בניית תדמית לעסק קטן מאד- עזרה

דאבל אימפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אני באמצע תהליך מיתוג לעסק קטן של סדקית ואביזרי אופנה. היא רוצה לקחת את התדמית לכיוון של אביזרי אופנה יותר חזק.
אין לה לוגו ולא כלום, ולדעתי היא צריכה לוגו לפני הכל.
השאלות הן:
1.זה עסק קטן במכירה ביתית שמעוניין לגדול. לא מצחיק לעבוד עם בריף?
2. בגלל שזה עסק קטן, האם כדאי להתעכב על מחקרים והגדרת קהל היעד בשלב הלוגו, או לבנות משהו בקלילות שישדר את הערכים ולשבת כבד יותר על הבריף לפרסום? חשוב שזה יהיה עם קונספט ולא רק "מודעה יפה".
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אי אפשר להתחיל למתג בלי בריף.
איך תדעי על מה לשים את הדגש?
גם עסק קטן רוצה לגדול..
 

דאבל אימפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יש דבר כזה, איך הגדירה את זה מישהי כאן? "בריפון". כלומר- ניתוח קצרצר של חוזקות וחולשות, מה משדרים העסקים מסביב ומה מעניין את קהל היעד. כבר דובר בחיוך על "בריף לאינסטלטור השכונתי", ותהיתי לעצמי אם זה לא מוגזם מצדי לשבת על זה יותר ברצינות.
כמו"כ ראיתי מיתוג רציני ויפה שנעשה לעסק, ואמנם הגביר התעניינות אבל יצר אכזבה כשראו שמדובר במרתפון חביב.
אז כן עדיף לשבת על זה כדבעי כבר בשלב הלוגו?
 

יהונתן אברהם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
ברור

ללא ספק לשבת מהתחלה עם מיתוג רציני, אחרת יוצא לך שם של חפיפניקית... והערכה תהיה בהתאם.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י דאבל אימפקט;1529529:
2. בגלל שזה עסק קטן, האם כדאי להתעכב על מחקרים והגדרת קהל היעד בשלב הלוגו, או לבנות משהו בקלילות שישדר את הערכים ולשבת כבד יותר על הבריף לפרסום? חשוב שזה יהיה עם קונספט ולא רק "מודעה יפה".
לא חבל על עבודה כפולה?
ואם אחרי מחקר תגלי שהקונספט קליל לעומת הכבדות שהשתמשת בלוגו נניח,
תחליפי לוגו?

לטעמי כל מיתוג צריך לשבת על בריף, וזה לא משנה אם זה עסק קטן או גדול.
למה הם רוצים לוגו? כדי לפרסם טוב? נכון?
חייב להתאים להם לוגו שישדר את הקו שלהם. וזה בהתאם לבריף חזק.
 

דאבל אימפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
טוב, תודה רבה. זאת פעם ראשונה שאני עושה את זה עבור לקוח אמיתי, אז בטח עוד תשמעו ממני...;)
 

BOMERANG

פיתוח אתרים ומיתוג עסקי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מיתוג זה סך רגשות שיוצרים לעסק ולא רק לוגו ופרסומת.
המיקום הוא חלק ממה שהעסק רוצה לשדר-
אם זה בבית - אז על יתרונותיו וחסרונותיו (בהדגשת היתרונות)
והמיתוג צריך להביא את זה בחשבון.
 

בראש מילה

משתמש סופר מקצוען
המיתוג צריך לקחת בחשבון את כל המאפיינים של העסק, והעובדה שמדובר במרתף או בית - גם היא אחד המאפיינים.
מיתוג שגרם לאנשים להתאכזב כשראו את המקום - כנראה לא הוכן עם בריף נכון...
 

חזק

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
היתה לי לקוחה בעלת מכירה ביתית בשעות הערב בתחום התכשיטי גולדפילד
היא היתה מפרסמת, עושה מאמצים,
ורכישה אחת לשבוע!

פגישה, דיון, סיעור מוחות קצר, מחקר מה קורה המתחרים,
ויש לי תמונת מצב ביד
עיצבתי לוגו, מודעות פרסום
באותו שבוע נמכרו 20 פריטים וכך אלו שאח"כ

אולי לא צריך לעבוד כ"כ קשה, אבל בשביל להבין את מצב השוק
מספיק להריח
 

דאבל אימפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
כרגע המתחרים הם חנויות גדולות ומרכזיות וזה נראה כמעט חסר סיכוי. היא לא רוצה ללכת על כיוון של יחס אישי (יתרון לחוסר המרכזיות שלה) אז השאלה איך לחפור אצל המתחרים.
המתחרים במקרה שלכם היו עם יתרונות משמעותיים?
 

חזק

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הם היו שונים
תמיד מוצאים שוני
או בפעילות שלהם או בגישה בערוצי השיווק השונים
 

ראש_יהודי

משתמש פעיל
במקום להסתבך, הייתי ממליצה לך לקרוא את הספר של לאה בלוי - (שיווק ב6 צעדים), קלאסי למה שאת שואלת כאן! אני אישית קראתי אותו כמה פעמים ולמדתי ממנו כ"כ הרבה דברים מעשיים, שאפשר לבצע תכלס ולראות תוצאות - כחובבת ספרים בתחום, הרבה מדברים לך רק בתאוריה וקשה מאד לעשות עם תאוריה משהו מעשי...
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
גם אני ממליצה על ספרה של לאה בלוי.
זה לעשות צעד אחרי צעד בשביל להביא עסק למיתוג מצליח. ובלי להתחיל להתקשקש..
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הספר של לאה מצויין ויעשה לך "סדר בראש" כי הכל בו מובנה שלב אחרי שלב.
את רק צריכה לענות על השאלות ולהתקדם.

עם כל זה -
חייבת להאיר, שמיתוג לעסק בסדר גודל של מכירה ביתית הוא שונה מהותית ממיתוג של עסק בינוני\גדול. הדבר העיקרי השונה הוא כמובן - התקציב.
עסק ביתי יכול ליפול מהר מאוד על בעיות תזרים, והוא בד"כ נמצא רוב הזמן "על הקצה".
כדי להתגבר על הבעיה הזו מומלץ להתחיל עם הוצאות פרסום מינימליות ביותר
ולחשוב על ערוצי שיווק זולים ויצירתיים
עסק קטן לא יקום או יפול על לוגו
אבל הוא כן יקום או יפול (בודאות) על שיווק בערוצים יקרים מדי או לא מתאימים
ובמקרה של עסק ביתי פרסום סדרת מודעות בחינמון עלולה להיות "ערוץ שיווק יקר מדי" - מה שלא מדגדג לעסקים עם תקציב רחב יותר.
אלא אם כן יודעים מראש מה בדיוק רוצים להשיג מהפרסום בעיתון, ואיך לבנות את הפרסום להגיע למטרה הזו. פרסום "תדמית" מתאים למותגים, אבל מכירה ביתית שיש לה סכום מוגבל מאוד חייבת לבנות מערכת חכמה ויעילה להשגת לקוחות.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י ariels;1530994:
הספר של לאה מצויין ויעשה לך "סדר בראש" כי הכל בו מובנה שלב אחרי שלב.
את רק צריכה לענות על השאלות ולהתקדם.

עם כל זה -
חייבת להאיר, שמיתוג לעסק בסדר גודל של מכירה ביתית הוא שונה מהותית ממיתוג של עסק בינוני\גדול. הדבר העיקרי השונה הוא כמובן - התקציב.
עסק ביתי יכול ליפול מהר מאוד על בעיות תזרים, והוא בד"כ נמצא רוב הזמן "על הקצה".
כדי להתגבר על הבעיה הזו מומלץ להתחיל עם הוצאות פרסום מינימליות ביותר
ולחשוב על ערוצי שיווק זולים ויצירתיים
עסק קטן לא יקום או יפול על לוגו
אבל הוא כן יקום או יפול (בודאות) על שיווק בערוצים יקרים מדי או לא מתאימים
ובמקרה של עסק ביתי פרסום סדרת מודעות בחינמון עלולה להיות "ערוץ שיווק יקר מדי" - מה שלא מדגדג לעסקים עם תקציב רחב יותר.
אלא אם כן יודעים מראש מה בדיוק רוצים להשיג מהפרסום בעיתון, ואיך לבנות את הפרסום להגיע למטרה הזו. פרסום "תדמית" מתאים למותגים, אבל מכירה ביתית שיש לה סכום מוגבל מאוד חייבת לבנות מערכת חכמה ויעילה להשגת לקוחות.

אכן,
סוף סוף דברים כדורבנות.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
צריך לזכור שהרבה עסקים גדולים התחילו ממכירות קטנות בבית.
יחד עם זאת, ברור שחובה ללכת בצעדים שמתאימים לעסק.
למשל- לא 'להתאבד' על פרסומים ארציים בשעה שהעסק מקומי.
בקיצור, בריף בסיסי יביא את התוצאות הבטוחות ביותר לצמיחתו של כל עסק. קטן כגדול.
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מלפפון;1531090:
צריך לזכור שהרבה עסקים גדולים התחילו ממכירות קטנות בבית.
יחד עם זאת, ברור שחובה ללכת בצעדים שמתאימים לעסק.
למשל- לא 'להתאבד' על פרסומים ארציים בשעה שהעסק מקומי.
בקיצור, בריף בסיסי יביא את התוצאות הבטוחות ביותר לצמיחתו של כל עסק. קטן כגדול.

את צודקת כמובן.
אבל כדי להגיע להצלחה מהסוג הזה צריך לדעת מה לעשות וגם חשוב מאד - מה לא לעשות.
כי העסקים שכן הצליחו עשו משהו שונה משאר העסקים הקטנים (שלצערנו לפי הסטטיסטיקות 80% מהם נסגרים תוך 5 שנים, ועוד 15% מתקיימים, אך לא רווחיים ולא צומחים)
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
מסכימה, ואתן לך דוגמא:
פנתה אליי לקוחה שגרה באחת מערי הפריפריה.
היא עוסקת בתחום השמחות, ורצתה לפרסם באחד מהעיתונים הארציים שהשיק גיליון מיוחד לשמחות.
אמרתי לה שאני ממש לא ממליצה לה כיון שזה לא קהל היעד שלה.
אנשים לא יגיעו אליה מבני ברק לנתיבות.
היא התעקשה בהתחלה שהיא רוצה לפרוץ בגדול, ואמרתי לה ששוה לה לקחת את הכסף של הפרסום על מקומונים באזור שלה ולפרוץ בגדול איתם.
בסופו של דבר היא הבינה וחסכה הרבה כסף שיכול היה ללכת לפח.

השאלה של פותחת האשכול היתה האם להתחיל לשבת חזק על מיתוג עסק קטן.
התשובה הינה חיובית בהחלט.
איך אפשר למתג ללא הבנה מה טוב לעסק?
לפי מחקר היא תדע אילו צעדים לעשות ואיך להתקדם על פי יכולותיו הפיננסיות והכדאיות של העסק.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י מלפפון;1531114:
מסכימה, ואתן לך דוגמא:
פנתה אליי לקוחה שגרה באחת מערי הפריפריה.
היא עוסקת בתחום השמחות, ורצתה לפרסם באחד מהעיתונים הארציים שהשיק גיליון מיוחד לשמחות.
אמרתי לה שאני ממש לא ממליצה לה כיון שזה לא קהל היעד שלה.
אנשים לא יגיעו אליה מבני ברק לנתיבות.
היא התעקשה בהתחלה שהיא רוצה לפרוץ בגדול, ואמרתי לה ששוה לה לקחת את הכסף של הפרסום על מקומונים באזור שלה ולפרוץ בגדול איתם.
בסופו של דבר היא הבינה וחסכה הרבה כסף שיכול היה ללכת לפח.

השאלה של פותחת האשכול היתה האם להתחיל לשבת חזק על מיתוג עסק קטן.
התשובה הינה חיובית בהחלט.
איך אפשר למתג ללא הבנה מה טוב לעסק?
לפי מחקר היא תדע אילו צעדים לעשות ואיך להתקדם על פי יכולותיו הפיננסיות והכדאיות של העסק.

עסק קטן לפעמים כמעט לא צריך כלום,
מיתוג זו מילה שגדולה עליו בכמה מידות.

בהמשך אם הוא נותר קטן, הוא יכול להישאר במסגרת הקטנה,
במקרה והוא פורץ דרך ומתקדם, אז הוא יכול לעדכן את עצמו בהתאם למצבו החדש.

לכל המעצבים והפרסומאים, צר לי לאכזב את היומרה,
אך לרוב הצלחת עסק קטן תלויה פחות במיתוג ובפרסום, ויותר באופן הניהול ודרכי השיווק (שכידוע פרסום הוא רק אחד מהם) כך שלא כדאי להיסחף מידי.

שלא תגידו שלא אמרתי, ברור שמודעה טובה (לא אמרתי יפה:)) תמכור יותר ממודעה גרועה - אבל עדיין לרוב לא עליה יעמוד עסק.
לדוג' הכרתי מי שמודעה טובה הביאה לו הרבה יותר אנשים, אבל תכלע'ס הוא לא מכר הרבה יותר כי המוכרת שלו לא היתה מוצלחת... וכד'.
ואני מכירה עד היום עסקים מצליחים מאד בלי מיתוג ועם פירסום דפוק אבל לשירות / מבחר / התאמה שלהם יש שם בכל העיר...
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בוודאי שצריך תהליך מובנה, ולכן צירפתי את המלצותי להעזר בספר של לאה בלוי שתחי'

וסייגתי רק בעצה של -
לא ללכת על מסע פרסום סטנדרטי, אלא קטן, ובעיקר - חכם ומותאם לתקציב
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה