דרוש מידע איך מטפלים בשגיאות כתיב אצל ילדה בכיתה ג'?

חיה .ר.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
תודה רבה לכולם.
עוזר לי מאוד
 

sheen

משתמש מקצוען
שגיאות כתיב מתחלקות ל3 סוגים:
פונולוגי (שמיעתי- השמטת אות נשמעת כמו ״אכנו״ במקום ״אכלנו״, הושמטה ל׳ שנשמעת היטב)
אורתוגרפי (החלפת אותיות כמו א/ה/ע כ/ח וכו׳)
מורפולוגי- דקדוקי (שגיאות שהן קשורות לכללי דקדוק)

כל שגיאה תואמת לגיל אחר.
שגיאות פונולוגיות חייבות התערבות של מורה מתקנת בגילה.
שגיאות אורתוגרפיות- יעזור מאוד להיחשף לכל מילה לפחות 8 פעמים וכך נכנס לזיכרון, יש מגוון פעילויות לכך.
שגיאות מורפולוגיות- דקדוקיות זה לגמרי מתקבל בגיל שלה ואין צורך לדאוג.

שגיאות כתיב מתחלקות גם באופנים אחרים.
חושבת שהחלוקה שציינת קצת שטחית ולא מדויקת.
ממליצה לפנות לקלינאית תקשורת שמטפלת בתחום.
 

דבורי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
בשגיאות כתיב מומלץ לתרגל עבודה סביב משפחות מילים.
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שגיאות כתיב מתחלקות גם באופנים אחרים.
חושבת שהחלוקה שציינת קצת שטחית ולא מדויקת.
ממליצה לפנות לקלינאית תקשורת שמטפלת בתחום.
אשמח לשמוע מה שטחי ולא מדויק?
אולי לא מפורט, כי יש מגוון סוגים בכל קטגוריה וכמובן דוגמאות שיסבירו.

ולא שללתי פניה לקלינאית, אלא המלצתי לבדוק לפי הגיל באיזה קטגוריה של שגיאות הילדה נופלת ולפי זה לגשת לטיפול או להירגע שזה תואם גיל.
 

אפרת תהל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני רוצה לספר לך את סיפורי האישי בנקודה הזאת ;)
היו לי שגיאות כתיב חמורות עד כיתה ז' !!!!
והצלחתי לטפל בזה רק כשבאמת רציתי להתפטר מהבעיה.
(כלומר כשהרצון נהפך להיות שלי ולא של הורי)
אבל הדבר הכי חשוב הוא לא לגרום לילדה להתבייש מהשגיאות שלה,
ושתלמד שלשאול זה לא בושה.
כי רק כששאלתי שוב ושוב את החברות איך כותבים,
ושלא התביישתי לכתוב מכתב ולשאול חברה אם אין בו שגיאות.
רק אז הצלחתי לטפל בבעיה.
והכי הכי חשוב זה שלא התביישתי לפעמים לכתוב עם שגיאות,
כן, ויוצא לפעמים היום שאחרי שאני כותבת מייל אני מוצאת שגיאה לאחר השליחה,
אז אני לא נלחצת אלא מבינה שיש בי הרבה דברים טובים והשגיאות זה המינוס שלי, ואם ככה אז עדיף.
ואם היו אומרים לי בכל פעם שכתבתי עם שגיאות שזה בושות שילדה גדולה כותבת 'להסתקל' ככה, אז גם היום זה מה שהייתי חושבת אחרי שליחת המייל השגוי. והמחשבה שלי היום זה המחשבה שהורי נטעו בי אז, כשהייתי קטנה. (הם היו אומרים לי אחרי שהמורות התחלחלו לראות את מבחני, שלפחות קיבלתי מאה, וזה לא כזה חמור אבל כדאי שנתרגל ביחד. וגם עודדו אותי להראות להם עבודות שאני כותבת כדי שיבדקו שאין שגיאות, וגם אם לא הייתי רוצה , זה היה בסדר גמור)


בקיצור, בשתי מילים---- אל תלחיצו!!!!!!


המון הצלחה בהמשך.
 

bat 7

משתמש סופר מקצוען
בכיתה ג' זה נשמע ממש תקין, ואין מקום להשוואות עם אחות קטנה יותר.
יש ילדים עם זיכרון צילומי טוב הרבה יותר וממילא מגיל ממש צעיר אין להם בכלל שגיאות, ויש כאלו שסוחבים שגיאות עד גילאים הרבה יותר גדולים. לפני שמתחילים להילחץ ולעבוד עם הילדים על משהו מיותר, עדיף לשאול בעל מקצוע או פשוט מורה מנוסה.
 

אפרת תהל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
את יכולה לשחק איתה בקלפים האילו.
זה נועד ברעיון לקישוט כיתה, אבל אפשר להדפיס בגודל של קלפים ולשחק עם זה.

בהצלחה.
 

קבצים מצורפים

  • מילים הומופוניות.pdf
    KB 969.8 · צפיות: 37

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה