איך הופכים שיעור דינים למעניין יותר???

שווה שווה

משתמש פעיל
אשמח לעזרתכם!!!
וכן בכללי על שיעורי קודש, כגון: תורה, נביא בכיתות יסודי גבוהות!
 

חיוששש

משתמש מקצוען
לאחיות שלי יש מורה זהב!
היא כל שיעור מביאה להם מה שקשור לחומר שהיא מלמדת.
נגיד אם זה בורר היא מביאה מסננת ואיזה אוכל להמחיש להם.
החומר נקלט להם בצורה מעולה וגם בצורה חויתית קצת ולא יבשה.
הלוואי שהיתה לי כזו מורה ;)

תצליחי!
 

2020 ESTER

מאיירת דיגיטלית משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אני מסרתי שיעור על דיני ברכות לכיתה ה'
ציירתי ילדה יושבת ליד שולחן בגודל של מטר+ עם שתי ידיים פרוסות קדימה, עם סקוט'ש בידיים
ושמתי לה חטיפים וממתקים כל פעם מוצר בכל יד, ושאלתי את הבנות על מה מברכים קודם ומי שידעה את התשובה קיבלה את החטיף.
הבנות מאד נהנו...
אפשר לקחת את הרעיון הזה לכל מיני סיטואציות והלכות...
וגם להמחיש להם בפועל, ע"י תוכניות , סיפורים, משחקים...
למשל דיני שבת: שיעור אחד לעשות להם ממש כמו שולחן שבת, ותוך כדי להמחיש להם כמה ממלאכות שבת וכו'
אם את צריכה רעיון לדינים ספציפיים את יכולה להגיב כאן.
 

מושית

משתמש מקצוען
מציגים תמונה / ציור שקשור לחומר בתחילת השיעור.
והבנות צריכות לגלות בהמשך השיעור, איך התמונה קשורה לנלמד. בת שיודעת...
מתחילה עם שאלה שקשורה לחומר ומצד שני שמעניינת את הבנות לקבל את תשובה ואז מלמדים את החומר...
וככל שהמורה יודעת יותר חומר וקוראת יותר לפני השיעור, השיעור שלה מענין יותר במיוחד במקצועות קודש, שיש לבנות הרבה שאלות.
בנות קולטות עד כמה המורה יודעת או יודעת תוכי מהמערך;)
וגם לגוון תמיד במעברי השיעור פתיחה אמצע סוף.
 

מחלימה

משתמש מקצוען
בדינים אפשר לתת דוגמאות מסיפורים אישיים
מי שלא הקשיבה לא תבין את הסיפור..
ואפשר גם לת כמה דקות שהוקצבו מראש לבנות לתת דוגמאות שלהן מחיי המעשה .יתן להן אמביציה להקשיב.
אבל-
לא לשכוח שהבנות היו בחופשה א=ר=ו=כ=ה
בבקשה לא לצפות שתחזורנה כמו חילים למסדר
 

ד שכטר

משתמש פעיל
אני לא כ"כ יצירתית...
באופן כללי, ככל שמחברים יותר את הנושאים לחיי היום יום, הבנות מתעניינות יותר.
פתאום הבנות שואלות את אביהן, מביאות ספר להראות פסק הלכה מבפנים וכן הלאה...
כמו כן, סיפור כוחו יפה גם כאן,
לדוג' במלאכת הקוצר, אינני מוותרת על סיפור המעיל שנתלה על העץ בתקופת שירותו של הסטייפלר זצ"ל בצבא הרוסי.
כל פעם מדהים אותי מחדש השקט המחשמל בזמן הסיפור, ב"ה.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
בדינים חשוב להציג את הדילמה בצורה מרתקת.
כדי שיהיה מעניין ומסקרן - איך באמת ההלכה.
 

מחלימה

משתמש מקצוען
וגם להסביר לבנות שזה הלכות שנוגעות אליהן לחיי המעשה
מקצוע שהוא חובה לכל אישה ובת
גם לפני שהוקם בית יעקב ע"י שרה שנירר ע"ה
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
לגרום עניין במקצועות קודש, כמה דברים נחמדים:

1. סיפורים! סיפורים! ושוב סיפורים! זה יכול להיות סיפור צדיקים, זה יכול להיות סיפורי צדיקות (על התלמידות) וזה יכול להיות סיפור מהחיים. העיקר- סיפור.
למשל: היום הייתי צריכה להסביר להן מהי תקופת הבמות המותרות להקרבה. מתי היו אסורות, מתי מותרות. וזה היה לא מעניין בעליל. ובכן, סיפרתי על משפחה צפתית (הו! במקרה גם הן צפתיות) שנדרה נדר (מותר בבמות רק נדר או נדבה) ובדיוק עברו להן 14 השנים החשובות של כיבוש וחלוקת הארץ. (וסיפרנו כמה זה יהיה מרגש כשמשיח יגלה לנו מאיזה שבט אנחנו באמת... ואיפה באמת הבית שלנו בארץ ישראל...) הוי! האם מתר להמשיך להקריב בבמה הנוחה והקרובה לבית? או שנצטרך לנדוד עד משכן שילה... וכולי... היה דיון. מה עושים. ואיך. ובסוף למדנו היטב. והיה נפלא. תודה להשם.

2. התלהבות! זה מלהיב קודש. זה מלהיב מאוד. שיווק פשוט מכל הלב. זה מה שצריך:
- קדימה! מי רוצה להיות חכמה? מי רוצה שהאותיות יאירו לה את הנשמה? אני רוצה לשמוע אותה יותר חזק ממני (קוראים תמיד ביחד, ומסתכלים בחומש)
- מי תהיה הרבנית החזנית של הקיצור? אני רוצה לשמוע אותה! (זה נורא עושה להן את זה להיות הרבנית החזנית החשובה וכולנו מקשיבות)
- מי מצליחה לקרוא רש"י!!!! קדימה קדימה (אצלי הן בה' ועדיין לא ממש. יש אותיות רש"י ענקיות על הקיר וזה כמו כתב סתרים מבחינתן...) וכל הזמן להתלהב... אבל באמת. זה הכי זכות בעולם ללמד קודש!

3. גלאי קשב- להיות רגישים לקשב של החמודות. הקשב מתנדנד. ברגע שהקשב בורח להן לידיים, ללחשושים, לתזוזות, להחליף פעילות! כותבים. מדגישים. שואלים שאלות- הרבה שאלות! השאלות מחברות את הפתילים הרופפים של הקשב. (מה נשתנה של פסח, אותו רעיון)

4. מקווה שהועלתי לאי מי.
כמובן: ממליצה מאוד על מסיבות בסיום פרשות, מסיבות בסיום ספרים, שירים ומשחקים ממחישי חומר ומאהבי חומר.
כשהיה לנו בית ספר חופשי (בקורונה) עשינו מצא את המטמון של שיעור נביא שכללה תופסת משוגעים בהשפעת אכיש מלך גת אשתו ובתו המשוגעות... ועוד משחקים חמודים שכאלו...

5. כל הזמן לחשוב על הכיף של הילדה. ככה זה עובד בנפש. איפה שכיף- רוצים להיות. מה שכיף- רוצים לזכור. מה שכיף- נכנס לבפנים ומשפיע. אז אולי אפשר ללכת באחוזים. 80 אחוז כיף, ו-20 פחות, זה נדמה לי בסדר.

והכלל: כשהילדות שמחות- הרווחנו את הקודש!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה