"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
להתענג על ד'...
בהצלחה לכולם
(בקרני פרה, בשמות הגבולות ועוד...)
 

קבצים מצורפים

  • גליון 157 - תורת הקורא פרשת מטות תשע''ו.pdf
    KB 253.8 · צפיות: 25
  • גליון 158 - תורת הקורא פרשת מסעי תשע''ו.pdf
    KB 278.1 · צפיות: 25

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
למעונינים: "תורת הקורא" על מגילת איכה
 

קבצים מצורפים

  • גליון 160 - תורת הקורא מגילת איכה תשע''ו.pdf
    KB 278.4 · צפיות: 15

kaduri

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
סימן שסימנתי לי במסעי לשימושכם
"ויסעו מ" - המ' עם חיריק כאשר האות הבאה עם דגש חזק וכשאין דגש אז המ' עם צירה.
(לא יודע כמה זה משנה את הצליל לאשכנזים, אבל לנו הספרדים זה שונה לגמרי כמו "כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל" (הי' לא נשמעת)
 

סערצע

משתמש מקצוען
כמה זה משנה את הצליל לאשכנזים
אינו משנה כלל (מלבד לענין שבא נע, שגם כך אין מקפידים עליו במדה יתרה).
יותר מסובך לזכור את מיקום הדגשים... מאשר לאחוז הראש בשינויי הניקוד, שכלליהם פשוטים וידועים.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
הִנֵּה־ק֞וֹל שַֽׁוְעַ֣ת בַּת־עַמִּ֗י מֵאֶ֙רֶץ֙ מַרְחַקִּ֔ים הַֽאדנָ֙י אֵ֣ין בְּצִיּ֔וֹן אִם־מַלְכָּ֖הּ אֵ֣ין בָּ֑הּ מַדּ֗וּעַ הִכְעִס֛וּנִי בִּפְסִלֵיהֶ֖ם בְּהַבְלֵ֥י נֵכָֽר:
האדני = א' נעלמת וקוראים "הַדֹנָי".
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
מה לדעתכם צריך לעשות?
בשטיבלאך כלשהו הגיע ילד בר מצוה פלוס והחליט שהוא קורא,
דא עקא שלאחר שהתחיל לקרוא התברר שהוא בולע מילים, ממציא טעמים, מעוות משפטים.
היה דיון האם להחליף אותו באמצע הקריאה (לא נראה שהוא תכנן להכיר בעצמו בהפסד שלו)
השאירו אותו עד הסוף.

מה היה צריך לעשות?
(ברור שלהבא ישתדלו להבהיר לו לפני הקריאה בשקט שיפנה את המקום למישהו אחר שהוא הבעל קורא הקבוע במניין הזה וכו')
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
מה לדעתכם צריך לעשות?
בשטיבלאך כלשהו הגיע ילד בר מצוה פלוס והחליט שהוא קורא,
דא עקא שלאחר שהתחיל לקרוא התברר שהוא בולע מילים, ממציא טעמים, מעוות משפטים.
היה דיון האם להחליף אותו באמצע הקריאה (לא נראה שהוא תכנן להכיר בעצמו בהפסד שלו)
השאירו אותו עד הסוף.

מה היה צריך לעשות?
(ברור שלהבא ישתדלו להבהיר לו לפני הקריאה בשקט שיפנה את המקום למישהו אחר שהוא הבעל קורא הקבוע במניין הזה וכו')
המדקדקים יאמרו: חד וחלק! להורידו באמצע!!!
משכיני השלום יאמרו: הנח לו לפעם זו!!!
ואלו ואלו דברי אלוקים חיים
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
תורת הקורא לפר' ואתחנן
וכן מאמר ארוך בענין "עשרת הדברות"
 

קבצים מצורפים

  • גליון 161 - תורת הקורא פרשת ואתחנן תשע''ו.pdf
    KB 293.5 · צפיות: 20
  • תורת הקורא מאמר עשרת הדברות (עדכון סיון תשע''ח) (1).pdf
    KB 361.5 · צפיות: 19

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
שאלה לי לכבוד הרבנים!
למה השבוע הקריאה בשני וחמישי ממשיכה אחרי שני
בשונה מכל שבוע שהקריאה מתחלקת לג' גברי עד שני
?
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
שאלה לי לכבוד הרבנים!
למה השבוע הקריאה בשני וחמישי ממשיכה אחרי שני
בשונה מכל שבוע שהקריאה מתחלקת לג' גברי עד שני
?
אין אפשרות לעצור במקום טוב לפני כן.
ולמה לא דחו את שני עד סוף הקריאה של מנחת שבת?
כנראה זה יותר תואם לחלוקת הפרשה לשבעה. וצ"ע
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
למה אין?
ישנם מספיק פסוקים
פרשת ואתחנן עד בית פעור שבעה פסוקים.
אי אפשר להפסיק בבית פעור. מפסיקים בלבנון.

אחר כך מגיעה פרשת ועתה ישראל שמע,
בסוף הפסוק השלישי מסיים "השמידו ה' אלוקיך מקרבך"
אי אפשר להפסיק שם.
מוסיפים פסוק ומגיעים לכולכם היום. ושם עוצרים.
משם והלאה קוראים לישראל ארבעה פסוקים.
והיה אפשר לקרוא שלושה. רק שהפסוק הרביעי הוא ממש מקשה אחת עם השלישי.




וָאֶתְחַנַּן אֶל יְהֹוָה בָּעֵת הַהִוא לֵאמֹר:
אֲדֹנָי יֱהֹוִה אַתָּה הַחִלּוֹתָ לְהַרְאוֹת אֶת עַבְדְּךָ אֶת גָּדְלְךָ וְאֶת יָדְךָ הַחֲזָקָה אֲשֶׁר מִי אֵל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה כְמַעֲשֶׂיךָ וְכִגְבוּרֹתֶךָ:
אֶעְבְּרָה נָּא וְאֶרְאֶה אֶת הָאָרֶץ הַטּוֹבָה אֲשֶׁר בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן הָהָר הַטּוֹב הַזֶּה וְהַלְּבָנֹן:

וַיִּתְעַבֵּר יְהֹוָה בִּי לְמַעַנְכֶם וְלֹא שָׁמַע אֵלָי וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֵלַי רַב לָךְ אַל תּוֹסֶף דַּבֵּר אֵלַי עוֹד בַּדָּבָר הַזֶּה:
עֲלֵה רֹאשׁ הַפִּסְגָּה וְשָׂא עֵינֶיךָ יָמָּה וְצָפֹנָה וְתֵימָנָה וּמִזְרָחָה וּרְאֵה בְעֵינֶיךָ כִּי לֹא תַעֲבֹר אֶת הַיַּרְדֵּן הַזֶּה:
וְצַו אֶת יְהוֹשֻׁעַ וְחַזְּקֵהוּ וְאַמְּצֵהוּ כִּי הוּא יַעֲבֹר לִפְנֵי הָעָם הַזֶּה וְהוּא יַנְחִיל אוֹתָם אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּרְאֶה:
וַנֵּשֶׁב בַּגָּיְא מוּל בֵּית פְּעוֹר:

פרשה פתוחה


וְעַתָּה יִשְׂרָאֵל שְׁמַע אֶל הַחֻקִּים וְאֶל הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר אָנֹכִי מְלַמֵּד אֶתְכֶם לַעֲשׂוֹת לְמַעַן תִּחְיוּ וּבָאתֶם וִירִשְׁתֶּם אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר יְהֹוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם נֹתֵן לָכֶם:
לֹא תֹסִפוּ עַל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם וְלֹא תִגְרְעוּ מִמֶּנּוּ לִשְׁמֹר אֶת מִצְוֹת יְהֹוָה אֱלֹהֵיכֶם אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם:
עֵינֵיכֶם הָרֹאוֹת אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה יְהֹוָה בְּבַעַל פְּעוֹר כִּי כָל הָאִישׁ אֲשֶׁר הָלַךְ אַחֲרֵי בַעַל פְּעוֹר הִשְׁמִידוֹ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ מִקִּרְבֶּךָ:
וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּיהֹוָה אֱלֹהֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם:
שני רְאֵה לִמַּדְתִּי אֶתְכֶם חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים כַּאֲשֶׁר צִוַּנִי יְהֹוָה אֱלֹהָי לַעֲשׂוֹת כֵּן בְּקֶרֶב הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם בָּאִים שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ:
וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם כִּי הִוא חָכְמַתְכֶם וּבִינַתְכֶם לְעֵינֵי הָעַמִּים אֲשֶׁר יִשְׁמְעוּן אֵת כָּל הַחֻקִּים הָאֵלֶּה וְאָמְרוּ רַק עַם חָכָם וְנָבוֹן הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה:
כִּי מִי גוֹי גָּדוֹל אֲשֶׁר לוֹ אֱלֹהִים קְרֹבִים אֵלָיו כַּיהֹוָה אֱלֹהֵינוּ בְּכָל קָרְאֵנוּ אֵלָיו:
וּמִי גּוֹי גָּדוֹל אֲשֶׁר לוֹ חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים צַדִּיקִם כְּכֹל הַתּוֹרָה הַזֹּאת אֲשֶׁר אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם הַיּוֹם:

רַק הִשָּׁמֶר לְךָ וּשְׁמֹר נַפְשְׁךָ מְאֹד פֶּן תִּשְׁכַּח אֶת הַדְּבָרִים אֲשֶׁר רָאוּ עֵינֶיךָ וּפֶן יָסוּרוּ מִלְּבָבְךָ כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ וְהוֹדַעְתָּם לְבָנֶיךָ וְלִבְנֵי בָנֶיךָ:
יוֹם אֲשֶׁר עָמַדְתָּ לִפְנֵי יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ בְּחֹרֵב בֶּאֱמֹר יְהֹוָה אֵלַי הַקְהֶל לִי אֶת הָעָם וְאַשְׁמִעֵם אֶת דְּבָרָי אֲשֶׁר יִלְמְדוּן לְיִרְאָה אֹתִי כָּל הַיָּמִים אֲשֶׁר הֵם חַיִּים עַל הָאֲדָמָה וְאֶת בְּנֵיהֶם יְלַמֵּדוּן:
וַתִּקְרְבוּן וַתַּעַמְדוּן תַּחַת הָהָר וְהָהָר בֹּעֵר בָּאֵשׁ עַד לֵב הַשָּׁמַיִם חשֶׁךְ עָנָן וַעֲרָפֶל:
וַיְדַבֵּר יְהֹוָה אֲלֵיכֶם מִתּוֹךְ הָאֵשׁ קוֹל דְּבָרִים אַתֶּם שֹׁמְעִים וּתְמוּנָה אֵינְכֶם רֹאִים זוּלָתִי קוֹל:
וַיַּגֵּד לָכֶם אֶת בְּרִיתוֹ אֲשֶׁר צִוָּה אֶתְכֶם לַעֲשׂוֹת עֲשֶׂרֶת הַדְּבָרִים וַיִּכְתְּבֵם עַל שְׁנֵי לֻחוֹת אֲבָנִים:
וְאֹתִי צִוָּה יְהֹוָה בָּעֵת הַהִוא לְלַמֵּד אֶתְכֶם חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים לַעֲשֹׂתְכֶם אֹתָם בָּאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם עֹבְרִים שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ:
וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם כִּי לֹא רְאִיתֶם כָּל תְּמוּנָה בְּיוֹם דִּבֶּר יְהֹוָה אֲלֵיכֶם בְּחֹרֵב מִתּוֹךְ הָאֵשׁ:
פֶּן תַּשְׁחִתוּן וַעֲשִׂיתֶם לָכֶם פֶּסֶל תְּמוּנַת כָּל סָמֶל תַּבְנִית זָכָר אוֹ נְקֵבָה:
תַּבְנִית כָּל בְּהֵמָה אֲשֶׁר בָּאָרֶץ תַּבְנִית כָּל צִפּוֹר כָּנָף אֲשֶׁר תָּעוּף בַּשָּׁמָיִם:
תַּבְנִית כָּל רֹמֵשׂ בַּאֲדָמָה תַּבְנִית כָּל דָּגָה אֲשֶׁר בַּמַּיִם מִתַּחַת לָאָרֶץ:
 

MDG

משתמש פעיל
למה השבוע הקריאה בשני וחמישי ממשיכה אחרי שני
בשונה מכל שבוע שהקריאה מתחלקת לג' גברי עד שני
?
בימים אלו שאנו זקוקים לנחמה לאחר ט' באב, לקרוא את הפס' "ושמרתם ועשיתם... כי היא חכמתכם ובינתכם" וכו' "כי מי גוי גדול" וכו' "השמע עם"....
כך קראתי בעבר היכן שהוא לא זוכר
 

MDG

משתמש פעיל
סליחה שאני מחזיר אחורה לפר' מטו"מ
אבל מעניין אותי לדעת האם עשו אצלכם את ה-מ"ב מסעות בניגון שירה או לא, וא"כ באיזה ציבור מדובר??
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
סליחה שאני מחזיר אחורה לפר' מטו"מ
אבל מעניין אותי לדעת האם עשו אצלכם את ה-מ"ב מסעות בניגון שירה או לא, וא"כ באיזה ציבור מדובר??
בגדול בעולם הלטאי/עולם הישיבות, לא נהגו לנגן
וכן צידד הגר"ש דבליצקי זצ"ל
עם כי בישיבתי היה בעל קורא בוגר ישי' קול תורה שניגן, ואמר לי שבקול תורה ג"כ ניגנו
 
  • תודה
Reactions: MDG

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
מנהג בני אשכנז לנגן המסעות בפ' מסעי ובפ' בהעלותך.
מסתמא אצל הרבה מעדות החסידים גם נשאר.
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
מבואר בהרחבה...
Screenshot_269.jpg
 

kaduri

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
מה לדעתכם צריך לעשות?
בשטיבלאך כלשהו הגיע ילד בר מצוה פלוס והחליט שהוא קורא,
דא עקא שלאחר שהתחיל לקרוא התברר שהוא בולע מילים, ממציא טעמים, מעוות משפטים.
היה דיון האם להחליף אותו באמצע הקריאה (לא נראה שהוא תכנן להכיר בעצמו בהפסד שלו)
השאירו אותו עד הסוף.

מה היה צריך לעשות?
(ברור שלהבא ישתדלו להבהיר לו לפני הקריאה בשקט שיפנה את המקום למישהו אחר שהוא הבעל קורא הקבוע במניין הזה וכו')
עשו בשכל, להלבין פנים ברבים בשביל קריאת התורה זה "ובחלתי בתורתך, ובחרתי בתורתי"...
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
1. ואתחנן-פרק ד'-פסוק ט'
"ופן יסורו מלבבך"
מלעייל או מלרע?

2. פסוק הבא
"ואת בניהם ילמדון"
מלעייל או מלרע?

ואל יצחק עלי הצוחק, כי ברוב המילים אני מסתדר בענין הזה
אבל יש מילים כמו "מלבבך" שיש באותה מילה שני טעמים
או במילים שהטעם נמצא בדיוק באמצע המילה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה