דרוש מידע בירור על ליטאים בביתר עלית

  • פותח הנושא aba
  • פורסם בתאריך

ד.ב.

משתמש מקצוען
רציתי להוסיף שהיום העירייה כבר לא מעלימה עין לאלו שבונים ללא היתר כמו פעם והרבה יותר מפקחת, בנוסף כמות הבניה ירדה ולא בהיקפים של פעם.
תלוי ביום ובמפקח שמתחלפים בקצב מהיר מאוד
 

כוכבה מהלכת

משתמש פעיל
צילום מקצועי
המשתמש נחסם
שקר ועוד שקר ועוד שקר!!!!!!!!!!!.
ראשית, רוב הבונים זה כן עם היתר בניה, דבר נוסף רוב הבנינים יש מלכתחילה הרבה פחות מ-20 דירות ובודאי שלגבי כמות היחידות כולם מבינים שזה הגזמה מטורפת ולא ריאלית, בממוצע יש בבנין 4/5 יחידות מקסימום, יש בנינים שיש 8/10 יחידות אבל אפשר לספור אותם על כף היד(אולי צריך לספור גם עם הרגליים..) לגבי קידוחים, ברוב רובו של הבניות לא מתחיל לפני שבע וחצי / שמונה ומסתיים אחר הצהרים באיזור ארבע. אז בבקשה לא להמציא ולהשמיץ סתם...
רציתי להוסיף שהיום העירייה כבר לא מעלימה עין לאלו שבונים ללא היתר כמו פעם והרבה יותר מפקחת, בנוסף כמות הבניה ירדה ולא בהיקפים של פעם.
מכירה אישית 3 משפחות של חברי עירייה שבנו ללא אישורים שזה לבד מראה על משהו...אני גרה בבניינים החדשים בהרב שך , וכל הזמן יש רעש של בניה, ובקומה שלי לבד במקום 2 דירות יש 5
 

תהילה ה.

משתמש פעיל
איני מכירה את הציבור הליטאי בביתר.
אך מה שברור הוא שיוצאי ירושלים הן החסידים והן הפרושים התחלקו לשניים, היותר שמרנים ואיכותיים הלכו לבית שמש שהתפתחה עם ליווי רבני ואדמור"י צמוד.
והפתוחים יותר שרצו שלא יגידו להם מה לעשות הלכו לביתר, צאו וראו כאלו מפלגות אופזציוניות שאינם כפופים לאף אחד וזכו לכמה מושבים בעיריה.
זוהי שורש הבעייה ומכאן השם / הסטיגמה / המציאות הלא נחמדה.
ואין מה לעשות.
 

נתל'ע

משתמש סופר מקצוען
@תהילה ה. מה ההתנשאות הזאת ??? פתוחים יותר שמרנים יותר איכותיים יותר...מי בדיוק קבע את הסטיגמה הזאת אם לא שומרי הסף אשר הם בחלקם מתושבי בית שמש, מאה שערים וכו'.

מה הוא מדד האיכות לפיו אתם קובעים את רמת הפתיחות והשמרנות ?

חסידי באיאן, קרלין, ערלוי ועוד קהילות חשובות הלכו בהוראת מי ? בהוראת עצמם ?
 

נני5

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
לגבי הליטאים - מאוד תלוי מי שיווק את הפרויקט. אני גרה בפרויקט שבזמנו שווק ע"י רביץ, כך שיש כאן המון משפחות של ליטאים איכותיים ביותר. ויש כאן עובדים ואברכים ביחס שווה.
 

aba

משתמש צעיר
תודה רבה לכל המגיבים , בסופו של דבר ירדנו מביתר (במאמר המוסגר,בעבר נכוונו מאנשים "טובים" שלא רצו "ללכלך" כשנתבקשו לתת אינפורמציה, ולכן תודה לכל מי שכותב את דעתו על המקום מזווית ראייתו לטוב או למוטב, בסופו של דבר, שקלול כל התגובות נותן תמונת מצב מאוזנת)
 

נתל'ע

משתמש סופר מקצוען
אחרי שהחלטתם ארשה לעצמי לומר, שכליטאים עשיתם צעד חכם מאד, ביתר היא עיר חסידית בעיקרה וגם הליטאים הם ברובם מבני ירושלים (פרושים), יש גם הרבה מבני עדות המזרח, לאור הדברים אכן די מאתגר למשפחות ליטאיות שורשיות להרגיש ולהימצא בסביבתם הטבעית כמו במודיעין עילית על שכונתיה, או באזורים מסויימים בבית שמש.

אבל למי שביתר מתאימה לו זו עיר נהדרת, קרובה מאד לעיה"ק ירושלים, שקט ושלווה.

ומי שמחפש זבל שיבדוק קודם היטב היטב בחורים ובסדקים הקרובים אליו ואחר כך יבוא להטיף מוסר לאחרים...וד"ל. יותר משהדיבור מעיד על המדובר הוא מעיד על המדבר !!!
 

תהילה ה.

משתמש פעיל
יש לי גיסה בביתר ויש לי גיסה בבית שמש
משום מה התיאוריה הזו ממשיכה להיות נכונה
וכל אחת מהן מצהירה ברורות שלא הייתה מרגישה נח בעיר השניה
אומר משהו?
אני אגב לא גרה לא כאן ולא כאן, אך כפי שכבר כתבתי זוהי הסטיגה של המקום.
 

תזרים

משתמש מקצוען
כל אחד צריך להזהר שלא להגרר ללשון הרע גם בגלל האיסור כמובן , אבל גם בגלל שמי שגורם לנעילת הנושא גם מונע את המידע שיכול להיות מאוד לתועלת למברר וגם לכלל הציבור
(ולכן לא חמיד ראוי לקרוא לנעילת הנושא, אם הייתם צריכים מידע לא הייתם רוצים שהנושא יינעל..)
צודק
אם מקבלים מידע רלוונטי, נכון ולא פוגע - זה נכון
 
נערך לאחרונה ב:

תזרים

משתמש מקצוען
ביתרית כבר כ-20 שנה, ב A וב B
ממליצה לליטאים בני תורה שרוצים להגיע לביתר לא להסתמך על הנאמר לעיל בלבד.
מומלץ מאד לפנות למשפחות מתוך הקהילות הליטאיות ולברר אצלם באופן אישי.

ישוב טוב לכולם
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
באיזור טוב דעת יש קהילה עובדת מצויינת. ויש חסד מושלם!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה