כידוע, הסופרים בישראל נמצאים כיום בתחתית שרשרת המזון הכלכלית של המרוויחים ממכירת ספריהם הם. סופרת מצליחה וידועה שאני מכירה, שמוציאה את ספריה באחת ההוצאות הגדולות בישראל, מרוויחה 5 שקלים לעותק ולדבריה זה הרבה מעל מה שמשלמים בהוצאות אחרות.
הסופר עוזי וייל החליט לצאת למהלך נועז ומסקרן ובדיעבד מדהים ומעורר השראה.
הבוקר, לפני 11 שעות, הוא פרסם בדף הפייסבוק שלו הודעה, שמזמינה את קוראי הפוסט להיכנס לאתר HEADSTART (אתר שמאפשר לגייס כספים מהגולשים עבור יוזמות ופרוייקטים) ולרכוש את הזכות לקבלת ספרו החדש במהדורה מוקדמת, חתומה וממוספרת, ב-55 ש"ח לעותק. הוא הציב יעד גיוס של 1000 רוכשים (55,000 ש"ח) על מנת להוציא את המהדורה. הסכום הנ"ל דרוש לו לצורך פרנסה בזמן שהוא משלים את היצירה. כלומר, הוא מציע לשלם עבור יצירה שטרם הושלמה, על מנת שתהיה לו היכולת הכלכלית והפניות כדי להשלים אותה. הוא לא שוכח גם לרכב, בקטנה, על גל המחאה החברתית ונקמת האנשים הקטנים בתאגידים הגדולים, כשהוא כותב: "המהדורה המיוחדת תצא לאור אם יהיו לה לפחות אלף קונים. אלף קוראים שמעדיפים לקנות ספר חדש ישירות מהסופר, ולא מסוחרי ה"ספר שני בשקל, ושלישי עם גלידה".
התוצאה - היענות יוצאת דופן. וייל גייס מאז הבוקר (11 שעות כזכור) סך של 59,473 ש"ח. הסכום ממשיך לעלות בדקות אלו.
בשביל להגיע לרווח כזה, ידידתי הסופרת מתחילת הפוסט היתה צריכה למכור 11,800 עותקים.
וכך במסווה של גיוס מימון לכתיבת ספר, וייל מלמד אותנו על הדרך שיעור מאלף בשיווק.
הסופר עוזי וייל החליט לצאת למהלך נועז ומסקרן ובדיעבד מדהים ומעורר השראה.
הבוקר, לפני 11 שעות, הוא פרסם בדף הפייסבוק שלו הודעה, שמזמינה את קוראי הפוסט להיכנס לאתר HEADSTART (אתר שמאפשר לגייס כספים מהגולשים עבור יוזמות ופרוייקטים) ולרכוש את הזכות לקבלת ספרו החדש במהדורה מוקדמת, חתומה וממוספרת, ב-55 ש"ח לעותק. הוא הציב יעד גיוס של 1000 רוכשים (55,000 ש"ח) על מנת להוציא את המהדורה. הסכום הנ"ל דרוש לו לצורך פרנסה בזמן שהוא משלים את היצירה. כלומר, הוא מציע לשלם עבור יצירה שטרם הושלמה, על מנת שתהיה לו היכולת הכלכלית והפניות כדי להשלים אותה. הוא לא שוכח גם לרכב, בקטנה, על גל המחאה החברתית ונקמת האנשים הקטנים בתאגידים הגדולים, כשהוא כותב: "המהדורה המיוחדת תצא לאור אם יהיו לה לפחות אלף קונים. אלף קוראים שמעדיפים לקנות ספר חדש ישירות מהסופר, ולא מסוחרי ה"ספר שני בשקל, ושלישי עם גלידה".
התוצאה - היענות יוצאת דופן. וייל גייס מאז הבוקר (11 שעות כזכור) סך של 59,473 ש"ח. הסכום ממשיך לעלות בדקות אלו.
בשביל להגיע לרווח כזה, ידידתי הסופרת מתחילת הפוסט היתה צריכה למכור 11,800 עותקים.
וכך במסווה של גיוס מימון לכתיבת ספר, וייל מלמד אותנו על הדרך שיעור מאלף בשיווק.