עזרה בבניה | מערכת טלפונית לדיווח על איחורי אוטובוסים

fba usa

משתמש רשום
המשתמש נחסם
ידידים יקרים!
אני מקווה מאד שהנושא שפתחתי עומד בכללי הפורום, ולא, אבקש כעת ממנהלי הפורום להודיע לי.
אנחנו לפעמים ממתינים בתחנה לאוטובוס שלא יצא, שאיחר מאד, שדילג על התחנה וכתוצאה מכך מאחרים לפגישה החשובה, לשמחה המשפחתית המרגשת, או לאירוע ההיסטורי זועמים על אגד או סופרבוס או קווים או אפיקים ועל כל חברה אחרת,וזה מוריד לנו את המצב רוח ו... אחרי שבוע קורה לנו אותו דבר בדיוק...!
ובכן, מה אנחנו עושים לשם כך, רוטנים צועקים, אפילו כותבים בפורום ופה זה נגמר, וכך חברות התח"צ ממשיכים לצחוק עלינו ומזלזלים בנו ככל העולה על רוחם.

את הדבר החשוב אנו לא עושים - להגיש תלונה למשרד התחבורה שקונס את החברה על כל איחור או דילוג, למה? – כי זה מסובך , לכתוב מכתב, לנסח, למלא פרטים, ולשלוח פקס או באתר של משרד התחבורה.
חשבת פעם מה היה קורה אם כל פעם שהאוטובוס מאחר משמעותית, או לא יוצא בכלל או מדלג על התחנה שלנו – היה משרד התחבורה מקבל 10 תלונות מאלו שעומדים בתחנה? מה היה קורה אז......

אז זהו – כולנו , אני, אתה, השכן, החבר, כועסים על אגד / סופרבוס / אפיקים / מטרופולין וכו', מאחרים לפגישה החשובה או לאירוע ההיסטורי או לשמחה המשפחתית זה מוריד לנו לפעמים את המצב רוח ו... שבוע אחר כך אותו דבר בדיוק! אך את הדבר החשוב והפשוט - להתלונן למשרד התחבורה שקונסת את החברה על כל איחור או דילוג - אנחנו לא עושים. כי בשעת מעשה אין לנו פקס או מחשב להתלונן ואחר כך אין לנו זמן או גישה נוחה לפקס או למחשב ותלונה למשרד התחבורה אפשר להגיש רק כך וזהו, ובכך מרשים לחברות התח"צ לזלזל בנו.

ובכן, מה הפתרון?

קבוצת פעילי תחבורה מבית שמש מצאה לזה פתרון. חדשני יצירתי גאוני ומאוד פשוט:

"הזכות לנסוע בקלות" מערכת טלפונית משוכללת [בדיוק כמו הזמנת ירקות במכירה השכונתית] שבו נתקשר כל פעם שיש איזה איחור של אוטובוס, המערכת מבקשת את פרטי הקו שאיחר או דילג או כל פשלה אחרת ובסיום הופכת את התלונה הטלפונית למכתב תלונה 'רגיל' שנשלח אוטומטית היישר לפקס של מוקד התלונות על תח"צ במשרד התחבורה שגם קונס את החברה על כל איחור או דילוג, וגם מחייב את משרד התחבורה לתת לפונה תשובה בכתב בדואר.

הם פעילים מבית שמש אבל מקימים את המערכת שיעבוד לטובת כל משתמשי התחבורה ציבורית בארץ.
ברגע שזה יוקם כולנו נגיש תלונה על כל דבר וכך חברות התח"צ ידעו להיזהר....

המערכת מתעכבת בשל שהם באמצע לגייס כספים עבור הקמת המערכת (העלות כ -10,000 ש"ח) אם מישהו רוצה לתת לדבר החשוב הזה שיהפוך את התח"צ הנה הקישור https://kehilot.info/donate/10037
 

fba usa

משתמש רשום
המשתמש נחסם
נכון.
אחד הדברים שאמרו בבית שמש זה הנקודה שזה יותר זול ממונית...
הסיבות שלא מפורסומות שמות הם:
1. שמדובר באנשים "פשוטים" משלנו... שלא מעונינים להתפרסם (לעסקנים הרי יש רכב פרטי)
2. אחת החברות שמעו מזה והודיעו שישכרו חוקר פרטי על היוזם....
3. אם אתה אישית מוכן לתרום כשתשמע פרטים, תשלח לי הודעה פרטית ונעמוד בקשר
 

דיסק שרוט

משתמש מקצוען
אולי מערכת ימות המשיח יכולה להרים את זה נראה שיש להם פרוייקטים די דומים
 

fba usa

משתמש רשום
המשתמש נחסם
הם במשא ומתן גם עם חברת ימות המשיח וגם אם עוד חברות המערכת די מורכבת לתכנות כי צריך כמה וכמה דברים שהתלונות יהיו "קביל" אצל משרד התחבורה
 

fba usa

משתמש רשום
המשתמש נחסם
חשוב להדגיש שוב:
מדובר באנשים שלא רוצים להקריב את החיים, להתלונן במשטרה ולא יודע מה, כבר יותר כדאי משתלם לקנות רכב... מדובר ברעיון יצירתי, פשוט וגאוני לדעתי, אך כל דבר עולה כסף, אנשים לא נותנים כי קשה להכניס את היד לכיס ומעדיפים לתלות תקווה עד לניפוץ באיחור הבא שיקפיץ אותנו ונשלם מונית במקום לטפל בבעיה מהשורש....
(יש כלל שמי שנותן עצות - לא עושה..., זה לא אישי אך תגובה לכל נותני העצות, תעשו למעיישה)
 

fba usa

משתמש רשום
המשתמש נחסם
ברור.
חלק מהתקציב זה לפרוספקט המסביר בדיוק איך המערכת עובדת, ככה שגם אלו שלא בנויים לטכנולוגיות 2018 יהיה להם קל להשתמש במערכת
 

fba usa

משתמש רשום
המשתמש נחסם
לכל מי שיש הערה / הארה איך לשפר את המערכת מוזמן לכתוב!
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
ידידים יקרים!
אני מקווה מאד שהנושא שפתחתי עומד בכללי הפורום, ולא, אבקש כעת ממנהלי הפורום להודיע לי.
אנחנו לפעמים ממתינים בתחנה לאוטובוס שלא יצא, שאיחר מאד, שדילג על התחנה וכתוצאה מכך מאחרים לפגישה החשובה, לשמחה המשפחתית המרגשת, או לאירוע ההיסטורי זועמים על אגד או סופרבוס או קווים או אפיקים ועל כל חברה אחרת,וזה מוריד לנו את המצב רוח ו... אחרי שבוע קורה לנו אותו דבר בדיוק...!
ובכן, מה אנחנו עושים לשם כך, רוטנים צועקים, אפילו כותבים בפורום ופה זה נגמר, וכך חברות התח"צ ממשיכים לצחוק עלינו ומזלזלים בנו ככל העולה על רוחם.

את הדבר החשוב אנו לא עושים - להגיש תלונה למשרד התחבורה שקונס את החברה על כל איחור או דילוג, למה? – כי זה מסובך , לכתוב מכתב, לנסח, למלא פרטים, ולשלוח פקס או באתר של משרד התחבורה.
חשבת פעם מה היה קורה אם כל פעם שהאוטובוס מאחר משמעותית, או לא יוצא בכלל או מדלג על התחנה שלנו – היה משרד התחבורה מקבל 10 תלונות מאלו שעומדים בתחנה? מה היה קורה אז......

אז זהו – כולנו , אני, אתה, השכן, החבר, כועסים על אגד / סופרבוס / אפיקים / מטרופולין וכו', מאחרים לפגישה החשובה או לאירוע ההיסטורי או לשמחה המשפחתית זה מוריד לנו לפעמים את המצב רוח ו... שבוע אחר כך אותו דבר בדיוק! אך את הדבר החשוב והפשוט - להתלונן למשרד התחבורה שקונסת את החברה על כל איחור או דילוג - אנחנו לא עושים. כי בשעת מעשה אין לנו פקס או מחשב להתלונן ואחר כך אין לנו זמן או גישה נוחה לפקס או למחשב ותלונה למשרד התחבורה אפשר להגיש רק כך וזהו, ובכך מרשים לחברות התח"צ לזלזל בנו.

ובכן, מה הפתרון?

קבוצת פעילי תחבורה מבית שמש מצאה לזה פתרון. חדשני יצירתי גאוני ומאוד פשוט:

"הזכות לנסוע בקלות" מערכת טלפונית משוכללת [בדיוק כמו הזמנת ירקות במכירה השכונתית] שבו נתקשר כל פעם שיש איזה איחור של אוטובוס, המערכת מבקשת את פרטי הקו שאיחר או דילג או כל פשלה אחרת ובסיום הופכת את התלונה הטלפונית למכתב תלונה 'רגיל' שנשלח אוטומטית היישר לפקס של מוקד התלונות על תח"צ במשרד התחבורה שגם קונס את החברה על כל איחור או דילוג, וגם מחייב את משרד התחבורה לתת לפונה תשובה בכתב בדואר.

הם פעילים מבית שמש אבל מקימים את המערכת שיעבוד לטובת כל משתמשי התחבורה ציבורית בארץ.
ברגע שזה יוקם כולנו נגיש תלונה על כל דבר וכך חברות התח"צ ידעו להיזהר....

המערכת מתעכבת בשל שהם באמצע לגייס כספים עבור הקמת המערכת (העלות כ -10,000 ש"ח) אם מישהו רוצה לתת לדבר החשוב הזה שיהפוך את התח"צ הנה הקישור https://kehilot.info/donate/10037
חילך לאורייתא.
בדיוק הבוקר אמר לי חבר:
נו, אז היום האוטובוס שחיכיתי לו לא יצא, ומאות איש הפסידו חצי שעה.
אז מה?
קורה כל שני וחמישי, ולחברת התח"צ זה לא מזיז.
 

FullTime

משתמש מקצוען
אני גם עם עצת אחיתופל, אבל נראה לי שזה עצה מועילה...

עם המערכות החינמיות של ימות המשיח זה כלל לא מסובך לקבל את הנתונים, תאריך ושעת הנסיעה, תחנה, מס' זהות הפונה, מס' טלפון, חברת הסעות, מס' קו, הקלטה של השם והכתובת.
כדי לשלוח מכתב רשמי בצורה אוטומטית זה נראה לי השקעת פיתוח שעולה קצת כסף.

כדי לחסוך את זה, עדיף בתקופה הראשונה, לשלוח את הפניות בצורה ידנית, זה בהשקעה קטנה של כמה שעות בשבוע מקסימום.
ולהשקיע יותר בפרסום הקו שזה יגיע לכל עיר ועיירה ושכונה בארץ.
אחרי הפרסום, אם זה יעבוד ויגיעו פניות, תהיה גם אפשרות של תביעות שאפשר לעשות מזה פיצויים, ומזה אפשר לקחת אחוזים כמקובל וכחוק, ומזה לפתח את המערכת...

אולי אני מכיר אותך, אני גם מבית שמש... :(
 

fba usa

משתמש רשום
המשתמש נחסם
יש הרבה שכותבים "מה הבעיה" מערכת פשוטה לקבלת נתונים.
אני רוצה שצריך להתייחס לנושא הזה ואסביר:
יש 2 דרכים להגשת תלונות למשרד התחבורה 1. דרך האתר - מילוי טופס מקוון 2. בפקס
כל מי שרוצה להבין למה המערכת הטלפונית תשלח את התלונות לפקס ולא דרך האתר שיבדוק כאן בקישור ויבין.... https://motssl5.mot.gov.il/FORMS/he/compl-pbl/plaint-public-transport-form
עכשיו לענינו, בכדי להגיש תלונה למשרד התחבורה יש צורך בפרטים אישיים מספר זהות שם פרטי ושם משפחה כתובת (לפי משרד הפנים) עיר מגורים טלפון ועוד פרטים על התלונה שאפילו שאף אחד לא מבין למה צריך את הפרטים בלי זה התלונה לא "קביל" למשל בכל קו חייבים לכתוב של איזה חברה זה אפילו שכולם יודעים שקו 402 זה של חברת אגד אם תשלח תלונה על קו 402 ולא תכתוב "של חברת אגד" תקבל תשובה שלא ציינת את החברה המפעילה....
ועוד דוגמא צריך לפרט את כיוון הנסיעה של הקו למשל אם תכתוב שחכית בתחנה למשל ירמיהו בי-ם שהתחנה הוא לכיוון בני ברק ולא תכתוב "קו 402 מירושלים לבני ברק" תקבל תגובה ש"חסר כיוון נסיעה" (יש המון שיגידו מדינת חלם אבל שוב אנו עושים מה שאפשר כדאי לשפר את התח"צ!) על כן אנו לא יכולים לבנות את המערכת בצורה שהוא יקבל את הנתונים בצורה יבשה בלי שהמערכת "תבין" במה מדובר.
תארו לעצמכם שתקישו תלונה על קו 402 והמערכת עכשיו תתחיל להשמיע לכם 10 חברות לבחירה
ועל זו הדרך בכדי שהמערכת תפעל באופן נוח למשתמשים אנו חייבים שהמערכת "תדע" ו"תבין" את כל הנתונים וזה פיתוח מורכב יחסית.
 

fba usa

משתמש רשום
המשתמש נחסם
בומפס!!!
לא יודע מי שינו לי את הנושא (מהשם "תחבורה ציבורית") אם מישהו יודע מי? איך? למה? שיעזור לי בבקשה
 

בעל המאה

משתמש רשום
יש הרבה שכותבים "מה הבעיה" מערכת פשוטה לקבלת נתונים.
אני רוצה שצריך להתייחס לנושא הזה ואסביר:
יש 2 דרכים להגשת תלונות למשרד התחבורה 1. דרך האתר - מילוי טופס מקוון 2. בפקס
כל מי שרוצה להבין למה המערכת הטלפונית תשלח את התלונות לפקס ולא דרך האתר שיבדוק כאן בקישור ויבין.... https://motssl5.mot.gov.il/FORMS/he/compl-pbl/plaint-public-transport-form
עכשיו לענינו, בכדי להגיש תלונה למשרד התחבורה יש צורך בפרטים אישיים מספר זהות שם פרטי ושם משפחה כתובת (לפי משרד הפנים) עיר מגורים טלפון ועוד פרטים על התלונה שאפילו שאף אחד לא מבין למה צריך את הפרטים בלי זה התלונה לא "קביל" למשל בכל קו חייבים לכתוב של איזה חברה זה אפילו שכולם יודעים שקו 402 זה של חברת אגד אם תשלח תלונה על קו 402 ולא תכתוב "של חברת אגד" תקבל תשובה שלא ציינת את החברה המפעילה....
ועוד דוגמא צריך לפרט את כיוון הנסיעה של הקו למשל אם תכתוב שחכית בתחנה למשל ירמיהו בי-ם שהתחנה הוא לכיוון בני ברק ולא תכתוב "קו 402 מירושלים לבני ברק" תקבל תגובה ש"חסר כיוון נסיעה" (יש המון שיגידו מדינת חלם אבל שוב אנו עושים מה שאפשר כדאי לשפר את התח"צ!) על כן אנו לא יכולים לבנות את המערכת בצורה שהוא יקבל את הנתונים בצורה יבשה בלי שהמערכת "תבין" במה מדובר.
תארו לעצמכם שתקישו תלונה על קו 402 והמערכת עכשיו תתחיל להשמיע לכם 10 חברות לבחירה
ועל זו הדרך בכדי שהמערכת תפעל באופן נוח למשתמשים אנו חייבים שהמערכת "תדע" ו"תבין" את כל הנתונים וזה פיתוח מורכב יחסית.
על קווים שיש רק 1 בכל החברות המערכת צריכה להבין לבד אבל קווים שיש ב4 חברות שישאל 4 חברות וקווים שיש ב10 חברות שישאל 10
 

fba usa

משתמש רשום
המשתמש נחסם
1. לא נכון תתקשר לקל קו לרוב הקווים יש יותר מ1
2. בקווים הפנימיים שם יש הרבה בעיות יש ממוצע של 8 קווים לפחות.
3. יש עוד פרטים לדוגמא כיוון נסיעה.
4. ועדיין יבוא פה הבא בתור ויכתוב "שהמערכת תשאל גם את הפרטים האלו" אז הנה התשובה
להזין כל כך הרבה נתונים + קריינות + פשלות.... + יקח הרבה יותר זמן למי שמגיש תלונות כבר יותר זול ויותר טוב שהמערכת תדע ותבין את מה שמדברים אליה

בחנו עם כמה מומחים את העניין והגענו למסקנא המבוקשת
 

FullTime

משתמש מקצוען
שוב עצת אחיתופל...

להשקיע במערכת כמה אלפים ויותר, ואח"כ בשביל חוסר פרסום או אימון הציבור המערכת תירדם כמו כל החברות שנפתחו ונסגרו עד היום, נראה לי חבל חבל מאוד...
עדיף לעשות משהו עממי, חינמי במערכת הטלפונית, ולהשקיע רק בפרסום ואח"כ להשקיע במערכת...

אולי יבואו רק 2 פניות ליום שכדי לשלוח את הפניות בצורה ידנית זה חצי שעת עבודה בשבוע מקסימום.
כדי לפתח מערכת אוטומטית עם כל הפונקציות זה השקעה של כמה אלפי שקלים ויותר..

וכדי שיתן בחירה אחרי הקשת 402 רק של אגד לא נראה לי ששווה להשקיע בשביל זה כסף על ההתחלה.
אפשר להגיד, נא להקיש את החברה, אגד 1 סופרבוס 2 דן 3 מטרופולין 4 אפיקים 5 וכו' אין כל כך הרבה חברות תחבורה בארץ...

אם תרצה אוכל להדריך אותך קצת במערכת החינמית של ימות המשיח, פנה אלי בפרטי אם אתה מעוניין.
 

popsi

משתמש פעיל
הקישו מספר תחנה
הקישו מספר קו
ואתם יודעים הכל על החברה ועל הכיוון וכו'.

תאריך האירוע עכשיו או תאריך / שעה אחרת
מהות האירוע, הקשה לפי סוגים.

פרטי המתלונן - הקלטה קולית או דומה.

ואין צורך בפיתוח יקר.

פעילות הקו תעשה את שלו ללא צורך בצינתוקים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה