אינטראקטיב במגזר החרדי, יש חיה כזו.
בתקופה האחרונה נשמעו דיבורים רבים על הקמת מערך אינטרנט כשר למגזר החרדי. אמנם עד היום טרם חלה התקדמות ממשית אך בשטח פועלות חברות כדוגמת 'אינטרנט רימון' המסננות תכני אינטרנט ומאפשרות גלישה אך ורק לאתרים המורשים שנבדקו על ידי החברה.
עד לשנתיים האחרונות היה האינטרנט מעין 'מוקצה' למגזר החרדי. עיקר הפעילות החרדית באינטרנט התמקדה בפורום בחדרי חרדים. שלאחרונה אף זוכה למספר כניסות גבוה ונצפה על ידי חרדים מכל הגוונים. הפורום מהווה במה לדיונים, ויכוחים, דעות ופעמים אף השמצות שלא מצאו או ימצאו את מקומם במדיה החרדית הסטנדרטית. בתקופה האחרונה החלו לפרוח אתרי תוכן וחדשות נוספים הפונים אל המגזר החרדי, כדוגמת פורומי חדשות, אתרי חדשות מגזריות וכלליות וכדו'. זוהי בדיוק התקופה בה מתחיל לפרוח האינטראקטיב החרדי. כך ניתן לראות למשל בפורום בחדרי חרדים פרסומות לעסקים הפונים לחרדים, ימי עיון, השכרת רכב, חופשים ובתי השקעות.
אך אליה וקוץ בה...
מחוסר ידע, בעלי עסקים מהמגזר הכללי נוטים להאמין לכל מה שימכרו להם אודות המגזר החרדי. מכיוון שהמגזר החרדי פועל במסגרת סגורה, בה אין דריסת רגל לחילוני הממוצע. כך יוכל איש שיווק זריז למכור לכם מדיה נידחת ולא מוכרת כמדיה העיקרית במגזר החרדי, וכך יוכל להסביר לכם איש מכירות יעיל כי הפרסום בפורום זה או אחר יהיה הדבר הנכון ביותר לעשות.
לפני כחצי שנה נפגשתי עם לקוח מהמגזר הכללי שהיה מעוניין בפניה אל המגזר החרדי, ולטענתו הוא מכיר את המגזר החרדי מלפני ולפנים. הוא החליט כי הפרסום באתר מסויים הוא הדבר הנכון לעשות. לא הועילו כל נסיונותי להבהיר לו כי למהלך זה צפוי כישלון וכי פרסום המוצר שלו באינטרנט אינו יעיל כלל וכלל. עד כדי כך הגיעו הדברים שהודעתי לו כי אינני מוכן להיות חלק ממהלך פרסום כושל זה ונפרדנו לשלום. כחודש וחצי לאחר מכן יצר עימי קשר הלקוח והודה בפני כי הפרסום באתר היה כישלון וכי אפילו לקוח אחד לא פנה אליו בעקבותיו.
במגזר החרדי פועלות מדיות רבות, המחולקות לפי מגזרים, אזורי תפוצה ופרמטרים רבים נוספים. לא כל מוצר ניתן לפרסם בכל מדיה, ונדרשת הבנה עמוקה ומעמיקה במגזר על מנת לבחור היכן לפרסם ומה לפרסם. טעות בבחירת המדיה הנכונה עלולה להוביל לכישלון של הקמפיין כולו ואף לייצר אנטגוניזם במגזר כלפי המוצר. ולכן נדרשת זהירות רבה ומקצועיות על מנת לבנות קמפיין יעיל למגזר.
אינטראקטיב למגזר עובד, אך תלוי מהו המוצר, איך תמכור אותו והיכן תפרסם אותו
בתקופה האחרונה נשמעו דיבורים רבים על הקמת מערך אינטרנט כשר למגזר החרדי. אמנם עד היום טרם חלה התקדמות ממשית אך בשטח פועלות חברות כדוגמת 'אינטרנט רימון' המסננות תכני אינטרנט ומאפשרות גלישה אך ורק לאתרים המורשים שנבדקו על ידי החברה.
עד לשנתיים האחרונות היה האינטרנט מעין 'מוקצה' למגזר החרדי. עיקר הפעילות החרדית באינטרנט התמקדה בפורום בחדרי חרדים. שלאחרונה אף זוכה למספר כניסות גבוה ונצפה על ידי חרדים מכל הגוונים. הפורום מהווה במה לדיונים, ויכוחים, דעות ופעמים אף השמצות שלא מצאו או ימצאו את מקומם במדיה החרדית הסטנדרטית. בתקופה האחרונה החלו לפרוח אתרי תוכן וחדשות נוספים הפונים אל המגזר החרדי, כדוגמת פורומי חדשות, אתרי חדשות מגזריות וכלליות וכדו'. זוהי בדיוק התקופה בה מתחיל לפרוח האינטראקטיב החרדי. כך ניתן לראות למשל בפורום בחדרי חרדים פרסומות לעסקים הפונים לחרדים, ימי עיון, השכרת רכב, חופשים ובתי השקעות.
אך אליה וקוץ בה...
מחוסר ידע, בעלי עסקים מהמגזר הכללי נוטים להאמין לכל מה שימכרו להם אודות המגזר החרדי. מכיוון שהמגזר החרדי פועל במסגרת סגורה, בה אין דריסת רגל לחילוני הממוצע. כך יוכל איש שיווק זריז למכור לכם מדיה נידחת ולא מוכרת כמדיה העיקרית במגזר החרדי, וכך יוכל להסביר לכם איש מכירות יעיל כי הפרסום בפורום זה או אחר יהיה הדבר הנכון ביותר לעשות.
לפני כחצי שנה נפגשתי עם לקוח מהמגזר הכללי שהיה מעוניין בפניה אל המגזר החרדי, ולטענתו הוא מכיר את המגזר החרדי מלפני ולפנים. הוא החליט כי הפרסום באתר מסויים הוא הדבר הנכון לעשות. לא הועילו כל נסיונותי להבהיר לו כי למהלך זה צפוי כישלון וכי פרסום המוצר שלו באינטרנט אינו יעיל כלל וכלל. עד כדי כך הגיעו הדברים שהודעתי לו כי אינני מוכן להיות חלק ממהלך פרסום כושל זה ונפרדנו לשלום. כחודש וחצי לאחר מכן יצר עימי קשר הלקוח והודה בפני כי הפרסום באתר היה כישלון וכי אפילו לקוח אחד לא פנה אליו בעקבותיו.
במגזר החרדי פועלות מדיות רבות, המחולקות לפי מגזרים, אזורי תפוצה ופרמטרים רבים נוספים. לא כל מוצר ניתן לפרסם בכל מדיה, ונדרשת הבנה עמוקה ומעמיקה במגזר על מנת לבחור היכן לפרסם ומה לפרסם. טעות בבחירת המדיה הנכונה עלולה להוביל לכישלון של הקמפיין כולו ואף לייצר אנטגוניזם במגזר כלפי המוצר. ולכן נדרשת זהירות רבה ומקצועיות על מנת לבנות קמפיין יעיל למגזר.
אינטראקטיב למגזר עובד, אך תלוי מהו המוצר, איך תמכור אותו והיכן תפרסם אותו