בקשת תפילה בהלה בארה"ב: חיפושים אחר רב שנעלם בחוף בוירג'יניה

yaffab

משתמש מקצוען
בכל שנה כשהקיץ מתחיל אני מתפללת בלב חרד שהוא יעבור בשלום ובלי קרבנות אסון.
במיוחד החופשה האמריקאית...
 

ששונית

משתמש מקצוען
מכתב מרב הקהילה
תרגום די משובש באדיבות גוגל

התמונה היא של הרב ראובן צבי בן אסתר ביילא

לפי המכתב, המשפחה איננה יושבת שבעה
אנא הרבו תפילה ובקשה לפני מלך קל רם ונישא


Reuven-Bauman.jpg


לקהילה המכובדת שלנו,
כחברים, מעריצים ותלמידי הרב באומן ומשפחתו, כולנו חווינו שבוע קשה מאוד.
המטרה שלי עם המילים האלה היא להבהיר כמה עובדות ואולי לענות על כמה שאלות.
כפי שאתה יודע, הרב באומן נתפס בתוך ריפטיד באזור Sandbridge של וירג'יניה ביץ 'בשעות אחר הצהריים המוקדמות ביום שלישי. כוח המים היה כל כך חזק שאף אחד לא יכול היה להציל אותו. צוותי ההצלה היו בקרבת מקום ועל המקום מיד.
נכון שהרב באומן נכנס למים כדי להציל ילדים במצוקה. הילדים האלה ניצלו על ידי עוברי אורח הירואיים ובטוחים. אופיו של הריפטיד היה כזה שהמתבונן לא ראה או לא יכול להגיע אל הרב באומן. אנחנו לא יודעים את זהותו של העומד מן הצד.

משמר החופים הקימה מיד מרכז פיקוד לתאם נכסים מקומיים, מדינה ופדרליים, כולל צבאיים. האזור שלנו הוא ביתם של הצי הימי הגדול בעולם וחלק מצוותי החיפוש וההצלה הטובים ביותר בעולם. הייתי אישית בסצנה עם מרכז הפיקוד כל אחר הצהריים והם הלכו מעל ומעבר לשיחת חובה. אשתי, הרבנית חמי, היתה עם רעייתו, צביה, שהיתה, כמובן, במצוקה.

היינו מיד בקשר עם אינספור ארגוני חסד. אחיעזר היה במקום במהירות ועבד עם פיקוד משמר החופים כדי לערב את הצלה, חוורים, משקים וארגונים אחרים בעלי ניסיון בחיפוש במים והצלה. זה היה ונשאר קידוש השם האמיתי.
חי ליפליין שלח מיד מומחה למשבר כדי לדבר עם המשפחה, הילדים שהיו נוכחים, הוריהם והקהילה כולה. הם עובדים בתיאום עם עצמי, עם שירותי המשפחה היהודיים ועם כמה אנשי מקצוע מקומיים.
בשלב זה החיפוש ממשיך. כמו ma'aminim (מאמינים) אנו נשארים תקווה לנס, neis. מפקד משמר החופים פיקד את זמנם האופייני לפעולות חיפוש והצלה מעבר למה שהיה אופייני גם בבוקר אתמול. בשלב זה הם החלו בתהליך של פיזור חלק מנכסיהם ורבים מנכסים אלה מוחלפים על ידי מתנדבים מיומנים ומאומנים וארגוני התנדבות.
קיבלנו עידוד וברכות על כוח של Gedolei הפוסקים וכמה האנשים הקדושים בדורנו. תפילתנו היא כי הרב באומן יימצא בימים הקרובים ובנקודה זו נמשיך לפי הצורך. למרות הדיווחים להיפך, המשפחה לא החלה לשבת את שיווה. אנחנו עדיין מחפשים את הרב באומן ומתפללים שהוא יימצא. למותר לציין כי התורה שלנו ואת התורה היהודית יש contingencies עבור כל דבר.

איך אפשר לעזור?
אתה יכול להתפלל. מאות אלפי התפילות של כל ישראל העניקו לקהילה שלנו, למשפחה ולילדים שלנו כוח לא טבעי בתקופה קשה זו.

אתה יכול להתנדב. איש הקשר להתנדבות הוא מר בלאו בטלפון 347-986-9482. ההתנדבות כוללת יציאה בסירות, הליכה לאורך החוף ותמיכה באחרים בזמן החיפוש. לאחר שיקול דעת זהיר, קבענו שלא יהיו לנו מתנדבים יהודים שיחפשו בשבת.

אתם יכולים לדאוג לעצמכם, לילדיכם זה לזה. כולנו פוגעים וכולנו צריכים לדבר עם מישהו שיעזור לנו לעבד את הטראומה הזו. זה יכול להיות חבר או מקצועי, אבל בבקשה לזהות את הצורך הזה.

זה לא מכתב גיוס כספים, אבל אנשים רבים שאלו איפה הם יכולים לשלוח כספים. קמה קרן והיא מנוהלת ומאושרת בעצמי וברב טייכמן, שליטא ממונסי. כל הכספים בקרן יעברו ישירות לצורכי המשפחה בתקופה הקשה הזו.

אתה יכול למנוע שמועות. מידע שגוי על הצלות, החלטות וסיפורים אפשריים אינם מועילים ויכולים לגרום לכאב רב. גם מידע נכון והחלטות צריך להיות מועבר בצורה אחראית. אנחנו מתמודדים עם משפחה וקהילה במצוקה.

אתה יכול להמשיך להיות מי שאתה. כלל ישראל - העם היהודי - הוא מדהים בימים האחרונים הביאו אותו החוצה. כולנו אחד, וכולנו מרגישים זה את זה כאב. אנחנו פועלים על הכאב הזה ואנחנו אף פעם לא שוכחים להפוך את דעתנו ואת ליבם הקדוש ברוך הוא.

מאי אלה ההיבטים המדהימים של הקהילה שלנו ואת כלל ישראל להיות zechus עבור הרב באומן ולכולנו עד היום כי השם מוחה את כל הדמעות שלנו.

בשם המשפחה והקהילה, תודה.

הרב סנדר הבר
בני ישראל קהילת
נורפולק, וירג'יניה
 

האלמוני

משתמש מקצוען
עוד מקרה דומה:
גבר יהודי אמריקני נעדר וככל שנוקפות השעות גובר החשש לחייו. הוא נראה לאחרונה כשהוא מטייל בשבת על חוף ים.

עקב השעות שעברו הרבות שחלפו מאז נראה לאחרונה, ארגון 'השומרים' של שכונת פלטבוש בניו יורק, נכנס לתמונה ופרסם הודעה ובה בקשה לסיוע למציאת גבר יהודי בן 46.

תוך שהם מציינים את שמו - ליאוניד ג'ירייג'י, המכונה "לוי יצחק".

הארגון פרסם את פרטיו האישיים, מבנה גופו ותיאורו: הוא לבש חולצת טריקו בצבע תכלת, מכנסיים קצרים כהים ומשקפיים.

הפעם האחרונה בה נראה, היתה בטיול בחוף ברייטון בשבת.

אנשי הארגון ביקשו מכל מי שיש לו מידע לגביו, ליצור קשר בדחיפות עם ארגון 'השומרים'.
 

האלמוני

משתמש מקצוען
התפללו: האב קפץ להציל את בנו ונעדר במים
אב חרדי ממונסי קפץ להציל את בנו, שנפל למים תוך כדי שיט עם המשפחה ונסחף. בשלב זה הוא מוגדר כנעדר וצוותים של כמה גופים חיפשו אחריו, אולם לעת עתה בעקבות רדת החשיכה הופסקו החיפושים | שמו לתפילה: דוד זלמן בן בינה


חשש לחיי חרדי שנעדר במים, הופסקו החיפושים עקב מזג אוויר קשה.

עשרות מתנדבים ואנשי משמר החופים מחפשים אחר אדם חרדי ממונסי, שנעדר באגם גרינווד, תוך כדי שיט עם משפחתו.

המשפחה שייטה באגם, כאשר על פי הדיווחים ילד נפל למים, האב קפץ להציל את בנו, אך נעלם. הבן ניצל, המשפחה שבה לחוף, אך האב נעלם בזמן שהציל את בנו, כך דווח האתר Yeshiva world news.

במהלך הלילה התקיימו חיפושים נרחבים, בין אנשי הצוות שפועלים במקום, נכללים 'הצלה' מקריית יואל, ארגון 'חברים' מרוקלנד, משטרת מדינת ניו יורק, משטרת מדינת ניו ג'רזי, משמר החופים וכבאים.

החשש לחיי הנעדר גובר, עקב מזג האוויר הקשה (סופות רעמים), שפוקד את האזור. החיפושים הופסקו לעת עתה בהוראת משטרת המדינה, והוא יתחדש רק בבוקר (שעון מקומי). אגם גרינווד הוא אגם בין עירוני באורך של כשבעה מיילים (12 ק"מ), החוצה את גבול ניו יורק וניו ג'רזי.

אנא התפללו למציאת דוד זלמן בן בינה, כשהוא בריא ושלם.
 

האלמוני

משתמש מקצוען
טרגדיה: לאחר מאמצים ר' דוד טראוב אותר כשהוא ללא רוח חיים

טרגדיה קשה: החיפושים אחרי ר' דוד טראוב, אב לשבעה ילדים שנעדר מאז אמש במים לאחר שקפץ להציל את בתו - הסתיימו לאחר שגופתו נמצאה • במהלך הלילה הופסקו החיפושים עקב מזג אוויר קשה וצוותי החיפוש התכנסו שוב בשעת בוקר מוקדמת והחלו בניסיונות לאתרו


עשרות מתנדבים ואנשי משמר החופים חיפשו ביממה האחרונה אחר ר' דוד טראוב בן 37, אב לשבעה ילדים ממונסי שנעדר באגם גרינווד, תוך כדי שיט עם משפחתו. המשפחה שייטה באגם כאשר על פי הדיווחים ילד נפל למים, האב קפץ להציל את בתו, אך נעלם.

הבת ניצלה, המשפחה שבה לחוף, אך האב נעלם בזמן שהציל את בתו. כך דווח האתר Yeshiva world news.

צוותי חיפוש התאספו באגם סמוך לשעה 06:00 בבוקר, כדי להתחיל במאמציהם המשותפים באיתורו של ר' דוד.

ר' דוד יחד עם אשתו וכמה מילדיו היו באגם ביום ראשון האחרון, הילדים כולם לבשו אפודי הצלה, ושטו במרכז האגם ונהנו ממזג האוויר הנעים ומהמים הקרים, אחד הילדים החל להתרחק משם, ור' דוד, שלפי הדיווחים היה שחיין טוב, זינק והדף את ילדתו חזרה לסירה. כשילדתו הוחזר לסירה הוא החל להיאבק עם המים ופתאום החל לטבוע. ומאז נעלמו עקבותיו, עד היום (שני) בו נמצאה כאמור גופתו ללא רוח חיים.

כאמור, החיפושים אחריו החלו מיד (ביום ראשון בערב), אך הם בוטלו בלילה עקב מזג אוויר גרוע.

בין אנשי הצוות שפעלו לאיתורו במקום, נכללים הצלה מקריית יואל, ארגון חברים מרוקלנד, משטרת מדינת ניו יורק, משטרת מדינת ניו ג'רזי, משמר החופים ומכבי אש.

יוסי מורגרטון מארגון חברים של רוקלנד עבד ללא לאות, הוא עצמו הביא 3 סירות לאגם הבוקר, לארגון 'חברים' יש גם שני רחפנים שסורקו את כל קו החוף של האגם מאז הבוקר.



 
נערך לאחרונה ב:
פרק קכא:
א) שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: ב) עֶזְרִי מֵעִם ד' עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: ג) אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: ד) הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל: ה) ד' שֹׁמְרֶךָ ד' צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: ו) יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: ז) ד' יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: ח) ד' יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
• • • • • •
לתשומת לבכם, אשכול זה נועד לבקשות תפילה בלבד. פטפטת ודיונים עלולים לגרום לנעילת האשכול או חסימת המשתמש. בברכת רפואה שלימה!

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה