בקשת ביקורת | המסעדה הגרועה ביקום (טור משומש במצב טוב)

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
פעם נכנסתי למסעדה.
היה שלט מחוץ למגדל שסיפר על מסעדה יוקרתית שמיועדת לאנשי עסקים.
נו, כמובן ששמחתי לפנק אותם בביקורי.

נכנסתי למעלית ויצאתי בקומה הנכונה.
הופתעתי, המקום היה רחב עם חללי עבודה כאלו, לא ממש נראה כמו מסעדה.
אבל בסדר, לבריאות. יש כל מיני מסעדות היום בכל מיני סטיילים.

התיישבתי.
אף אחד לא ניגש אליי.
הסתכלתי מסביבי, ראיתי אנשים צעירים יושבים ואוכלים אוכל פשוט תוך כדי בהיה במסכי מחשב שהיו לפניהם, חשבתי: ככה נראים האנשי העסקים המגניבים.

בסוף תפסתי את מנהל המסעדה והזמנתי ממנו בתקיפות כריך טונה עם ירקות.
הוא הסתכל עליי קצת מוזר, ואחרי כמה דקות הביא לי אותו.

הייתי צמא. אף אחד לא ניגש אליי. מוזר.
קראתי למלצרית שבמקרה עברה שם ודרשתי יחס. תבעתי מים. בבקבוק, עדיף.
הסברתי לה שאני מאוד מאוכזב מהשירות שלהם עד כה וכלקוח אינני שוקל לבוא לכאן יותר.
היא הסתכלה עליי במבט מוזר והוציאה מהתיק שלה בקבוק ואמרה: בבקשה אדוני, יומטוב. תנסה להרגע.

כעסתי.
הייתי במסעדות רבות בעולם, ובחיים לא אמרו לי מילים כאלו. תת רמה.

פתאום נכנס שוב המנהל. היה ברור שהוא המנהל לפי המגניבות הכללית שלו, ולפי הצורה בה הסועדים הסתכלו עליו.
קמתי ואמרתי לו בקול רועם. שאף אחד לא יפספס:
אדוני, תן לי לומר לך בצורה נעימה וחברית מה אני מרגיש.

השתרר שקט מפתיע במסעדה וכל הסועדים הפסיקו להסתכל במסכים שלהם וחלק גם הפסיקו לאכול וללעוס.

אמרתי:
מהרגע שנכנסתי אף אחד לא משרת אותי, לא ניגש אליי, האוכל שקיבלתי היה ברמה ממש נמוכה, והתחושה שלי היא שאתם פשוט לא מחפשים לקוחות.

הרעמתי:
לטובתם, רק לטובתכם, כאחד שאכפת לו-
אני מבקש.
תנסו לשפר את השירות.
המסעדה שלכם כיום, ממש גרועה.
הדגשתי: רק לטובתכם. לגמרי. זה כדאי לכם.
המסעדה שלכם- תהיה טובה בהרבה יותר.

כולם פרצו בצחוק, והמנהל ענה לי בקול שקט ויציב:
אדוני. טעית בקומה. המסעדה נמצאת בקומה מתחתינו.
כאן זאת חברת היטק.
הגישה שלי היא לכבד כל אחד, גם הוא הזדמן לכאן-
במקרה.

המלצרית שעכשיו ישבה באיזה חדר בצד יצאה משם, ואמרה בקול חד משמעי: סליחה שאני מתערבת, אדוני המנכ״ל, אבל אני חייבת לומר משהו.


והיא אמרה:
תפסיק להרגיש שכולם חייבים לך, ועובדים בשבילך, ומישהו חייב לך משהו.

אף אחד כאן,
לא חייב לך,
כלום.

ואני אומרת את זה,
גם בתור,
אחת שהקימה פה את המקום-
כמעט מאפס.

ולתדהמתי- כל הסועדים פרצו במחיאות כפיים ספונטניות סוערות!
המסעדה הכי גרועה ביקום, ללא ספק. לעולם לא אחזור לשם שוב.

הפסד שלהם.

שילמדו לקבל ביקורת.

טיפשים.

(הטור פורסם פה בעבר בפינה אפלה ומוזנחת מלאת עכבישים, כעת מעלה אותו שוב, וגם כי מישהו צריך להיות הראשון שמבקש ביקורת)
 
נערך לאחרונה ב:

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מקצועי ואליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
מישהו צריך להיות הראשון שמבקש ביקורת
אל"ף, אני העליתי פעם- כאן
בי"ת, ממש אהבתי!
גימ"ל, יש ביקוש לביקורת. מה שבאמת היה משדרג ומחדד את הפאנץ'- אילו הייתה 'בריחה' בנקודות ההפתעה הללו...
גם בקטעי הצעקות הייתי אומרת לתת תחושת כעס, כמו סימני קריאה, הדגשות וכו' (יהיה מי שיתנגד...)
ה'סועד', כמדומני שמו 'סעיד'.............
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
(הטור פורסם פה בעבר בפינה אפלה ומוזנחת מלאת עכבישים, כעת מעלה אותו שוב, וגם כי מישהו צריך להיות הראשון שמבקש ביקורת)

ביקשתי הבוקר ביקורת, בטור שעומד לעלות עכבישים...
http://www.prog.co.il/threads/שעת-בין-ערביים-צנחה-לה-אתמול.325677/#post-5143409
ולא קיבלתי.
או שהוא כל כך טוב שנגמרו המילים---
או שהוא כל כך גרוע שלא מוצאים מילים---
 

גרונים

משתמש פעיל
א. לדעתי, לא צריך לכתוב:
אבל אני חייבת לומר משהו.
והיא אמרה:
אף פעם אל תיכנס למקום לא מוכר, ותחשוב שכולם חייבים לך, ועובדים בשבילך, ומישהו חייב לך משהו.
אלא לציין במירכאות כפולות, כמו למשל,
אבל אני חייבת לומר משהו "אף פעם אל תיכנס...."

ב. כמו"כ בהבעות הפעולות, כמו, אמרתי, הרעמתי, כעסתי וכו', מקובל [ויפה הדבר] לשים אותו אחרי הציטוט [כאמור, במירכאות כפולות], במיוחד בציטוטים קצרים.

ג. חסרים מילים שלימות, וכן החלפת נקודות במקום פסיקים

רוצה עוד?:rolleyes:
 
נערך לאחרונה ב:

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
א. לדעתי, לא צריך לכתוב:
אלא לציין במירכאות כפולות, כמו למשל,
אבל אני חייבת לומר משהו "אף פעם אל תיכנס...."

ב. כמו"כ בהבעות הפעולות, כמו, אמרתי, הרעמתי, כעסתי וכו', מקובל [ויפה הדבר] לשים אותו אחרי הציטוט [כאמור, במירכאות כפולות], במיוחד בציטוטים קצרים.

ג. חסרים מילים שלימות, וכן החלפת נקודות במקום פסיקים

רוצה עוד?:rolleyes:
ברור.
האמת שייקל עליי להבין את התיקונים אם פשוט תסמנו אותם.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ביקשתי הבוקר ביקורת, בטור שעומד לעלות עכבישים...
http://www.prog.co.il/threads/שעת-בין-ערביים-צנחה-לה-אתמול.325677/#post-5143409
ולא קיבלתי.
או שהוא כל כך טוב שנגמרו המילים---
או שהוא כל כך גרוע שלא מוצאים מילים---

מאוד התרשמתי מהשיר שלך. קראתי אותו כמה פעמים.
אכתוב לך באשכול ההוא.
קצב העלאת החומרים - לא מאפשרת די ישוב הדעת.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
קצב העלאת החומרים - לא מאפשרת די ישוב הדעת.
זה יירגע. אנשים יחכו עם החומרים כי לא מצאו טעם להעלות.
מקסימום נוכל להגביל את כמות פתיחת האשכולות אבל לדעתי אין עומס חריג.
מקסימום אפשר להתמקד בניק שאתם כבר מכירים ומחבבים את החומרים שלו (/שלה)
 
נערך לאחרונה ב:

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
רק אני לא הבנתי את המסר כאן, אדוני המנכ"ל?
כאילו, פסדר, לא להיכנס למקום לא מוכר ולחשוב שכולם חייבים לי. הבנתי, מסר מהמם. נפלא.
מה עם המקומות המוכרים לי, שם כן כולם חייבים לי?
 

מרחבית

משתמש מקצוען
רק אני לא הבנתי את המסר כאן, אדוני המנכ"ל?
כאילו, פסדר, לא להיכנס למקום לא מוכר ולחשוב שכולם חייבים לי. הבנתי, מסר מהמם. נפלא.
מה עם המקומות המוכרים לי, שם כן כולם חייבים לי?


אכן. גם אני לא מסכימה עם ה'מלצרית'.
בעיניי המסר קשור לציפיות.
אם אתה מצפה לשרות של מסעדה ולא מקבל - אתה כועס פחד. כי אתה מרגיש ש'חייבים לך'.
אם היית יודע מראש שזו חברת היטק - לא רק שלא היית כועס, אלא מעריך מאוד את כל מה שנתנו לך.
להנמיך ציפיות - מצד ה'חייבים לי' - עצה בדוקה לשלום ולהכרת תודה.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
ביקורת קטנה..
חסר לי תפקיד או הגדרת תפקיד למלצרית בעלת המוסר.
סוג של משנה למנכ"ל, חשבתי שזה היה די ברור מכך שהיא יושבת במשרד לבד ולא בצפיפות עם כל האחרות, מה עוד שהיא מעיזה להכנס לתוך דברי המנכ"ל. תודה על המשוב, אערוך.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אכן. גם אני לא מסכימה עם ה'מלצרית'.
בעיניי המסר קשור לציפיות.
אם אתה מצפה לשרות של מסעדה ולא מקבל - אתה כועס פחד. כי אתה מרגיש ש'חייבים לך'.
אם היית יודע מראש שזו חברת היטק - לא רק שלא היית כועס, אלא מעריך מאוד את כל מה שנתנו לך.
להנמיך ציפיות - מצד ה'חייבים לי' - עצה בדוקה לשלום ולהכרת תודה.
זה בדיוק מה שהמלצרית אמרה, לא? זה בדיוק היה המסר.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
זה בדיוק מה שהמלצרית אמרה, לא? זה בדיוק היה המסר.

נכון, בהחלט.
ההבדל הוא רק כמו שכתב ר' עדיאל, שזה לא דווקא במקום בלתי מוכר כפי שהכריזה ה'מלצרית'.
גם במקום מוכר, ואולי דווקא שם עוד יותר, אנחנו חושבים ש'חייבים' לנו.
דווקא מהאנשים הכי קרובים לנו - אנחנו מצפים ל'הרים וגבעות'.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
נכון, בהחלט.
ההבדל הוא רק כמו שכתב ר' עדיאל, שזה לא דווקא במקום בלתי מוכר כפי שהכריזה ה'מלצרית'.
גם במקום מוכר, ואולי דווקא שם עוד יותר, אנחנו חושבים ש'חייבים' לנו.
דווקא מהאנשים הכי קרובים לנו - אנחנו מצפים ל'הרים וגבעות'.
בדיוק כך.
ככל שבנאדם מפנים שאף אחד לא חייב לו כלום, בשום מקום, גם לא מקרב המשפחה- הוא יודע להעריך ולהודות על כל דבר מאידך, ומצד שני גם לא לכעוס כאשר רצונו לא מתמלא.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
בדיוק כך.
ככל שבנאדם מפנים שאף אחד לא חייב לו כלום, בשום מקום, גם לא מקרב המשפחה- הוא יודע להעריך ולהודות על כל דבר מאידך, ומצד שני גם לא לכעוס כאשר רצונו לא מתמלא.

זהו. לכן אולי כדאי לשקול למחוק מדבריה של 'המלצרית' את המילים 'אל תיכנס למקום לא מוכר' - והכל יבוא על מקומו בשלום.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
זהו. לכן אולי כדאי לשקול למחוק מדבריה של 'המלצרית' את המילים 'אל תיכנס למקום לא מוכר' - והכל יבוא על מקומו בשלום.

חשוב לציין, שהמסר הועבר בצורה חווייתית ומשעשעת, כך שהוא בהחלט נקלט היטב בלב הקורא. הסיפור שם לנו מראה לאיך אנחנו מצפים - ודורשים - וכועסים - ומוכיחים - עד הסוף ה...(מר? משעשע?)
יישר כוח!
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זהו. לכן אולי כדאי לשקול למחוק מדבריה של 'המלצרית' את המילים 'אל תיכנס למקום לא מוכר' - והכל יבוא על מקומו בשלום.

בדיוק, מעולה, בול. זה מה שהפריע לי.
המסר יהיה הרבה יותר חזק.

שהרי, כפי שזה עכשיו, כבוד גבאינו - ה'תובע' בעצמו, מבחינתו, לא עולל שום עוול, בסך הכל פדיחה בלתי נעימה.
אלא שהאמת, שפדיחתו זו באה לו בשל התנהגותו הגסה גם במקומות מוכרים. אילו היה עדין ומתחשב במסעדה, הרי היה נוהג כן גם בקומת ההייטק והפדיחה היתה קטנה בשלשת-רבעי...

לכן, המסר אמור להיות, תהיה מענטש בכל מקום, ואז תפודח.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
@מרחבית @עדיאל
יישר כוחכם על הפירוט.
לי אישית זה מרגיש מוזר:
מה פתאום שהיא תטיף לו "אל תחשוב אף פעם שחייבים לך משהו".
לעומת זאת, יותר הגיוני שהיא אומר, לאור הנסיון העגום במסעדה שלה: אל תכנס למקום שאתה לא מכיר, ותתבע בעלות ויחס.

לתגובתכם.

(לעת עתה ערכתי איכשהו, אולי גרעתי?)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה