הקשיים שאני רואה (ילדה עוד מעט בת 9):תוכלי למקד מה את רואה שעושה לה טוב?
יש כל כך הרבה מאפיינים אישיותיים שיכולים להסביר
פחות מסתדרת בחברה?
השיעורים משעממים?
רמת השיח?
מיומנויות?
זוכרת איך בהרצאה מסוימת, הדוקטור תיארה התרחשות מסוימת וניתחה את המצב
הבנו מיד את התרחיש (היגיון פשוט יחד עם היכרות בתחום הספציפי מיד הובילו לתוצאה)
אך היא חזרה עליו פעם נוספת, אחריה חילקה אותנו לקבוצות לנתח את ההתרחשות
לקינוח נתנה לנו דף עבודה להשלים, ובסוף הפעילה מצגת שחזרה על הכל
הרגשנו בזבוז זמן, היתה נוכחות ולכן לא התאפשר לצאת
וכמובן שאסור להתעסק בטלפון תוך כדי או להשלים מטלות, הילדים בבית מחכים לאמא
זוכרת את הקוצים וההרגשה המתסכלת
אחרי יותר מחצי שעה, הסבירה לנו את הסימולציה,
ההרגשה של מריחת הזמן, שעמום וחוסר אתגור מחשבתי גררו את תחושת הכעס וחוסר האונים
בגדול הרעיון זה לשחרר, לתת חשיבות לכללי הזמן ומקום (להיות נוכחת בכיתה, בזמן, בקביעות)
מעבר לאלו, בדיוק כמו שלילד עם הפרעת קשב יאפשרו התעסקות עם סליים, לאפשר לה עיסוק בחומרים מתאימים,
ולתת תחושה שהיא חשובה ומוערכת מהסיבות הנכונות.
(חשוב לשים לב גם להקנות מיומנויות, הבדלי מעמדות, פריקת תסכולים באופן מבוקר)
קודם כל - היא ממש שונאת את בית הספר.
כמעט כל בוקר זו התמודדות חדשה: היא לא רוצה לקום, נמרחת כל הבוקר, מחפשת תירוצים למה לא להגיע.
ברחה פעם מבית הספר דרך חור בגדר.
קשה לה להירדם בלילה, בסגר היא פתאום נרדמת לי בקלות בלי שום פעולה מצידי - היא פשוט עיפה. מסקנה שלי: היא באמת סובלת בלימודים.
היא שונאת את המטלות הלימודיות -
תוצאה - כל הארונות שלה מסודרים ברמה שאף פעם לא ראיתי, הכל אצלה מפוקסס. הילקוט - מבולגן ברמה מזעזעת. שום שכפול לא מודבק, הכל שפוך. אני זו שמדי פעם עושה לה קצת סדר. היא שונאת להתעסק איתו. כל מבצע שאציע לה תקבל בשמחה (לדוגמא: לשטוף כל יום את המטבח), אבל מבצע על ילקוט מסודר (רק לשמור על הסדר, אני אבצע סדר ראשוני) - זה חס וחלילה.
יש פער בין תחומי ההתעניינות שלה - לאלה של חברות שלה. החברות פשוט משעממות אותה חוץ מאולי 2 בנות.
היא לא מאוד תקשורתית - זה לא מפריע לה, אבל לי כן. מתעסקת המון עם עצמה. פשוט נהנית להתעסק עם עצמה, ושלא יפריעו לה. חברה יכולה להגיע - והן ביחד יושבות וקוראות ספר.
פרפקציוניסטית. יכול להיות שזה גם בין השאר גורם לה לשנוא את בית הספר, כי היא לא מצליחה לעמוד בכל המטלות ה"משעממות".
לעומת זאת - בשיעורי טבע למשל, היא פשוט פורחת! אח"כ מבצעת את כל הניסויים בבית במרץ.
זה מה שעולה לי עכשיו.