טיול אמריקה- אזרחות . שאלה בקשר לטיולים

ו8

משתמש מקצוען
יש את אמריקן דרימס, מתחם בסגנון ירכא עם חנויות ומתקנים- מהמם.
אגב אנחנו היינו באייר עם הילדים באזרחות. עדיין אביב- נעים, קריר- ז'קטים ואפילו גשם לפעמים.
זה העיתוי הכי אידיאלי לניו יורק - לא כפור ולא פריצות.
מוזאון היהודי בקרונהייטס בחב"ד, אפשר לשלב עם סיור ב770.
האקווריום-עם מופע של אריות ים- מושלם.
טיול מסודר במנהטן- תצטיידו במיקומם אנחנו נסענו ברכבות ממקום למקום אפילו בלי סמרטפון!
ככה עם מפות שהוצאנו בגוגל וקצת אנגלית ששאלנו את המאבטחים בחנויות. הגענו לאן שרצינו בקלות.
התחלנו בשדרה החמישית- בנין טראמפ, אח"כ אמריקן גירלס- אם יש לך בנות זה מהמם חנות בובות מגניבה, זה קרוב גם לסנטרל פארק אם יש לכם זמן - משגע לאכול שם. עוד קודם ירדנו כמובן במייסיס, b&h ועוד חנויות מטריפות על הדרך.
אח"כ נסענו במטרו לדאון טאון, מגדל החירות+תצפית מקומה 101 - חוויה שאין לך בארץ :) אח"כ האנדרטה של מגדלי התאומים ולבסוף חצינו את גשר ברוקלין ברגל- מהמם.. כבר היה ערב ראינו את מהנטן זוהרת על הנהר- טיול מושלם.
ממרגלות הגשר הזמנו רכב לבורו פארק.
יש במנהטן מגדל חדש יחסית עם מרפסת תצפית באויר- אין לי מושג מיקום קוראים לו מנהטן edge נראה מטורף.
וואווו
פירוט מהמם!
מה זה מה שכתבת תצטיידו במיקומם- לא הבנתי את הניסוח.
יש שם פריימארק?
 

Sped

משתמש פעיל
לא נוסעים בשום תחבורה ציבורית בלי לדבר קודם עם מקומיים (לא ישראלים!) שמכירים ויגידו לכם איך בטוח לנסוע.
ניו יורק זה לא ישראל, ואתם לא רוצים להיות המקרה הבא ח"ו.
וזה מדובר על תקיפות "רגילות". שלא לדבר על המצב הנוכחי של עליה בתקיפות האנטישמיות.
אני רוצה להדגיש את זה שוב. בתור ניו יורק'ר לשעבר, יש אזורים ודרכי תחבורה ממש מסוכנים. ועוד יותר היום.
 

אוריגמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אבאלה
אפשר פירוט?
יש איזורים לא סימפטיים בלשון המעטה
יש שכונות פשע, גם בסמיכות לשכונות יהודיות
יש כייסים ותוקפים ברכבת ובאוטובוסים
אז פשוט צריך לדעת איך להתנהל ואיפה לא ללכת ואיך להיזהר.

בארץ אנחנו לא מורגלים לזה כי נוח לנו בין יהודים, פשוט צריך לדעת שההתנהלות שם אחרת.
 

gol

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
וואווו
פירוט מהמם!
מה זה מה שכתבת תצטיידו במיקומם- לא הבנתי את הניסוח.
יש שם פריימארק?
התכוונתי שתכתבו לכם מראש את המיקומים- הכתובות של כל האתרים שאתם רוצים לבקר. וכמובן עדיף לתכנן מראש מסלול ככה אתם על בטוח.
פריימארק- יש בברוקלין למיטב ידיעתי (ואגב, הייתי בסניף שלהם בארופה בחורף האחרון לא מבינה מה ההתלהבות. חוץ מגרביים לא הצלחתי להוציא שם בגד אחד ראוי ללבישה.)
אם את רוצה חנויות טובות וחרדיות (לא בהכרח זולות) בבורו פארק אני יכולה לכתוב לך. נראה לי יש פה אשכולות על זה.
במנהטן הכל מאד יקר למיטב זכרוני. (מייסיס, גאפ, זארה, טומי וכו')
וסתם לגבי בטיחות- את מדברת על אייר, נחיה ונראה מה יש לדבר על זה עכשיו.
 

צבי2

משתמש פעיל
לגבי תחבורה ציבורית- קחו בחשבון ששם זה לא כמו בארץ... לפעמיםליסוע 10 דק רק כדי להגיע לתחנת האוטובוס הכי קרובה... כדאי מאוד לברר את הנושא היטב עם מישהו מהמקום שבו אתם תשהו
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
תראו בכלל באשכול שם - דברים חשובים מאוד מההיסטוריה העשירה בפרוג..
(האמת שזה נכתב לפני שטסנו.. בעז"ה כשיזדמן אכתוב ואעדכן דברים שלמדנו מהנסיעה האחרונה..)
בכלל בנוי יורק יש כמה דברים 'קטנים' אך מעניינים, שממש "חדשים" לתושבי ארה"ק ובפרט לילדים. פרטים קטנים אבל אם משימים תשומת ליבם לעניין (ואפשר עוד קודם הנסיעה..) יחוו עוד רגעים מיוחדים נוספים:

א. כמעט ואין חתולים. ארה"ב התברכה בחיות רחוב מסוג אחר לגמרי "סנאים", חיה חמודה וקטנה (לא ניכנס לנזק שעושה - אבל זה לא נוגע לילדים שברחוב ואין מה להפחיד אותם) שמטפסת על עצים בצורה חמודה ומשעשעת. הם נמצאים בכל חצר ובכל אזור עם עצים. מיוחד מאוד.
ב. הרמזורים שם עובדים בצורה שונה. מה שבולט לילדים אלו הרמזורים במעברי חציה - אין 'אדום וירוק' יש אדום (כף יד כמו בתמרור עצור) וה'ירוק' זה אדם הולך בצבע לבן. לפני שנהיה אדום - ה'אדום' מהבהב כמה שניות ארוכות ומזהיר שעוד מעט הולך להיות אדום. ברחובות סואנים יש גם ספירה לאחור של 15-30-40 שניות! לפני. כבר ביציאה משדה התעופה ירגישו זאת.
ג. משאיות הענק של מכבי האש הידועות... עם הצפירות המלחיצות שלהם (לא להיבהל!) שרואים כל הזמן - ומהסיבה הפשוטה שכל הבתים שם עשויים עץ. מהסיבה הזאת בכל רחוב תמצאו כמה ברזים מיוחדים למילוי הכבאיות שאסור לחנות כמה מטרים לכל כיוון לידו (לכן זה בולט וקל לזיהוי לילדים)..
ד. מטבעות ה'סנט' המטרידות... בארץ הילדים כבר לא מכירים מטבע הפחות מ10 אגורות וגם זה בקושי בא לידי שימוש. בארה"ב ה'סנט' (מאית הדולר. כן?) חי ובועט, ובעיקר כל מקום שתרכשו משהו - כמעט כל מוצר הוא '1.99 וכדו' והמוכר לא נחה דעתו ולא יוותר לעכב אתכם עד שיתן לכם את הסנט. גם אם תתעקשו שאין לכם מה לעשות עם זה (ואין מה לעשות עם זה!! זה שווה 3 אגורות וביחס לארה"ב זה כמו אגורה וחצי בערך..). אותי זה ממש שעשע שם בכל פעם מחדש.
ה. תרבות האוכל שם בולטת מאד. (האמת שחודר לארץ לאחרונה) רחובות שלמים בבורו פארק שרוב החנויות אוכל, כמה מכל סוג. ולכל סוג ארוחה. סתם נתון מעניין - אנשים שם כמעט ולא מכינים קפה בבית. כל בוקר תראו עשרות ומאות עובדים הולכים ברחוב לכיוון העבודה לא לפני שעצרו בחנות 'קפה ומאפה' (ויש שם המון כאלו, סטארטבקס המפורסמת ועוד) ומסתובבים בכל רחבי העיר עם כוס קרטון ענקית עם הלוגו של החנות.. עוד יציאה אמריקאית חסרת תקנה.
ו. ה'אובר' שאין בארץ. כמו 'דרייברים' רק הכי רשמי והכי מכובד שיש. מזמינים רק באפליקציה ומגיע מדלת לדלת רכב חדיש ונוצץ, בדרך כלל עם מושבים מפוארים ויש גם כאלו עם בקבוקי מים קטנים על חשבון הנהג... עולה יותר זול ממונית (ובשונה מהמוניות הצהובות המפורסמות של נוי יורק [אה. עוד משהו בולט שם..] - אסור לעצור רכבי 'אובר' (או של חברת 'ליפט' וכדו') ברחוב, רק בהזמנה אישית. אגב יש גם 'מוניות ירוקות' ש.. לא זוכר מה מיוחד בהם. נראה לי שרק אותם אפשר להזמין לשדה תעופה).
ז. חנויות הענק. ובעיקר העובדה המשעשעת שכמעט בכל חנות יש דברים שממש לא קשורים ליעוד שלה...
[והרבה בדיחות כבר נכתבו על זה - לדוג' על בחור שרצה לעשות 'שבירה' ולקנות מסמרים בבית מרקחת - ולפתע נותנים לו. בלית ברירה ביקש מקדחה - והנה גם זה קיבל וכו' וכו' עד שפקעה סבלנותו של המוכר ושאל אותו 'מה אתה רוצה?! חסר דעת שבא לשגע?!' ונענה 'הו, לזה חיכיתי' ויצא 'שבור' ומרוצה מבית המרקחת]
אבל B&H החסידית במנהטן.. חנות ענק ממש למוצרי צילום ואלקטרוניקה שרוב המוכרים שם חסידים בלבושים מלאים.. כמנהג החרדי העובד בנ.י. (גם הרבה מחברות האשפה שם בבעלות חרדית.. ועוד). כל החנות עובדת על מסועים מרתקים שמובילים במהירות את המוצר מה'פינה' שלו בחנות לעבר הקופות. אם נמצאים באזור שווה בדיקה, לא חושב לבא במיוחד.
ח. מגוון בתי כנסת ותיקים וכדו' הנקראים בשם 'אגודת ____ שומרי שבת' - נצר לעובדה המפורסמת של המסירות נפש לשמירת שבת בקרב היהודים הראשונים שבאו לנ.י. שהיתה המעצמה לעבודה ולכסף ופשוט לא היו עבודות ללא חילול שבת (וחלק גדול לא עמד בניסיון.. והרבה יהודים 'שומרי שבת' עמדו בפרץ, והנה התוצאות ב"ה. וכידוע פתגם הריי"צ ומלחמתו על כך ש"אמריקה אינה שונה" בנוגע לזה ולגידול זקן ועוד שהיה מופרך שם - לפני שמונים שנה+).
ט. המאכל המסורתי היהודי - בייגל עם לאקס (וקרם צ'יז המפורסם או בלי) - המאכל למוצ"ש..
כמו גם חנויות הבייגל הפרוסות שם (שווה לא לקחת סיכונים ולשלם הרבה והילדים לא יאהבו.. אפשר גם לקנות מצרכים ולהכין בבית).
י. הרחובות בנ.י. המסודרים כ'בלאקים' - טבלאות מדוייקות של רחובות לאורך ולרוחב. (בורו פארק גם בולטת בזה שהיא לפי מספרים, רחוב 14 בין 33-34 וכדו' במפה זה ממש בולט).
יא. בבורו פארק בולט המנהג הנפוץ שם אצל רוב הקהילות כשיטת ר"ת בשקיעה לא רק בנוגע למוצ"ש. מעניין לראות את זה.. (מנחה בשעות חשיכה וכו').
יב. המושג שם 'חלב ישראל' תופס יותר משמעות מאשר בארץ (יש הרבה מוצרי חלב כשרים שאינם חלב ישראל, פחות מצוי בשכונות חרדיות ומאידך לצערנו כבר מצוי בארץ אך-) כל מוצר חלבי יודגש עליו שהוא 'חלב ישראל' בעברית או באנגלית. מלמד טוב את המושג והזהירות בזה.. על דרך זה 'פת ישראל'-בישול ישראל'-'ישן' "yoshon"..
יג. סינון המים - להרבה שיטות יש טפילים במים ואסור לשתות מהברז ללא סינון (95% מהבתים החרדיים מקפידים על סינון). גם מעניין..
זה לבינתיים מה שזוכר..

*אגב, אם המקום שעושים בו אזרחות הוא מרחק נסיעה ארוך מהאזור, בד"כ תמיד יש באזור או בדרך מקומות מעניינים ובעיקר נופים מדהימים, שווה בדיקה. (שלא נדבר אם עושים ב'בופלו' שיחסית קרוב למפלי הניאגרה בצד האמריקאי או שמגדילים לעשות לעבור לצד הקנדי המפורסם).
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
מוזיאון מומלץ מאד. מרתק גם ילדים עד גיל 13-4 בשקט.. כמובן לא כל היצירות עבורם.
אם מבינים אנגלית ממש מתאים להם ג"כ (יש מיצגים אם שמע בכל מיני דברים ממש מרתקים וצבעוניים). יש מיני גולף 'יהודי' במרפסת בקומה 6, מיצג ממש יפה של מתן תורה, מיצג ענק ומוחשי (בצורה עדינה ונכונה) על השואה.
על בתי המדרש של הגמ' והמשנה וכו' וכו'. כל זה מעניין בכללי, אבל אם מבינים קצת אנגלית - ממש ממש מומלץ לא לפספס, גם העלות שם חביבה ביותר (10$ הייתי שם לפני 12 שנה... לא חושב שעלה).

המסעדה שם בכשרות CHK שבהמשך לכל מיני אשכולות כאן לאחרונה על כשרויות בחו"ל... זה נחשב הכשר מאד טוב (ולדוגמא מאפיה ענקית שמשווקת לכל ברוקלין החרדית מתהדרת בכשרות שלהם) רק שבכללי הוא לא מפורסם מחוץ לשכונה שם ובעיקר נותן למסעדות בתוך השכונה. יש גם פיצות ופלאפל (ישראלי!) בסמוך.

סבאווי זו חוויה - אבל ממש ממש מלחיצה ומסוכנת. כידוע מסילות הרכבת שם מוליכות חשמל בעוצמה הזויה ואין כאן המקום לתיאור מפורט מה קורה חלילה וחס.. זה מעניין אבל צריך ממש ליזהר.
 

devora :)

משתמש צעיר
עריכה והפקת סרטים
בטיול שלי לניו יורק-
1. הייתי במנהטן יום אחד הייתי מאוד ברורה לאיפה אני רוצה להגיע,
חנויות מסוימות תצפיות סנטרל פארק וכו'
2. יום אחד נסעתי עם מעבורת מפארקווי לבאטרי פארק
משם יש עוד מעבורת בתשלום לאליס איילנד (מוזיאון על ההגירה לארה"ב)
ולפסל החירות (הייתי בטוחה ששילמתי גם על להיכנס לפסל עצמו אבל לא אז שווה לבדוק קודם...)
3. ממליצה מאוד על אמריקן דרים מול
יש שם מלא אטרקציות לילדים
וזה קניון בבעלות חרדית אז יש שם גם מסעדות כשרות
בקיצור קניון שווה, יום אחד לא מספיק שם

אם את צריכה עוד מידע מה בדיוק- בשמחה!
 

leaha

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
2. את יכולה לשאול אותה איזה פארק זה (בהזדמנות...)
כתבתי לה
וזו תשובתה
Are you talking about cherry crest in pennsylvania? Its the cutest and BEST best place but its a full 2 and a half hours from boro park.
There is a new nice jumping place that the kids enjoy that opened last year a 10 minute car ride from my house,
Urban Air 4422-2nd Avenue 347 732 5438 tickets are about $45,, not cheap...
בהצלחה
 
  • תודה
Reactions: ו8

ו8

משתמש מקצוען
אם את רוצה חנויות טובות וחרדיות (לא בהכרח זולות) בבורו פארק אני יכולה לכתוב לך.
אשמח מאד!
אמריקן דרים מול
איפה זה?
הייתי במנהטן יום אחד הייתי מאוד ברורה לאיפה אני רוצה להגיע,
חנויות מסוימות תצפיות סנטרל פארק וכו'
יש לך עדיין את המסלול?

@דיאלוג וואו! איזה פירוט!!!!!
אשמח לשמוע עוד דברים כ"כ מפורטים!

שאלתי בתחילת האשכול ועדיין לא קיבלתי תשובה.
איפה מומלץ להיות חוץ מבורו פארק / מנהטן- ליומיים בערך- מקום שיש שם מנינים ומקווה.-
עדיף לא מלון אלא דירה יפה. והעיקר מקומות (טבע) יפים לטייל באזור.
תודה
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
קרוב למקום של האזרחות בנוי ג'רסי יש פארק ממש חמוד עם מזרקה גדולה וכמות מתקני שעשועים אמריקאיים לילדים.

(ותעשו לעצמכם טובה, תדאגו להוציא SSN במקום, אם יש לכם כתובת בנוי ג'רסי, ואם לא מצליחים או לא מסכימים שם - אז במשרד של ברוקלין - צריך להביא דרכון+תעודת אזרחות החדשה+תעודות לידה ישראליות+דרכון כמובן של ההורים שבאים להגיש את הבקשה. וכתובת מפורטת למשלוח המספרים החדשים.
אחרת תסתבכו כמוני ועוד כמה וכמה כאן שצריכים להרים מבצע להוצאת הSSN דרך הדואר.. או לטוס במיוחד..)
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
המוזיאון היהודי לילדים ('קראון הייטס') - JCM https://www.jcm.museum/
עולה כמדומני 15$ היום.. שווה ממש ושווה להשקיע עבורו כמה שעות טובות.
כמובן על הדרך השכונה שם מפוצצת בחנויות בכשרות מהודרת,
הבניין המפורסם של חב"ד 770 10 שניות מהמוזיאון. שם כדאי לקבל הדרכה דרך מרכז WLCC שנמצא בסוף הקומה הראשונה של הבניין עצמו (לא קומת -1 של בית המדרש הגדול).
הפארק הבוטני 4 תחנות קצרות בסובאווי משם או אובר של כמה דקות ספורות
 

ו8

משתמש מקצוען
(ותעשו לעצמכם טובה, תדאגו להוציא SSN במקום, אם יש לכם כתובת בנוי ג'רסי, ואם לא מצליחים או לא מסכימים שם - אז במשרד של ברוקלין - צריך להביא דרכון+תעודת אזרחות החדשה+תעודות לידה ישראליות+דרכון כמובן של ההורים שבאים להגיש את הבקשה. וכתובת מפורטת למשלוח המספרים החדשים.
אחרת תסתבכו כמוני ועוד כמה וכמה כאן שצריכים להרים מבצע להוצאת הSSN דרך הדואר.. או לטוס במיוחד..)
סליחה, אבל לא הבנתי.
באיזה שלב עלי לדאוג לכך?
אני לוקחת מישהי שמסדרת לי את האזרחות לא היא אמורה לדאוג לזה?
 

MalkiIndik

משתמש רשום
סליחה, אבל לא הבנתי.
באיזה שלב עלי לדאוג לכך?
אני לוקחת מישהי שמסדרת לי את האזרחות לא היא אמורה לדאוג לזה?
זה לא חלק מהאזרחות, וכדאי שתדאגי לזה מראש. יש מקומות שצריך להזמין תור לפחות חודש מראש
זה באמת מידע סופר חשוב שהרבה מפספסים אותו
 
היינו תקופה של חודשיים באזור ניו יורק עם 3 ילדים. יש כאן המלצות ומידע על טיולים שעשינו
מוזיאון בבורו פארק, שייט חינמי לפסל החירות, טיולי יום יפים בפילידלפיה ופנסילבניה ועוד
 
  • תודה
Reactions: ו8

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  27  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה