מסכים עם כל מילה! ☝הרבה חום והרבה אהבה עידוד והתעניינות. זה לדעתי כל מה שצריך בחור שעומד על מפתן הכניסה לישיבה.
אה כן, וגם "קצת" כסף בכיס בכלל לא יזיק...
ובעיקר בלי ציפיות גבוהות ממנו- לפחות לא עכשיו...
ולא אף פעם.ובעיקר בלי ציפיות גבוהות ממנו- לפחות לא עכשיו...
תתנו את הלב, נכון שאתם מתרגשים ורוצים לתת משהו קיטצ'י יותר והוא אולי גם יתלהב אבל ברגעים הפחות כייפים בישיבה הוא יזכור יותר את הלב ופחות את המתנה הקיטצ'ית.אשמח לקבל רעיונות.
בימינו גם מסיכה...גם וגם..
שמעתי פעם ממישהוא חכם- יש שלוש דברים שלא יוצאים בלעדיהם מהבית:
כסף,ת"ז ומפתח....
כסף זה לא רק חטיפים ובילוייםהאם כשנותנים כסף לילד
לא מעודדים אותו לצאת לקנות מחוץ לישיבה?
לא עדיף לשלוח איתו מראש עוגות, חטיפים וכד'?
אוי לא.רצוי לבוא לבקר לעיתים תכופות, מועיל מאוד מאוד.
שמעתי פעם ממישהוא חכם- יש שלוש דברים שלא יוצאים בלעדיהם מהבית:
כסף,ת"ז ומפתח....
אני מאוד נהנתי מהביקורים של ההורים!!!אוי לא.
קודם כל, חשוב לתת לילד (סליחה, לנער) ללמוד לשחות. אם פעמיים בשבוע אבא או אמא (או שניהם) באים לבקר את הבן יקיר שלהם, הוא לא באמת נזרק למים. אולי עם מצוֹפִים.
דבר שני, גם כשכבר מגיעים, וזה בסדר - ואפילו מומלץ - להגיע לעתים רחוקות, לקבוע להיפגש במקום מרוחק מעיניהם של החברים לישיבה. לא כולם צריכים לדעת ש"ההורים של יענקי הגיעו לבקר", וכשיענקי חוזר לישיבה כולם יסתכלו עליו במבט של "נו, איך היה עם מאמיל'ה?".
אני עדיין זוכר איך שביום הראשון לתחילת לימודיי בישיבה הקטנה הגיע בחור יחד עם אביו, וכשאביו תכנן לעזוב, הבחור ממש אחז בו(!) והתחנן שלא יעזוב. (מאוחר יותר התברר לי שהלה בן בכור... ה' הטוב נתן לי שכל לגשת לבחור ולפתוח בשיחה, כך שאביו יכל לעזוב).
כשהגענו לשיעור ב', הבחור הזה היה היחיד שגמגם במבחנים בעל פה. (ב"ה בהמשך השנה זה כבר עבר לו).
אינני איש מקצוע, אבל מאוד יתכן שזה קשור. ההורים לא הצליחו לתת לילד לקפוץ לבד למים, והילד אכן לא ידע לשֹחות.
ומכאן הטיפ הראשון שלי: תתמכו בילד גשמית, רוחנית ונפשית, ותעמדו מאחוריו תמיד, אבל בשום אופן אל תשֹחו במקומו, ואל תתנו לו מצופים וגלגלי ים!
עצה נוספת: תזהרו מאוד שלא להלחיץ אותו בשום תחום, לא לימודית, לא רוחנית, לא חברתית, כלום. רק תמיכה ואוזן קשבת. לדעתי יש הורים שפשוט לא מודעים לעובדה פשוטה מאוד: ילד בן 13 או 14 (או 15 או 16) פשוט לא בנוי ללחץ! ועם כל חוסר המוּכנוּת שלו ללחץ, הוא כבר בלאו הכי נמצא מבוקר עד ליל בלחץ חברתי, רוחני ולימודי, אז בשום אופן לא להוסיף עליו לחץ נוסף. דווקא להיפך - רק להקל מעליו ככל האפשר. הישיבע בוחער חזר בליל שישי במקום בשישי בבוקר - עדיף לא לשאול כלום, רק להגיב בשמחה שהוא חזר. חזר בשישי מוקדם - צאו איתו לאיזה טיול קטן בטבע (לא בהכרח לשיחת נפש, סתם טיול). תעמיסו עליו מחמאות בעיניים בורקות (זה התלמיד חוכעם שלי, אני גאה בבן שלי, וכו'), אוכל, מתנות, יצירות של הקטנים, וכולי.
טיפ שלישי: שימו לב מתי נכון לתת עצות, ומתי נכון פשוט להקשיב, לתמוך ולעמוד לצידו. (כל אדם נשוי יודע שההבנה הזו היא חלק מחובתו בקשר שלו עם בן/בת זוגו, אז פשוט תעתיקו את זה גם לילד).
טיפ רביעי: תנו לו את ההרגשה שאתם רואים אותו כמבוגר אחראי. נער בגיל ההתבגרות זקוק לזה כמו אוויר לנשימה.
טיפ חמישי: תנו לו את התחושה שאתם מחכים שישוב הביתה. או כמו שכתבו לפני:
המון הצלחה!
נהנית מזה גם בתחילת שיעור א' (ישיבה קטנה)?אני מאוד נהנתי מהביקורים של ההורים!!!
כןןןנהנית מזה גם בתחילת שיעור א' (ישיבה קטנה)?
שעות אחרונות! אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח ממשיך לשעות בודדות 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: