אסטרטגיה בעין התורם

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
לב יהודי מתעורר לתת 'צדקה',

אחד נותן 'מעשר' מכספו, ואחד נותן 'חומש'.

ויש ואדם תורם אף מעל ליכולתו.



מה עומד ב'תת מודע' של התורם,

לפני שמכניס את היד לכיס להוציא את הארנק ?

ומה קובע אם יבחר בשטר או במטבע ? וכמה יתרום ?



כדי לעשות את גיוס התרומות באופן מקצועי ומצליח,

עשיתי רשימה של כמה נקודות, כמו:

1. הבידול של המוסד ממתרימים אחרים,

2. חיבור רגשי בין המתרים לתורם,

3. יצירת עניין אצל התורם בהצלחת הקמפיין,

4. קביעת תעריף התרומה,

5. קבלת התרומה בהנגשה והתאמה לכל תורם.



אשמח להחכים ולקבל הערות ותובנות מהעוסקים בכך,

ובעצם כל אחד מכיר את התחום מהפן של התורם.
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
צריך זהירות רבה לא לקבוע סכום גבוה מדי
במכירות ובשיטות שיווק (ביניהן תרומות)
ההנחיה היא כן לדבר על סכומים גבוהים
כשבמקביל מחדירים לתורם המון רגש על ערך התרומה (שיבין כביכול על מה הוא משלם)

כי המציאות מוכיחה שהקביעה משפיעה תודעתית
וככה גם כשהתורם נותן נמוך יותר ממה ש"קבעו" לו זה לכאורה יהיה גבוה יותר ממה שחשב לתת.
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
כמעט ואין אנשים שיסכימו להתחבר רגשית אל המתרים, במיוחד כשהוא מבין שיש לו אינטרס אחד, והוא- הארנק שלי...
זו לוחמה פסיכולוגית שעובדת על התת מודע
לא באים לתורם ואומרים לו תראה איזה ארגון מדהים, תתרום לי.......
הדרכים הן הרבה יותר מתוחכמות.
תורה שלימה היא...
 

dfghf

משתמש פעיל
חשוב להוסיף עוד נקודה (ולדעתי זה העיקר)
כשאתה מצליח להעביר לתורם תחושה שהתרומה שלו כ"כ חשובה
שבעצם בלי התרומה שלו המוסד לא יחזיק מעמד ומאידך ע"י התרומה שלו הוא בעצם
בונה את כל המפעל האדיר הזה זה יגרום להרגיש שבאמת כדאי לו לתרום ואפילו להתאמץ בשביל זה
כי כשבן אדם תורם הוא רוצה להרגיש שהתרומה שלו פועלת...
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
נקודה אחת:
אנשים רוצים לדעת שהם עשו משהו טוב בחיים שלהם.
שהם השאירו אחריהם חותם משמעותי.

נקודה שתיים:
אנשים אוהבים את תחושת השליטה, שבכסף שלהם הם עשו משהו משמעותי שהם בחרו.

משתי הנקודות האלו נובע,
שבעצם אנשים אוהבים לתת למקום שהם מרגישים שהוא מספיק משמעותי מבחינתם,
אבל,
הם לא סומכים עליך שאתה באותו סולם עדיפויות כמו שלהם.
הם יחליטו אם לתת או לא ולאן.
וזה כמובן לא ישים והרבה פחות יעיל.

פתרונות פסיכולוגיים של כל אלו:

1. להציב בפני התורם את הערך של המוסד שמקבל את התרומה בהתאם לאורח חייו!
(לדוגמא: אם באתם לאיש עסקים יהודי אמריקאי שדוגל בקידמה ועבודה כאורח חיים,
אל תגידו לו שהתרומה היא כדי שהבחורים יוכלו לשבת וללמוד בלי טרדות
כי הוא לכאורה סובר שהם צריכים לצאת לעבוד..
אלא יותר בסגנון של: אתה עושה יופי את שלך, עזור להם לעשות את שלהם...)

2. להציב יעד מסויים כדי שהתורם ירגיש בדיוק מה עושים עם הכסף שלו.
(נגיד: דרושים לנו 2,000,000 ש"ח כדי לבנות אגף נוסף כי כמות הבחורים הולכת וגדלה.)

2.5. להגדיר בדיוק מה הסכום שאתם רוצים ממנו (כבר כתבו את זה לפניי אבל זאת נקודה חשובה. אז הוספתי אותה בחצי.) נגיד: אנחנו צריכים שתי מליון כדי לבנות אגב חדש, היינו שמחים לקבל ממך מאה אלף ראשונים כדי שנוכל להתחיל להקים את היסודות.
בנקודה הזאת הדגש הוא גם על יעד ספציפי וגם על שקיפות.
כשהתורם מבין בדיוק למי ולמה הוא תורם ואתם חושפים בפניו את כל הקלפים שלכם כמו מה הסכום שחסר לכם ומה אתם הולכים לעשות בו, הוא תופס אתכם כאמינים יותר.

3. אופציות לתרומות נוספות כדי שאם הוא לא מתחבר לשורה הקודמת, לא פיספסתם אותו לגמרי.
(שיטת החבילות עובדת נהדר.
נגיד: תחרוט את רישומך באגף החדש!
ספסלים- X ש"ח. אינסטלציה- Y ש"ח. תרומה חודשית קבועה למימון ארוחת בוקר לבחורים- XY ש"ח וכו'.)

4. לציין רווח אישי שיוצא לו מהתרומה.
(פחות כדאי רווחים כמו: תוכל למות בשלווה, כרטיס כניסה לגן עדן וכו', אלא רווח, לא נעים לומר, גשמי יותר,
כמו: לוח זיכרון בכניסה לישיבה עם השם שלו, האגף החדש ייקרא על שמו, יהיה לו חלק משמעותי בבניין הישיבה...)
אגב,
גם תחושות טובות כמו: תחושת שותפות, כבוד, רוגע וכו' נקראות רווח גשמי וניתן להשתמש בהן.

יש עוד המון מה לפרט על כל נקודה וכמובן עוד המון נקודות להעלות,
אבל הבאתי רקע בינתיים.

מה שהכי חשוב מהכל,
זה כמובן להתחיל מבריף טוב שינתח באופן מקיף את קהל היעד (איזה סגנון תורמים) ואורח חייו,
החוזקות של המוסד,
מהי נקודת החיבור שיכולה להתממשק ביניהם.

- - -
כמה מילים על נקודת החיבור שנובעת ממחקר בריף:
זה כמעט הכי חשוב כי זה פותח המון אופציות פניה.
נניח אם אתם מגלים שקבוצה מסויימת של תורמים נמצאת באותה עיר של המוסד,
אפשר לפנות אליהם ישר כ"מחזקים את השמירה הרוחנית על העיר" נניח,
או אם הם בוגרים של הישיבה זה בכלל הכי טוב...
אולי הם יכולים לשלוח לשם את בניהם
או שמקים הישיבה נמנה על אותה קהילה כמוהם....
כדאי למקד ולהגדיר כמה שיותר ספציפי את קהל התורמים
ואז למצוא את המשותף שיכול להיות להם עם המוסד.

הרבה הצלחה בתהליך!
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
עשיתי רשימה של כמה נקודות, כמו:

1. הבידול של המוסד ממתרימים אחרים,

2. חיבור רגשי בין המתרים לתורם,

3. יצירת עניין אצל התורם בהצלחת הקמפיין,

4. קביעת תעריף התרומה,

5. קבלת התרומה בהנגשה והתאמה לכל תורם.
אחרי שכתבתי את התגובה הקודמת,
חזרתי לקרוא את ההודעה הפותחת.
אז אני רואה שהתייחסתי כמעט לכל הנקודות
חוץ מנקודה 5 שהיא בהחלט משמעותית!

לפתוח את כל אופציות ההתרמה!
שמתרים לא יצטרך לבזבז טלפונים והמתנה והוצאת מזומן או לא יודעת מה.
אתם צריכים לבוא מוכנים כל האופציות,
מכשיר לסליקת אשראי, פתיחת חשבון בנק ייעודי להעברה בנקאית, מזומן, קבלת צ'קים וכו'.
ולא, להבדיל,
כמו שאנחנו צריכים להתחנן בפני מס הכנסה שנוכל לשלם להם(!!!)
 

:) Yael

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
מוסיפה עוד כמה מילים
אולי אוסיף עוד בהמשך

חיבור. הייתי קוראת לזה סיפור. צורך. אתה לא מתחבר למתרים, אלא למה שהוא מספר לך. וכדאי שזה יהיה מעניין. תנו את הסיפור על היחיד בתוך השלם הגדול. ותגעו חזק חזק בצורך. שם נקודת החיבור
אם אנחנו מדברים על התרמה אחד על אחד, אכן חשובה מאוד כימיה ואינטראקציה טובה בין התורם למתרים
ניתן להרחיב בספר גיוס תרומות של שגיא מלמד.

אנשים מנצלים הזדמנויות. לא בחינם קמפיינים מוגבלים בזמן. הדחיפה לעשות את זה היום – היא כאשר הרגע האחרון הגיע. מחר, כבר לא תועילו (בכל אופן לא באותו סדר גודל) אנחנו צריכים אתכם היום! בדיוק כמו במכירות של סיילים, תנו גם אתם הטבה מוגבלת בזמן. אם זו מתנה פיזית, אם זו מתנה ערכית כמו הנצחה, או שם לתפילה לתורמים בשבוע/ יום/ חודש זה.

גיוועלד או חוזק. אופי הפניה, שאלה המיליון : ) ומצדדים לכאן ולכאן. בסופו של דבר זה גם ובעיקר פונקציה של מתרים, וקהל יעד. (אבל א"א להתעלם מהחלק של הקמפיינר) אנשים היום מתחברים לחוזק, אבל גם שם יש צורך בשיקוף הצורך.
בכל מקרה, גם החלטתם לבכות, תציבו יעדים ופתרונות. כי אם אתם בחובות של מליונים, מה יעזור השנקל שלי? תנו תוכנית הבראה, תסבירו את החזון. תהיו חזקים גם שם.

אתה המלך.
אני מגיש, אתה בוחר ורוצה. אנשים לא אוהבים שמכריחים אותם. תנו להם להרגיש שהם בוחרים בעצמם. תציגו תוכנית או פרויקט ותנו להם לבחור את החלק שלהם. גם כשאתם ניגשים לתורם כבד, ומתרימים לפרויקט גדול ספציפי, תכינו לעצמכם תוכנית מגירה שתוכלו להציע במקרה וישלול את הרעיון. לא, הוא לא תמיד מוחלט.

לא האם, אלא איך כן. תבואו בגישה כזו. בוודאי בשיחות התרמה. אמרת לא? בוא נראה איך כן.
כשמדברים בשפה הזו, אין אופציה אחרת חוץ מלהצליח. בסייעתא דשמיא כמובן.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
חשוב להוסיף עוד נקודה (ולדעתי זה העיקר)
כשאתה מצליח להעביר לתורם תחושה שהתרומה שלו כ"כ חשובה
שבעצם בלי התרומה שלו המוסד לא יחזיק מעמד ומאידך ע"י התרומה שלו הוא בעצם
בונה את כל המפעל האדיר הזה זה יגרום להרגיש שבאמת כדאי לו לתרום ואפילו להתאמץ בשביל זה
כי כשבן אדם תורם הוא רוצה להרגיש שהתרומה שלו פועלת...
זה לא סעיף 3 ?
שכתוב בו:
  • יצירת עניין אצל התורם בהצלחת הקמפיין
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הבידול והייחודיות של המוסד ממתרימים אחרים,

הוא בניית התדמית של המוסד,

כל הליך המיתוג והפרסום, צריך לחדד את הבידול.



ניקח כמשל,

'קופה' שמטרתה לשרת את העולים למירון בל"ג בעומר,

יש לפחות עשר קופות שאוספים תרומות לאותה מטרה בדיוק.



אם לא ניצור לה זהות מיוחדת,

ונשתמש בסיסמאות ובתמונות שכולם משתמשים,



בעין התורם -

היא תהיה לכל היותר עוד אחת מתוך עשר.



עלינו למצוא את הייחודיות של הקופה,

את נקודת החוזק שלה,



לתרגם ייחודיות זו בשפה שמדברת ללב התורם,

והבידול הזה, ילווה את כל הפרסומים של הקופה.



כך היא תיקלט בעין התורם.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
בעין התורם – המדריך להתרמה (פרק 3)


חיבור רגשי בין המתרים לתורם



המצב האידיאלי –

אדם שקיבל ממך הרגשה נעימה,

ליבו נוטה להסכים עם בקשתך,

הוא רק יצטרך צידוק הגיוני למעשה,

והוא כבר שולף את ארנקו ותורם.



איך מגיעים למצב הזה ?

הרבה פרטים קטנים שיוצרים את המציאות

של 'מתן הרגשה נעימה'.

וזה גם מאוד אינדיבידואלי,

לכל אדם לפי אופיו.



הכלל הוא, לנסות להרגיש אותו.


זה מתחיל בדברים הבסיסיים,

להיות אנושי,



לא לדפוק בדלת ביתו אחרי 11 בלילה,

ולא לצלצל בפעמון עם ילדיו כבר שכבו לישון.



לבוא בהופעה נחמדה,

ברוגע ובהקשבה,

להאזין למה שהוא אומר,

וגם למה שהוא לא אומר...



להתכונן לשיחה,

מתוך מחשבות מה מעניין אותו,

איזה נושא יצור אוירה נעימה.



ולפתוח במילים קולעות.



הרבה סייעתא דשמיא !
 

פרסום-פלאש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
חיבור. הייתי קוראת לזה סיפור
בשפה המקצועית זה נקרא נרטיב. מה הנרטיב שלך?
כי לדוגמא, הנרטיב שלי הוא שבגיל 10 אמא שלי לקחה את התמונה שלי לאחת שקוראת בחוכמת הפרצוף והתגובה שלה הייתה- זאת יכולה למכור קרח לאסקימואים...
אז קודם כל סיפור מרגש. זה א.
לפתוח את כל אופציות ההתרמה!
חשוב ביותררר!!

ותכלס- בלי מילים מכובסות של "חיבור רגשי". בנאדם מוציא כסף כשנוגעים לו בכאב. לדוגמא- רינה של תורה לוחצים על נקודת הכאב של מעוכבי השידוך וכן הלאה. ללחוץ על הכאב, בעדינות, עם הבטחה שהענין הולך להשתנות...
אם נגעת לבנאדם בכאב, בצורך שלו- אם פתחת לו ת'לב, הארנק זה כבר השלב הבא, אוטומטית....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה