להשראה אלימות לא עולה לאוטובוס

S.

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
כשיש כמה אחוזים בשוליים שאלימים כלפי נהגים (במקרה שאת מציגה זה נורא ואיום...אבל הנהג הוא זה שהתנהג בצורה לא טובה
סליחה אם לא היה ברור,
הנהג התנהג בסדר לחלוטין!!!!!!!!
הוא סגר תדלת, והבחור נדחף בכוונה....
האופניים נשברו באשמתו הבלעדית,
(ואגב החוצפה של הבחור לא נגמרה כי הוא גם הזמין לנהג משטרה... )
 

פרספכתיבה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
סליחה אם לא היה ברור,
הנהג התנהג בסדר לחלוטין!!!!!!!!
הוא סגר תדלת, והבחור נדחף בכוונה....
האופניים נשברו באשמתו הבלעדית,
(ואגב החוצפה של הבחור לא נגמרה כי הוא גם הזמין לנהג משטרה... )

אוקיי. הכל נכון.
אבל זו התנהגות חריגה מול עשרות אלפי נסיעות שקטות ורגועות ביום, שמתנהלות ברוגע ובהבלגה של ציבור הנוסעים על הרבה עוולות מצד נהגים שונים. הזמנת משטרה ע"י נהג עצבני במודיעין עילית למשל, היא מעשים שבכל יום ויום...
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
האשמה ציבורית בצורה כל כך רחבה וכוללנית

נראה לי שדברים פה יצאו קצת מפרופורציות...
קמפיין אנטי-אלימות אינו האשמה. (ואני מסתייגת, לא ראיתי את המשך הקמפיין אלא רק את מה שהעלו פה בפתיחת האשכול) על פניו, הסלוגן- לא ניתן לאלימות לעלות לאוטובוס- לא בא בצורה של האשמה בכלל.
להיפך: "לא ניתן-" צורת פניה של רבים בגוף ראשון, כשהיא מרוחה על גבי אוטובוסים מבחוץ, משדרת שיתוף פעולה. כולם ביחד: החברה, הנהגים וציבור הנוסעים ביחד נתגייס למען המטרה הזו.
יכול להיות שבפועל מתכוונים מלכתחילה לאלימות כנגד נהגים, שאם ראו לנכון להרים על זה קמפיין- ודאי וודאי שהתופעה קיימת הרבה יותר מאשר אלימות מצד נהגים. ועדיין הסלוגן מתיחס בבסיסו לאלימות מכל הסוגים.
מסכימה עם הטענה שהאמירה המפורשת והעלאת הנושא למודעות בצורה כל כך רחבה והמונית, נותנת קונוטציה לא טובה והרגשה לא נוחה של ציבור הנוסעים. (מודה ומתוודה- גם אני בעצמי כתבתי כאן ככה בתחילת השרשור הזה, כי זה מה שקפץ לי לראש במחשבה ראשונה. ואחרי דיון וחשיבה קצת יותר לעומק, עלו בי עוד תובנות)
אבל כמו שנכתב כאן:
מסתבר שהם בונים בצדק על הזיכרון הקצר של הלקוחות...
גם זה יעבור, ולפעמים שווה להציף נושא למודעות אם הטיפול עושה את העבודה, גם אם הוא לא נעים.

אם המטרה היא להגן על הנהגים- חוץ מהשימוש למטרות קמפיין ושימור עובדים (ולא, אני לא חושבת שמדובר על קמפיין גיוס נסתר. לדעתי המטרה היא לשמר, כי אם נהגים באמת מרגישים מאוימים הגיוני מאד שיש נשירה של עובדים),
מעבר לזה יש גם חובה מוסרית של אגד כחברה להגן על נהגיה.
וכמו שכתבה @קופירייטה בשפה רהוטה-
לא את הנוסעים.
נכון, אף נוסע לא רוצה אלימות על האוטובוס שהוא נמצא עליו
גם אם האלימות מופנית נגד הנהג.
אבל באופן יומיומי, זה לא מטריד אף נוסע, ולא עומד לו בראש.
כן את הנהגים
הנהגים הם אלו שמתחככים עם התופעה הזו על בסיס קבוע, בשונה מנוסעים שעלולים להקלע לסיטואציות כאלה מדי פעם, ובכוחם לבחור מה לעשות, האם לעלות מראש, האם לרדת (אם אפשר) בשונה מהנהג שלא יכול ללכת לשום מקום. זו העבודה שלו, והוא אמור להיות מוגן בה.

וכל זאת כמובן מחייב גם את הנהגים, כי כשיש קמפיין נגד אלימות- החברה והנהגים מחויבים להיות הראשונים ליישם.
 

S.

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
אוקיי. הכל נכון.
אבל זו התנהגות חריגה מול עשרות אלפי נסיעות שקטות ורגועות ביום, שמתנהלות ברוגע ובהבלגה של ציבור הנוסעים על הרבה עוולות מצד נהגים שונים. הזמנת משטרה ע"י נהג עצבני במודיעין עילית למשל, היא מעשים שבכל יום ויום...
אין בעיה, אבל אי אפשר לצפות מאגד לתלות לך על אוטובוסים קמפיין נגד הנהגים נכון??
אז הם עשו קמפיין נגד אותם מקרים מזעזעים בודדים...
ואת החשבון שלהם עם הנהגים הסוררים הם עושים לא על חוצות האוטובוסים...
ומסכימה איתך שבמודיעין עילית המצב מזעזע.
(אבל כרגע זה קמפיין של אגד ולא של קווים...
אז כשזה יגיע אליהם נדבר... ;) )
 

פ.נ

משתמש מקצוען
אני חושבת שהקמפיין הזה הוא דווקא מעולה. מעולה!

ולמה?
כי השאלה האמיתית היא
מה היתה המטרה של הקמפיין
ומי קהל היעד שלו.

מה גורם לאגד לקום יום אחד בבוקר ולהרים קמפיין נגד אלימות באוטובוסים?

כן. יש תופעה של אלימות באוטובוסים נגד נהגים, כן, זה קורה
ולצעירנו, בתדירות של יותר מאחת לכמה חודשים.
לא נכנסת מי אשם, כי זה לא קשור לנושא השיווקי.
מה שאני מנסה לבדוק,
זה את מי מטרידה האלימות הזו:
לא את הנוסעים.
נכון, אף נוסע לא רוצה אלימות על האוטובוס שהוא נמצא עליו
גם אם האלימות מופנית נגד הנהג.
אבל באופן יומיומי, זה לא מטריד אף נוסע, ולא עומד לו בראש.
כן את הנהגים
נהג אוטובוס ששומעים על מקרים כזה
ומתחלחל.
ומרגיש לא מספיק בטוח.
ולפעמים, אם הוא מרגיש מאוים מדי, הוא גם ירים מחאה.

ומה הבעיה האמיתית של חברת תח"צ,
אתם יודעים?

לא גיוס נוסעים,
הנוסעים הם קהל יעד שבוי.
גיוס נהגים זה האתגר.
תחשבו על הקמפיינים/ הפרסומים של חברות התח"צ שראיתם לאחרונה,
כמה מהם היו על גיוס עובדים?
הרוב. נכון. אפילו רוב מוחלט.

אז מה שאגד הרימו כאן זה בסך הכל עוד קמפיין גיוס נהגים!
קמפיין שאומר, אנחנו דואגים לכם
אתם חשובים לנו
בחברה שלנו שמים אתכם בפרונט. יוצאים בקמפיינים בשבילכם.
ערניים למצוקה שלכם
בחברות האחרות לא דואגים לכם ככה.

ובעיניי, זה מהלך גאוני!
היסתכלות מעניינת וגאונית
זה נקרא לפתוח את הראש....
 

חמצוץ

משתמש סופר מקצוען
אגב, אני ממש חושב שכל התגובות כאן באשכול מעידות על המידות הטובות והרגועות של הציבור החרדי.

בעיני ראיתי פעמים רבות נערים שאינם שומתומ"צ עולים לאוטובוס, ונניח לא משלמים.

כשהנהג העז לפצות את הפה - הוא אויים אולעיתים גם הותקף.

כך שהקמפיין לא בהכרח היה מכוון אלינו דווקא.

אכן נמליץ לאגד לערוך פילוח מדוייק יותר בעתיד...
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אגב, אני ממש חושב שכל התגובות כאן באשכול מעידות על המידות הטובות והרגועות של הציבור החרדי.

בעיני ראיתי פעמים רבות נערים שאינם שומתומ"צ עולים לאוטובוס, ונניח לא משלמים.

כשהנהג העז לפצות את הפה - הוא אויים אולעיתים גם הותקף.

כך שהקמפיין לא בהכרח היה מכוון אלינו דווקא.

אכן נמליץ לאגד לערוך פילוח מדוייק יותר בעתיד...
האם הקמפיין הזה נעשה גם בערים חילוניות או רק אצל החרדים?

אגב לאחרונה היה תקופה ארוכה קמפיין נגד אלימות בלי קשר לאוטובוסים (אולי על תחנות הרקל"ה)
משהו עם ביטויים אגרסיביים וקריאה לנפגעים לא לשתוק.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אגד זה 'מותג' כבר אלפיים שנה,
כבר מאז יש דיונים שלמים האם 'שמיה אגד' או לא...
 

כיסופים-סאונד ונגינה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
בסיעתא דשמיא

אם זה מופנה יותר לנוסעים האלימים
אז מה הפרסומת הזו באה לעשות?
ש- אדם אלים י'יזכר במודעה ולא יתעצבן ברגע שמרתיחים אותו על הנהג?
 

השף ברון

משתמש מקצוען
בסיעתא דשמיא

אם זה מופנה יותר לנוסעים האלימים
אז מה הפרסומת הזו באה לעשות?
ש- אדם אלים י'יזכר במודעה ולא יתעצבן ברגע שמרתיחים אותו על הנהג?
ליצור מודעות לנושא
ולהראות לנהגים שיש להם תמיכה מלאה מצד החברה אגב לדעתי הקמפיין הזה רק יגרום לנהגים להיות יותר עצבניים אלו שכבר עצבניים;)
 

פרסום-פלאש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ובמכרז הבא שיהיה כבר לא בטוח שלא יצליחו לעלות מתמודדים נוספים...
לא מסכימה איתך. מהפכים רציניים צריכים לקרות כדי שאגד תרד מהמפה.
נוסעים עצבנים ואלימים ממש לא יטרחו לקרוא את המודעה ולהתחנך מחדש לפני שהם מתפרצים על הנהג...
את זה גמאני אמרתי...
וזה:
סיפור טרי מאתמול:
חברה שלי הייתה אתמול באוטובוס בירושלים,( שכונת גילה)
לאוטובוס עלה איזה בחור עם אופניים חשמליות, הנהג סגר עליו את הדלת (אסור לעלות לאוטובוס עם אופניים חשמליות)
זה התגלגל לכך שבאופניים נשבר איזשהו חלק!!
אבל זה בכלל לא הצדיק את האלימות שהופנתה לנהג מהנוסע!!!!!!!
אותו בחור- הרים את ידו על הנהג!!!!
הייתי איתה על הטלפון באותו זמן,
ופשוט נדהמתי!!!!!!
חוץ מזה, הוא היה נהג ערבי ככה שנגרם גם חילול ה' גדול ביותר,
כששמעתי את הצעקות שם באוטובוס, שהיה עם ילדים קטנים, הבנתי למה אגד בחרו דווקא בקמפיין הזה!!!!

הנוסעים צריכים להוקיר טובה- כמה שזה נשמע אבסורדי -לנהגים!!!
רק הוכחה לכך... ;)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
ליצור מודעות לנושא
ולהראות לנהגים שיש להם תמיכה מלאה מצד החברה אגב לדעתי הקמפיין הזה רק יגרום לנהגים להיות יותר עצבניים אלו שכבר עצבניים;)
מזכירה שזה היה רעיון של אחד הניקים פה, ממש לא בהכרח מטרת הקמפיין.

בסיעתא דשמיא

אם זה מופנה יותר לנוסעים האלימים
אז מה הפרסומת הזו באה לעשות?
ש- אדם אלים י'יזכר במודעה ולא יתעצבן ברגע שמרתיחים אותו על הנהג?
אהה. במיוחד שהטון של המודעה הוא כוחני. לא כך מרגיעים אלימות.
 
נערך לאחרונה ב:

פרספכתיבה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
לא מסכימה איתך. מהפכים רציניים צריכים לקרות כדי שאגד תרד מהמפה.

לא חייבת להסכים. רק הנחתי פה את דעתי
ומזכירה לך שחברת קווים לא היתה קיימת עד לפני 15 שנה ועד אז אגד ודן שלטו פחות או יותר על כל המפה.
השנים עברו, יצאו מכרזים, הציבור כבר לא כ"כ שבוי כמו בעבר...
ב2015 קווים גברה על אגד במכרז .
וכיום היא החברה השלישית בגודלה ועוד היד נטויה...
והיא צמחה מ0 רק על הקרקע של חוסר שביעות רצון ציבורי מחברות התחבורה המונופוליות.
ואגד מחזיקה כרגע רק 35% מנתח שוק התעבורה בישראל.
היא הולכת וקטנה וזה לא חלום רחוק כל כך שהיא תרד מהמפה.
 

מקשיב

משתמש פעיל
באופן כללי שמתי לב
שבחברות וותיקות ומסורבלות כמו אגד וכללית ועוד
לא יודעים לשנות את הראש
ולהתאים אותו ללקוחות הדור המתקדם
כלומר, הם משקיעים הרבה בפרסום, אבל זה לא משקף התפתחות והתקדמות.
המנגנון שם כנראה פועל עדיין כמו בימי קדם
כשכל החברות האלו היו בשליטת קבוצות כוח מסואבות
וזה משפיע גם על אופי הפרסום והשיווק.

מסתבר ש"אי אפשר לשים בחלון ראווה את מה שאין בחנות"
מקסימום אפשר לפזר קישוטים ונצנצים...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה