דרוש מידע איפה בציבור שלנו יש בית ספר למחוננות?

rivkic

App.Up.Go! -פיתוח תוכנות / אתרים מורכבים / קורסים
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
D I G I T A L
תוכלי למקד מה את רואה שעושה לה טוב?
יש כל כך הרבה מאפיינים אישיותיים שיכולים להסביר

פחות מסתדרת בחברה?
השיעורים משעממים?
רמת השיח?
מיומנויות?

זוכרת איך בהרצאה מסוימת, הדוקטור תיארה התרחשות מסוימת וניתחה את המצב
הבנו מיד את התרחיש (היגיון פשוט יחד עם היכרות בתחום הספציפי מיד הובילו לתוצאה)
אך היא חזרה עליו פעם נוספת, אחריה חילקה אותנו לקבוצות לנתח את ההתרחשות
לקינוח נתנה לנו דף עבודה להשלים, ובסוף הפעילה מצגת שחזרה על הכל

הרגשנו בזבוז זמן, היתה נוכחות ולכן לא התאפשר לצאת
וכמובן שאסור להתעסק בטלפון תוך כדי או להשלים מטלות, הילדים בבית מחכים לאמא
זוכרת את הקוצים וההרגשה המתסכלת

אחרי יותר מחצי שעה, הסבירה לנו את הסימולציה,
ההרגשה של מריחת הזמן, שעמום וחוסר אתגור מחשבתי גררו את תחושת הכעס וחוסר האונים

בגדול הרעיון זה לשחרר, לתת חשיבות לכללי הזמן ומקום (להיות נוכחת בכיתה, בזמן, בקביעות)
מעבר לאלו, בדיוק כמו שלילד עם הפרעת קשב יאפשרו התעסקות עם סליים, לאפשר לה עיסוק בחומרים מתאימים,
ולתת תחושה שהיא חשובה ומוערכת מהסיבות הנכונות.

(חשוב לשים לב גם להקנות מיומנויות, הבדלי מעמדות, פריקת תסכולים באופן מבוקר)
הקשיים שאני רואה (ילדה עוד מעט בת 9):
קודם כל - היא ממש שונאת את בית הספר.
כמעט כל בוקר זו התמודדות חדשה: היא לא רוצה לקום, נמרחת כל הבוקר, מחפשת תירוצים למה לא להגיע.
ברחה פעם מבית הספר דרך חור בגדר.
קשה לה להירדם בלילה, בסגר היא פתאום נרדמת לי בקלות בלי שום פעולה מצידי - היא פשוט עיפה. מסקנה שלי: היא באמת סובלת בלימודים.
היא שונאת את המטלות הלימודיות -
תוצאה - כל הארונות שלה מסודרים ברמה שאף פעם לא ראיתי, הכל אצלה מפוקסס. הילקוט - מבולגן ברמה מזעזעת. שום שכפול לא מודבק, הכל שפוך. אני זו שמדי פעם עושה לה קצת סדר. היא שונאת להתעסק איתו. כל מבצע שאציע לה תקבל בשמחה (לדוגמא: לשטוף כל יום את המטבח), אבל מבצע על ילקוט מסודר (רק לשמור על הסדר, אני אבצע סדר ראשוני) - זה חס וחלילה.
יש פער בין תחומי ההתעניינות שלה - לאלה של חברות שלה. החברות פשוט משעממות אותה :( חוץ מאולי 2 בנות.
היא לא מאוד תקשורתית - זה לא מפריע לה, אבל לי כן. מתעסקת המון עם עצמה. פשוט נהנית להתעסק עם עצמה, ושלא יפריעו לה. חברה יכולה להגיע - והן ביחד יושבות וקוראות ספר.
פרפקציוניסטית. יכול להיות שזה גם בין השאר גורם לה לשנוא את בית הספר, כי היא לא מצליחה לעמוד בכל המטלות ה"משעממות".
לעומת זאת - בשיעורי טבע למשל, היא פשוט פורחת! אח"כ מבצעת את כל הניסויים בבית במרץ.

זה מה שעולה לי עכשיו.
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הלוואי והיה. גם למחוננים וגם למחוננות.
בינתיים הם סובלים/ות משיעמום בכיתה ואי אלו בעיות רגשיות שנובעות מהפער בין השכל לגיל ולסביבה.
מנסיון,טיפול רגשי עם מעקב צמוד
משחקים מושקעים מעבר לגיל
ספרי קריאה על מדע וכו...
בהחלט נותנים מענה חלקי
 

איש מן ההר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אוקיי, בא נעשה את זה קצת אישי: אני קפצתי כיתה (דילגתי על כיתה ד') ודובר על עוד קפיצה, ואני ממש לא ממליץ על כל הפתרונות המלאכותיים הללו, קפיצת הכיתה היתה טעות בלא שום ספק.
מה, תמיד הם ישארו בחברה עצמאית ונבדלת? נקים עיר למחוננים? גם המחוננים, שיש להם המון בעיות רגשיות וטכניות מורכבות, צריכים להתרגל לחברת בני אדם רגילים עם איזון רגוע יותר בין הרגשי לשכלי.
נכון שזה לא קל, אבל הקושי הזה הוא סימן לגודל התועלת שתצא מזה, אתם רוצים שהוא יסתובב עם הפרצוף הכל-כך דפוק הזה עד יום מותו, עדיף שיתרגל עכשיו.
ולסיכום, אני ממליץ לכולם לקרוא את ספרה המצויין של מ' קינן, "אחד מאלף", מה קורה למוח מפותח יתר על המידה, מה קורה ללא חברת בני הגיל, ולטעמי היא פיספסה חצי מהנזקים העלולים להיגרם מהמהלך שננקט שם.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
קפיצת הכיתה היתה טעות בלא שום ספק.

לגמרי. ולכן היום כבר לא מקפיצים.

ההקפצות שהיו נפוצות בזמננו, גרמו לסבל כפול. כי המוקפצים השלימו ברגע את חומר הלימודים. ועכשיו נותרה להם בעיית השיעמום באותה רמה בדיוק כמו קודם + פער רגשי גדול בינם ובין החברים.

יש פער בין תחומי ההתעניינות שלה - לאלה של חברות שלה. החברות פשוט משעממות אותה :( חוץ מאולי 2 בנות.

מה שילדות כאלה צריכות זה לא בית ספר למחוננים
אלא ללמוד להסתדר עם בני אדם סביבן.

אם היא במאיון העליון של ה-IQ, אז לעולם - 99% מהאנשים יהיו טיפשים ממנה. וב-99% האלו ייכללו בני משפחה, חברות לעבודה, ועוד ועוד דמויות שהיא לא תוכל לחמוק מקרבתן ומשהות איתן.
היא צריכה להבין את זה; היא צריכה להשלים עם זה. היא חייבת ללמוד איך להשתלב בעולם בכל זאת.

התפקיד של ההורים הוא לא להעמיק את הפער בינה ובין ה-99% האחרים, אלא לעזור לה להשתלב ביניהם, בין היתר ע"י פיתוח אישיות, ופיתוח אינטלגנציה רגשית.
אפשר לתת לה פטור משיעורים מסויימים בבית הספר, אלו שהכי 'מגרדים' לה. אבל לא לנתק אותה מהסביבה הטבעית שלה.
וכמה שיותר לקדם אותה בתחום של פיתוח כישורי חיים. התבוננות על אנשים. הבנת רגשות שלהם, שדרים מילוליים ולא מילוליים, ועוד ועוד ועוד.
 

שואפת ליותר

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
מנסיון,טיפול רגשי עם מעקב צמוד
משחקים מושקעים מעבר לגיל
ספרי קריאה על מדע וכו...
בהחלט נותנים מענה חלקי
לגמרי נכון, אבל לא תמיד מספיק, ולא תמיד יש זמן להשקיע בהם.
שנת הקורונה פשוט מתנה בשבילי, יש זמן בשבילם (לא רק למחוננים :)) וכמות ההשקעה אדירה ומפעימה כאחד.
אני לגמרי בעד הום סקולינג, במיוחד לסוג התלמידים האלו.
ומסכימה לחלוטין עם הכנה ותרגולי מיומנות חברתית
 

עדיה שיר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הקשיים שאני רואה (ילדה עוד מעט בת 9):
קודם כל - היא ממש שונאת את בית הספר.
כמעט כל בוקר זו התמודדות חדשה: היא לא רוצה לקום, נמרחת כל הבוקר, מחפשת תירוצים למה לא להגיע.
ברחה פעם מבית הספר דרך חור בגדר.
קשה לה להירדם בלילה, בסגר היא פתאום נרדמת לי בקלות בלי שום פעולה מצידי - היא פשוט עיפה. מסקנה שלי: היא באמת סובלת בלימודים.
היא שונאת את המטלות הלימודיות -
תוצאה - כל הארונות שלה מסודרים ברמה שאף פעם לא ראיתי, הכל אצלה מפוקסס. הילקוט - מבולגן ברמה מזעזעת. שום שכפול לא מודבק, הכל שפוך. אני זו שמדי פעם עושה לה קצת סדר. היא שונאת להתעסק איתו. כל מבצע שאציע לה תקבל בשמחה (לדוגמא: לשטוף כל יום את המטבח), אבל מבצע על ילקוט מסודר (רק לשמור על הסדר, אני אבצע סדר ראשוני) - זה חס וחלילה.
יש פער בין תחומי ההתעניינות שלה - לאלה של חברות שלה. החברות פשוט משעממות אותה :( חוץ מאולי 2 בנות.
היא לא מאוד תקשורתית - זה לא מפריע לה, אבל לי כן. מתעסקת המון עם עצמה. פשוט נהנית להתעסק עם עצמה, ושלא יפריעו לה. חברה יכולה להגיע - והן ביחד יושבות וקוראות ספר.
פרפקציוניסטית. יכול להיות שזה גם בין השאר גורם לה לשנוא את בית הספר, כי היא לא מצליחה לעמוד בכל המטלות ה"משעממות".
לעומת זאת - בשיעורי טבע למשל, היא פשוט פורחת! אח"כ מבצעת את כל הניסויים בבית במרץ.

זה מה שעולה לי עכשיו.
לפי מה שאת מספר זה נראה שהיא פשוט לא אוהבת מסגרת. זה הכל.
היא חכמה ועצמאית, ומרגישה מלומדת יותר מכולם.
מסגרת זה דבר חשוב בחיים, גם לאנשים חכמים מאוד!
אני מכירה קרובת משפחה שהמקום הזה שלהיות מחוננת הביא אותה לגאווה כזאת שעל המורה ואנשים בוגרים היא לא שמה.
אולי טיפול רגשי נכון יכול לעזור?
אני כן מאמינה בפיתוח אישי, וחוגים ועוד כל מיני דברים כאלה,
אבל לפי דעתי חשוב לבוא עם הגישה הזאת שגם לה יש מחויבות למסגרת ולחברות שאחרי הכל הן באותן גילאים.
ולמה שלא תהנה מזה? כל המבחנים מקבלת מצוין +, היא מתפתחת בבית ובלמידה עצמית,
אז נכון, עכשיו כבר בא לה לרוץ קדימה- אבל מה עם הפן הרגשי וההתפתחות החברתית הנורמלית?
כשהיא תגיע לגיל 18 היא תוכל לבחור לה מקצוע שווה ולהצליח בו מאוד!!
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
זה נקרא יום שליפה, ורוב השיעורים שם מרשימים הרבה יותר מכתיבה יוצרת.
לחלוטין לא מתאים לילד חיידר חרדי (מעורב, העמקה בלימודי חול כשאין לו שום בסיס בהם).
אגב הכניסה לתכנית הזו
לא מחייבת מבחן התאמה
(אחותי מרכזת תכנית אמירים בבי"ס ממ"ח)
היא טוענת שרב הילדים שם מוכשרים
לא מעבר לזה
אמירים היא תוכנית העשרה חביבה ותו לא. שיעור מדע במטבח או דרמה עוד לא היוו מענה לאף מחוננת.
(הבת שלי לומדת בתכנית בבי"ס של בני יוסף. מוכשרת מאד אך לא מחוננת.).
בציבור שלנו אין מענה למחוננים ואולי צריכים לחשוב על פתרונות שמתאימים לקו החינוכי שלנו ללא פשרות כי אכן בתוכניות הכלליות יכולות להיות בעיות
אבל אלו שחושבים שבציבור הכללי כל יוצאי בתי הספר למחוננים נפגעים מהם, לא יודעת מה העניין בליצור מצג כזה.
מכירה כמה שלמדו בתוכנית של הריאלי ואמנם עבדו קשה אבל קבלו מענה והתאמה לכישורים וסיימו תיכון עם תואר במתמטיקה+תעודת בגרות מוגברת+ תעודת הנדסאי. ולא. הפן הרגשי לא הוזנח.
 

תהילה ישכיל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בתור אחת ששימשה כרכזת אמירים
זו תכנית חביבה ומאתגרת בהחלט אבל מרבית התלמידות המשולבות בה רחוקות מלהיות מחוננות
אין מענה אמיתי במגזר שלנו!
אבל לא היה מזיק בכלל שאמירים תקרום עור וגידים גם בחנה"ע...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
זו תכנית חביבה ומאתגרת בהחלט אבל מרבית התלמידות המשולבות בה רחוקות מלהיות מחוננות
בבתי הספר החרדיים יכולות להיות בה גם מחוננות מהסיבה הפשוטה שזו התכנית היחידה בבתי הספר שלנו.
 

איש מן ההר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אבל אלו שחושבים שבציבור הכללי כל יוצאי בתי הספר למחוננים נפגעים מהם, לא יודעת מה העניין בליצור מצג כזה.
מכירה כמה שלמדו בתוכנית של הריאלי ואמנם עבדו קשה אבל קבלו מענה והתאמה לכישורים וסיימו תיכון עם תואר במתמטיקה+תעודת בגרות מוגברת+ תעודת הנדסאי. ולא. הפן הרגשי לא הוזנח.
לא כל, אבל סטטיסטיקה היא עניין אכזרי, ויש אחוזים גבוהים יותר. משמעותית.
 

תהילה ישכיל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בבתי הספר החרדיים יכולות להיות בה גם מחוננות מהסיבה הפשוטה שזו התכנית היחידה בבתי הספר שלנו.
זו תכנית לטיפוח מחוננים ומצטיינים אבל במגזר החרדי היא פועלת משום מה רק בממ"ח/בני יוסף ומעט במוכש"ר, בחנה"ע היא לא חלק מסדר היום...
 

אוריגמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ואז גם בלימודים (אם המורות מרשות) הן יכולות לשבת עם דפים ומילים
אוי, אוי
כמה סבל היה נחסך אם המורות היו מרשות להתעסק בשקט
מקווה שכיום המורות יותר מודעות ולא דורשות מכולן לשלב ידיים ולבהות בהן כל השיעור (אני מדברת על יסודי)
זכורות לטוב כמה מורות שנתנו תרגילים ואתגרים מעבר, או התעלמו מההתעסקויות
הן טיפונת איזנו את הביקורים אצל המנהלת בעוון קיפולי אוריגמי במהלך השיעור

מצדיעה להורים שמנסים להקל על ילדיהם!
נראה שלא מדובר בכאלה בודדים- למה שלא תהיה תכנית במתנסים? חוג כישורי חיים יכול לתת המון.
 

rivkic

App.Up.Go! -פיתוח תוכנות / אתרים מורכבים / קורסים
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
D I G I T A L
קיבלתי באישי:

גם יש לי אחת כזאת. ולא, אין שום מענה בציבור שלנו.
כל שנות הבי"ס היא לא הסתדרה עם המערכת. קבלה ציונים פחות טובים מבת אחרת שלי שמאד משקיעה אבל בכלל לא מחוננת. ההצעה היחידה שלי זה חוגים כמה שתוכלו (אחרי הקורונה...) וחומר קריאה, בעיקר לא סיפורים - טבע, הסטוריה וכו'.
אבל יש אור בקצה המנהרה... בה'-ו' היא למדה מדעים ופתאום התחילה לפרוח כי זה אתגר אותה.
תוך שנה + מצאה כמה שעות שבועיות ועכשיו היא מלמדת מדעים ב-2 בתי ספר - יסודי ותיכון (קירוב) וזה דורש המון ממנה והיא מאד נהנית.

לגמרי נכון, אבל לא תמיד מספיק, ולא תמיד יש זמן להשקיע בהם.
שנת הקורונה פשוט מתנה בשבילי, יש זמן בשבילם (לא רק למחוננים :)) וכמות ההשקעה אדירה ומפעימה כאחד.
אני לגמרי בעד הום סקולינג, במיוחד לסוג התלמידים האלו.
ומסכימה לחלוטין עם הכנה ותרגולי מיומנות חברתית
אני גם בעד הום סקולינג,
היא פורחת בתקופות שאין לימודים (בתחילת הקורונה השארתי את כל הילדים בבית חצי שנה, הם לא רצו לשמוע על חזרה ללימודים. והתקדמו בבית המון מבחינה לימודית.)
אבל הרגשתי שכשהיא בבית היא מתנתקת מהחברה, וגם ככה היא יותר נהנית ללמוד מאשר חיי חברה.
כן חשוב לי לפתח לה מיומנויות חברתיות.

לפי מה שאת מספר זה נראה שהיא פשוט לא אוהבת מסגרת. זה הכל.
היא חכמה ועצמאית, ומרגישה מלומדת יותר מכולם.
מסגרת זה דבר חשוב בחיים, גם לאנשים חכמים מאוד!
אני מכירה קרובת משפחה שהמקום הזה שלהיות מחוננת הביא אותה לגאווה כזאת שעל המורה ואנשים בוגרים היא לא שמה.
אולי טיפול רגשי נכון יכול לעזור?
אני כן מאמינה בפיתוח אישי, וחוגים ועוד כל מיני דברים כאלה,
אבל לפי דעתי חשוב לבוא עם הגישה הזאת שגם לה יש מחויבות למסגרת ולחברות שאחרי הכל הן באותן גילאים.
ולמה שלא תהנה מזה? כל המבחנים מקבלת מצוין +, היא מתפתחת בבית ובלמידה עצמית,
אז נכון, עכשיו כבר בא לה לרוץ קדימה- אבל מה עם הפן הרגשי וההתפתחות החברתית הנורמלית?
כשהיא תגיע לגיל 18 היא תוכל לבחור לה מקצוע שווה ולהצליח בו מאוד!!
כנראה שלא הבנת אותי.
לא בא לה לרוץ קדימה, והדגשתי שמה שמעניין אותי זה לא הצד הלימודי.
ילדה שפורחת בתקופות שאין לימודים, זו לא ילדה שגאה, או שמרגישה מלומדת.
שימי לב לגיל שלה.
בואי תנסי לשבת כל יום בוקר שלם, ולהשתעמם. זה גרוע, ומדובר בילדה קטנה.
וגם - הייתה לי הרגשה שמסגרת מותאמת למחוננים הצוות שם מקבל יותר ידע והכשרה מותאמת לסוג הזה.
בכל מקרה היא עם ליווי רגשי צמוד, ובבית יש לה שפע אתגרים לימודיים מגיל קטנטן, ואחרי התייעצות עם אשת מקצוע היה ברור שהמצב הזה לא טוב לה.
בחיים היא לא אמורה להתמודד עם כאלה סוגי התמודדויות.

אוי, אוי
כמה סבל היה נחסך אם המורות היו מרשות להתעסק בשקט
מקווה שכיום המורות יותר מודעות ולא דורשות מכולן לשלב ידיים ולבהות בהן כל השיעור (אני מדברת על יסודי)
זכורות לטוב כמה מורות שנתנו תרגילים ואתגרים מעבר, או התעלמו מההתעסקויות
הן טיפונת איזנו את הביקורים אצל המנהלת בעוון קיפולי אוריגמי במהלך השיעור
כל מילה!
 
נערך לאחרונה ב:

קוראת ויוצרת

משתמש פעיל
וגם - הייתה לי הרגשה שמסגרת מותאמת למחוננים הצוות שם מקבל יותר ידע והכשרה מותאמת לסוג הזה.


אני חושבת שזו הנקודה!!!
(מנסיון מר:() קראתי את דברייך @rivkic פשוט תארת את הילדה שלי! השנאה שלה לבית הספר פשוט בוערת- כתוצאה ממורות שלא מבינות מה זה היצור הזה? ואיך אוכלים אותו?...
משתתפת בצערך ומחזקת את ידייך- ואל תשכחי לפנות לאבא הגדול!!- זה הכי עוזר!
 

ב.כ

משתמש מקצוען
תמיד כשהייתי ילדה סבלתי משונות מבנות הכיתה תוך פחות מ5 דקות מצאתי את עצמי יודעת את התוכן שנלמד משתעממת מחפשת תעסוקה ומוצאת את עצמי תוך זמן מחוץ לכיתה או אצל המנהלת נכון היו מורות שהבינו אותי ויצרו לי אתרגים מפתיים ואז הייתי שקטה ולא משועממת בכיתה
טוב את חוק לימודי סימתי תעודה הוצאתי ותמיד אמרתי ששאיפת חיי להקים מוסד לבנות מחוננות אלא שאז הבנתי שאין רוח חכמים נוחה עם הדבר במיוחד אצל בנים והחלום שלי בעינו עומד כי כבר היום אני רואה את ילדי הולכים בדרכי ולא יודעת מה לעשות כדי לחסוך מהם את ההיסטוריה שלי
 
D

Deleted 66182

אורח
הל
אוי, אוי
כמה סבל היה נחסך אם המורות היו מרשות להתעסק בשקט
מקווה שכיום המורות יותר מודעות ולא דורשות מכולן לשלב ידיים ולבהות בהן כל השיעור (אני מדברת על יסודי)
זכורות לטוב כמה מורות שנתנו תרגילים ואתגרים מעבר, או התעלמו מההתעסקויות
הן טיפונת איזנו את הביקורים אצל המנהלת בעוון קיפולי אוריגמי במהלך השיעור

מצדיעה להורים שמנסים להקל על ילדיהם!
נראה שלא מדובר בכאלה בודדים- למה שלא תהיה תכנית במתנסים? חוג כישורי חיים יכול לתת המון.
הלוואי והיתה יותר מודעות ופחות מקובעות להתעסקות שקטה בשיעור.
 

גילגולונת

משתמש מקצוען
תמיד כשהייתי ילדה סבלתי משונות מבנות הכיתה תוך פחות מ5 דקות מצאתי את עצמי יודעת את התוכן שנלמד משתעממת מחפשת תעסוקה ומוצאת את עצמי תוך זמן מחוץ לכיתה או אצל המנהלת נכון היו מורות שהבינו אותי ויצרו לי אתרגים מפתיים ואז הייתי שקטה ולא משועממת בכיתה
טוב את חוק לימודי סימתי תעודה הוצאתי ותמיד אמרתי ששאיפת חיי להקים מוסד לבנות מחוננות אלא שאז הבנתי שאין רוח חכמים נוחה עם הדבר במיוחד אצל בנים והחלום שלי בעינו עומד כי כבר היום אני רואה את ילדי הולכים בדרכי ולא יודעת מה לעשות כדי לחסוך מהם את ההיסטוריה שלי
אני משלמת למישהו שמוציא את הבן שלי (מאובחן) פעם ביום לשעה של אתגר
חבל לי שישנא את המסגרת ואת החיידר
ילד חרדי שלא אוהב ללמוד לא אוהב לחיות
 

rivkic

App.Up.Go! -פיתוח תוכנות / אתרים מורכבים / קורסים
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
D I G I T A L
אני משלמת למישהו שמוציא את הבן שלי (מאובחן) פעם ביום לשעה של אתגר
חבל לי שישנא את המסגרת ואת החיידר
ילד חרדי שלא אוהב ללמוד לא אוהב לחיות
ואיך הצוות מגיב?
מרוצה מהעניין?
 

loving music

משתמש מקצוען
הלוואי והיתה יותר מודעות ופחות מקובעות להתעסקות שקטה בשיעור.
צריך לתת את הדעת גם על תלמידים שאינם מחוננים אלא רק מוכשרים יותר מהממוצע...
גם להם יש התמודדויות לא פשוטות
את רוב ההתמודדויות שיש למחוננים - יש גם להם, בעוצמה פחותה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה