מידע שימושי בעלת אתר קניות חרדי, יש לי משהו חשוב שתדעי...

מקופלת

משתמש מקצוען
יש מושג כזה של לפטר לקוח. וזה לפעמים שווה למרות ההפסד הכספי.
לקחתם את זה מידי קשה...
ברור שלא מדובר על לפטר כל לקוח שהאף שלו לא מוצא חן בעיני בעל העסק, או היתה החלפה/ החזרה ועוד תלונה.

אני אתן דוג' מנותן שירות ולא חנות דווקא:
גרפיקאית, קלדנית וכו' שהלקוחה משגעת אותה ב1-2 בלילה כי היא הרי משלמת לה
מדקדקת בגוון הכחול בפעם השלישית כי הוא לא מספיק כהה
ואז גם דורשת פיצוי או הנחה כי המודעה לא היתה אפקטיבית מספיק.
אז כן- לפעמים שווה להפסיק לעבוד איתה כי עוגמת הנפש, השעות המאוחרות, וההרגשה הכללית לא שווה את הרווח הכספי

כך בדיוק גם בחנות.
דוגמה: לקוחה שבאה קבוע ביום שישי בשעה מאוחרת (מכירה ביתית) , או ב7.30 בבוקר או ב11.30 בלילה, וחלילה לא בשעות הפתיחה, שווה לאמר לה בברור שאין לבא מחוץ לשעות הפתיחה, גם אם ידוע שהיא תפסיק לבא וכנראה גם תספר לחברות שהמוכרת לא מתחשבת.
בחנות ברחוב זו יכולה להיות לקוחה שתמיד באה בשעת הסגירה , וגורמת לעיכובים ואיחורים.
כי עקרונות כמו בוקר רגוע וקבלת שבת בנחת, חשובים הרבה יותר מכמה לקוחות.

ויש עוד מקרים, זו רק דוגמית.

כשהתנעלות העסק היא מתחשבת ותקנית בד"כ, 98% מהלקוחות מרוצים, לא נגרם נזק רציני מ"פיטור" לקוחות לא רווחיים.
כשיש יותר מידי לקוחות שצריך להתנער מהם, הבעיה היא כנראה בעסק...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יש מושג כזה של לפטר לקוח. וזה לפעמים שווה למרות ההפסד הכספי.
לקחתם את זה מידי קשה...
ברור שלא מדובר על לפטר כל לקוח שהאף שלו לא מוצא חן בעיני בעל העסק, או היתה החלפה/ החזרה ועוד תלונה.

אני אתן דוג' מנותן שירות ולא חנות דווקא:
גרפיקאית, קלדנית וכו' שהלקוחה משגעת אותה ב1-2 בלילה כי היא הרי משלמת לה
מדקדקת בגוון הכחול בפעם השלישית כי הוא לא מספיק כהה
ואז גם דורשת פיצוי או הנחה כי המודעה לא היתה אפקטיבית מספיק.
אז כן- לפעמים שווה להפסיק לעבוד איתה כי עוגמת הנפש, השעות המאוחרות, וההרגשה הכללית לא שווה את הרווח הכספי

כך בדיוק גם בחנות.
דוגמה: לקוחה שבאה קבוע ביום שישי בשעה מאוחרת (מכירה ביתית) , או ב7.30 בבוקר או ב11.30 בלילה, וחלילה לא בשעות הפתיחה, שווה לאמר לה בברור שאין לבא מחוץ לשעות הפתיחה, גם אם ידוע שהיא תפסיק לבא וכנראה גם תספר לחברות שהמוכרת לא מתחשבת.
בחנות ברחוב זו יכולה להיות לקוחה שתמיד באה בשעת הסגירה , וגורמת לעיכובים ואיחורים.
כי עקרונות כמו בוקר רגוע וקבלת שבת בנחת, חשובים הרבה יותר מכמה לקוחות.

ויש עוד מקרים, זו רק דוגמית.

כשהתנעלות העסק היא מתחשבת ותקנית בד"כ, 98% מהלקוחות מרוצים, לא נגרם נזק רציני מ"פיטור" לקוחות לא רווחיים.
כשיש יותר מידי לקוחות שצריך להתנער מהם, הבעיה היא כנראה בעסק...
הכל נכון אבל בקנייה אונליין (שבה עוסק האשכול) זה לא ממש רלוונטי בעיקר כי יכולת הלקוח מוגבלת מאד.
 

במבה נוגט

משתמש סופר מקצוען
יש מושג כזה של לפטר לקוח. וזה לפעמים שווה למרות ההפסד הכספי.
לקחתם את זה מידי קשה...
ברור שלא מדובר על לפטר כל לקוח שהאף שלו לא מוצא חן בעיני בעל העסק, או היתה החלפה/ החזרה ועוד תלונה.

אני אתן דוג' מנותן שירות ולא חנות דווקא:
גרפיקאית, קלדנית וכו' שהלקוחה משגעת אותה ב1-2 בלילה כי היא הרי משלמת לה
מדקדקת בגוון הכחול בפעם השלישית כי הוא לא מספיק כהה
ואז גם דורשת פיצוי או הנחה כי המודעה לא היתה אפקטיבית מספיק.
אז כן- לפעמים שווה להפסיק לעבוד איתה כי עוגמת הנפש, השעות המאוחרות, וההרגשה הכללית לא שווה את הרווח הכספי

כך בדיוק גם בחנות.
דוגמה: לקוחה שבאה קבוע ביום שישי בשעה מאוחרת (מכירה ביתית) , או ב7.30 בבוקר או ב11.30 בלילה, וחלילה לא בשעות הפתיחה, שווה לאמר לה בברור שאין לבא מחוץ לשעות הפתיחה, גם אם ידוע שהיא תפסיק לבא וכנראה גם תספר לחברות שהמוכרת לא מתחשבת.
בחנות ברחוב זו יכולה להיות לקוחה שתמיד באה בשעת הסגירה , וגורמת לעיכובים ואיחורים.
כי עקרונות כמו בוקר רגוע וקבלת שבת בנחת, חשובים הרבה יותר מכמה לקוחות.

ויש עוד מקרים, זו רק דוגמית.

כשהתנעלות העסק היא מתחשבת ותקנית בד"כ, 98% מהלקוחות מרוצים, לא נגרם נזק רציני מ"פיטור" לקוחות לא רווחיים.
כשיש יותר מידי לקוחות שצריך להתנער מהם, הבעיה היא כנראה בעסק...
בודאי שזה נכון, אבל זה פשוט לא קשור לנושא האשכול.
ואחרי שקוראים את האשכול עם כל הסיפורים ההזויים והעצובים והלא חוקיים שבו, ואז רואים את ההודעה הזאת מבעלת עסק בהקשר הזה, זה סתם מזיק ולא נעים.
סיפורי לקוחות הזויים ועצות איך לנהוג בהם יתקבלו בברכה באשכולות המתאימים (יש כבר המון)...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מזל חזוט היא דוגמא לעסק מקוון שזיהה העדפות צרכניות, התאים את עצמו אליהן והצליח בהתאם.
בתחילה היא עבדה רק דרך רשתות חברתיות .
בהמשך היא פנתה גם לכלל השוק החרדי על ידי שליחת קטלוג במייל שעד מהרה הפך לאתר נגיש ומצליח.
ובחודש האחרון היא החליטה לכסות פלח שוק נוסף והקימה פלטפורמה מקוונת למי שיש לו חסימה שבה השמלות מצולמות נטו ללא דוגמנית.
מסתבר שזה משתלם להיות קשוב לצרכי השוק.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
אני לא מצליחה לצטט...
אבל כתבתי את דברי בעקבות מה שכתב פיקצר פרפקט, והכעס על דבריה. נכון, זה לא קשור ישירות לנושא האשכול.

ו @shira bira , גם באונליין זה נכון.
קחי את נקסט לדוגמה, ששינו את מדיניות ההחזרה, לכאורא בעקבות לקוחות שקנו כמה מידות מכל בגד, במטרה להחזיר.
זה נקרא ניצול הטבה שגורמת לבעל העסק להקשיח נהלים .
אם נקסט היו אתר חרדי , זה כבר היה הופך לחוצפה
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני לא מצליחה לצטט...
אבל כתבתי את דברי בעקבות מה שכתב פיקצר פרפקט, והכעס על דבריה. נכון, זה לא קשור ישירות לנושא האשכול.
הכעס הוא פרשנות סובייקטיבית.
יש פה דיון די מכובד על השוק המקוון החרדי. לא ראיתי שום כעס על ניק כזה או אחר. לכל היותר הדעות חלוקות.
ו @shira bira , גם באונליין זה נכון.
קחי את נקסט לדוגמה, ששינו את מדיניות ההחזרה, לכאורא בעקבות לקוחות שקנו כמה מידות מכל בגד, במטרה להחזיר.
זה נקרא ניצול הטבה שגורמת לבעל העסק להקשיח נהלים .
אם נקסט היו אתר חרדי , זה כבר היה הופך לחוצפה
מעניין שאת נותנת את הדוגמא הזו כשדווקא פה באשכול היו תגובות שמצדיקות את המהלך של נקסט.
וההשערה שלך לדעתי שגויה ולו מהסיבה הפשוטה שרוב האתרים החרדיים כבר מחייבים בעלות החזרה.
וגם אם הם לא מחייבים הרי שמול חלקם יוצאת הנשמה עד שמשיגים אותם ומתאמים החזרת פריט ולפעמים כבר חסר במלאי וכו'.
לעת עתה - כשהמדיניות של אתרים משלנו רחוקה מזרח ממערב ממדיניות ההחזרות המוקפדת של נקסט ששולחים מראש מדבקה למשלוח, זמינים במייל, בצ'אט ובטלפון ועונים באדיבות שאין שניה לה - אני חושבת שהשערות כאלו פשוט חסרות ביסוס.
קודם שתהיה מדיניות אחידה ואדיבה והוגנת. אחר כך נדבר.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
אז לא כעס, תקראי לזה איך שנח לך. עדיין היתה חוסר הסכמה לדברי פיקצר פרפקט וניסיתי להסביר למה הכוונה בעיני.

רב האתרים מחייבים בעלות החזרה, נשמע לי קצת מוגזם.
אולי מחייבים משלוח, אבל גם בנקסט המשלוח חזרה על חשבונך. (פייפאל נותנים החזר על המשלוח, לא נקסט)

צר לי , אני מרגישה מותקפת משום מה.
אני כמובן לא מדברת על הסיפורים ההזויים שהועלו פה, רק מנסה להביא גם את הצד השני שגורם לבעל עסק עם כוונות ורצון טוב, להתקשח ולא תמיד לצודד בלקוח.
ושוב, תלוי כמה לקוחות נדפקים. כשיש כמה לקוחות בודדים שמרגישים שלא קיבלו שירות, יתכן מאוד שהבעיה היא לא בעסק.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
רב האתרים מחייבים בעלות החזרה, נשמע לי קצת מוגזם.
תבדקי.
גם אם לא מחייבים זה רק מסכום קניה מסוים.
אני כמובן לא מדברת על הסיפורים ההזויים שהועלו פה, רק מנסה להביא גם את הצד השני שגורם לבעל עסק עם כוונות ורצון טוב, להתקשח ולא תמיד לצודד בלקוח.
ושוב, תלוי כמה לקוחות נדפקים. כשיש כמה לקוחות בודדים שמרגישים שלא קיבלו שירות, יתכן מאוד שהבעיה היא לא בעסק
הדוגמאות שהבאת נכונות אך פחות תקפות לקנייה אונליין.
בקניה אונליין טווח ההתנהלות של הצרכן מוגבל מאד והוא די נתון לחסדי המוכר.

סתם ככה ניסית פעם להחזיר? אני ניסיתי להחזיר לאחר רכישה באתר בגדי ילדים חרדי ידוע.
לא כי התחרטתי חס וחלילה (בציניות) כי קבלתי פריטים שגויים שלא תאמו את הזמנתי.
אחסוך ממך את התיאור על היחס המפואר שקבלתי ולכמה שיחות נצרכתי רק כדי לתאם החזרה.
(את הרכישה נאלצתי לבצע מחדש ולעקוב אחריהם שהם מפיקים זיכוי בכ"א על הרכישה הראשונה).
 

חגית קרמר

בניית אתרים ברמה בינלאומית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L

חגית קרמר

בניית אתרים ברמה בינלאומית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
אני אתן דוג' מנותן שירות ולא חנות דווקא:
גרפיקאית, קלדנית וכו' שהלקוחה משגעת אותה ב1-2 בלילה כי היא הרי משלמת לה
מדקדקת בגוון הכחול בפעם השלישית כי הוא לא מספיק כהה
ואז גם דורשת פיצוי או הנחה כי המודעה לא היתה אפקטיבית מספיק.
אז כן- לפעמים שווה להפסיק לעבוד איתה כי עוגמת הנפש, השעות המאוחרות, וההרגשה הכללית לא שווה את הרווח הכספי

כך בדיוק גם בחנות.
דוגמה: לקוחה שבאה קבוע ביום שישי בשעה מאוחרת (מכירה ביתית) , או ב7.30 בבוקר או ב11.30 בלילה, וחלילה לא בשעות הפתיחה, שווה לאמר לה בברור שאין לבא מחוץ לשעות הפתיחה, גם אם ידוע שהיא תפסיק לבא וכנראה גם תספר לחברות שהמוכרת לא מתחשבת.
בחנות ברחוב זו יכולה להיות לקוחה שתמיד באה בשעת הסגירה , וגורמת לעיכובים ואיחורים.
כי עקרונות כמו בוקר רגוע וקבלת שבת בנחת, חשובים הרבה יותר מכמה לקוחות.
לבעלי העסקים הנ"ל יש בעיה בתמחור ובגבולות.
עסק טוב בוחר לעצמו לקוחות, ואינו עסוק בלפטר את שאינם מתאימים.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
זה נכון ללקוח סטנדרטי שזה הרוב בד"כ.
לא ללקוח שיתקשר 5 פעמים לוודא שהחבילה מוכנה,
ולבדוק למה המשלוחן מתעכב בחצי שעה,
ולכעוס על השליח שמתקשר שהחבילה מחוץ לדלת ולא דפק וחיכה שיפתחו לו (משלוח חינם!!)
או להחזיר נעל שנראה שמדדו אותה גם בגינה...

תתפלאי , אבל גם זה קים.

ואומר שוב- כל עוד שאלו אחוזים קטנים מהלקוחות, הבעיה היא לא בעסק
כשמדובר באחוזים גבוהים של לקוחות כאלה, כנראה שהעסק לא מתנהל נכון.

בטוחה שיש עסקים כאלה בציבור שלנו, קשה לי להאמין שהם הרוב.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
@חגית קרמר
שוב אני לא מצליחה לצטט
איך חנות אונליין/ פיזית בוחרת לקוחות? פותחת את האתר/ דלת רק למי שנראה לה עומד בקריטוריונים?

או כמו בדוגמה שהבאתי - המוכרת אומרת שבפרוש ללקוחה שאין לבא מחוץ לשעות הפתיחה, וגורמת ללקוחה לעזוב את העסק.
 

חגית קרמר

בניית אתרים ברמה בינלאומית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
לא ללקוח שיתקשר 5 פעמים לוודא שהחבילה מוכנה,
ולבדוק למה המשלוחן מתעכב בחצי שעה,
ולכעוס על השליח שמתקשר שהחבילה מחוץ לדלת ולא דפק וחיכה שיפתחו לו (משלוח חינם!!)
או להחזיר נעל שנראה שמדדו אותה גם בגינה...

תתפלאי , אבל גם זה קים.
ברור שזה קיים. לכן כתבתי שזו בעיה בגבולות של בעל העסק.
יש טכניקות להתמודד עם כל הלקוחות הנ"ל.

לא חושבת שזה קל, אבל קריטי ללמוד את זה.
וזה ממש לא קשור לחוסר שירות והגינות במסחר דיגיטלי או פיזי.
 

שקדיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
ואגב,
אפרופו הוצאות משלוחים.
כעסק תקני זה אמור להיות מקוזז להם מעלויות המס, לא?
וכן, בעלי החנויות שכחו שכמו שלהם יש אינטרנט,
גם לנו יש.
ולוקשים שיכלו למכור לאנשים לפני כמה שנים ניתנים היום לבדיה.
לדוג,
אני לא מאמינה שעלות ביטול דרך כ.אשראי היא 7% מערך העסקה
לא קראתי הכל אז אולי ענו
עלות ביטול עולה 4 שח ולא משנה בכמה היה סכום העיסקה
 

חגית קרמר

בניית אתרים ברמה בינלאומית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
@חגית קרמר
שוב אני לא מצליחה לצטט
איך חנות אונליין/ פיזית בוחרת לקוחות? פותחת את האתר/ דלת רק למי שנראה לה עומד בקריטוריונים?

או כמו בדוגמה שהבאתי - המוכרת אומרת שבפרוש ללקוחה שאין לבא מחוץ לשעות הפתיחה, וגורמת ללקוחה לעזוב את העסק.
יש טכניקות.
בגדול, זה מתחיל מבידול מדויק וגבולות ברורים מהרגע הראשון.

דוגמא פשוטה, לקוחה שנכנסת 5 דקות לפני סגירה:
אפשר לקבל אותה יפה ובמאור פנים, ובמקביל להודיע בצורה ברורה שהחנות נסגרת בעוד 5 דקות. אם אומרים את זה נכון - היא תחזור כשתרצה לקנות.
ואפשר לקבל אותה יפה, לשרת אותה עד-כלות-הנשמה, להתאכזב מרות כשהיא לא קונה (ברוב מוחלט של המקרים), ואח"כ להתעצבן עליה במשך שבוע...
 

שקדיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
זה באמת חיסרון מטורף.
שיש הרגשה כזו שלפעמים בעלי האתר לא מספיק מודעים אליה.
אני נכנסת לכ"כ הרבה אתרים שפשוט אין לי אפשרות לקנות בהם...
לאחרונה ראיתי שאורדמן עשו משהו מעניין, יש באתר כפתור של קטלוג לחסומים,
ומיד מקבלים את הקטלוג למייל, וכל מוצר מקושר לעמוד שלו באתר.
הלוואי שכל האתרים יעשו משהו כזה...

כמה שזה נכון.
וגם-
אל תשוו את היכולות של רשת עולמית כמו זארה וכו'
לחנות חרדית בני ברקית שמנסה לתת מענה גם בדיגיטל.
זה הדבר הכי מרגיז
החוסר התחשבות בחסימות
הרי רוב הציבור החרדי חסום
ואם החנות פונה לציבור החרדי היא חיבת להתחשב בהם
הייתי קונה הרבה יותר בחנויות משלנו
ואין לי דרך
מקטלוג זה הרבה פחות נח כי התמונה לא תמיד גדולה
ולפעמים אין מידע על הבגד
אבל אם מצלמים את הבגד מכל כיון
ולכל בגד בקטלוג יש לינק לרכישה מיידית באתר
אז זה כבר מתחיל להיות הגיוני ומתחשב

דבר נוסף לרשום יותר מידע על הבגדים
אורך רוחב גובה סוג בד כמה שאפשר לפרט
זה מעלה אמינות וגורם לרצון לקנות
 
נערך לאחרונה ב:

מנסה את מזלי

משתמש מקצוען
דבר נוסף לרשום יותר מידע על הבגדים
אורך רוחב גובה סוג בד כמה שאפשר לפרט
זה מעלה אמינות וגורם לרצון לקנות
זה מאוד נכון,
ראיתי לאחרונה 2 קטלוגים של בגדי ילדות שרשמו את האורך של ** השמלה ** ליד כל מידה , ולא את האורך של הילדה .
וזה ככ ככ עוזר ומועיל , כי לי יש ילדה מאוד גבוהה , ואני לא יכולה להקיש משום חנות ממידה למידה תמיד צריכה למדוד עליה , וכך פשוט הלכתי למדוד אורך של שמלה שטובה עליה וככה אני יודעת בדיוק איזה מידה היא צריכה.
לתשומת לב בעלות העסקים זה ממש ממש נח.
אה, וגם כתבו אם יש מכפלת או לא ושל כמה ס"מ המכפלת. גם הברקה גאונית , ממש נח !!
 

אילה מינה

משתמש מקצוען
זה מאוד נכון,
ראיתי לאחרונה 2 קטלוגים של בגדי ילדות שרשמו את האורך של ** השמלה ** ליד כל מידה , ולא את האורך של הילדה .
וזה ככ ככ עוזר ומועיל , כי לי יש ילדה מאוד גבוהה , ואני לא יכולה להקיש משום חנות ממידה למידה תמיד צריכה למדוד עליה , וכך פשוט הלכתי למדוד אורך של שמלה שטובה עליה וככה אני יודעת בדיוק איזה מידה היא צריכה.
לתשומת לב בעלות העסקים זה ממש ממש נח.
אה, וגם כתבו אם יש מכפלת או לא ושל כמה ס"מ המכפלת. גם הברקה גאונית , ממש נח !!
וככה הם חוסכים לעצמם החזרות והחלפות כי הלקוח יודע מה הוא רוצה ואיזה מידה צריך וככה כולם מרוויחים
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אני לא מצליחה לצטט...
אבל כתבתי את דברי בעקבות מה שכתב פיקצר פרפקט, והכעס על דבריה. נכון, זה לא קשור ישירות לנושא האשכול.

ו @shira bira , גם באונליין זה נכון.
קחי את נקסט לדוגמה, ששינו את מדיניות ההחזרה, לכאורא בעקבות לקוחות שקנו כמה מידות מכל בגד, במטרה להחזיר.
זה נקרא ניצול הטבה שגורמת לבעל העסק להקשיח נהלים .
אם נקסט היו אתר חרדי , זה כבר היה הופך לחוצפה
אני בכלל לא בטוחה שנקסט שינו את המדיניות בגלל הלקוחות הישראלים.
הם כבר קיימים בשוק הישראלי כמה שנים טובות ועוד יותר מזה בשוק האירופאי, ויודעים מה הם עושים.
יותר מסתבר שזה בגלל הקורונה והחוסר בטיסות ומשלוחים וכו'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה