שיתוף - לביקורת אמצע העולם

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני חושבת עליה. נערה בחולצה תכולה. תמיד בחולצה תכולה, תמיד בתיק צד, ותמיד עם חיוך יפה ורחב.
‏"איך זה להיות באמצע העולם?" שאלה, כשראתה אותי מתיישבת בכבדות על המושב הקדמי.
הבטתי בה, עלובה. "אני באמצע העולם?"
‏"בטח!" חייכה, מתנודדת על עומדה עם טילטולי האוטובוס. "אם לא את, אז מי?"
משכתי כתף. אני באמצע העולם... תקועה שם, בלי יכולת לזוז לכאן ולכאן. על זוג קביים שהחליטו להינעץ במרכז היקום.
ובכל זאת היא חייכה אלי כל הדרך, עד שירדתי בתחנה. "להתראות!" חייכה אחרי.
לא עניתי. זה צרב בי.

למחרת היא שוב עלתה. תחנה אחת אחרי. "שלום!" חייכה.
מתחתי את שפתי לכדי זנב חיוך. זה סיפק אותה. אדם מבוגר עלה לאוטובוס, מבקש לשבת לידי. הצטודדתי. היא עברה הלאה, מתיישבת באחד המושבים הבאים. נשמתי לרווחה. שלא תציק לי, הפעם.
כשהתקרבתי לתחנה, רציתי לראות אם היא עוד כאן. הצצתי. היא הביטה בי, וחייכה חיוך רחב.
‏"להתראות!" קראה אחרי.
חטפתי את הקביים וירדתי בזעם.

למחרת, היא שוב עלתה. הפעם ביקשה לשבת לידי. התעלמתי.
כל יום, מאז, היא חייכה אלי, שואלת מדי פעם את השאלה ההיא.
"איך זה להיות שם, במרכז העולם?"

אף פעם לא עניתי. לאט לאט למדתי לשתוק אליה. היא מעולם לא שאלה לשמי, או סיפרה על עצמה. רק חייכה כל יום. כל יום.

אתמול היא לא באה.
משום מה, היא חסרה לי. נערה אחת בחולצה תכולה ששמה לב לנכה היושבת בקידמת האוטובוס.
אנשים עלו וירדו. נערים העיפו מבט מזלזל, וילדים - סקרן. מדי פעם אי מי הביט בי בחמלה, ומבטי עבר אל החלון, עד שהתרחק די.
אף אחד לא פנה אלי. כאילו הייתי בובת ראווה. כמו שזה היה פעם, לפני שההיא הגיעה...

גם היום היא לא באה, וזה התחיל להציק לי ממש. הסתכלתי בחלון המלוכלך, מקווה למצוא דבר לחשוב עליו עד התחנה שלי.
‏"היי" קול נבוך הקפיץ אותי.
הסבתי את מבטי אל הקוראת. נערה בחולצה תכולה. לא הזו הקבועה.
‏"את הבחורה שמלי דיברה איתה תמיד?"
‏"מלי?"
‏"נו, הזאתי שמחייכת כל הזמן..."
הנהנתי למחצה. מדברת...
"לא נעים לי להגיד לך, אבל מלי ביקשה, אז..." היא סמקה.
האוטובוס התקדם. תיכף התחנה שלי.

"מלי לא תבוא יותר." פלטה.
‏"לא?" שאלתי, לא מבינה.
"לא. אף פעם." עיניה הפכו לחות. "היא..."

ירדתי. הקביים הפכו כבדים. צעדתי את המרחק הקצר עד הבית, כאב בליבי.
מלי לא תבוא עוד. שוב לא אפגוש בנערות חייכניות בחולצה תכולה, שישאלו אותי שאלות.
מלי עזבה את העולם, ולא תשאל שוב על מרכזו.

היא כבר אינה רוצה לדעת איך זה להיות באמצע העולם, כי היא כבר בעולם אחר.
ורק אני הולכת, ומשהו מציף את עיניי.

האם אי מי עוד ראה שיש אדם באמצע העולם, ולא בובה על קביים?!
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יש אימוג'י מצומרר??


בקטנה ממש, בקטנטנה אפילו-
שישאלו אותי שאלות
שתשאלנה.

זה כל כך כואב, וכל כך מקסים, שהשארת אותי הלומה.

אפשר לשאול למה התכוונת בביטוי "מרכז העולם"?
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יש אימוג'י מצומרר??

זה כל כך כואב, וכל כך מקסים, שהשארת אותי הלומה.
תודה רבה!
בקטנה ממש, בקטנטנה אפילו-
שתשאלנה.
אופס, תודה.
אפשר לשאול למה התכוונת בביטוי "מרכז העולם"?
שיתוף קטן מאחורי הקלעים:
הקטע הזה נכתב לפני שנים ארוכות, כשהייתי בת 17.
הייתה אז תקופה שישבתי בכיתה והרגשתי צופה מהצד. לכל התרחשות יש מוקד, ומצאתי את עצמי מחפשת את מוקד ההתרחשות.
כיוון שמוקדי ההתחרשות נמצאים איפה שיש עניין לקהל, אדם שיש בו דבר בולט או שונה, ימצא את עצמו במרכז. לאו דווקא לטובה, ולאו דווקא ברצונו.

מהמקום הזה החלטתי לכתוב קטע, על מי שנמצא במרכז העולם, ובכל מצב מסתכלים עליו והוא מרכז ההתרחשות, אבל הוא רק רוצה לברוח משם, כי זה לא בבחירתו או ברצונו.
לשאלתך: מרכז העולם זה המקום שאליו אנחנו נתייחס, המקום השונה והיוצא דופן. מצד שני, העולם הוא עגול, וכל אחד מאיתנו עומד במרכז העולם, בעצם. כי אלו שונויות אנושיות, כולנו שונים מכולנו.
 

נועה לבין (Tamar)

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
ואוו, קטע יפה. הכתיבה שלך מדהימה!
הסוף הרגיש לי קצת צפוי מדי, אבל אולי זו תסמונת-ניחוש-עלילה שקימת רק אצלי.
הקטע הזה נכתב לפני שנים ארוכות, כשהייתי בת 17.
הייתה אז תקופה שישבתי בכיתה והרגשתי צופה מהצד. לכל התרחשות יש מוקד, ומצאתי את עצמי מחפשת את מוקד ההתרחשות.
כיוון שמוקדי ההתחרשות נמצאים איפה שיש עניין לקהל, אדם שיש בו דבר בולט או שונה, ימצא את עצמו במרכז. לאו דווקא לטובה, ולאו דווקא ברצונו.
נגעת לי בלב. למה חשבתי שאת בת 17:sne: (בקטע טוב אבל:ROFLMAO:)
 

לבי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה רבה!

אופס, תודה.

שיתוף קטן מאחורי הקלעים:
הקטע הזה נכתב לפני שנים ארוכות, כשהייתי בת 17.
הייתה אז תקופה שישבתי בכיתה והרגשתי צופה מהצד. לכל התרחשות יש מוקד, ומצאתי את עצמי מחפשת את מוקד ההתרחשות.
כיוון שמוקדי ההתחרשות נמצאים איפה שיש עניין לקהל, אדם שיש בו דבר בולט או שונה, ימצא את עצמו במרכז. לאו דווקא לטובה, ולאו דווקא ברצונו.

מהמקום הזה החלטתי לכתוב קטע, על מי שנמצא במרכז העולם, ובכל מצב מסתכלים עליו והוא מרכז ההתרחשות, אבל הוא רק רוצה לברוח משם, כי זה לא בבחירתו או ברצונו.
לשאלתך: מרכז העולם זה המקום שאליו אנחנו נתייחס, המקום השונה והיוצא דופן. מצד שני, העולם הוא עגול, וכל אחד מאיתנו עומד במרכז העולם, בעצם. כי אלו שונויות אנושיות, כולנו שונים מכולנו.
יפה מאד, אז הכשרון הוא מנוער?
 
נערך לאחרונה ב:

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יפה מאד, אז הכשרון הוא מנוער?
שאלה מעניינת.
כיוון שכישרון הוא דבר מולד, יוצא שהשאלה האם הכישרון הינו מעת הנעורים, כמוה כשאלה האם נולדתי כשהייתי נערה.
טוב, מועצת חכמי חלם תשב על זה בשבעת הימים הקרובים. אם תהיה מסקנה ואי מי מסופרי המלך האחשדרפנים יכתוב אותה - הוא מוזמן לפרסם פה.
 
נערך לאחרונה ב:

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
סיפור חזק, שבעיקר משאיר את התהייה על כנה: מי באמת נמצא במרכז העולם.
הסוף אכן קצת צפוי (אולי כאן רואים את בת ה־17 שכתבה אותו במקור?) אבל הכתיבה החזקה והישירה מחפה על כך.
בקטנה ממש, בקטנטנה אפילו-
שתשאלנה.
דווקא לא חובה. האקדמיה ללשון קבעה (ויש סימוכין לכך מהתנ"ך) שאפשר לכתוב גם על נקבות "שישאלו".
 

לבי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
שאלה מעניינת.
כיוון שכישרון הוא דבר מולד, יוצא שהשאלה האם הכישרון הינו מעת הנעורים, כמוה כשאלה האם נולדתי כשהייתי נערה.
טוב, מועצת חכמי חלם תשב על זה בשבעת הימים הקרובים. אם תהיה מסקנה ואי מי מסופרי המלך האחשדרפנים יכתוב אותה - הוא מוזמן לפרסם פה.
חבל להטריח את האחשדרפנים
לנו גילית את הכשרון מגיל 17
מאז הכשרון המולד מוכר לנו.
 
נערך לאחרונה ב:

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
סיפור חזק, שבעיקר משאיר את התהייה על כנה: מי באמת נמצא במרכז העולם.
הסוף אכן קצת צפוי (אולי כאן רואים את בת ה־17 שכתבה אותו במקור?) אבל הכתיבה החזקה והישירה מחפה על כך.
תודה רבה!

המחמאות של כולכם מחממות את הלב.
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
נס שהקפיצו את זה. כמעט פיספסתי.

הכתיבה מדהימה. מעניין אותי אם לא החלפת אפילו מילה או אות דיקדוקית מאז? או שהתוכן מאז עם שיכתוב מודרני?

לאחרונה עולה פה הרבה עניין היחס לכל אדם מה זה יכול לתת לו.

במהלך החיים אנחנו רומסים המון אנשים בלי שימת לב. ילד שלא ראינו שמחכה לעבור את הכביש. רב שלא ראינו שמחכה ל'שכוייח' חמים אחר הדרשה. מוכרת שכל כך קיוותה למעט הערכה על השירות, למרות שהיא כל כך עייפה...

אנחנו עסוקים ועמוסים ומעט כבדים מידי מכדי לחלק חיוכים לכל עבר, לכל עובר.

בזכותך @נ. גל בעז"ה אשים היום מעט יותר לב!
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הכתיבה מדהימה. מעניין אותי אם לא החלפת אפילו מילה או אות דיקדוקית מאז? או שהתוכן מאז עם שיכתוב מודרני?
תודה רבה.
הוחלפו רק 2 פסיקים, השאר כמות שנכתב.
בזכותך @נ. גל בעז"ה אשים היום מעט יותר לב!
והיה זה שכרי.
בשביל זה אני כותבת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה