פנאי בכל עת - ספוילרים

י.ז.

משתמש פעיל
2. הערה קטנה, אני בפרק 20 בערך, וממש מפריע לי כל הפשלות שקורות לישראל ואבריימי... כאילו, כל התקלים שיכולים או לא יכולים לקרות ביניהם, קורים. זה לא מוגזם קצת?!?!
אחכ בהמשך הספר הקשר בינהם מתחזק כ"כ שזה מחפה על הכל...
 

פלטי

משתמש צעיר
אני גם חושבת שזה הספר הכי פתוח שלה.
גם לכם הפריע שהיא כתבה הרבה על חב"ד ומה שהרבי אמר?
כן.
קוראת ספר של כותב-
אני לא מצפה שהספר יהיה גדוש בענייני השקפה של הקהילה אליה משתייך הכותב.
גם אם הגיבור משתייך לאותה קהילה.
 

קרץ

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מאשי ויהושע שיפמן.
הערשי ומיכלי.
איזה שידוך שלה כן בנאלי בעצם?
ועכשיו מלי ושניידר....
בכלל....
הערשי ומיכלי ממש חמודים ביחד, אבל באמת היה פי אלף הגיוני שהיא תתחתן עם מוישי.
אנשיל והינדי אמור להיות בנאלי...
גיטי שכטר ומאיר אדלר.

ויש לה שם עוד הרבה זוגות שאמורים להיות 'בנאלים'.
ברור שרב השידוכים הם כן נורמליים
אי אפשר לכתוב שתיים עשרה ספרים שכולם עם שידוכים הזויים
אבל האחוזים שחורגים יותר גדולים ממה שהם אמורים להיות במציאות, לדעתי...
כן.
קוראת ספר של כותב-
אני לא מצפה שהספר יהיה גדוש בענייני השקפה של הקהילה אליה משתייך הכותב.
גם אם הגיבור משתייך לאותה קהילה.
אני מבינה למה היו דברים שהיה חשוב לה להבהיר, אבל היא הייתה יכולה לעשות את זה בצורה עדינה יותר...
אבל בסדר, התאפקה אחת עשרה ספרים, מותר קצת ;)
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כן.
קוראת ספר של כותב-
אני לא מצפה שהספר יהיה גדוש בענייני השקפה של הקהילה אליה משתייך הכותב.
גם אם הגיבור משתייך לאותה קהילה.
כל כותב, ולא משנה על מה הספר שלו, מכניס את הדיעות שלו לתוך הספר.
יש ספרים שזה נוכח ויש ספרים שזה לא.
 

פלטי

משתמש צעיר
אני מבינה למה היו דברים שהיה חשוב לה להבהיר, אבל היא הייתה יכולה לעשות את זה בצורה עדינה יותר...
אבל בסדר, התאפקה אחת עשרה ספרים, מותר קצת ;)
למה היא צריכה להתאפק :)
זאת השאלה.
מה בוער, כלומר...
ואגב בחלק מן ספרים, ממש מרגישים בחוש.
את דעתה הלא מאד חיובית על ליטאים.
אז זה לא כ"כ נקרא להתאפק ;)
כל כותב, ולא משנה על מה הספר שלו, מכניס את הדיעות שלו לתוך הספר.
ברור.
אין חולק.
אבל לא בצורה בוטה, חזקה.
יותר בין השורות מאשר השורות עצמן.
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
למה היא צריכה להתאפק :)
זאת השאלה.
מה בוער, כלומר...
ואגב בחלק מן ספרים, ממש מרגישים בחוש.
את דעתה הלא מאד חיובית על ליטאים.
אז זה לא כ"כ נקרא להתאפק ;)

ברור.
אין חולק.
אבל לא בצורה בוטה, חזקה.
יותר בין השורות מאשר השורות עצמן.
לא קראתי עדיין את הספר, אז אני לא יודעת עד כמה היא הכניסה שם את הדיעות שלה.

אני לא מצאתי בספרים שלה דיעה לא חיובית על ליטאים.
 

פלטי

משתמש צעיר

בשלן

משתמש פעיל
אני גם חושבת שזה הספר הכי פתוח שלה.
גם לכם הפריע שהיא כתבה הרבה על חב"ד ומה שהרבי אמר?

כן.
קוראת ספר של כותב-
אני לא מצפה שהספר יהיה גדוש בענייני השקפה של הקהילה אליה משתייך הכותב.
גם אם הגיבור משתייך לאותה קהילה.

נכון זה ממש צרם לי

הערשי ומיכלי ממש חמודים ביחד, אבל באמת היה פי אלף הגיוני שהיא תתחתן עם מוישי.

ברור שרב השידוכים הם כן נורמליים
אי אפשר לכתוב שתיים עשרה ספרים שכולם עם שידוכים הזויים
אבל האחוזים שחורגים יותר גדולים ממה שהם אמורים להיות במציאות, לדעתי...

אני מבינה למה היו דברים שהיה חשוב לה להבהיר, אבל היא הייתה יכולה לעשות את זה בצורה עדינה יותר...
אבל בסדר, התאפקה אחת עשרה ספרים, מותר קצת ;)

למה היא צריכה להתאפק :)
זאת השאלה.
מה בוער, כלומר...
ואגב בחלק מן ספרים, ממש מרגישים בחוש.
את דעתה הלא מאד חיובית על ליטאים.
אז זה לא כ"כ נקרא להתאפק ;)

ברור.
אין חולק.
אבל לא בצורה בוטה, חזקה.
יותר בין השורות מאשר השורות עצמן.

כל ספר שלה בעמוד הראשון יש התוועדות של הרבי...
רבותי !!!!
זכותה לכתוב מה שהיא רוצה כמובן ע"פ תורה
וזכותכם לא לקנות את הספר אם זה לא מתאים לכם
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
דמויות פחות חיוביות מהמגזר החרדי היו בד"כ ליטאיות.
אני לא כל כך מצאתי אצלה דמויות חיוביות יותר או פחות... [חוץ מהפסיכולוגית בשמיים וארץ], כל הדמויות שלה הן דמויות מתמודדות...

מעניין אותי איך יודעים מי ליטאי ומי חסידי, כי אני לא כל כך הצלחתי לחלק...
[חוץ מיותם וגיטי שעליהם כתוב מפורש]
 

gilifray

משתמש רשום
אני לא כל כך מצאתי אצלה דמויות חיוביות יותר או פחות... [חוץ מהפסיכולוגית בשמיים וארץ], כל הדמויות שלה הן דמויות מתמודדות...

מעניין אותי איך יודעים מי ליטאי ומי חסידי, כי אני לא כל כך הצלחתי לחלק...
[חוץ מיותם וגיטי שעליהם כתוב מפורש]
כמעט ואין אצלה ליטאים רובם חסידים וגם מי שליטאי זה לא הגיוני
לדוגמא יואל נשמע שהוא ליטאי אבל ההורים של הניה חסידים
וגם מלי שבסוף התארסה עם חסיד.
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כמעט ואין אצלה ליטאים רובם חסידים וגם מי שליטאי זה לא הגיוני
לדוגמא יואל נשמע שהוא ליטאי אבל ההורים של הניה חסידים
וגם מלי שבסוף התארסה עם חסיד

טוב, מעניין... כנראה שאני ממש לא מכירה את הדמויות...
 

בשלן

משתמש פעיל
אכן
וזכות אלה שחושבים משהו אחר להביע את דעתם.
את המינוח "ביקורת ספרים" לא המציאו יושבי פרוג...
לא הובנתי נכון
זכות הסופרת לכתוב את הספר לפי השקפת עולמה...
(כמו שלא תעירו על ספר חילוני שהוא נכתב לא כפי השקפת עולמכם )
 

הפקות ומשחק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
לא הובנתי נכון
זכות הסופרת לכתוב את הספר לפי השקפת עולמה...
(כמו שלא תעירו על ספר חילוני שהוא נכתב לא כפי השקפת עולמכם )
צודק.
במיוחד שלא הבנתי מה רע בחסידות של חב"ד. דווקא לגמרי אהבתי את המדרשים שם, זה לא איזה השקפה מסוימת או מיוחדת. זה השקפה חסידית.
 

פלטי

משתמש צעיר
בביקורת ספרותית מקובלת ביקורת צריכה להיות ענינית.
וזו טענה ענינית.
יש אנשים שלטעמם ההשקפה היתה ממש בולטת.
לא מצד ההשקפה בעצמה אלא מצד כתיבה מקצועית. יותר נעים לעין שהשקפות נרשמות בהבלעה.

ומאחר ואלו עניני טעם.
ועל טעם וריח אין טעם להתווכח.
אני פורשת :)
 

הפקות ומשחק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
וזו טענה ענינית.
יש אנשים שלטעמם ההשקפה היתה ממש בולטת.
לא מצד ההשקפה בעצמה אלא מצד כתיבה מקצועית. יותר נעים לעין שהשקפות נרשמות בהבלעה.

ומאחר ואלו עניני טעם.
ועל טעם וריח אין טעם להתווכח.
אני פורשת :)
ההשקפה הייתה בולטת, חד משמעית.
וקצת דגדג לי שהדעות על הליטאים לא משהו שם...
אבל כשזה מדרשים מהבעש"ט ומתניא לדעתי אין בכלל בעיה, זה פשוט חיזוק. זה לא משהו לא נכון..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה