים בפוטושופ , במקרה זה השתמשתי בשכבת selective color להפחתת האדמומיות והצבע הכתום מתחת לסנטר, ובשימוש במסכה המצורפת לשכבה להסתרת האזורים שאינם צריכים לזה.

שלב 4: הבהרה לשיניים, ובעיניים לאישון ולאזור הלבן, עם dodge tool. ולאישונים, בשכבה נפרדת שתי נקודות בצבע לבן בגודל האישון עם מברשת רכה ושם על overlay ומוריד שקיפות לפי הצורך (במקרה זה על 20%).

שלב 5: קונטרסט לפי הצורך, מפאת הזמן בתמונה זו השתמשתי ב- auto contrast שעשה עבודה טובה.

זמן עבודה: כרבע שעה (15 דקות +/-).

מצורף גם קובץ הריטוש להגדלה

אשמח לחוות דעת הארות הערות... תודה :)
 

קבצים מצורפים

  • 555.gif
    KB 243.5 · צפיות: 92
  • IMG_4660-ריטוש.jpg
    2.7 MB · צפיות: 85

*לאה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אמיר, איזו השקעה....כל הכבוד!
התוצאה נהדרת, נראה טבעי ויפה,
בקטנה, יש עוד קצת עבודה על כתם היובש מתחת לשפה התחתונה בצד ימין.
 

amir

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י *לאה;1111435:
אמיר, איזו השקעה....כל הכבוד!
התוצאה נהדרת, נראה טבעי ויפה,
בקטנה, יש עוד קצת עבודה על כתם היובש מתחת לשפה התחתונה בצד ימין.

תודה!
ותודה על ההארה "בקטנה", לא רק מתחת לשפה, גם באיזור האף ומעל לשפה העליונה צריך טיפול מעמיק יותר.

בעיני שימת לב לכל הפרטים הקטנים והקטנטנים האלו ועיבודם, יוצרים תיקון ועיבוד יותר מושלם.

חשוב לי לשמוע חוות דעת הערות והארות, כך אני שם לב לפרטים ולומד ומתקדם יותר, לכן תודה רבה על חוות דעתך.
 

E&A

משתמש מקצוען
אמיר, אהבתי שנשארה טקסטורה של עור על הפנים גם במקומות המרוטשים.
רק שאלה, איך עשית את זה שהתמונות מתחלפות?
 

amir

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י אחינועם;1111574:
אמיר, אהבתי שנשארה טקסטורה של עור על הפנים גם במקומות המרוטשים.
רק שאלה, איך עשית את זה שהתמונות מתחלפות?

תודה!
התמונות המתחלפות נעשו בפוטושופ (cs6) באמצעות timeline ושם בחרתי ב-create frame animation, שם יצרתי את האנימציה שבמקרה זה מורכבת משלוש שכבות: תמונה מקורית וטקסט, ותמונת הריטוש, וכמה הגדרות: זמן ושיחזור על עצמו כל הזמן (לא מסובך), ושמירה save for web, וכמובן הקטנתי את הקובץ אחרת זה לא יעבוד באתר.
בהצלחה!
 

*לאה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י prince;1111185:
בגדול השיטה היא לקחת את התמונה ולשכפל עוד שכבה <בדרך כלל משכפלים שני עותקים ועובדים איתם ומשאירים מתחת את המקורי> לשכבה התחתונה נותנים טשטוש שמסיר את כל הפרטים הקטנים בעור ובעצם משאירים רק את הצבע והגוון. לשכבה העליונה עושים apply image ובוחרים שם את השכבה התחתונה ושמים על שיטת שילוב ויויד לייט. (הפרטים משתנים לפי עומק הביט של התמונה בכל אופן אני נותן את הרעיון הכללי). מה שנוצר בעצם זה שהתמונה מחולקת לשתי שכבות, האחת זה הצבע והגוון והשניה זה הטקסטורה של העור. אחת הסיבות שריטוש רגיל נראה מזויף ופלסטיקי זה בגלל שהוא מפספס את טקסטורת העור וגורם למריחה אחת גדולה, בצורה הזו אפשר למשל לתקן כתמי צבע או לכלוכים והטקסטורה הטבעית של העור נשמרת כי התיקון לא נוגע בשכבה הזו. שוב אני רק מסביר בגדול, כדי לעשות את זה מדויק צריך ללמוד וקצת קשה להכניס הכל בתגובה קצרה.
בל"נ, בע"ה כשאהיה קצת יותר פנויה,
אנסה להעלות לכאן אחד מהמדריכים בשיטה הנ"ל,
לדעתי זו השיטה הכי מקצועית והתוצאות פשוט מדהימות.
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ניסיתי גם זה מה שיצא.
מאחר שעבדתי בניסוי ותעיה ובפיצויים על בעיות שקרו אני לא יכול להסביר בדיוק מה עשיתי ולכן אצרף את הקובץ המקורי מוקטן. שיסביר למעני.
ממולץ לראות כל שכבה בנפרד ע"מ להבין באיזה שכבה השתמשתי ובאיזה מצב.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_4660.JPG
    KB 442.9 · צפיות: 44
  • IMG_4660FIX.jpg
    KB 440.3 · צפיות: 40
  • IMG_4660S.rar
    8 MB · צפיות: 31

bason1661

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אקשן לריטוש פנים

לכל מי שרוצה יש פה אקשן שבניתי בעבר לריטוש.
אחרי שתריצו אותו על התמונה המבוקשת יש הסבר איך לעבוד איתו.
 

קבצים מצורפים

  • ריטוש.rar
    508 ביטים · צפיות: 71

prince

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
היות וראיתי שקצת הסתבכו עם השיטה, אני אתן לכם מדריך קצר שלה עם כמה צילומי מסך שלי.

1. דבר ראשון לשכפל את השכבה לעוד שתי שכבות. העליונה תהיה טקסטורת העור והתחתונה תהיה הטון והצבע.

צפה בקובץ המצורף 174802

2. נוריד את העין מהשכבה העליונה, נבחר את שכבת הגוון והצבע וניתן לה טשטוש שבעצם "ישטיח" את כל הפרטים, זה משתנה מתמונה לתמונה, אבל בגדול צריך שישאר רק הצבע והגוון הכללי ללא הפרטים של התמונה, אבל לא יותר מדי טשטוש שהצבעים לא יתמזגו אחד בשני. (טשטוש גאוסיאן בלור עובד מעולה).

צפה בקובץ המצורף 174804

3. נדליק חזרה את העין לשכבת הטקסטורה ונבחר אותה. נלך לתפריט image ונבחר apply image.
התמונה שאני משתמש היא 8 ביט. ולכן צריך שהערכים יהיו בדיוק כמו שכאן. ב Layer נבחר את שכבת טון וצבע, תיבת הסימון invert לא מסומנת, ב blending לבחור subtract, ב scale לעשות 2, וב offset לעשות 128.

בתמונת 16 ביט הערכים צריכים להיות: תיבת סימון invert: מסומנת. ב blending לבחור add, ב scale, לעשות 2, וב offset לעשות 0.

צפה בקובץ המצורף 174805

4. נשים את שכבת הטקסטורה על שיטת שילוב Linear Light. התמונה צריכה להראות בדיוק כמו תמונת המקור.

צפה בקובץ המצורף 174807

עכשיו בעצם קיבלנו את אותה התמונה, אבל עם הפרדה בין הטקסטורה לטון והצבע. נוכל לתקן גווני עור בנפרד מבלי לפגוע בטקסטורת העור, ונוכל לתקן צלקות או פגעי עור משכבת הטקסטורה בלי לפגוע בצבע או גוון. אפשר לשים את שני השכבות בתיקיה אחת ואז ניתן בקלות להשוות בין התוצאה המרוטשת למקור.

צפה בקובץ המצורף 174808

לשם ההדגמה שמתי שכבה מעל שכבת הגוון, ופשוט דגמתי צבע בהיר מהעור במצח וצבעתי עם מברשת במרכז המצח כדי להבהיר אותו, אפשר להוריד קצת אטימות כדי שישתלב יותר טוב. שימו לב ששכבת הטקסטורה שומרת על המרקם. משכבת הטקסטורה תיקנתי כמה נקודות חן, בדיוק דקה של ריטוש מהיר..

צפה בקובץ המצורף 174809

והנה ההשוואה המהירה של לפני ואחרי:

http://www.prog.co.il/attachment.php?attachmentid=174810&stc=1&d=1383053560

אפשר להשתמש ישירות על השכבה (טקסטורה או טון וצבע), או לעשות מעליה שכבת תיקון כמו כלי חותמת או מברשת התיקון שדוגמות את השכבה מתחת, זו דרך עריכה פחות דיסראקטיבית ואפשר יותר לשלוט בתוצאה על ידי הורדת השקיפות. קחו בחשבון שאם בסוף הריטוש נראה מוגזם יש לכם מתחת את שכבת המקור ולכן בקלות אפשר להוריד את השקיפות של כל קבוצת הריטוש על ידי בחירת התיקייה והורדת השקיפות שלה.

בגדול זו השיטה המקצועית לריטוש. קחו בחשבון שמדובר בתמונות עם רזולוציה מכובדת כדי שזה יראה טוב. בתמונות קטנות או מטושטשות במילא לא ממש רואים את מרקם העור אז אין ממש טעם בכל השיטה. אני מצרף את תמונת המקור החופשית למי שרוצה לנסות בעצמו. בהצלחה.
 

קבצים מצורפים

  • 2.jpg
    KB 678.9 · צפיות: 53
  • 3.jpg
    KB 308.6 · צפיות: 42
  • 4.jpg
    KB 577.9 · צפיות: 36
  • 5.jpg
    KB 734.7 · צפיות: 35
  • 6.jpg
    KB 39.6 · צפיות: 32
  • 7.jpg
    KB 665.2 · צפיות: 37
  • meQfK4k.jpg
    KB 970.2 · צפיות: 41

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
prince
ב-image מופיעים פקודות של שינוי גודל המסמך, סיבוב, חיתוך וכו'.
אם כן, מה משמעות חלון ה: apply image בתפריט image?
מה תפקידו?
 

יצירתית

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י prince;1112346:
היות וראיתי שקצת הסתבכו עם השיטה, אני אתן לכם מדריך קצר שלה עם כמה צילומי מסך שלי.

.

קודם כל תודה על ההסבר וההמחשה המפורטת!:)
בדיוק היה לי ילד מיובש מאד אתמול צרפתי דוגמא (לא שאלתי עדין על פרסום...)
אחרי השלבים של שלושת השכבות אני חוזרת לעבוד בשיטה הרגילה כמו פלסטר וטישטוש?
כי פה הבעיה העיקרית זה בטקסטור ולא בצבע
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י יצירתית;1112507:
קודם כל תודה על ההסבר וההמחשה המפורטת!:)
בדיוק היה לי ילד מיובש מאד אתמול צרפתי דוגמא (לא שאלתי עדין על פרסום...)
אחרי השלבים של שלושת השכבות אני חוזרת לעבוד בשיטה הרגילה כמו פלסטר וטישטוש?
כי פה הבעיה העיקרית זה בטקסטור ולא בצבע

בלי טשטוש,
אם הבעיה בטקסטורה את עובדת על השכבת טקסטורה.
אם הבעיה היא בטון/צבע את עובדת על השכבת טון/צבע.

(גם אני ניסיתי את השיטה הזו שוב אחרי ההסברים וזה פשוט מדהיייםםם)
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י ישראלה;1112372:
prince
ב-image מופיעים פקודות של שינוי גודל המסמך, סיבוב, חיתוך וכו'.
אם כן, מה משמעות חלון ה: apply image בתפריט image?
מה תפקידו?

זה במקום מסכת התאמה...
זאת אומרת שכל הפעולות כאן הם בדרך "אל חזור".
(לא בדקתי זאת על (אובייקט חכם")
 

שלמה

משתמש מקצוען
התמונה שהועלתה, היא ממש דוגמה לא נכונה.

איך אתה רוצה בדיוק שנתקן פנים משוערות מעל המשׂוער
 

chyz

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
ניסיתי את השיטה של prince ונהניתי.
(התמונה צולמה במצלמה ביתית אל תבדקו את החדות)

מה אתם אומרים?
 

קבצים מצורפים

  • 123.png
    KB 649.9 · צפיות: 50

שלמה

משתמש מקצוען
החלקה יפנית

לא השקעתי זמן בפרטים, כמו שרציתי לשתף אתכם בשיטה הריכוך.

אפשר להוריד את שקיפות השכבה.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_4660.jpg
    KB 252.6 · צפיות: 51
  • IMG_4660-.jpg
    KB 254.5 · צפיות: 37

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה