ביטויים שגויים

shiran a

משתמש רשום
ונתת לי בגד לאכול ולחם ללבוש...
או כמו ששרים בשבת "לחם ללבוש בגד חוקים"..
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י efrat1;1204494:
בפירוש "מצודת דוד' שנכתב לפני כאלף שנה , נכתב לפי הפירוש השלישי "המהרסים והמחריבים אותך יצאו ממך . ר"ל הטועים שבקרבך הם שסובבו (היו הסיבה) ההריסה והחורבן ולא מאתי מאת ה' ) יצאה הרעה " , ברח האשמים בחרבו ובהרס הם בניך ולא מאת ה' יצאה הרעה"
אלף שנה....
לא הגזמת קצת?
הוא נכתב בסוף המאה ה- 17..
 

עדנה

משתמש פעיל
נכתב ע"י shiran a;1204226:
עשה ימים כלילות
במקום עשה לילות כימים

למה?????????????????????
ישנם כאלו שלא עושים כלום בימים כמו בלילות...
מה לא נכון בזה???????????????????
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י עדנה;1207521:
למה?????????????????????
ישנם כאלו שלא עושים כלום בימים כמו בלילות...
מה לא נכון בזה???????????????????

בד"כ כשאומרים "עשה ימים כלילות" או "עשה לילות כימים", מתכוונים למישהו שטרח ללא הפסקה בנושא מסויים
ולכן כמובן הצורה "עשה ימים כלילות" היא משובשת, כי היא הפוכה מהמשמעות של הביטוי.
 

יעל 100

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
"פעם שלישית - גלידה"
חשבתם מה משמעותו של הביטוי ה...משונה הזה?

כנראה שמקורו בשפה האנגלית, בה יש ביטוי האומר: "Three time - i scream"
שמשמעותו הבסיסית: פגשתי אותך היום כבר פעמיים, שבפעם השלישית שאפגוש אותך - אצרח.

כנראה שישראלי פוחז שמע את הביטוי, שמצא חן בעיניו, והוא פירש אותו כך:
"Three time - ice cream"
פעם שלישית - גלידה...
 

חזרתי

משתמש רשום
"אתה יכול לצעוק חי וקיים - לא יעזור לך"

ביטוי כפירה שהשרישו המשכילים.

ביטוי דומה נוסף שהשרישו המשכילים שכיום יצא מהסלנג "אתה יכול לצעוק פודנו ומצילנו - לא יעזור לך".
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
מה מקור השם "הים האדום" לים סוף?
המקור הוא השם האנגלי The Red Sea
אולם השם הזה הוא שיבוש של... The Reed Sea, כלומר - ים סוף.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
משהו אקטואלי
הרבה פעמים מביאים את המדרש הזה כדי להוכיח שצבא ותורה הולך יחד
הסייף והספר ניתנו מכורכין מהשמים.

רק שוכחים להביא את ההמשך...

אמר להם הקב"ה: אם שמרתם מה שכתוב בספר זה, הרי אתם ניצולים מן הסייף; ואם לאו, סוף שהוא הורג אתכם"
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י אברהם;1208222:
מה מקור השם "הים האדום" לים סוף?
המקור הוא השם האנגלי The Red Sea
אולם השם הזה הוא שיבוש של... The Reed Sea, כלומר - ים סוף.
עם זאת, ויקיפדיה טוענת (ואת זאת למדתי עוד הרבה לפני שחלמו ליצור את ויקיפדיה) ש...

ברוב הלשונות, וגם בלשון העברית, הוא מכונה "הים האדום". קיימות תאוריות שונות בנוגע למקורו של השם העתיק. הים נקרא לראשונה "אדום" בשמו ביוונית (Ερυθρά Θάλασσα). שם זה התגלגל גם ללטינית (Mare Rubrum) ולערבית (البحر الأحمر). תאוריה אחת היא שהשם ניתן לו על שם הבקטריות מסוג Trichodesmium erythraeum המוסיפות גוון אדמדם למימיו, או עקב אדמומיות המים הנובעת מהשתקפות ההרים האדמדמים שממזרח לו בירדן ובערב הסעודית. קיימת גם סברה שהשם נובע מכך שהצבע האדום מסמל את כיוון דרום, להבדיל מן הים השחור שמסמל את כיוון צפון, וכן קיימת אפשרות שמקור השם היווני הוא בתרגום שמם של הרי אדום. הראשון שהתייחס למקור שמו של הים האדום היה אגאתרכידס בחיבורו "אודות הים האריתראי". ספר זה, שנכתב בסוף המאה ה-2 לפנה"ס, הוא גם אחד התיאורים המוקדמים של אזור זה. תאוריה נוספת הידועה היא שהצלבנים בעת שימושם בים למסחר כינו את הים בלטינית - "the reed sea" (ים קני הסוף באנגלית/לטינית), ככל הנראה בשל ענייני מסחר, או סוף אשר גדל שם בעבר בכמות גדולה ליד מקורות מים. במהלך השנים התגלגל השם וקיבל את שמו "the red sea", (אדום באנגלית) מה שהפך לשמו העממי "הים האדום" וצבעו שוייך להרי אדום, וגם השם ים סוף בתרגום עברי.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י נקודת זינוק;1208462:
תנועת ביל"ו- 'בית יעקב לכו ונלכה'... ההמשך: 'באור ה'' נשמט מחוסר עניין לציבור.

כמו "הצנע לכת"- וההמשך "עם ה' אלוקיך" שנשמט...
 

חזרתי

משתמש רשום
"עורבא פרח" מקובל כביטוי לדבר שהתברר שלא היה ולא נברא.

הביטוי מופיע בגמרא (ביצה כא. חולין קכד:) במובן הפשוט "עורב מעופף". כשרב הונא לא רצה לענות לשאלת רב אויא סבא, הוא העביר נושא ואמר לו - תראה! עורב מעופף!
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
לאחרונה היתה פרסומת של חברה מסויימת, שכתבו שם שיש להם 'כמעט' קי"ט דוגמאות של ספרי תהילים, כשכנראה יש להם 30 לכל היותר, ובתוך המודעה כתוב לא פחות ולא יותר: ''אין ספור דוגמאות של ספרי תהילים''.

ראיתי בעוד מקומות לאחרונה את הביטוי ''אין ספור'' על מוצרים מסויימים, כשהכותב אין לו הבנת הנקרא מינימלית למה שהוא כותב...

יש ''אין ספור'' דוגמאות שכאלו:

בלעדי!
לראשונה!
היחיד בארץ!
אחריות לכל החיים (של המוצר)!
הכי זול באחריות!
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
ונשמרתם מאד לנפשותיכם

בד"כ מביאים את הפסוק הזה כהוכחה שאסור לעשות דברים מסוכנים, שצריך לשמור על הבריאות ועל כללי הבטיחות וכו'

בעוד שהוא בכלל מדבר על משהו אחר לגמרי:

צריך להישמר מאד ולהיזהר מאד מהגשמת האלוהות
 

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י אברהם;1209580:
ונשמרתם מאד לנפשותיכם

בד"כ מביאים את הפסוק הזה כהוכחה שאסור לעשות דברים מסוכנים, שצריך לשמור על הבריאות ועל כללי הבטיחות וכו'

בעוד שהוא בכלל מדבר על משהו אחר לגמרי:

צריך להישמר מאד ולהיזהר מאד מהגשמת האלוהות

ברכות (דף לב: )
והלא כתוב בתורתכם רק השמר לך ושמור נפשך וכתיב ונשמרתם מאד לנפשותיכם כשנתתי לך שלום למה לא החזרת לי שלום אם הייתי חותך ראשך בסייף מי היה תובע את דמך מידי
 

חושב יצירתי

משתמש צעיר
סאונד והפקות אולפן
"כמובן שלא" - טעות
הנכון: "מובן שלא", או: "כמובן, לא"
וכן הוא ב"כנראה שלא".

("כמובן", היינו: "כפי שמובן")
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
אפרופו העצרת
אלפים בעצרת הרבבות......
רבבות בעצרת המליון.....
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י למען דעת;1209609:
ברכות (דף לב: )

נו, ומי אמר את זה שם?

איזה שר גוי שגם כן לא ידע את ההקשר המקורי...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה