דרוש מידע ביטוח לאומי

ACK

משתמש חדש
קיבלתי מכתב מביטוח לאומי על תשלום של שנה.
יש דרך להיפטר מהם.
מה אפשר לעשות להבא.
דבר נוסף מצורף סכום החיוב לא הבנתי איך החשבון שלהם אשמח לעזרתכם.
והאם עבודה בבחירות פוטרת מביטוח לאומי
תודה מראש
ובענין מה לעשות להבא יש אפש' להירשם כעובד משק בית להלן-
כמה מילות הסבר על עובד משק בית-
כל אדם המעסיק במשק ביתו עובד לנקיון/ בישול/ שמרטפות וכדו' מחוייב לדווח על כך לביטוח הלאומי, לשלם את שכרו כדין ולשלם דמי ביטוח חודשיים.
איך מתבצע תשלום המשכורת?- אפשרי במזומן וד"ל.
מה עלות דמי הביטוח המוטל על המעסיק?- 7.25% מהמשכורת המדווחת.
לדוג' ראובן מנקה אצל שמעון בימי שני פעם בשבועיים (וד"ל) ושמעון משלם כשלושים שקלים בחודש משום שכך החוק מחייב אותו לשלם לפי שכר מינימום שעתי, אם כן ברבעון שמעון שילם משכורת על סך תשעים שקלים וממילא דמי הביטוח הלאומי נקבעים בהתאם לעומת כמאה שלושים שקלים לחודש לבן ישיבה.
חשוב לדעת-
בעובד משק בית תשלום ביטוח מתבצע מידי רבעון ב-20 לחודש ולא מידי חודש.
חובה על המעסיק לחייג למספר ייעודי מידי רבעון, להזדהות בשמו ומספר זהותו, למסור את שם העובד ומספר זהותו ולדווח כמה כסף שילם לעובד במהלך הרבעון החולף (אפשר לשלם גם לרבעון קדימה), אי דיווח בצורה סדירה עלול לבטל את מעמד העובד.
כל אחד יכול לשמש כמעסיק לעובד מלבד הבית בו הוא מתגורר, ולצורך העניין אח/אחות וכו' אפשרי. הורים- לא.
במידה והמעסיק הוא קרוב משפחה חובה לציין זאת בפתיחת התיק. מניסיון אין בעיות בכה"ג.
באם לא שילמתם ביטוח לאומי עד היום מומלץ לנסות לפתוח תיק עם תאריך רטרואקטיבי מה שמוחק את החוב הישן ומאלץ רק לשלם סכום סימלי כעובד משק בית. לא מומלץ להגזים עם הרטרואקטיבי כדי לא להגיע למצב של סירוב.

להלן המידע הרלוונטי-
קישור לפתיחת התיק בדקות ספורות
https://www.gov.il/he/service/house-hod-employment-notification

לאחר כשבועיים מגיעה הודעה באתר או בדואר המודיעה כי הביטוח לאומי אישר את פתיחת התיק, במידה והתיק אושר רטרואקטיבי מומלץ לשלם את החוב הישן, כאמור סכום סימלי, לדוג' אם אישרו את התיק שנה רטרואקטיבי להתקשר למספר הייעודי ולעדכן כי במהלך חודשים **-** העובד קיבל סכום *** (וד"ל) ולסיים עם החוב הישן במהירות. בהנחה ולא קיבלתם אישור רטרואקטיבי תיאלצו להגיע להסדר עם הביטוח הלאומי על החוב הישן, בדרך כלל מדובר בהסדר נח.
המספר הייעודי למעסיקים-02-5393722.
בהצלחה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה