איך הופכים מסטריאו למונו?

naamaid

משתמש צעיר
יש לי קובץ סאונד שעבר עבוד באדובי סאונד בוס, ותוך כדי עבודה בפרימייר שמתי לב שברמקול השמאלי הסאונד נקי ובימיני יש רעשים סטטים.
איך אפשר למחוק את הסאונד באחד הערוצים.
שימו לב:
1. הסאונד מגיע בaudi 1, כלומר אני רואה אותו בפרימייר כרצועה אחת אבל יש בו 2 רצועות כדי שיהיה סטריאו,
2. ערוץ אחד נקי מאד, והשני מלוכלך מאד.

אני מכניסה את השאלה הזו גם לפורום הזה מכיון שאני, אישית עובדת כרגע על פרימייר והרבה יותר נח לי לתקן זאת בפרימייר אם אפשר.
 

BRO

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
למה?

למה להפוך למונו? פשוט תשים אפקט של מילוי סאונד של ערוץ אחד בערוץ השני, כך הערוץ המלוכלך יקבל את מה שיש בערוץ הנקי, אפקט של fill right/left על הסאונד תנסה את שניהם ותראה מה מתאים.​
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הפרדת סאונד בפרימייר:
את בוחרת את הקטע שאת רוצה להפריד בחלון הפרוג'קט.
בשורת התפריטיפ על clip
audio options
breakeout to mono
ואת מקבלת שתי ערוצים בחלון הפרוג'קט.
תבחרי את המתאים לך.ותורידי לטיימליין, את השני תמחקי.
רק אל תשכחי להפוך את המונו אחרי שתיקנת וסידרת שוב לסטריאו כדי שאחרי שתסגרי ישמעו בשתי רמקולים.

הפיכת המונו לסטריאו:
את בוחרת את הקטע שאת רוצה להפוך בחלון הפרוג'קט.
ושוב בשורת המשימות על clip
audio options
source shannle.....
ושם את לוחצת על סטריאו ומונו..
 

riki-v

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
תודה על ההסבר את ענית מדוייק לשאלה של איך הופכים מסטריאו למונו?
אבל תסבירי מה ההבדל בתוצאה, בין שיטתך לבין הדרך של fill right/left
שנראית לי פשוטה יותר, וכמדומני שהתוצאה זהה לא?
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
לצערי ההסבר שנאמר כאן ע"י יעל לא כ"כ מדוייק מבחינה טכנית, כיוון שאם בוחרים את ערוץ ימין או שמאל זה נקרא עדיין שאת עובדת בסטריאו גם אם את בוחרת ערוץ אחד מהם להישמע, משום שסטריאו פירושו שיש ערוץ נפרד לכלכ צד, ולהפוך את זה למונו פירושו לקחת את 2 הערוצים ולהפוך אותם לאחד ויחיד שאוטומטי משמיע ב-2 הרמקולים אותו דבר, כלומר מה שיעל כתבה להפוך את המונו לסטריאו שישמעו ב-2 הרמקולים, הכוונה דווקא הפוכה להפוך ערוץ אחד סטריאופוני למונו וע"יכ ישמעו ב- 2 הרמקולים אותו דבר, כי כמו שנאמר , סטריאו זה 2 ערוצים, שמשדרים ערוץ נפרד לכל רמקול, ומונו זה ערוץ אחד ששולח ל2 הרמקולים ביחד.
ובאמת הדרך של ריקי יותר קלה, רק, שבדרך של ריקי זה לא נעשה בצורה מוחשית אלא רק אפקט של צידוד לימין או לשמאל, משא"כ לפי מה שיעל כתבה התוכנה בונה 2 ערוצים ממשי שאפשר לסמן את אחד מהם, ע"כ פינת "ללמוד וללמד"...

נ.ב. (ליעל) נאמר אך ורק כדי להסביר את המושגים...:)
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
השאלה שלה היתה איך מפרידים את הערוצים.. ז"א להפוך את הסטריאו למונו...
המשך ההסבר שלי היה כדי שלא ישאר במונו שאז שומעים רק ברמקול אחד שתהפוך את הערוץ היחיד (שהפכה קודם למונו) לסטריאו - שישמע בשני הרמקולים..
פופקו, מה לא הבנתי נכון?
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
את כותבת "כדי שלא ישאר במונו -שאז שומעים ברמקול אחד"
המשפט הזה שגוי מעיקרו, במונו שומעים ב-2 רמקוםלים -סורי, וכשאת אומרת "איך מפרידים את 2 הערוצים, ז"א להפוך את הסטריאו למונו" זה גם לא נכון, כי להפריד ערוצים זה שייך רק בסטריאו.
ואסביר את ההבדלים בין סטריאו למונו וככה נדע כולנו לעתיד.

מונו - ערוץ שמע יחיד ומיוחד היכול לכלול שיר שלם כולל מוזיקה ושירה וכדו', כל מערכת טייפ או מחשב תייצא את הערוץ הזה לשני הרמקולים וישמעו מונו בשני הרמקולים.

סטריאו- 2 ערוצי שמע בדרך כלל של אותו חומר, הם דיי דומים כגון המוזיקה מתנגנת לה בשניהם אותו דבר בידיוק ורק בקטע של החצוצרות למשל זה ברמקול ימין עם טיפה בערוץ השמאלי, ואז כשאנו יושבים מול רמקולים זה נשמע לנו כאילו החצוצרות מגיעות מכיוון המרכז ולצד ימין. וכן הלאה.
כשרוצים למחוק ערוץ אחד מהסטריאו וע"י קח להשאיר ערוץ אחד זה נקרא שזה נהפך למונו, אבל בכ"א זה יישמע בשני רמקולים ברגע שזה מונו. אל אאם עשינו משהו מוזר ומחקנו ערוץ אחד למשל את השמאלי, והשארנו את זה עדיין במצב של סטריאו כלומר שהמחשב שולח 32 ערוצים, ואז יוצא שהוא שולח ערוץ שקט לרמקול אחד וערוץ עם צליל לרמקול אחר וזה ישמע בעייתי, ולכן בשביל שזה יישמע ב-2 הרמקולים אנחנו נהפוך את 2 הערוצים השקט והשני עם הצלילים לערוץ אחד ואז זה נקרא שהפכנו למונו ויישמעו טוב בשניהם.
 

riki-v

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
תודה תודה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה