ארבעה פאנצ'ים הם...

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ארבעה פאנצ'ים הם...

האחד הוא הפאנץ' המובן מאליו. לכל אורך הסיפור ברור לקורא כיצד הוא הולך להסתיים, ומלאכת הסופר היא לדחוף עוד ועוד מילים שכביכול ימתחו את הקורא לפני שהלה "יגלה" את הפאנץ' הנכסף. האחרון מצידו, רואה את הסיפור כסוג של מירוץ מכשולים שיש להחזיק בו מעמד עד שסוף סוף יואיל הסופר בטובו לחשוף את הפיל הלבן שאסור לדבר עליו.

השני הוא הפאנץ' הדחוק. הסיפור התהלך למישרים, עד שגילה הכותב שמכסת המילים שלו הסתיימה, לא נותרה לו ברירה והוצרך לקטוע את הסיפור על ידי פאנץ' בלי טעם ובלי ריח.

השלישי הוא הפאנץ' התמוה. הוא בהחלט מגיע במקום, והוא מפתיע מאד, אבל לאחריו צצות אינספור תמיהות, ועשרות משפטים שנאמרו לפניו לא מסתדרים הגיונית. יש סופרים שמתעלמים מזה, ויש סופרים (גברים חרדיים בעיקר) שפותחים במערכה שלמה של תירוצים מפולפלים ליישב את כל הקושיות.

והרביעי הוא הפאנץ' המושלם. הוא מגיע בדיוק בזמן, ובמקום, והוא מסתדר היטב עם כל האפיזודות, והוא נדיר בהחלט.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה