דרוש מידע אזרחות אמריקאית-עזרה!

SRADT

משתמש פעיל
שלום לכולם,

אני מעוניינת לעשות לי ולילדי אזרחות אמריקאית מכח אבי שהוא אמריקאי. בס"ד קבעתי תור לשגריריות דרך אנשים טובים מפרוג שעזרו לי.
כרגע אני אחרי תור בשגריריות מקוה לקבל אזרחות בחודש הקרוב.
לגבי השלבים הבאים, רציתי לשמוע כל מידע אודות אנשי מקצוע תותחים ואמינים או אנשים שהתנסו ויכולים לתרום מהידע שלהם ב:
  • ויזה.
  • סידור תור מסמכים וכל מה שקשור לאזרחות לילדים בארה"ב.
  • social security number.
  • שלבים הבאים שאני צריכה לעשות.
  • וכל מה שקשור לזה.
תודה רבה לכל המסייעים!!!
 

א ש

משתמש חדש
אשמח לעזור מניסיון (אני עושה עכשיו פעם שלישית.)
1. לגבי האזרחות לילדים- ראשית כל מומלץ בעיקר בעידן הקורונה לקחת איש מקצוע שיטפל בתיק המחיר נע בין 1000-3000 ש"ח (ולא דוקא ביחס צמוד לרמת המקצועיות) אנחנו לוקחים את מנדלסון מקרית ספר ומאד מרוצים. 08-9744467
כמובן אפשר להגיש לבד - (המעלה של המאכערים זה לחסוך זמן. ואם על ידי כך תרויחו שתקבלו ב 2021 הרוחתם עוד שנה)
המסמכים מתחלקים ל 2 1- המסמכים של הסבא כמו תעודות בית ספר וכדו (אותם מן הסתם יש לכם בבקשה של ההורים) ו2. תעודות נישואין של ההורים ותעודות לידה באנגלית של הילדים. ותמונות של הילדים
והכי חשוב תשלום של 1170 דולר לכל ילד (אפשר בתנאים מסוימים לבקש פטור מהאגרה אבל אז תפסידו את 2021 והפסדתם יותר)
כמובן שאם תיקחו מאכער הוא ידריך אתכם במסמכים.
אחרי שתגישו את המסמכים הם ישלחו לארה"ב ותוך כמה שבועות יקבעו לכם תור
2. לצורך הנסיעה תצטרכו ויזות עבור כל מי שאינו אזרח עדיין כלומר בן זוג והילדים עבורם אתם נוסעים
הוצאת הויזה כרוכה במילוי טפסים באינטרנט + תשלום של 560 ש"ח לכל אחד
ולאחר מכן קביעת תור (אם עושים רק לילדים אפשר לקבל פטור מתור אבל היות ומן הסתם בן הזוג צריך ויזה עדיף שפשוט יביא את המסכים שלהם איתו)
קביעת תור בעידן זה מחייבת לקחת מאכער שיקח בין 100-300 דולר (מה שהם עושים זה פשוט גונבים לעצמם את כל התורים ואחר כך מוכרים אותם..)
ההורה האמריקאי צריך דרכון אמריקאי - הוצאת דרכון ראשון מחייבת תור בקונסוליה שכמובן מחייב גם תשלום למאכער כנ"ל
3. הוצאת מספר SSN יש 2 אפשרויות 1. במשרד של SS בארה"ב כשתבואו לאזרחות. צריך לברר מראש איפה כי יש משרדים שאוכפים אחד הכללים הבאים- או שמנפיקים רק למי שמספק כתובת באותו מחוז או שמנפיקים רק שבוע אחר הוצאת האזרחות. גם אם ינפיקו לכם במשרדים צריך לספק כתובת בארה"ב שתשלח אליה בלבד צריך גם לברר לגבי פעילות המשרדים בקורונה
האפשרות השניה להוצאת ה SSN היא לשלוח לקונסוליה בארץ טופס בקשה + מסמכים והכטיס ישלח אחרי כחודש בדואר חוזר לבית שלכם בארץ.
ניסינו את שני האופציות ואנחנו ממליצים על השניה
4. השלבים הבאים הם כמובן להזמין טיסה. לתכנן טיול . לחכות לסוף שנה להגיש דוח שנתי ולקבל את הכסף בש'יק הביתה
בהצלחה רבה
 

סד123

משתמש חדש
לא בטוח הים שבתשלום של 1170 דולר ניתן יהיה לקבל תור בשנת 2021 ואת ה SSN קשה לקבל בארה"ב במיוחד בתקופה זו שהמשרדים פתוחים רק למקרה חירום ואם לא גרים בארה"ב הרבה מהם היום לא יתנו תור. לכן יהיה צורך לשלוח לקונסוליה בארץ וכיום יכול לקח גם עד 4 חודשים לקבל את הכרטיס ובכל מקרה ילד מעל גיל 12 חייב תור ולא ניתן לשלוח את המסמכים שלו בדואר
בהצלחה
 

SRADT

משתמש פעיל
האפשרות השניה להוצאת ה SSN היא לשלוח לקונסוליה בארץ טופס בקשה + מסמכים והכטיס ישלח אחרי כחודש בדואר חוזר לבית שלכם בארץ.

איזה מסמכים צריך לשלוח? זה משנה לאיזה קונסוליה תל אביב או ירושלים? כמה זמן לוקח עד שמקבלים? האם צריך להגיע פיזית?

תודה על המענה הרחב!!
 

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
רשום אצלי במייל הדרכה של מה שצריך לעשות לא בדקתי מה אקטואלי להיום
להגיש בקשה למספר ביטוח לאומי לילד מתחת גיל 12
1. טופס ss-5
2. להגיש תעודת לידה דו לשוני של הילד
3. תעודת אזרחות אמריקאית של הילד
4.דרכון אמריקאי או ישראלי של הילד
5. דרכון אמריקאי של החותם (הורה)

להוציא דרכון
בקשה להוצאת דרכון אמריקאי לקטין
צילום תמונת פספורט
תעודת לידה דו לשוני
תעודת אזרחות של הילד
צילום דרכון עם הויזה (אם לאחד הורים אין)
צילום דרכון של אמא
140 דולר מחיר
 
נערך לאחרונה ב:

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
הדרכה למילוי הטופס (אין לי מושג מאיפה זה, אני משתדל לעשות הכל לבד אז רשמתי לעצמי בטיוטות במייל)

מצ"ב הסברים למילוי הטופס לפי השדות הריקוים המופיעים בטופס:
  1. שם, שם אמצעי (אם מופיע בדרכון) ושם משפחה.
  2. כתובת שבה תוכל לקבל את הכרטיס שיגיע אלייך בדואר (לוקח לכרטיס להגיע כשבועיים).
  3. אזרחות - האפשרות הראשונה היא "אזרח ארה"ב", השניה "מהגר עם אישור לעבודה בארה"ב", השלישית "מהגר ללא אישור עבודה בארה"ב" ו- "אחר". אם סימנת את האפשרות השניה, עליך לספק מסמך המסביר מדוע אינך זקוק למספר עצמו ומדוע אתה עומד בכל הדרישות לקבלת ההטבות והשרות, מבלי לקבל את המספר. אם סימנת "אחר" - עלייך לספק הוכחה מדוע אתה זכאי להטבה פדרלית שעבורה אתה נזקק למספר ביטוח לאומי.
  4. מין - זכר או נקבה
  5. מוצא / גזע - אינך חייב לענות על שאלה זו אם אינך רוצה. האפשרויות הן: 1. אסיאתי, אסיתי-אמריקאי או מאיי הפסיפיק 2. היספני 3. אפרו-אמריקאי (לא הספני) 4. אינדיאני צפון אמריקאי או תושב אלסקה 5. לבן (לא הספני)
  6. תאריך לידה - את השנה תכתוב ב- 4 ספרות
  7. מקום לידה - עיר ומדינה
  8. מתייחס לפרטי האם
  9. א'. שם פרטי, אמצעי ושם משפחה,
    ב'. יש לצרף את מספר הביטוח הלאומי של האם רק אם את המגיד בקשה פעם ראשונה לילד מתחת לגיל 18. תוכל לא למלא את הסעיף הזה אם לאם אין מספר Social Security, או אינך יודע מהו. הילד יוכל לקבל מספר SSN גם בלי זה.
  10. מתייחס לפרטי האב
  11. א'. כמו 9 א'.
    ב'. כמו 9 ב'.
  12. האם מבקש המספר, או מי שמבקש מטעמו, פנה אי פעם לקבלת SSN? האפשרויות הן - 1. כן (ואז יש לענות על שאלות 11-13) 2. לא (לגשת ישירות לשאלה 14) 3. לא יודע(לגשת ישירות לשאלה 14).
  13. רשום את ה- SSN שקיבל מגיש הבקשה (זה שמופיע בשאלה מס' 1 בטופס)
  14. רשום את השם כפי שהוא מופיע על כרטיס ה - Social Security האחרון שהונפק עבורו (מי שמופיע בשאלה מס' 1 בטופס)
  15. רשום תאריך לידה אם הוא שונה מתאריכים אחרים שנרשמו בבקשות קודמות. אם התאריך שמילאת בסעיף 6 שונה מהתאריך שהופיע בבקשות קודמות לגבי אותו אדם ויהיה עלייך גם לצרף מסמך התומך בעובדה זו.
  16. התאריך ביום מילוי או הגשת הטופס
  17. מספר טלפון שניתן להשיג אותך בו במהלך שעות היום.
  18. "אני מצהיר בשבועה כי בדקתי את כל המידע המופיע בטופס זה וגם במסמכים המצורפים להגשת הטופס והם, למיטב ידיעתי, נכונים ואמיתיים" + חתימתך.
עלייך לחתום על הטופס בעצמך אם אתה בן 18 ומעלה ובריא בנפשך ובגופך. אם אינך יכול לחתום את שמך, תוכל לחתום "X" בנוכחות שני עדים שגם יחתמו את שמם. אם אינך יכול לחתום על הבקשה בשל סיבות פיזיות או נפשיות, יוכל הורה, קרוב משפחה, או בעל משמורת חוקי לחתום על טופס הבקשה. במידה והינך זקוק להבהרה נוספת, תוכל להתקשר לסניף.
 

קבצים מצורפים

  • ss-5.pdf
    KB 135 · צפיות: 74

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
לגבי אזרחות אמריקאית לילד
אפשר לעשות לבד וזה אפשרי לקבל עוד השנה, תלוי במשרדים,
צריך להביא הוכחת אזרחות של הסבא שהיה 5 שנים באמריקה,
1. צילום דרכון של הסבא
2. תעודת אזרחות של הסבא (מומלץ)
3. הזמנים שהסבא היה באמריקה
4. הוכחה
5. צילום תעודת נישואין באנגלית של הסבא
6. דרכון אמריקאי של הורה
7. תעודת אזרחות של הורה
8. תעודת לידה של הורה
9. תעודת נישואין באנגלית של הורה
10. תעודת לידה של הילד
11. צילום דרכון של הילד
 

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
אזרחות אמריקאית
ילד ששני הוריו אמריקאים אך הוא נולד מחוץ לתחומי ארצות הברית
ילד זה יהיה זכאי להוצאת אזרחות אמריקאית במידה והוריו נשואים, אזרחים אמריקאים טרם לידתו, ואחד מהם חי בארצות הברית למשך זמן קצר טרם לידתו.
ילד שהורה אחד שלו הוא אמריקאי אך הוא נולד מחוץ לתחומי ארצות הברית
ילד זה זכאי להוצאת אזרחות אמריקאית במידה וההורה האמריקאי התגורר בארצות הברית במשך חמש שנים במצטבר (לפחות שנתיים כשההורה מעל גיל 14), טרם לידת הילד.
ילד מתחת לגיל 18 שנולד להורים אמריקאים שאינם עונים על הקטגוריות לעיל
ילד זה יכול לבחון אפשרות להעברת אזרחות באמצעות אחד הסבים האמריקאים שלו. "חוק הסבא" מאפשר העברת אזרחות מסב לנכד מקום בו ההורים הינם אמריקאים אך אינם עונים על הקריטריונים לעיל, ואילו אחד מהסבים עונה עליהם. כלומר – במידה והסב התגורר בארצות הברית במשך חמש שנים במצטבר (לפחות שנתיים מעל גיל 14), טרם לידת הנכד/ה.
ילדים להורה / הורים / סבים אמריקאים
בכל אחד מן המקרים הנ"ל יש להוכיח את אזרחותם של ההורים / סבים ואת העובדה שהתגוררו בארצות הברית משך זמן מסוים. משכך, יש למלא טפסי בקשה מסודרים ולהציג אישורים לעניין אזרחות אמריקאית של ההורה או הסב; אזרחות זרה של ההורה שאינו אמריקאי; תעודות נישואים של ההורים; תעודת לידה של הילד; והוכחות לעניין שהותם של הורים / סבים בארצות הברית. בהקשר זה יש לציין כי על פי רוב האזרח האמריקאי ממנו מבקשים לבצע את העברת האזרחות (הורה / סב), יאלץ להגיש במסגרת אישורי האזרחות גם תעודת לידה אמריקאית מקורית. הנפקת תעודה כאמור עלולה להיות כשלעצמה הליך סבוך וארוך.

כאמור לעיל, בכדי לאפשר את העברת האזרחות יש להוכיח מגורים בארצות הברית. שהות תוכח באמצעות אישורי תשלום מיסים, תשלומי בית ספר, חיסונים, אישורי בחירות לקונגרס, אישורי העסקה וכדומה.

כאשר מבקשים לבצע העברת אזרחות מההורים לילדים ניתן להגיש את הבקשה בשגרירות ארצות הברית בישראל (או בכל מדינה אחרת שבה הילד שוהה). ואולם, כאשר מבקשים לבצע העברת אזרחות מן הסבים לנכדים יש להגיש את הבקשה בארצות הברית.

בכל אחד מן המקרים יש חשיבות להגשת כלל התעודות והמסמכים הרלוונטיים כשהם מתורגמים לאנגלית. כמו כן, יש לעמוד בתשלום האגרות שאינן זולות כלל וכלל, ועשויות להגיע לאלפי שקלים כשמדובר באזרחות המועברת מהסבים. לאחר הגשת כלל המסמכים יתקיים ראיון בו יינכחו הילד והוריו, והכל בכדי לאמת את הנתונים. ניתן לבחור במסלול שאינו כולל ראיון, אולם זמן ההמתנה לקבלת האזרחות יהיה ארוך מהרגיל.
מהן הזכויות והחובות העומדות לאזרח אמריקאי?
כאמור, ככלל האזרחות האמריקאית טומנת בחובה אופציות אדירות להתפתחות כלכלית ואישית, לחיי רווחה וביטחון פוליטי ואחר. ואולם, האזרחות האמריקאית טומנת בחובה עוד הרבה יותר:

אזרחי ארצות הברית נהנים משפע של חירויות פרט ואזרח ומכל הזדמנויות להן זוכים אזרחי מדינות מתקדמות ומפותחות ;
אזרחי ארצות הברית נהנים מהכוח הפוליטי הבינלאומי של המדינה, ומהגנה מצד רשויות החוק בארצות הברית – הן בתחומי ארצות הברית והן מחוצה לה.
אזרחי ארצות הברית רשאים להתגורר ולעבוד בכל אחת מהמדינות המרכיבות את הפדרציה ומכלל הטריטוריות הנמצאות בשליטתה;
אזרחי ארצות הברית רשאים להצביע ולהשפיע על תוצאות הבחירות במעצמה דמוקרטית וכלכלית.
אזרחי ארצות הברית יכולים ליהנות מהטבות כלכליות הניתנות על ידי המדינה כדוגמת קצבאות ביטוח לאומי.
אזרחי ארצות הברית נהנים מכניסה חופשית למרבית מדינות העולם, וזאת מבלי להידרש לאשרות כניסה. כמובן שגם הכניסה לארצות הברית אינה מוגבלת.


על אף היתרונות הרבים והפריבילגיות הללו, אזרחות אמריקאית טומנת בחובה גם חובות, ובעיקר חובות מס. אזרחים אמריקאים חייבים בדיווח מס הכנסה שנתי על הוצאותיהם הכלל עולמיות, על דיווח על כלל החשבונות הזרים אותם הם מחזיקים ולעיתים גם בתשלום מיסים על אותן הכנסות. זאת ועוד, עלולה לחול עליהם חובת תשלום ביטוח לאומי וחובת תשלום ביטוח רפואי. כמו כן, קיימת חובה על גברים עד גיל 26 להעביר את פרטים לרשויות גיוס החירום. זאת ועוד, אזרחים אמריקאים עשויים להיקרא לשמש כמושבעים בחבר מושבעים. אם כן, עם הנפקת אזרחות אמריקאית יש לתת את הדעת על חסרונות אלו, ולנקוט אמצעים למניעת חשיפה מיותרת – במיוחד לרשויות המס.

איך להגיש בפועל
כאן פותחים חשבון רשומים כתובת מייל
בעז"ה אני יכתוב הדרכה מפורטת איך להגיש שם
 

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
מקבלים למייל טופס אישור
נכנסים לקישור מדפדפים עד למטה ומאשרים שאני מסכים
מקישים סיסמה חייב אות גדולה וקטנה באנגלית
לבחור אח"כ איך לאמת את זהותך באיימל (זה השלישי)
כיון שרשמתי במייל זה שלח לי סיסמה למייל שאתו אני צריך להגיש
ואז מופיע קוד אימות שזה יהיה למקרה חירום
ואז נותנים לך למלאות חמש שאלות הבטחה
ואז יש מספר אופציות תבחרו Apply for immigration benefits, find tools and resources to assist in preparation for naturalization, and search for doctors in your local community. שזה מילוי בקשת אזרחות
ואז בדף הבא לבחור I am an applicant, petitioner, or requestor. שזה אני מבקש אופציה השניה זה עו"ד
ואז הגשת טופס מקוון
ואז לבחור N-600K, Application for Citizenship and Issuance of Certificate Under Section 322 שזה אחרון
ואז מופיע הודעה (מתורגם לעברית)
לפני שתתחיל את היישום שלך
זכאות
ילד עשוי לקבל אזרחות אמריקאית אם הוא עומד בכל הקריטריונים הבאים כדי להיות זכאי לאזרחות לפי סעיף 322 של INA:

הילד אינו נשוי;
USCIS חייבת להעביר לילד את שבועת האמונים לפני שמגיע לגיל 18 שנים;
הילד מתגורר באופן קבוע מחוץ לארצות הברית;
במשמורת החוקית והפיזית של ההורה האזרחי בארה"ב;
הורה של אזרח ארה"ב של הילד היה נוכח פיזית בארצות הברית במשך תקופה או תקופות של לפחות חמש שנים, לפחות שתיים מהן היו לאחר גיל 14. אם ההורה האזרחי בארה"ב אינו עומד בדרישה זו, ההורה של אזרח ארה"ב אמריקאי (סבא וסבתא) חייב להיות נוכח פיזית בארצות הברית במשך תקופה או תקופות של לפחות חמש שנים, לפחות שתיים מהן היו לאחר גיל 14.
במקרים בהם ההורה של אזרח ארה"ב נפטר בחמש השנים הקודמות, וה- N-600K הוגש כראוי בשם הילד על ידי סבא וסבתא של אזרח ארה"ב או על ידי האפוטרופוס החוקי של אזרח ארה"ב, הילד אינו חייב להתגורר בו. המשמורת החוקית והפיזית של האדם כל עוד האדם שיש לו משמורת חוקית ופיזית על הילד אינו מתנגד ל- N-600K; ו
הילד נוכח באופן זמני בארצות הברית בזמן הראיון במצב חוקי על פי הודאה חוקית.
תַשְׁלוּם
עמלה: 1,170.00 $

דמי ההגשה אינם ניתנים להחזר, ללא קשר לפעולות ש- USCIS נוקטת בבקשה זו.

למידע נוסף על הגשת פטור מתשלום .

מדיניות החזרים
USCIS אינה מחזירה עמלות, ללא קשר לכל פעולה שאנו נוקטים בבקשה שלך, בעתירה או בבקשה שלך, או כמה זמן לוקח ל- USCIS להגיע להחלטה.

על ידי המשך עסקה זו, אתה מאשר שעליך להגיש עמלות בסכום המדויק וכי אתה משלם את העמלות עבור שירות ממשלתי.

אנא עיין בהוראות הטפסים שאתה מגיש לקבלת מידע נוסף או שאתה יכול להתקשר למרכז הקשר USCIS בטלפון 800-375-5283. עבור TTY (חרשים או כבדי שמיעה) 800-767-1833.

מסמכים שאתה עשוי להזדקק להם
להלן רשימת המסמכים שעל כל מי שמגיש טופס זה לספק:

2x2 צילום דרכון
תעודת לידה של הילד
הוכחת אזרחות של הורה אזרח אמריקאי
אנו נקבע אוטומטית אילו מסמכים נוספים עליך לספק בעת מילוי הבקשה. שאר המסמכים הדרושים לך יהיו תלויים במידע שאתה מספק ביישום, כגון ההיסטוריה האישית שלך, המשפחה והנסיבות שלך.

לאחר הגשת הבקשה
עקוב אחר המקרה שלך באינטרנט
לאחר שתשלח את הטופס שלך, תוכל לעקוב אחר הסטטוס שלו באמצעות חשבון USCIS שלך. היכנס לחשבונך לעתים קרובות כדי לבדוק את מצב התיק שלך ולקרוא את כל ההודעות החשובות מ- USCIS.

נענה לבקשות מידע
אם אנו זקוקים למידע נוסף ממך, נשלח לך בקשה להוכחות (RFE) או בקשת מידע (RFI). תוכל להשיב לבקשתנו ולהעלות את המסמכים שלך דרך חשבון USCIS שלך.

השתתפו בראיון
אנו עשויים לבקש שהילד וההורה (או סבא וסבתא או אפוטרופוס חוקי) יופיעו במשרד USCIS לראיון. בזמן כל ראיון, אנו עשויים לדרוש ממך לספק טביעות אצבע, תמונות וחתימה לאימות זהותך ועדכון רקע ובדיקות אבטחה.

השבע את שבועת הנאמנות
אם אנו מאשרים את בקשתך ואתה מעל גיל 14, אתה אמור להתייצב במשרד USCIS כדי לקבל את שבועת האמונים. אם אתה מתחת לגיל 14, ייתכן שלא תידרש לבצע את שבועת האמונים.

בעז"ה אני ימשיך אח"כ
 

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
ואז מופיע עוד הודעה אחרי שלחצתם אישור (מתרגם לעברית)

ילוי הטופס שלך באינטרנט

הגשת אונליין
שליחת בקשתך באופן מקביל זהה לדואר בטופס נייר מלא. שניהם אוספים את אותו המידע ומחירים זהים.

תן כמה שיותר תגובות
עליך לתת כמה שיותר תגובות. שדות או חלקים לא מלאים ומידע חסר יכולים להאט את התהליך לאחר שליחת הטופס. אם לא תסיים את הטופס בפגישה אחת, תוכל להיכנס לחשבונך כדי להמשיך מהמקום בו הפסקת.

אנו נשמור את התגובות שלך באופן אוטומטי
אנו נשמור את המידע שלך באופן אוטומטי כאשר תבחר הבא כדי לעבור לדף חדש או לנווט לחלק אחר של הטופס. התשובות שלך יישמרו למשך 30 יום. תוכל להיכנס לחשבונך בכל עת כדי להמשיך מהמקום בו הפסקת.
הודעת פרטיות של DHS
רשויות: המידע המבוקש בבקשה זו, והראיות הנלוות אליו, נאספים לפי חוק ההגירה והלאום (INA) סעיף 322.
מטרה: המטרה העיקרית לספק את המידע המבוקש היא לקבוע אם יש לך קביעת זכאות להתאזרחות והנפקת תעודת אזרחות לילד המתגורר באופן קבוע מחוץ לארצות הברית. DHS ישתמש במידע שאתה מספק כדי להעניק או לשלול את הטבת ההגירה שאתה מחפש.
חשיפה: המידע שאתה מספק הוא מרצון. עם זאת, אי מסירת המידע המבוקש, כולל מספר הביטוח הלאומי שלך (אם רלוונטי) וכל ראיה מבוקשת, עלולה לעכב החלטה סופית או לגרום לדחיית בקשתך.
שימושים שגרתיים: DHS רשאית לשתף את המידע שאתה מספק ביישום זה וכל ראיה נוספת המבוקשת עם סוכנויות ממשלתיות פדרליות, מדיניות, מקומיות וזרות אחרות וארגונים מורשים. DHS עוקב אחר שימושים שגרתיים מאושרים, כמתואר במערכת ההודעות הרשומות הקשורות לפרסום [DHS/USCIS/ICE/CBP-001 Alien File, Index, and Tracking National Tracking, DHS/USCIS-007 System Information Information System, ו- DHS/USCIS- 018 ביומטרי והגברת בדיקת הגירה] והערכות ההשפעה על פרטיות שפורסמו [DHS/USCIS/PIA-056 מערכת ההגירה האלקטרונית של USCIS ו- DHS/USCIS/PIA-071 myUSCIS Account Account], שתוכל למצוא באתר www.dhs.gov/privacy . DHS רשאית גם לשתף את המידע, לפי הצורך, לצרכי אכיפת החוק או לטובת ביטחון המדינה.
חוק הפחתת ניירת
סוכנות אינה רשאית לערוך או לתת חסות לאיסוף מידע ואדם אינו נדרש להגיב לאיסוף מידע אלא אם כן הוא מציג מספר בקרה תקף של משרד ניהול ותקציב (OMB). נטל הדיווח הציבורי על איסוף מידע זה מוערך בשעה ו -35 דקות לכל תגובה, כולל הזמן לעיון בהוראות, איסוף התיעוד והמידע הנדרש, השלמת הבקשה, הכנת הצהרות, צירוף תיעוד הכרחי והגשת הבקשה. אומדן הביומטריה מוערך כנדרש שעה ועשר דקות. שלח הערות לגבי הערכת נטל זו או כל היבט אחר של איסוף מידע זה, כולל הצעות להפחתת נטל זה, ל:

משרד המדיניות והאסטרטגיה של משרד האזרחות וההגירה האמריקאי , אגף תיאום הרגולציה
5900 Capital Gateway Drive, דואר סטופ #2140
Camp Springs, MD 20588-0009
אל תשלח בדואר את הטופס הממלא N-600K לכתובת זו:

פג תוקף OMB מס '1615-0057 : 30/09/2022
תזכורת אבטחה
אם אינך עובד על הטופס שלך במשך יותר מ -30 יום, נמחק את הנתונים שלך על מנת למנוע שמירת מידע אישי ללא הגבלת זמן.


ואז תלחצו אל להתחיל
 

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
ואז יש 3 אופציות השורה הראשונה כמו שכתוב באתר ואח"כ תרגום
לבחור את אופציה א'
The application is being filed for a child. The child is under 18 years of age and:
הבקשה מוגשת לילד. הילד מתחת לגיל 18 ו:



The BIOLOGICAL child of a qualifying U.S. citizen parent filing this application
הילד הביולוגי של הורה אזרח אמריקאי מוסמך המגיש בקשה זו
The ADOPTED child of a qualifying U.S. citizen parent filing this application


הילד המאומץ להורה אזרח אמריקאי מוסמך המגיש בקשה זו

The grandchild of a qualifying U.S. citizen grandparent or the child ward of a U.S. citizen legal guardian filing this application within five years of the death of the U.S. citizen parent


נכדו של סבא וסבתא אזרחית בארה"ב או מחלקת ילדים של אפוטרופוס חוקי לאזרח אמריקאי המגישה בקשה זו תוך חמש שנים ממוות הורה של אזרח ארה"ב.
 

גרפיקה יהלום

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
סליחה שאני קופצת על האשכול למקרה הפוך---,
אני רואה שיש לך הרבה ידע,
אני יודעת על מישהי שמחפשת מידע איך לבטל אזרחות אמריקאית שהוריה עשו לה כשהיתה קטנה, (רק אביה אזרח שנולד באהר"ב, היא נולדה כאן בארץ) ובגלל הקטע הזה:
על אף היתרונות הרבים והפריבילגיות הללו, אזרחות אמריקאית טומנת בחובה גם חובות, ובעיקר חובות מס. אזרחים אמריקאים חייבים בדיווח מס הכנסה שנתי על הוצאותיהם הכלל עולמיות, על דיווח על כלל החשבונות הזרים אותם הם מחזיקים ולעיתים גם בתשלום מיסים על אותן הכנסות. זאת ועוד, עלולה לחול עליהם חובת תשלום ביטוח לאומי וחובת תשלום ביטוח רפואי. כמו כן, קיימת חובה על גברים עד גיל 26 להעביר את פרטים לרשויות גיוס החירום. זאת ועוד, אזרחים אמריקאים עשויים להיקרא לשמש כמושבעים בחבר מושבעים. אם כן, עם הנפקת אזרחות אמריקאית יש לתת את הדעת על חסרונות אלו, ולנקוט אמצעים למניעת חשיפה מיותרת – במיוחד לרשויות המס.
היא מאד רוצה להפטר מהאזרחות.... יש לה עסק, עוסק פטור, וזה בעייתי לה..
אולי יש לכם מידע אם אפשרי לבטל את האזרחות בלי סיבוכים והוצאות מיותרות (יש לציין שהוריה לא קיבלו שקל על אזרחותה, וכן גם היא לא קיבלה מעולם שקל (דולר..) מאמריקה בגין האזרחות, וכי הוריה עשו לה את האזרחות כשהיתה קטינה ללא ידיעתה ורצונה..)
תודה
אם מפריע השאלה הזו באשכול- אמחק
 

חיה דרליך

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
אזרחות אמריקאית
ילד ששני הוריו אמריקאים אך הוא נולד מחוץ לתחומי ארצות הברית
ילד זה יהיה זכאי להוצאת אזרחות אמריקאית במידה והוריו נשואים, אזרחים אמריקאים טרם לידתו, ואחד מהם חי בארצות הברית למשך זמן קצר טרם לידתו.
ילד שהורה אחד שלו הוא אמריקאי אך הוא נולד מחוץ לתחומי ארצות הברית
ילד זה זכאי להוצאת אזרחות אמריקאית במידה וההורה האמריקאי התגורר בארצות הברית במשך חמש שנים במצטבר (לפחות שנתיים כשההורה מעל גיל 14), טרם לידת הילד.
ילד מתחת לגיל 18 שנולד להורים אמריקאים שאינם עונים על הקטגוריות לעיל
ילד זה יכול לבחון אפשרות להעברת אזרחות באמצעות אחד הסבים האמריקאים שלו. "חוק הסבא" מאפשר העברת אזרחות מסב לנכד מקום בו ההורים הינם אמריקאים אך אינם עונים על הקריטריונים לעיל, ואילו אחד מהסבים עונה עליהם. כלומר – במידה והסב התגורר בארצות הברית במשך חמש שנים במצטבר (לפחות שנתיים מעל גיל 14), טרם לידת הנכד/ה.
ילדים להורה / הורים / סבים אמריקאים
בכל אחד מן המקרים הנ"ל יש להוכיח את אזרחותם של ההורים / סבים ואת העובדה שהתגוררו בארצות הברית משך זמן מסוים. משכך, יש למלא טפסי בקשה מסודרים ולהציג אישורים לעניין אזרחות אמריקאית של ההורה או הסב; אזרחות זרה של ההורה שאינו אמריקאי; תעודות נישואים של ההורים; תעודת לידה של הילד; והוכחות לעניין שהותם של הורים / סבים בארצות הברית. בהקשר זה יש לציין כי על פי רוב האזרח האמריקאי ממנו מבקשים לבצע את העברת האזרחות (הורה / סב), יאלץ להגיש במסגרת אישורי האזרחות גם תעודת לידה אמריקאית מקורית. הנפקת תעודה כאמור עלולה להיות כשלעצמה הליך סבוך וארוך.

כאמור לעיל, בכדי לאפשר את העברת האזרחות יש להוכיח מגורים בארצות הברית. שהות תוכח באמצעות אישורי תשלום מיסים, תשלומי בית ספר, חיסונים, אישורי בחירות לקונגרס, אישורי העסקה וכדומה.

כאשר מבקשים לבצע העברת אזרחות מההורים לילדים ניתן להגיש את הבקשה בשגרירות ארצות הברית בישראל (או בכל מדינה אחרת שבה הילד שוהה). ואולם, כאשר מבקשים לבצע העברת אזרחות מן הסבים לנכדים יש להגיש את הבקשה בארצות הברית.

בכל אחד מן המקרים יש חשיבות להגשת כלל התעודות והמסמכים הרלוונטיים כשהם מתורגמים לאנגלית. כמו כן, יש לעמוד בתשלום האגרות שאינן זולות כלל וכלל, ועשויות להגיע לאלפי שקלים כשמדובר באזרחות המועברת מהסבים. לאחר הגשת כלל המסמכים יתקיים ראיון בו יינכחו הילד והוריו, והכל בכדי לאמת את הנתונים. ניתן לבחור במסלול שאינו כולל ראיון, אולם זמן ההמתנה לקבלת האזרחות יהיה ארוך מהרגיל.
מהן הזכויות והחובות העומדות לאזרח אמריקאי?
כאמור, ככלל האזרחות האמריקאית טומנת בחובה אופציות אדירות להתפתחות כלכלית ואישית, לחיי רווחה וביטחון פוליטי ואחר. ואולם, האזרחות האמריקאית טומנת בחובה עוד הרבה יותר:

אזרחי ארצות הברית נהנים משפע של חירויות פרט ואזרח ומכל הזדמנויות להן זוכים אזרחי מדינות מתקדמות ומפותחות ;
אזרחי ארצות הברית נהנים מהכוח הפוליטי הבינלאומי של המדינה, ומהגנה מצד רשויות החוק בארצות הברית – הן בתחומי ארצות הברית והן מחוצה לה.
אזרחי ארצות הברית רשאים להתגורר ולעבוד בכל אחת מהמדינות המרכיבות את הפדרציה ומכלל הטריטוריות הנמצאות בשליטתה;
אזרחי ארצות הברית רשאים להצביע ולהשפיע על תוצאות הבחירות במעצמה דמוקרטית וכלכלית.
אזרחי ארצות הברית יכולים ליהנות מהטבות כלכליות הניתנות על ידי המדינה כדוגמת קצבאות ביטוח לאומי.
אזרחי ארצות הברית נהנים מכניסה חופשית למרבית מדינות העולם, וזאת מבלי להידרש לאשרות כניסה. כמובן שגם הכניסה לארצות הברית אינה מוגבלת.


על אף היתרונות הרבים והפריבילגיות הללו, אזרחות אמריקאית טומנת בחובה גם חובות, ובעיקר חובות מס. אזרחים אמריקאים חייבים בדיווח מס הכנסה שנתי על הוצאותיהם הכלל עולמיות, על דיווח על כלל החשבונות הזרים אותם הם מחזיקים ולעיתים גם בתשלום מיסים על אותן הכנסות. זאת ועוד, עלולה לחול עליהם חובת תשלום ביטוח לאומי וחובת תשלום ביטוח רפואי. כמו כן, קיימת חובה על גברים עד גיל 26 להעביר את פרטים לרשויות גיוס החירום. זאת ועוד, אזרחים אמריקאים עשויים להיקרא לשמש כמושבעים בחבר מושבעים. אם כן, עם הנפקת אזרחות אמריקאית יש לתת את הדעת על חסרונות אלו, ולנקוט אמצעים למניעת חשיפה מיותרת – במיוחד לרשויות המס.

איך להגיש בפועל
כאן פותחים חשבון רשומים כתובת מייל
בעז"ה אני יכתוב הדרכה מפורטת איך להגיש שם

ב"ה

שאלה

אני נולדתי בארץ אבל אבי היה אזרח נולד בארה"ב
והילדים שלי יש לי אפשרות לעשות אזרחות על ידי הבאתם לארה"ב
ויש לי כבר שני ילדים שעברנו את כל התהליך בהבאתם לארה"ב כדי לעשות אזרחות וב"ה הם כבר אזרחים
אם אני רוצה עכשיו לקחת עוד שני ילדים לארה"ב לעשות להם אזרחות - האם התהליך הוא יותר פשוט בגלל שכבר הכירו בי ובילדי האחרים - או צריך להתחיל הכל מהתחלה ???
למשל אני רוצה עוד להספיק ב2021 - אם צריך להתחיל את הכל נראה לי מדי מאוחר - אבל אם שה יותר קל אולי שייך


תודה רבה
דוד
 

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
סליחה שאני קופצת על האשכול למקרה הפוך---,
אני רואה שיש לך הרבה ידע,
אני יודעת על מישהי שמחפשת מידע איך לבטל אזרחות אמריקאית שהוריה עשו לה כשהיתה קטנה, (רק אביה אזרח שנולד באהר"ב, היא נולדה כאן בארץ) ובגלל הקטע הזה:

היא מאד רוצה להפטר מהאזרחות.... יש לה עסק, עוסק פטור, וזה בעייתי לה..
אולי יש לכם מידע אם אפשרי לבטל את האזרחות בלי סיבוכים והוצאות מיותרות (יש לציין שהוריה לא קיבלו שקל על אזרחותה, וכן גם היא לא קיבלה מעולם שקל (דולר..) מאמריקה בגין האזרחות, וכי הוריה עשו לה את האזרחות כשהיתה קטינה ללא ידיעתה ורצונה..)
תודה
אם מפריע השאלה הזו באשכול- אמחק
אין לי מושג על זה
תבדקי בהמתורגמן הפיננסי
 

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
ב"ה

שאלה

אני נולדתי בארץ אבל אבי היה אזרח נולד בארה"ב
והילדים שלי יש לי אפשרות לעשות אזרחות על ידי הבאתם לארה"ב
ויש לי כבר שני ילדים שעברנו את כל התהליך בהבאתם לארה"ב כדי לעשות אזרחות וב"ה הם כבר אזרחים
אם אני רוצה עכשיו לקחת עוד שני ילדים לארה"ב לעשות להם אזרחות - האם התהליך הוא יותר פשוט בגלל שכבר הכירו בי ובילדי האחרים - או צריך להתחיל הכל מהתחלה ???
למשל אני רוצה עוד להספיק ב2021 - אם צריך להתחיל את הכל נראה לי מדי מאוחר - אבל אם שה יותר קל אולי שייך


תודה רבה
דוד
הכל מהתחלה אין הבדל
לגבי אם תספיקי אני מכיר אנשים שיספקו,
יש לציין שרשמי חלק מהמשרדים עובדים על מסמכים ב19 ביולי 2019
המכערים חלקם בודאי יצליחו לדחוף אותך אני לא ממליץ על אף אחד כי לא עבדתי עם אף אחד
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה