אולי באשכול הזה יותר מתאים להתנסח בלשון חיובית.
שכן הוא עוסק במה שאצלנו 'כן' עושים, לעומת קודמו שעסק במה ש'לא' עושים.
אז אצלנו בבית נוטלים ידיים כשקמים בבוקר
אצלנו בבית מברכים לפני כל דבר שנכנס לפה
אצלנו בבית מברכים ברכות אחרונות
אצלנו בבית משתדלים מאד מאד לשמוע בקול אבא ואמא בפעם הראשונה עד הרביעית
אצלנו בבית חיים ונושמים ומבלגנים
אצלנו בבית יודעים שבשבת אסור לצייר
אצלנו בבית קמים כל בוקר והולכים לגן
אצלנו בבית לפעמים עושים הפגנות
אצלנו בבית לובשים פיג'מה כשהולכים לישון
אצלנו בבית ישנים במיטה ולא על הרצפה
אצלנו בבית אצלנו בבית אצלנו בבית
כלומר, בדברים הגיוניים ומקובלים, כמו ליטול ידיים בבוקר, אלו דברים שמושרשים מינקות ואין צורך לדבר עליהם יותר מידי.
אבל בדברים שקשורים לחינוך - תדירות התזכורות שהם גוררים - משתנה, מילד לילד, מדור לדור, מעניין לעניין.
לכן, ילד אחד קולט אחרי פעם-פעמיים שנועלים דלת אחרי שנכנסים הביתה, וילד שני, נניח רחפן או מרוכז יותר מידי בעולמו - נדרש להגיד לו זאת שוב ושוב ושוב, וגם זה לא תמיד יספיק.
וכל אלה שאצלם לא נכנסים ל.. למשל, ועוד כהנה וכהנה, לא נותר אלא לציין לשבח את הורותם המופלאה והמקסימה. זה כי הם הלכו בטח לסדנאות הורות או הנחיית הורים וכל האלה לחיזוק הסמכות ההורית, ואני לא...