בזכות הקורונה קיבלנו קצת הגיון - חתונות נורמאליות, עדותו של בעל גמ"ח

פלוני אלמוני 12

משתמש פעיל
אם תוכל לפרט איך הגעת לסכום בו נקבת, ואלו הוצאות כבדות יותר יש - אשמח מאוד.


כמו שאמרתי אני לא מכיר את התחום, כך שמראש אני מודה שאולי אני טועה בסכומים.

אבל בהנחה שדירה בכל מקרה קונים בלי קשר לגודל החתונה
ושכירות בכל מקרה משלמים בלי קשר לגודל החתונה
ושמלת כלה וחליפה לחתן וביגוד לכל המשפחה בכל מקרה קונים
וקייטרינג מזמינים...
ואורגניסט גם...
וצלם גם..
ואת המתנות היקרות ימשיכו לתת [ש"ס, טבעת וכו'..]

אז כל מה שנחסוך מהמעבר לחתונות משפחתיות זה מנות לעוד 200 איש, אין לי סדר גודל מדוייק כמה זה עולה, אבל אני מאמין שמי שלחוץ כספית ועושה חתונה באולם זול - אז ההוצאה לא יותר מהסכום הנ"ל..


אני מודה מראש שאולי אני טועה..
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אין לי סדר גודל מדוייק כמה זה עולה, אבל אני מאמין שמי שלחוץ כספית ועושה חתונה באולם זול - אז ההוצאה לא יותר מהסכום הנ"ל
ממה שאני שמעתי, מנות מתחילות מינימום באזור ה60 ש"ח למנה ויכול להגיע לסכומים גבוהים יותר למנות משובחות יותר
אבל אבל ניקח את הסכום הזה
60*400=24,000 ואם המנה עולה 100 ש"ח אז 100* 400=40,000 וזה רק המנות
תוסיפו את כל ההוצאות מסביב, תגיעו לסכומים גבוהים בהרבה
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ושמלת כלה וחליפה לחתן וביגוד לכל המשפחה בכל מקרה קונים
וקייטרינג מזמינים...
ואורגניסט גם...
וצלם גם..
ואת המתנות היקרות ימשיכו לתת [ש"ס, טבעת וכו'..]

אז כל מה שנחסוך מהמעבר לחתונות משפחתיות זה מנות לעוד 200 איש, אין לי סדר גודל מדוייק כמה זה עולה, אבל אני מאמין שמי שלחוץ כספית ועושה חתונה באולם זול - אז ההוצאה לא יותר מהסכום הנ"ל..
אתה מוזמן לעבור על האשכול.
דובר רבות שמיקום החתונה משליך ישירות על כל העלויות שהזכרת.
החיסכון (לא העלות) בחתונה סטנדרטית יכול להגיע במגזרים מסויימים לחמישים אל"ש לצד.

לדוגמא: הרי לא סביר שאדם ישלם לאורגניסט יותר ממחיר האולם כולו...
מאידך, לך תמצא אורגניסט זול... בעיה בעיה. בעיה שיפתרו רק בכח הרבים. השוק לא יכול לפתור את זה.
 

נתל'ע

משתמש סופר מקצוען
בעיה שיפתרו רק בכח הרבים
משום מה אני חושב שהבעיה היא לא אצל הציבור והפתרון גם לא אצלו...

הבעיה אלו הגמחי"ם.

יש כסף קל ומהיר! מחתימים גלגל של ערבים שחוזר על עצמו ויש כסף בחשבון, נכון להיום הגמחי"ם דומים קצת לחברה קדישא שניהם קוברים אנשים, ולטענת הגמחי"ם שמטרת ההלוואה היא לדיור שיציבו תנאי להלוואה שהכסף עובר רק למוכר נכס, כל זמן שיש כסף קל = גמ"ח, אין שום סיבה בעולם שהגלגל הזה ייעצר ושאנשים ישנו כיון, כשאנשים יעבדו קשה על הכסף ויעברו מסע מינימלי בשביל להוציא גמ"ח הכל בעז"ה יראה אחרת.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
משום מה אני חושב שהבעיה היא לא אצל הציבור והפתרון גם לא אצלו...

הבעיה אלו הגמחי"ם.

יש כסף קל ומהיר! מחתימים גלגל של ערבים שחוזר על עצמו ויש כסף בחשבון, נכון להיום הגמחי"ם דומים קצת לחברה קדישא שניהם קוברים אנשים, ולטענת הגמחי"ם שמטרת ההלוואה היא לדיור שיציבו תנאי להלוואה שהכסף עובר רק למוכר נכס, כל זמן שיש כסף קל = גמ"ח, אין שום סיבה בעולם שהגלגל הזה ייעצר ושאנשים ישנו כיון, כשאנשים יעבדו קשה על הכסף ויעברו מסע מינימלי בשביל להוציא גמ"ח הכל בעז"ה יראה אחרת.
כמה שאתה צודק.
ובכל אופן אנשים לא קוברים את עצמם מרצון. אלא מכיון שהסביבה והמשפחה לוחצת אותם לקיר.
הם שבויים בנורמה.

(אגב, לא ראיתי שהיכן שאין גמחי"ם - החתונות יותר צנועות).
 

נעמי

לעיצוב שמעיף גבוה
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
בסופו של דבר הכל תלוי באנשי המעמד הבינוני-גבוה בציבור.
אין מצב שמנהל החיידר יעשה לבתו חתונה מפוארת בכתר הרימון, ויזמין אליה 700 מוזמנים כולל כל החברות מהסמינר, והחברה מהכיתה תתחתן באולם שבו רוב הקהילה עושה בריתות.

לכל אחד מצטברים אינספור מכרים וחברים, מלבד בני המשפחה המורחבת. ואין זמן יותר מוצלח לפגוש אותם מאשר בעיתות שמחה מתפרצת שכזו.
נכון שמָנה בחתונה עולה עשרות שקלים, אך חשוב גם לזכור שבעידן של ימינו שהציבור החרדי נפוץ על פני כל הארץ, פעמים רבות עלות הנסיעה לחתונה הלוך וחזור + בייביסיטר, גדולה יותר מאשר עלות המנה, ואם לא מנת העוף או הבשר, קרובים ומכרים רבים מאד היו חושבים פעמיים אם להגיע לאירוע.

חשוב לזכור שעבור החתן והכלה מדובר בשמחה של פעם בחיים, ועם כל הכבוד להקלה של ההורים כשהמציאות הכואבת מכריחה לערוך את החתונות בפורמט מצומצם, הרי שאי אפשר להגדיר את השמחות המקובלות כחובה בלתי נסבלת שבני הזוג המאושרים מפילים על כתפי ההורים הדואבים.

החברים של החתן והכלה נצרכים בראש ובראשונה כדי לשמח ו'לעשות מצב' בחתונה. אם הם לא יקבלו מנה, הם פשוט לא יבואו לריקודים הראשונים. האם ההורים רוצים שבריקודים יהיו רק כמה מבוגרים מדדים?

האם החתן והכלה זקוקים לכל המכרים והקרובים של הוריהם, שמקבלים הזמנות לחתונה? האם ההורים הם לא הנהנים הראשיים מהעובדה שכל מכריהם וקרוביהם באים לשמוח איתם בשמחתם?

האם גם לאחר שבחג הפסח נהיה תחת הסגר, ולא נצא מהבית כל שבעת הימים, תקום קריאה שמכאן ואילך אין צורך בביקורי חג, ובטיולי חול המועד, שהרי 'נהנינו' גם בבית?

אי אפשר להשוות בשום אופן את החיים של היום, עם רמת החיים הגבוהה, שבהם בריתות ובר מצוות נערכות באולם שמחות בינוני, לחיים של פעם, בהם בריתות נעשו בבית הכנסת, עם כמה עוגיות 'לעקיך' שחולקו אחריהם, ובר מצוות צוינו בעלייה לתורה.

אין ספק שיש שכבה הולכת וגדלה של מעמד בינוני בציבור שלנו, שבכל חודש נשארים לו כמה אלפים טובים 'בצד', ובקלות הוא יכול לערוך שמחות מנקרות עיניים. אם זוג כזה יערוך לפתע שמחה שאינה לפי ערכו, הדבר יגרור גל התלחשויות על נפילה כספית וכדומה.

האם בגלל אותם אלו שאין להם, צריכים אף הם לערוך שמחות דלות, שאינן לפי ערכן? זה עניין לקביעת תקנות על ידי רבני הקהילות, אך בלי תקנות בעלות שיניים, אין אפשרות לשטח את העקומה.

הבעיה הגדולה מתחילה במנהג הליטאי לתת 'דירות' לילדים, אך זה אינו קשור למאמר דנן.

כל מילה!!
הבעיה הגדולה מתחילה במנהג הליטאי לתת 'דירות' לילדים, אך זה אינו קשור למאמר דנן.
ובמיוחד זה!
 

נעמי

לעיצוב שמעיף גבוה
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
מי רוקד בחתונה??
הדודות בנות 60?
הבנות דודות שעדיין ממתינות?
בכל החתונות שהשתתפתי בימי חיי והיו המון כאלה, השמחה הגדולה זה החברים והחברות.
הייתי בחתונה של ה-10 איש, היתה המשפחה של החתן -כלה (אחים ואחיות בלבד) בלי דודים וחברים של ההורים. רק חברים של החתן והכלה, זה השמחה בחתונה.
ויהיו שיתעצבנו ויבקשו לתת כבוד למשפחה, אבל תהיו דוגרים, מי רוקד באמת? (לעמוד מחויך ולמחוא כפיים או לאכול פרגית-זה לא משמח את החתן והכלה-בודאות!!!)
ועוד משהו- תחפשו כלה אחת שבעידן הזה (כשעדין נורמלי לערוך חתונה בבית עם דרבוקה...) תתנו לה אפשרות לחתונה נורמטיבית באולם עם זמר וכו' או לעשות בבית " כי שם זה השמחה האמיתית והמשפחתיות וחוסכים מלא(?) כסף ובלה בלה.
מורידה כובע בפני האחד שימצא כלה כזו.
מאוד קל לדבר כנשואים כש"לי כבר היה האירוע וכיף לי להסתכל בתמונות, לראות שהגיעו לי מלא חברים ואנשים שאני מעריך או אוהב ורקדו לי עם זמר מקפיץ וכו" ולנסות לחנך את הדור הצעיר להתחתן במטבחון עם קפה ועוגה.
משהו היה מסכים להחליף את הארוע שלו??? חותמת שאף אחד.
 
נערך לאחרונה ב:

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הייתי בחתונה של ה-10 איש, היתה המשפחה של החתן -כלה (אחים ואחיות בלבד) בלי דודים וחברים של ההורים. רק חברים של החתן והכלה, זה השמחה בחתונה.
ויהיו שיתעצבנו ויבקשו לתת כבוד למשפחה, אבל תהיו דוגרים, מי רוקד באמת? (לעמוד מחויך ולמחוא כפיים או לאכול פרגית-זה לא משמח את החתן והכלה-בודאות!!!)
ועוד משהו- תחפשו כלה אחת שבעידן הזה (כשעדין נורמלי לערוך חתונה בבית עם דרבוקה...) תתנו לה אפשרות לחתונה נורמטיבית באולם עם זמר וכו' או לעשות בבית " כי שם זה השמחה האמיתית והמשפחתיות וחוסכים מלא(?) כסף ובלה בלה.
מורידה כובע בפני האחד שימצא כלה כזו.
מאוד קל לדבר כנשואים כש"לי כבר היה האירוע וכיף לי להסתכל בתמונות, לראות שהגיעו לי מלא חברים ואנשים שאני מעריך או אוהב ורקדו לי עם זמר מקפיץ וכו" ולנסות לחנך את הדור הצעיר להתחתן במטבחון עם קפה ועוגה.
משהו היה מסכים להחליף את הארוע שלו??? חותמת שאף אחד.
לא מדברים על חתונות כאלו.
הס מלהזכיר למנוע מחברים וחברות לבוא לחתונה לרקוד,
אלא זאת, מקומם וזמנם הוא בשעת הריקודים, לא בסעודה, וכך נוכל להצטמצם באולם וכל הנלווה.
בעצם לא מונעים מכל העולם להגיע לריקודים. הגם שרבים שאינם נחוצים פחות יוזמנו ופחות יגיעו לחתונות קטנות.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
השאלה איפה אין גמחי"ם ?
הגמחים הם ארציים, מדרבנים את כולם 'להשקיע' בגמ"ח מיום היוולד הבן או הבת כדי לקבל הלוואה = משקיעים בשביל להשתעבד...
אכן, לא דיברתי על גמ"חים אלו, אלא על הגמ"חים הרגילים שמלווים רק לאנ"ש.
בזהירות אומר שעיקר הבעיה היא ריבוי הגמ"חים המאפשרים לגלגל ולא הגמ"ח המרכזי ודומיו.

יש ציבורים שאין בהם תופעת הגמ"חים מפני שאנשים לא חותמים על ערבות.
 

נעמי

לעיצוב שמעיף גבוה
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
אלא זאת, מקומם וזמנם הוא בשעת הריקודים, לא בסעודה, וכך נוכל להצטמצם באולם וכל הנלווה.
בד"כ זה כך, לא?
למרות שאני כחברה לכלות אומרת: במי שמשקיע בך כיף לשמח אותו, ולא אל תושיבו אותי על השולחן עם מנה. מספיק בר חמוד בחוץ לאורך החתונה: קצת קוסקוס, עוף, סיגרים. זה תוספת של 500 שקל אבל זה הצלה.
יש כאלו שמתחתנים בגן ארועים מפואר, מוציאים הסעה הלוך ב6:30 לחופה, וחזור ב12:00, וזה בשומקום ואין אופציה לברוח באמצע, ואת 6 שעות רוקדת וצמאה ועייפה ורעבה ואז מוציאים ל40 חברות צלחת ביסקויטים במקרה הטוב, או שקית עוגיות עבאדי במקרה הפחות טוב.
חתונות שכאלה לא זכורות לטובה לאף אחת.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בד"כ זה כך, לא?
למרות שאני כחברה לכלות אומרת: במי שמשקיע בך כיף לשמח אותו, ולא אל תושיבו אותי על השולחן עם מנה. מספיק בר חמוד בחוץ לאורך החתונה: קצת קוסקוס, עוף, סיגרים. זה תוספת של 500 שקל אבל זה הצלה.
יש כאלו שמתחתנים בגן ארועים מפואר, מוציאים הסעה הלוך ב6:30 לחופה, וחזור ב12:00, וזה בשומקום ואין אופציה לברוח באמצע, ואת 6 שעות רוקדת וצמאה ועייפה ורעבה ואז מוציאים ל40 חברות צלחת ביסקויטים במקרה הטוב, או שקית עוגיות עבאדי במקרה הפחות טוב.
חתונות שכאלה לא זכורות לטובה לאף אחת.
לא בד"כ זה לא כך. עכ"פ לא בציבור האשכנזי הקלאסי.
יש שולחן או שניים לחברות (הן מגיעות הרי מהחופה), לרוב גם שולחן לחברים,
שולחנות לדודים וכל ילדיהם, לשכנים וחברים קרובים... וכך ממלאים אולם שלם.
אם האולם יכיל רק נניח 150-200 מקומות ישיבה יצטרכו המחותנים לחשוב טוב מי מגיע ומי לא.
במקרה כזה כמובן החברים והבחרות ישארו בחוץ. יגיעו לריקודים, יתכבדו בבר מכבד ומפנק ו...זול.
 

נעמי

לעיצוב שמעיף גבוה
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
לא בד"כ זה לא כך. עכ"פ לא בציבור האשכנזי הקלאסי.
מוזררר, למדתי בסמינר חסל"ט (חסידי, ספרדי ,ליטאי-מעורב)
יש לי חברות מכל הסוגים.
הבודדות שעשו שולחן לחברות שתיהן היו ספרדיות...
 

לאה!

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בד"כ זה כך, לא?
למרות שאני כחברה לכלות אומרת: במי שמשקיע בך כיף לשמח אותו, ולא אל תושיבו אותי על השולחן עם מנה. מספיק בר חמוד בחוץ לאורך החתונה: קצת קוסקוס, עוף, סיגרים. זה תוספת של 500 שקל אבל זה הצלה.
יש כאלו שמתחתנים בגן ארועים מפואר, מוציאים הסעה הלוך ב6:30 לחופה, וחזור ב12:00, וזה בשומקום ואין אופציה לברוח באמצע, ואת 6 שעות רוקדת וצמאה ועייפה ורעבה ואז מוציאים ל40 חברות צלחת ביסקויטים במקרה הטוב, או שקית עוגיות עבאדי במקרה הפחות טוב.
חתונות שכאלה לא זכורות לטובה לאף אחת.
בד"כ אין שולחן לחברות וגם כשיש זה רק לחברות היותר טובות.
אני חושבת שחברה שמגיעה לחתונה של חברה לא אמורה בכלל להתיישב לאכול. בנות באות לחתונה כדי לרקוד ולשמח את הכלה, ותכל'ס, מזה הן גם הכי נהנות. את הסעודה אפשר להשאיר למשפחה.
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
בד"כ אין שולחן לחברות וגם כשיש זה רק לחברות היותר טובות.
אני חושבת שחברה שמגיעה לחתונה של חברה לא אמורה בכלל להתיישב לאכול. בנות באות לחתונה כדי לרקוד ולשמח את הכלה, ותכל'ס, מזה הן גם הכי נהנות. את הסעודה אפשר להשאיר למשפחה.
מוזררר, למדתי בסמינר חסל"ט (חסידי, ספרדי ,ליטאי-מעורב)
יש לי חברות מכל הסוגים.
הבודדות שעשו שולחן לחברות שתיהן היו ספרדיות...
סמינר חסידי. לא הרבה שנים מחוץ לסמינר. ואני יכולה לספור על אצבעות של יד אחת (וישארו לי מיותרות...) כמה חברות לא הזמינו את כל הכיתה לסעודה. ת'אמת, הן לא היו צריכות לכתוב לנו סעודה. זה היה פשוט ברור לנו... (36 בנות בכיתה)
 

בראשית-2

משתמש מקצוען
בד"כ זה כך, לא?
למרות שאני כחברה לכלות אומרת: במי שמשקיע בך כיף לשמח אותו, ולא אל תושיבו אותי על השולחן עם מנה. מספיק בר חמוד בחוץ לאורך החתונה: קצת קוסקוס, עוף, סיגרים. זה תוספת של 500 שקל אבל זה הצלה.
יש כאלו שמתחתנים בגן ארועים מפואר, מוציאים הסעה הלוך ב6:30 לחופה, וחזור ב12:00, וזה בשומקום ואין אופציה לברוח באמצע, ואת 6 שעות רוקדת וצמאה ועייפה ורעבה ואז מוציאים ל40 חברות צלחת ביסקויטים במקרה הטוב, או שקית עוגיות עבאדי במקרה הפחות טוב.
חתונות שכאלה לא זכורות לטובה לאף אחת.
מזדהה עם כללל מילה
לא נעים לדרוש את זה מהמחותנים שגם ככה הוציאו הון תעופות על החתונה
אבל מצד שני החברות עוזרות המון בתקופה שלפני החתונה ומשמחות בחתונה עצמה
אז לא יזיק אם יעניקו להם יחס קצת יותר מכבד....
 

תמימה

מעטפת אישית מושלמת. בשבילך.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
סמינר חסידי. לא הרבה שנים מחוץ לסמינר. ואני יכולה לספור על אצבעות של יד אחת (וישארו לי מיותרות...) כמה חברות לא הזמינו את כל הכיתה לסעודה. ת'אמת, הן לא היו צריכות לכתוב לנו סעודה. זה היה פשוט ברור לנו... (36 בנות בכיתה)
בלי לדבר על יחס לא חושבת שזה הוגן שיש המון חתונות שיש כיתה שלמה שתופסת כמה שולחנות ולפעמים גם כיתה כזאת של חניכות והדודים שהגיעו מחוץ לעיר עייפים אין להם אפילו מקומות ישיבה.
מסכימה מאד שהחברות הקרובות יגיעו מהתחלה, לא מדובר על יותר משולחן אחד בדרך כלל.
לגבי השאר אני עצמי לא הייתי מרגישה נעים לשבת בסעודה שאני לא מכירה את המשפחה ויש לי עם הכלה קשר דליל, מספיק בהחלט לבוא לריקודים ולקבל מנת בר שזה בעיני חשוב מאד ואמור להספיק לכל מי שבא לרקוד.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
נראה לי שהפתרון לכל אלה שתופסים שולחנות (לפעמים זה חברות, לפעמים חניכות, ולפעמים הומלסים מהשכונה..) זה לעשות כמו בחו"ל - כרטיסי הזמנה לסעודה + כרטיסי שמות.
הוי אומר לכל הזמנה רגילה מצרפים כרטיס הזמנה לסעודה - ומי שלא קיבל יודע שלא הוזמן לסעודה.
כל מי שכן מקבל כזה כרטיס צריך להתקשר / לשלוח מייל ולהודיע אם מגיע וכמה מגיעים ממשפחתו.
כמה ימים לפני החתונה יושבים ומחלקים לשולחנות את כל מי שמגיע לסעודה,.
אזהרה: זה קצת מעצבן וחופר לשבת ולסדר, אבל עדיין פותר מאוד את הבעיות הנ"ל.
מעתיקים לכרטיסים קטנים את ההחלטות, הוי אומר על כל כרטיס רושמים מבחוץ את שם האורח ובפנים את מספר השולחן שבו הוא מוזמן להתיישב.
את הכרטיסים מניחים על שולחן בכניסה לאולם וכל אורח יודע בדיוק איפה הוא יושב.
חוסך המון המון בלגן ואי נעימות של "אויש רק להיא אין מקום בשולחן של כל הבנות דודות" וכו'.
 

נעמי

לעיצוב שמעיף גבוה
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
עושים את זה בגני אירועים גדולים גם בארץ.
ומנסיון של הרבה קרובים שעשו יש אנשים שאומרים שלא יבואו כי לא רוצים להתחייב ואז: או שמגיעים ואין להם מקום, או שרוצים להגיע בסוף, ולא מגיעים כי כבר אמרו לא,
ומצד שני יש אנשים שמאשרים הגעה של 10 איש ובסוף מגיעים רק 2.
אני חושבת רק, שכשהאוכל הוא ברמה פשוטה, אנשים מגיעים נטו לשמח,
כשמתחילים להשתגע עם אולם פנטזיה והפקה גרנדיוזית-אנשים הולכים לאכול במסעדה. להנות מאוכל טוב ולשלם בהתאם.
ואם כבר משלמים- אז נהנים מהאוכל כמו שצריך ומהזמר המפורסם וההופעה ושוכחים שיש חתן וכלה.
ומצד שני, יש הרבה אנשים שאומרים: " אני לא אגיע לחתונה כי היא באולם X כי אין לי 400 שקל להוציא עכשיו, וחבל, כי כן רוצים שהוא יגיע.
כך שמבחינת הכל עדיף חתונה פשוטה.
באולם חתונות (לא בי"כ ולא בית) אבל קחו זמר משמח ואורגנית (אף פעם לא הבנתי, אם יש 9 כלים הבחורים רוקדים יותר?)
אוכל שמכבד, לא צריך להשתגע, לא פרחים, בלונים, תאורות וכו'.
אם יש כסף מיותר תשקיעו בכלה יפה, ואם יש עוד כסף מיותר, תנו לזוג להתחיל חיים...
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה