ביקורת שמנונית

  • פותח הנושא y&m
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
לאחר שכתבתי ביקורות על איסתרק ומהללאל שטבעו בתהום נשיה עם מחיקת האשכול ההוא.
להלן ביקורת על יוזבד.

להסיר לזות שפתיים על התלהבות יתירה:), לא קניתי את הספרים ועדיין לא זכיתי לחשוב על כך והנה זכיתי באורחת שבאה עם שני הספרים גם יחד... מסקנה, גדולה הכנסת אורחים:)

נתחיל במה שטוב.
העלילה ממשיכה באותו עולם מוכר ואהוד של ממלכת כוזר, הדמויות מאופיינות כמו שצריך, ועייפות מ-7 שנות מאבק.
הפעם המסר העיקרי הוא: שכרון הכח, המסכות שהוא לובש והבלמים לעוצרו.

האהבתי מאד את המסר האקטואלי מאד גם לימינו אנו, המדבר על כך שישנם מצבים בהם הימנעות משיתוף/ התייעצות עם בן הזוג/ גדול בתורה/ בתירוצים של אי הפרעתו מלימודו הקדוש (או במצבים אחרים מפרישותו העילאית) אינם אלא כסות להחזקת הכח והעצמה חזק בידיים קרוב ללב...

העלילה דינמית, מכילה אירועים המתפרשים בכפל משמעות ונותנים את הערך המוסף והמסרים משתדלים להיטמע בעלילה.

יוסף דיאלידן מתעלה לדרגת שגעון גדלות מוחלט יחד עם פרנוית רדיפה הגורמת לו לחשוד כבר בקרובים אליו ביותר. מציאותי ביותר, תמהני רק על מטריאס שטרם מצא את ההזדמנות להתנקש בו.

שלוואן וליאה הקימו בית יפה בישראל והמיזוג ביניהם בו כל אחד הושפע קצת מהשני חמוד וחינני.

מה פחות טוב לענ"ד,
בספרים הקודמים היתה עלילה ראשית אחת, גיבור ראשי אחד וכל השאר היו נספחים.
בספר זה העלילה מורכבת מהסתעפויות הסתעפויות ללא ציר ראשי, למרות שכולן עוסקות פחות או יותר מול אותם אירועים. יוזבד הוא דמות משנית למדי לפחות מול שלוואן המבצע בחירות מהותיות יותר.

יש משהו שטחי וקטנוני שנזרק בחלק מהדמויות שאהבנו בעבר, איני יודעת אם זה משום שאנחנו עייפנו, הם עייפו, או הסופרת...

פחות אהבתי שמנרם ה"תלמיד חכם", השקול, העדיף מנביא, מניח לאשתו ולגיסו לסובבו על האצבע הקטנה מה שמניח את לומדי התורה כנאיבים המאפשרים לסובב אותם בכחש.

יותר מידי הפי אנד, יותר מידי אנשים מתו סיימו את תפקידים לרווחת הכוזרים, אחרים הסתדרו והובנו, התסיסה נרגעה באופן חלק מאד.

יותר, יותר מידי חזר על עצמו הביטוי, שמנוני, שמנונית, שמנוניות, וכו'...

והגיע הזמן למפה! מפת האזור, תרשימי תקריב של האזורים השונים, סכמות של הארמונות, ועוד אמצעים ויזואלים שיעזרו לנו למצוא סדר בשושנת הרוחות, כיווני ההרים, הערים, הנהרות והדרכים.

עד כאן לבינתיים. אם טרם קראתם, מקווה שלא הרסתי לכם, בכל אופן השתדלתי לא לגלות ממש...
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
חולק על ה"סובבו אותו על האצבע הקטנה".
בהנחה שאין לו רוח הקודש, אין לו שום דרך לדעת - והוא אחד ממהירי התפיסה המופיעים בספר.
מאד אהבתי את הרגעים שבהם הוא נוטל את השליטה, וכשהוא מנהל את הדברים הכל פשוט. "דעת תורה".

הפי אנד בטוח שאין כאן. הסיום של הספר טראגי - לא יכולתי לקרוא אותו שוב. לקח לי בערך חצי שעה להירגע כשסיימתי.

בהחלט מסכים עם העובדה שקשה לאחוז ראש כשהעלילה מתפרשת על פני כ"כ הרבה אזורים ואנשים, ואני סובר שעל הספר הזה כבר אי אפשר לכתוב שגם מי שלא קרא את הקודמים יהנה ממנו. הוא סוג של נקודת מתח שחותמת את שני הספרים הקודמים.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י dLive;2211307:
חולק על ה"סובבו אותו על האצבע הקטנה".
בהנחה שאין לו רוח הקודש, אין לו שום דרך לדעת - והוא אחד ממהירי התפיסה המופיעים בספר.
מאד אהבתי את הרגעים שבהם הוא נוטל את השליטה, וכשהוא מנהל את הדברים הכל פשוט. "דעת תורה".
לא מאשימה אותו בעניין ההלוואה, גם אני מאד אהבתי את צורת הטיפול שלו בה.

התקוממתי מול המציאות שהוא כן אחז שהתחברות אמיתית לתורה היא לא רק בלימודה אלא בחיבור שלה לחיי המעשה, ובין השורות נשמע שהוא יותר מודר מאשר נמנע, יש להניח ששעת דיווח שבועית היתה מספיקה לו בשביל להבין את מהלך העניינים.

כאב לי שהוא פשוט אפשר להם את המציאות הזאת וויתר על מעמדו.

נכתב ע"י dLive;2211307:
.
הפי אנד בטוח שאין כאן. הסיום של הספר טראגי - לא יכולתי לקרוא אותו שוב. לקח לי בערך חצי שעה להירגע כשסיימתי.

בהחלט מסכים עם העובדה שקשה לאחוז ראש כשהעלילה מתפרשת על פני כ"כ הרבה אזורים ואנשים, ואני סובר שעל הספר הזה כבר אי אפשר לכתוב שגם מי שלא קרא את הקודמים יהנה ממנו. הוא סוג של נקודת מתח שחותמת את שני הספרים הקודמים.

המוות של יקוואל - כואב. אבל הוא פותר הרבה דילמות וסוגר פינה.
אני הייתי שמחה לו היה מובל לאתיל כבוגד...

אבקת הרעם הושמדה, ידרת מת, גאלן מת - גדודו חוסל, נרמז שגם ברכיהו לכאורה נרמס, שלוואן הצליח לברוח לכוזר האמיתית והתקבל בסלחנות - הפקיד את התליונים בידי מנרם שמסתבר שרעואל עצמו בטח בו והפקיד בידו את הנוסחה, אירוע רב רושם נמנע ואיתו ההתקוממות, מיכאל הגיע בשלום והוכיח את נאמנותו של פנרס והסביר את שיזופו, אשר מת עם משפחתו, האנשים הפסיקו לנהות אחר יוסף ויותר ויותר מפחדים ממנו,ועוד.

(הולבן כדי לא לקלקל למי שעדיין לא קרא, לקריאה הדגישו עם הסמן)

אם זה לא הפי הנד, הפי הנד מהו?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י dLive;2211307:
חולק על ה"סובבו אותו על האצבע הקטנה".
בהנחה שאין לו רוח הקודש, אין לו שום דרך לדעת - והוא אחד ממהירי התפיסה המופיעים בספר.
מאד אהבתי את הרגעים שבהם הוא נוטל את השליטה, וכשהוא מנהל את הדברים הכל פשוט. "דעת תורה".
יציר דמיון של סופרת - אכן כשרונית, צדקת, בעלת ערכים, אבל 'דעת תורה'??
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אפכא מסתברא;2211370:
יציר דמיון של סופרת - אכן כשרונית, צדקת, בעלת ערכים, אבל 'דעת תורה'??

לא על הסופרת מדברים - אלא על הדמות.
ולא ממש עליה - אלא על מה שהיא מייצגת.
אני לא חושב שיש מקום להתבלבל ולחשוב שהסופרת היא בעלת דעת תורה...;)

גם אני מלבין:
אם הוא היה מובל לאתיל כבוגד - היה לוקח לי הרבה יותר זמן להתאושש. אם הסופר לא יתייחס לדמויות שלו כקיימות במציאות - מי כן?
ד"א - אם הוא היה מובל לאתיל, הוא היה יכול להסביר הכל. אלא מה? איסתרק לא יאמין לו ויוציא אותו להורג. מה הלאה? איסתרק הופך לפראנואיד... צריך לעצור בזמן - אלא אם באמת רוצים להפוך את זה לסדרה הגויית שהוזכרה כמקבילה כל הזמן.

הסיבה שבגללה פנרס הפך לחשוד הייתה בגלל הנסיך מיכאל. צריך לפתור א"ז בדרך אחרת? בלי זה הוא לא היה נחשד בכלום.
כל מי שלא קרא את הספר הזה חושב שאשר מת. רק ביוזבד מגלים שהוא קיבל חנינה.

אם זה "הפי-אנד", מה זה סוף רע?
(או שאין כזה דבר, וכל ספר - לא משנה איך הוא נגמר - נגמר ב"הפי-אנד".)
אולי לסופרת זה נסגר יפה, אבל הסוף הזה לא שמנוני ודביק. הוא לא כולל איחוד מרגש. להיפך, הוא מכיל כאב ואובדן. להזכירכם משמעותו של "הפי-אנד" הוא "סוף שמח".
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י dLive;2211406:
לא על הסופרת מדברים - אלא על הדמות.
ולא ממש עליה - אלא על מה שהיא מייצגת.
אני לא חושב שיש מקום להתבלבל ולחשוב שהסופרת היא בעלת דעת תורה...;)

כלומר, הנה אנחנו רואים בספר איך לדמות רבנית באמת יש דעת תורה :rolleyes:
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מאד אהבתי את הרגעים שבהם הוא נוטל את השליטה, וכשהוא מנהל את הדברים הכל פשוט. "דעת תורה".

כשאדם עם דעת תורה מנהל עניין, סבוך ככל שיהיה, הפתרון נהיה פשוט בדר"כ. זכיתי לראות במו עיני. מה שמתואר בספר כתוב נכון.
עוד שאלות?
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י dLive;2211419:
כשאדם עם דעת תורה מנהל עניין, סבוך ככל שיהיה, הפתרון נהיה פשוט בדר"כ. זכיתי לראות במו עיני. מה שמתואר בספר כתוב נכון.
עוד שאלות?

לעניות דעתי הסופרת הצעירה ניהלה את העניין מתחילתו ועד סופו.
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ותיארה כל פרט בצורה מדויקת.
אני ממש תמה מה לא מובן.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י אפכא מסתברא;2211370:
יציר דמיון של סופרת - אכן כשרונית, צדקת, בעלת ערכים, אבל 'דעת תורה'??

נכתב ע"י dLive;2211406:
לא על הסופרת מדברים - אלא על הדמות.
ולא ממש עליה - אלא על מה שהיא מייצגת.
אני לא חושב שיש מקום להתבלבל ולחשוב שהסופרת היא בעלת דעת תורה...;)
לא חשבתי לרגע שהתכוונת שלסופרת יש 'דעת תורה'. אתה רק ייחסת 'דעת תורה' ליציר רוחה של סופרת.
נכתב ע"י GRN;2211410:
כלומר, הנה אנחנו רואים בספר איך לדמות רבנית באמת יש דעת תורה :rolleyes:

נכתב ע"י dLive;2211419:
כשאדם עם דעת תורה מנהל עניין, סבוך ככל שיהיה, הפתרון נהיה פשוט בדר"כ. זכיתי לראות במו עיני. מה שמתואר בספר כתוב נכון.
עוד שאלות?
אין שאלות. זה נראה דו שיח של חרשים. כנראה לא הבנת אותנו, (או שאנחנו לא הבנו אותך:) )
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י dLive;2211423:
ותיארה כל פרט בצורה מדויקת.

אז
או שיש לה דעת תורה
או שנזרקה בה נבואה
אין דרך אחרת
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אפכא מסתברא;2211425:
אין שאלות. זה נראה דו שיח של חרשים. כנראה לא הבנת אותנו, (או שאנחנו לא הבנו אותך:) )

כנראה ששתי האפשרויות נכונות.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י GRN;2211421:
לעניות דעתי הסופרת הצעירה ניהלה את העניין מתחילתו ועד סופו.

נכתב ע"י dLive;2211423:
ותיארה כל פרט בצורה מדויקת.
אני ממש תמה מה לא מובן.
הסופרת 'המציאה' את התלמיד חכם, 'המציאה' את מחשבותיו ודבריו ותיארה כל פרט בצורה מדויקת. מה שלא מובן - איך אתה קורא לכל ה'המצאות' של הסופרת - 'דעת תורה'. אולי בכ"ז תצליח להסביר לי.
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ראיתי הרבה ספרים שהומצאו בהם רבנים עם דעות מדעות שונות.
אף אחד לא עשה את זה כ"כ נכון.
התיאור המדויק של הצורה שבה "דעת תורה" פותרת סיבוכים, לזו הייתה הכוונה.
(כבר כתבתי לפני כן: לא ממש על הדמות - אלא על מה שהיא מייצגת. אגב, זו קטנוניות - או שבאמת לא הבנתם א"ז לבד? כאילו, מישהו באמת חושב שכשאני צריך הדרכה בחיים אני עוצם עיניים וחושב מה מנרם היה עושה?)

למרות שרוב האנשים טוענים שכושר ההסברה שלי מעולה, אני די מיואש מלהסביר.
או שאולי עוד לא פגשתם מקרה שבו דעת תורה אמיתית פתרה את כל הבעיה במהירות ובפשטות, ולכן לא מובנת לכם האמירה.

עלתה לי נקודה שאולי היא הגורם לחוסר ההבנה.
כשאני מדבר על ספרים אני מתייחס לדמויות כאל קיימות במציאות. כנראה שכאן זה לא נהוג. (כנראה - אם שמחים פה לשלוח מישהו אל מותו כבוגד :))

זהו. יותר לא אסביר את עצמי. מי שרצה להבין - הבין. מי שלא רוצה להבין - לא חייב.
(אם נכתוב בציניות - שאף אחד לא יסביר לי למה התכוונתי...)
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
האם רק אני נזכרתי במאמר מה'כוזרי': "אילו ידעתיו - הייתיו"? (נכון, שם זה כלפי הקב"ה, לא התבלבלתי)
 

אגודה אחת

משתמש פעיל
העתק הדבק

נכתב ע"י y&m;2211272:
לאחר שכתבתי ביקורות על איסתרק ומהללאל שטבעו בתהום נשיה עם מחיקת האשכול ההוא.
להלן ביקורת על יוזבד.

עד כאן לבינתיים. אם טרם קראתם, מקווה שלא הרסתי לכם, בכל אופן השתדלתי לא לגלות ממש...

אשמח לשמוע ביקורות על הספר "מהללאל" הספר הטוב ביותר בעולם (ואולי בגלל זה כמו שאי אפשר לבר בלא תבן).
בתודה
 

o.m

משתמש רשום
כדאי לדעת שהסופרת מתייעצת עם דעת תורה
 

בת חורין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בספרים הקודמים של הסדרה הדמויות הראשיות עברו איזשהו
תהליך מסוים בתוך עצמם, מה שבעיקר גרם לי להתחבר אליהם.
ביוזבד זה היה חסר לי, במיוחד שהדמות שכן עשתה איזשהו תהליך
מעניין והתמודדה באופן מרתק עם אתגרים יוצאי דופן, סיימה את חייה
באופן טראגי כל כך.
 

למד וו ניק

משתמש רשום
עלילה מרתקת, גם לי היתה חסרה הדמות המאוד ראשית כדי להתחבר אליה, כמו שהיה במהללאל ואיסתרק.
כמה טעויות שמצאתי:
האביר פאראלאן - רשום כמה פעמים כאביר, וכמה פעמים כאציל,
בספר מהללאל - רובן וטור התגוררו באתיל, כך נראה על כל פנים מהעובדה שאונמר באה לשוחח עם טור אחרי שלוותה את רנה למרתף להביא גבינה עבשה, ומוזכר שם שלטור יש ארבעה בנים.
בספר העכשיו - משתמע שרובן מתגורר בכפר מאז שאיסתרק עלה לשלטון, ושיש לו גם בנות גדולות.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
סיימתי את הספר.
הרבה מהביקורת שנכתבה כאן לא נכונה וקצת מנופחת.
וכמו בכל ספר טוב ישנן כמה קטעים שלא מוצאים חן בעיני האחד ומוצאים חן מאוד בעיני השני.
וכידוע על טעם ועל ריח...









וכמו במהללאל גם כאן נותרו הרבה חורים לא סגורים













אה.. ועכשיו אני מחכה לראות מה תכתוב בפדהאל
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  25  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה