אינטראקטיב במגזר החרדי, יש חיה כזו

  • פותח הנושא LMNT
  • פורסם בתאריך

LMNT

משתמש פעיל
אינטראקטיב במגזר החרדי, יש חיה כזו.

בתקופה האחרונה נשמעו דיבורים רבים על הקמת מערך אינטרנט כשר למגזר החרדי. אמנם עד היום טרם חלה התקדמות ממשית אך בשטח פועלות חברות כדוגמת 'אינטרנט רימון' המסננות תכני אינטרנט ומאפשרות גלישה אך ורק לאתרים המורשים שנבדקו על ידי החברה.

עד לשנתיים האחרונות היה האינטרנט מעין 'מוקצה' למגזר החרדי. עיקר הפעילות החרדית באינטרנט התמקדה בפורום בחדרי חרדים. שלאחרונה אף זוכה למספר כניסות גבוה ונצפה על ידי חרדים מכל הגוונים. הפורום מהווה במה לדיונים, ויכוחים, דעות ופעמים אף השמצות שלא מצאו או ימצאו את מקומם במדיה החרדית הסטנדרטית. בתקופה האחרונה החלו לפרוח אתרי תוכן וחדשות נוספים הפונים אל המגזר החרדי, כדוגמת פורומי חדשות, אתרי חדשות מגזריות וכלליות וכדו'. זוהי בדיוק התקופה בה מתחיל לפרוח האינטראקטיב החרדי. כך ניתן לראות למשל בפורום בחדרי חרדים פרסומות לעסקים הפונים לחרדים, ימי עיון, השכרת רכב, חופשים ובתי השקעות.

אך אליה וקוץ בה...

מחוסר ידע, בעלי עסקים מהמגזר הכללי נוטים להאמין לכל מה שימכרו להם אודות המגזר החרדי. מכיוון שהמגזר החרדי פועל במסגרת סגורה, בה אין דריסת רגל לחילוני הממוצע. כך יוכל איש שיווק זריז למכור לכם מדיה נידחת ולא מוכרת כמדיה העיקרית במגזר החרדי, וכך יוכל להסביר לכם איש מכירות יעיל כי הפרסום בפורום זה או אחר יהיה הדבר הנכון ביותר לעשות.

לפני כחצי שנה נפגשתי עם לקוח מהמגזר הכללי שהיה מעוניין בפניה אל המגזר החרדי, ולטענתו הוא מכיר את המגזר החרדי מלפני ולפנים. הוא החליט כי הפרסום באתר מסויים הוא הדבר הנכון לעשות. לא הועילו כל נסיונותי להבהיר לו כי למהלך זה צפוי כישלון וכי פרסום המוצר שלו באינטרנט אינו יעיל כלל וכלל. עד כדי כך הגיעו הדברים שהודעתי לו כי אינני מוכן להיות חלק ממהלך פרסום כושל זה ונפרדנו לשלום. כחודש וחצי לאחר מכן יצר עימי קשר הלקוח והודה בפני כי הפרסום באתר היה כישלון וכי אפילו לקוח אחד לא פנה אליו בעקבותיו.

במגזר החרדי פועלות מדיות רבות, המחולקות לפי מגזרים, אזורי תפוצה ופרמטרים רבים נוספים. לא כל מוצר ניתן לפרסם בכל מדיה, ונדרשת הבנה עמוקה ומעמיקה במגזר על מנת לבחור היכן לפרסם ומה לפרסם. טעות בבחירת המדיה הנכונה עלולה להוביל לכישלון של הקמפיין כולו ואף לייצר אנטגוניזם במגזר כלפי המוצר. ולכן נדרשת זהירות רבה ומקצועיות על מנת לבנות קמפיין יעיל למגזר.

אינטראקטיב למגזר עובד, אך תלוי מהו המוצר, איך תמכור אותו והיכן תפרסם אותו
 

חוצ ניק

משתמש צעיר
היי,
פוסט מעולה!!
והדברים לא צריכים חיזוק.
 

בונפיס

משתמש צעיר
היי,
אני מכיר את מי שכתב את זה..!

חזק..
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הנט החרדית כאחותה הגדולה 'הישראלית' ממוקמת נמוך מאוד בעולם בקניות מקוונות
זה בעיה ישראלית או יותר נכון מזרח תיכונית ועד שזה לא יפתר המצב אצלנו כנגזרת ישאר כך, כך שפתרון ממוקד אצלנו לא רלוונטי בעתיד הקרוב והרחוק...
 

חיליקל

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
רק להוסיף שחדרי חרדים סגור היום וחסום (ולא בכדי!) לכל המנותבים, והאתר שכן פתוח זה לדעת, שצובר כניסות שמתרבות מיום ליום, ומתהדר בלשון נקיה וברמה הרבה יותר גבוהה ממה שמוכר בעבר.
אם כי עדיין אני סבור שאכן הפניה לציבור החרדי דרך הנט מאוד מוגבלת אם בכלל, ובוודאי לא כאופציה פעילה.
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
חיליקל
פרסום ויח"צ

:)
 

תקשורת

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
חיליקל.
ומתהדר בלשון נקיה וברמה הרבה יותר גבוהה ממה שמוכר בעבר.
רק כמו כל פורום שאין לו כותרת, כל הזמן הנושר גולש שם לעקיצות הדדיות
שלא כאן בפרוג שהמנהלם הצליחו תחת הכותרת "גרפיקאים, פרסומאים, מעמדים, מאיירים וכו" ליצור פורום מענין, קונקרטי ויעיל
 

חיליקל

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
נכתב ע"י תקשורת;189156:
חיליקל.
ומתהדר בלשון נקיה וברמה הרבה יותר גבוהה ממה שמוכר בעבר.
רק כמו כל פורום שאין לו כותרת, כל הזמן הנושר גולש שם לעקיצות הדדיות
שלא כאן בפרוג שהמנהלם הצליחו תחת הכותרת "גרפיקאים, פרסומאים, מעמדים, מאיירים וכו" ליצור פורום מענין, קונקרטי ויעיל

לא נעשתה שום השוואה עם פורום פרוג שאכן כל מילה שכתבת עליו נכונה בעליל (חוץ מאיזה לינץ' קטן שעשו לי כאן על דעתי בעניין מצלמה ביתית...)
אני (כמנהל בלדעת!) ציינתי את העובדה שמשום מה לא הובאה כאן, על כך שחח סגור היום למנויי נתיב, כך שלהגדיר פרסום שם לחרדים, נשמע אפעס לא הכי...
 

כספית

משתמש רשום
נכתב ע"י חיליקל;189666:
(חוץ מאיזה לינץ' קטן שעשו לי כאן על דעתי בעניין מצלמה ביתית...)
אני (כמנהל בלדעת!)
נשמע לא טוב. בדקתי את האמור, ולא נראה לי שיש שם לינץ. הובעה שם על ידך דעה שהיא כנראה לא בדוקה מספיק, וקבלת תגובות מקצועיות.
אם זה לינץ' אז "לדעת" זה תעשיית מוות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  42  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה