אופנים, רק לא לחרדים

נמבר וואן

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
תשמעו לגבי בית שמש לדעתי הכיכרות הורסים את העיר כי אי אפשר להאיץ כשיש עוד רגע ככר ואני מדבר בעיקר על הכביש הראשי ששם היה צריך לעשות רמזורים.למעשה ככר זה סוג של פיתרון לעיר ענייה הוא לא עולה כסף ותיפעול רק חד פעמי מצד שני הוא לא מאפשר ברוב הפאמים זרימה נכונה של התנועה והוא בהחלט מאט את הנוסעים בדרך הראשית
עוד דבר יש תופעה של גונבי ככרות, ברמזור גם מי שנסע באדום הוא מודע לזה נסעתי באדום ומי שלידו יעיר לו עברת באדום בככר הגניבה הרבה פחות מורגשת ולכן יותר קלה ועושים אותה יותר מה גם שיש הרבה מצבי פרווה לא באמת גנבתי הוא היה רחוק רמזור זה חוק לא עוברים באדום וגם מי שכן הוא יותר מודע לסיכון.
לגבי הכסף בבני ברק זה נראה לי לא נכון כי פרויקט מטורף של רכבת בדרך כלל כולל שינוי תשתיות וזה כן הרבה כסף שאני לא יודע אם הוא קיים בשביל זה.ובאותו מידה אפשר היה להקים מנהרה מתחת כהנמן או ר"ע או לחילופין מחלף אמיתי בקוקה קולה(יש גם בעיית מקום אני לא מתעלם)ושמעתי פאם מגורם מוסמך שאין כסף לזה.
רק יכול להיות שבסוף בסוף הכל עניין של סדרי עדיפויות ובאמת חבל שלא משקיעים בעיקר בנושא של שבילי אופניים.
בדיוק הפוך! מה שאני יודע ממתכננים אורבניים שככרות זה הפתרון המועדף והיקר [אם אני זוכר נכון אז הפיכת צומת לככר עולה יותר ממליון שקל]. רמזור זה זול, וזה מיועד למקומות צפופים ולחסוך כסף.
ככר לא תוקע אותך כמו רמזור בלי טעם וריח כשאין שום תנועה, ומצד שני הוא מונע ממך להאיץ בתוך העיר ללא פרופורציה.
צא למודיעין - עיר עשירה - אין כמעט רמזורים, הכל כיכרות
 

אחג

משתמש מקצוען
בדיוק הפוך! מה שאני יודע ממתכננים אורבניים שככרות זה הפתרון המועדף והיקר [אם אני זוכר נכון אז הפיכת צומת לככר עולה יותר ממליון שקל]. רמזור זה זול, וזה מיועד למקומות צפופים ולחסוך כסף.
ככר לא תוקע אותך כמו רמזור בלי טעם וריח כשאין שום תנועה, ומצד שני הוא מונע ממך להאיץ בתוך העיר ללא פרופורציה.
צא למודיעין - עיר עשירה - אין כמעט רמזורים, הכל כיכרות
אני לא יודע מבחינה כלכלית, מבחינה תחבורתית למקומות עמוסים זה נזק!!!
תראה איך נראה צומת לב הרמה... וכן לכל אורך נהר הירדן, בגלל שיש המון הולכי רגל, זה גורם לפקקים עצומים לרכבים, בכאלו מקומות חייבים לעשות רמזור, זה ימנע עומס ענק.
נכון שככר מיועדת כדי לתעדף את ההולכי רגל לפני הרכבים, אבל יש מקרים שזה ממש מוגזם, לא, ממש לא בכל מקום, אבל בצמתית מרכזיים כן, ככה זה באשדוד, בתוך הרבעים יש כיכרות, בין הרבעים - צמתית מרכזיים - יש רמזורים.

יש נת"צ בשדרות האמוראים ברמה ד'. גם שם בעלי הרכבים חולמים לבטל אותו. איפה עוד רציתם שיעשו נת"צ? חוץ מזה שזה בכלל לא בעיה לעשות נת"צ אח"כ. פשוט צריך לשפוך כמה דליים אדומים של צבע על נתיב אחד.
מה זה תשתיות לרכבת? יעשו פסים ולא יעשו רכבת?
אתם רוצים שכל הרחובות בבית שמש יהיו ישרים? זה לא שייך בשכונה הררית.
נת"צ לא עושים בשפיכת דלי, נת"צ חייב תכנון מחודש לכל הכביש כולל איי תנועה, תחנות, רמזורים נפרדים וכדו', תראה בירמיהו כמה זמן עבדו על הנת"צ, ומותר לתכנן את זה מראש, וכן רכבת, היא צריכה חשמל במרכז הכביש תת קרקעי, והיא צריכה רחובות ראשיים די ישרים, זה בהחלט היה אפשרי לתכנן את זה מראש.
 

די

משתמש סופר מקצוען
תראה איך נראה צומת לב הרמה... וכן לכל אורך נהר הירדן, בגלל שיש המון הולכי רגל, זה גורם לפקקים עצומים לרכבים, בכאלו מקומות חייבים לעשות רמזור, זה ימנע עומס ענק.
תראה את נהר הירדן בנו לפני המון זמן.
כיום באמת הולכים לעשות שם רמזורים.
היא צריכה רחובות ראשיים די ישרים, זה בהחלט היה אפשרי לתכנן את זה מראש.
נכון. באמת תכננו את זה. הרחובות הראשיים הם די ישרים כמו שדרות האמוראים, אליהו הנביא, ישעיהו הנביא.
(יונה בן אמיתי ודבורה הנביאה הם רחובות של ירידה מההר ואין אפשרות לעשות אותם ישרים, וכנראה ממילא לא יהיה בהם נת"צ בעתיד).
 

אחג

משתמש מקצוען
תראה את נהר הירדן בנו לפני המון זמן.
כיום באמת הולכים לעשות שם רמזורים.
הלוואי, הגיע הזמן.

נכון. באמת תכננו את זה. הרחובות הראשיים הם די ישרים כמו שדרות האמוראים, אליהו הנביא, ישעיהו הנביא.
(יונה בן אמיתי ודבורה הנביאה הם רחובות של ירידה מההר ואין אפשרות לעשות אותם ישרים, וכנראה ממילא לא יהיה בהם נת"צ בעתיד).
גם שדרות האמוראים וגם אליהו הנביא יכלו להיות מעט ישרים יותר...
בכ"א בענין התשתיות לא עשו כלום להכנת רכבת, חבל, אח"כ זה לפתוח את כל הכביש ועבודות של חודשים (והפגנות של שנים...)
 

די

משתמש סופר מקצוען
גם שדרות האמוראים וגם אליהו הנביא יכלו להיות מעט ישרים יותר...
קח בחשבון שבית שמש עיר בהרי יהודה, ולא עיר במישור החוף...
שיפועים וזוויות של אליהו הנביא ושדרות האמוראים נראה לי מתאימים גם לרק"ל.
בכ"א בענין התשתיות לא עשו כלום להכנת רכבת, חבל, אח"כ זה לפתוח את כל הכביש ועבודות של חודשים (והפגנות של שנים...)
מי אמר שלא הניחו באדמה תשתיות לרכבת?
 

אחג

משתמש מקצוען
מי אמר שלא הניחו באדמה תשתיות לרכבת?
ככה הבנתי ממה שביררתי, אכן לא וודאי, אבל זה מה שעלה בידי, אם תשיג מידע אחר, אשמח.

בכ"א האשכול הזה מיועד לאופניים, בא נחזור לזה, לתח"צ בי"ש יותר מתאים האשכול הזה, ואולי גם זה לא...
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
בלת"ק
לדעתי, החרדים הם אלו עם האינטרס הגדול ביותר שלא תהיה אפשרות לחרדים לנסוע על האופניים....
ע"ע שביל האופניים בשכונת בית וגן, לא החילונים לא נתנו שהוא לא יבנה...
 

אחג

משתמש מקצוען
בלת"ק
לדעתי, החרדים הם אלו עם האינטרס הגדול ביותר שלא תהיה אפשרות לחרדים לנסוע על האופניים....
ע"ע שביל האופניים בשכונת בית וגן, לא החילונים לא נתנו שהוא לא יבנה...
זה בדיוק נקודת הבעיה הפנים חרדית, חלק קובעים לחלק אחר...
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ואוו, כמה דיבורים וכמה לא נכונים...
1. אין שום קשר לירידה ועליה או לסיבוב. אלא לתכנון של הרחוב מראש, של רחוב ראשי, יונה בן אמיתי ודבורה לא מתוכננים כרחוב ראשי אלא כשכונתי עם מיתון תנועה ולא בגלל ש'אי אפשר'. אחרי שתכננו אותם ככזה באמת אין שם איפה לעשות נת"צ. אגב ספציפית ברחובות האלה זה תכנון גרוע ולקוי שסידר את הרחוב השכונתי שהוא בעצם ראשי כפרטי, ואת הרחוב העוקף כראשי, ואז כשמגיע תחב"צ לרחוב הכל נתקע
2. בקשר ליונה בן אמיתי יש באמת תכנון והשיגו תקציב של 15 מלש"ח לסדר את כל הרחוב לתחב"צ
3. זוכרים את ההחלטת הממשלה על 'חצי מיליארד שח לבית שמש (שקוצצה עכשיו ב15%)? אז רוב הכסף הזה (280 מיליון) מיועד לתכנון נת"צ בבית שמש, זה כרגע אוחז בשלבי התכנון של חברת 'נתיבי אילון'
4. הסיבה העיקרית של כיכרות בבית שמש הם בגלל החלטה אסטרטגית בעבר על מיתון תנועה, והסיבה העיקרית שלא משנים את זה היכן שצריך היא מפני שזה תכנון חדש יקר מאד, מלבד היכן שהשיגו תקציב מיוחד שזה כרגע בשני מקומות - כיכר הקישון וכיכר הגלובוס בשדרות בן זאב
5. לא הכינו שום הכנה ושום תכנית למטרו. מלבד 'תכנית אסטרטגית' שקיימת במשרד התחבורה על אפשרות עתידית. אפילו לא תקצבו תכנון מקדים, כלום.
האמת פחות קשור לאשכול הייתי צריך לכתוב את זה באשכול בית שמש
 

ראש ישר

משתמש פעיל
זה בדיוק נקודת הבעיה הפנים חרדית, חלק קובעים לחלק אחר...
יש המון שבילי אופניים שמתוכננים לחרדים
ויש תקציבים לשבילי אופניים
אם החרדים ירצו, הם יכולים בכיף לקבל שבילי אופניים באזורים שלהם.
 

ראש ישר

משתמש פעיל
5. לא הכינו שום הכנה ושום תכנית למטרו. מלבד 'תכנית אסטרטגית' שקיימת במשרד התחבורה על אפשרות עתידית. אפילו לא תקצבו תכנון מקדים, כלום.
האמת פחות קשור לאשכול הייתי צריך לכתוב את זה באשכול בית שמש
מה שיש כרגע, זה תחילת הכנה לתכנון של חיבור בין ירושלים לבית שמש... כל היתר כמו שאמרת...
 

חרישאי

משתמש מקצוען
זה אשכול מרתק. וממש לא כדאי שהוא ישאר רק על אופנים כי לא שייך לדבר על אופנים בלי לפתוח את כל המעטפת.
קחו כמה נקודות למחשבה.
א. למה נסיעה בארץ בתח"צ היא אירוע מזעזע ובאירופה חוויה, מי שהיה יודע על מה אני מדבר, לא מדובר רק על ערי ענק אלא גם על ערים בינוניות לא יותר גדולות מחיפה ותל אביב.
ב. למה ברחוב יפו בירושלים ממש כיף ללכת, ולא משנה כמה זמן ובמרכזי ערים אחרות מדובר בסיוט.
ג. למה הבני ברקים והתלאביבים משוגעים על העיר שלהם אפילו שהן צפופות ובלתי ניתנות לתנועה ברכב פרטי.
ד. למה לא כל התחנות רכבת בארץ יושבות כמו תחנת יצחק נבון ומודיעין מרכז במרכזי הערים, מה שהכי הגיוני לעשות.
ה. למה באירופה השימוש באופניים הוא בייסיק בטוח וזורם, ופה רק ממונעים ובסכנת חיים מטורפת לכל משתמשי הדרך
ו. והכי חשוב מה גרם לישראלים לברוח לרכב פרטי אפילו שהם עומדים כל בוקר בפקקים שעה פלוס פלוס.
התשובה להכל היא אחת - החרבת ההליכתיות והעדפה לרכב פרטי, התכנון בארץ פעם אחר פעם אחר פעם כולל ערים חדשות (כדוגמת חריש) מתוכנן מעיניים של אנשי רכב פרטי שלא מסוגלים לפתוח את העיניים מעבר.
למי שיש גישה מומלץ לפתוח סרטונים בערוץ היוטיוב "עיר לחיות בה", יפתח לכם את המחשבה ואת הראש.
 

ראש ישר

משתמש פעיל
זה אשכול מרתק. וממש לא כדאי שהוא ישאר רק על אופנים כי לא שייך לדבר על אופנים בלי לפתוח את כל המעטפת.
קחו כמה נקודות למחשבה.
א. למה נסיעה בארץ בתח"צ היא אירוע מזעזע ובאירופה חוויה, מי שהיה יודע על מה אני מדבר, לא מדובר רק על ערי ענק אלא גם על ערים בינוניות לא יותר גדולות מחיפה ותל אביב.
ב. למה ברחוב יפו בירושלים ממש כיף ללכת, ולא משנה כמה זמן ובמרכזי ערים אחרות מדובר בסיוט.
ג. למה הבני ברקים והתלאביבים משוגעים על העיר שלהם אפילו שהן צפופות ובלתי ניתנות לתנועה ברכב פרטי.
ד. למה לא כל התחנות רכבת בארץ יושבות כמו תחנת יצחק נבון ומודיעין מרכז במרכזי הערים, מה שהכי הגיוני לעשות.
ה. למה באירופה השימוש באופניים הוא בייסיק בטוח וזורם, ופה רק ממונעים ובסכנת חיים מטורפת לכל משתמשי הדרך
ו. והכי חשוב מה גרם לישראלים לברוח לרכב פרטי אפילו שהם עומדים כל בוקר בפקקים שעה פלוס פלוס.
התשובה להכל היא אחת - החרבת ההליכתיות והעדפה לרכב פרטי, התכנון בארץ פעם אחר פעם אחר פעם כולל ערים חדשות (כדוגמת חריש) מתוכנן מעיניים של אנשי רכב פרטי שלא מסוגלים לפתוח את העיניים מעבר.
למי שיש גישה מומלץ לפתוח סרטונים בערוץ היוטיוב "עיר לחיות בה", יפתח לכם את המחשבה ואת הראש.
אני הייתי מציעה כמה תשובות אחרות...
ודווקא הנושא של תכנון פיתוח ההלכתיות הוא נושא חם ביותר.
 

תמר פולק.

משתמש צעיר
זה מרתיח אותי,
בשנים האחרונות נפרסו בכל רחבי ירושלים אופניים/אופניים חשמליים להשכרה, ע"י חברת ירופאן (בשיתוף עיריית ירושלים).
דא עקא, שנראה שמישהו לא ממש רוצה שהחרדים יהנו מזה ג"כ.
מבדיקת התחנות, אפשר לראות שמתוך 61(!) תחנות הכרה, אין אפי' אחת שנמצאת ממש בשכונה חרדית.
(יש שניים שככה על הגבול של שכונה חרדית).
מה שעוד יותר גרוע, שאפשר לשכור אופניים, ובכן, רק עם טלפון חכם כמובן.
מבדיקה באתר של ירופאן, נראה דווקא שהם כן חשבו עלינו.
צפה בקובץ המצורף 1553751

אז ניסיתי באמת ליצור איתם קשר,
ובכן, הנציגה הראשונה לא ידעה בכלל על מה מדובר,
אחרי שהתעקשתי, העבירו למנהל שאמר, שכל "הצ'יפים לחרדים" נגמרו.
ואז פניתי בפניות הציבור לעירייה על כך.
כמה שבועות אח"כ, מתקשר אלי נציג מחברת ירופאן,
ובכן מה זה "הצ’יפ דיגיטלי חכם" שלהם?
תחזיקו חזק...
טלפון חכם!!
כן, זה הפיתרון לחרדים, תמורת 350 ש"ח תקבלו מחברת ירופאן, ובכן, טלפון חכם, גאוני.

זה עצוב, בעיקר בגלל שהמגזר שכנראה הכי ישתמש ויהנה מהאופניים זה המגזר החרדי.
אני לא רואה את הרבנים של קריית ספר נניח מאשרים אופניים להשכרה בתחומם!!!
 

eh

משתמש פעיל
בדיוק הפוך! מה שאני יודע ממתכננים אורבניים שככרות זה הפתרון המועדף והיקר [אם אני זוכר נכון אז הפיכת צומת לככר עולה יותר ממליון שקל]. רמזור זה זול, וזה מיועד למקומות צפופים ולחסוך כסף.
ככר לא תוקע אותך כמו רמזור בלי טעם וריח כשאין שום תנועה, ומצד שני הוא מונע ממך להאיץ בתוך העיר ללא פרופורציה.
צא למודיעין - עיר עשירה - אין כמעט רמזורים, הכל כיכרות
אשמח אם תסביר כי ככר זה חד פעמי בשונה מרמזור.לדעתי ככר הרבה פחות בטיחותי מרמזור וספציפית בית שמש בעיקר בכבישים עוקפים והבין שכונתיים לוקה בחסר בענין הנ"ל.
עוד משהו העתיד הוא רכבות או נתץ תראו את גהה(עשיו התחילו נתץ)בעוד עשור הפקקים יהיו מרקיעי שחקים פשוט לא לזוז בבוקר לכן זה נכון להוסיף כבישים אבל בהחלט צריך נתצים נפרדים כדי שאנשים יגמלו מהפינוק של הרכב.
לדעתי יקח זמן וזה יגיע אך גם נצרך להעלות את הרמה של האוטובוסים גם באמצעות ייקור תעריפים היות ואנחנו אחד המדינות הזולות בתחץ.ומילה נוספת על בני ברק ,בני ברק היא החמישית בצפיפות לנפש בעולם יותר מעזה ויותר מניו יורק טוקיו ביגין וכולי ממש שיא עולמי לכן רק הוצאת הרכבים הוא פיתרון כל השאר הוא פלסתר הוצאת הרכבים תאפשר טיפה מרחב נשימה בעיר החנוקה גם ככה.
 

די

משתמש סופר מקצוען
@eh לגבי רמזורים ונת"צים בבית שמש
תנאי לאיכלוס ה2 (עכשיו יוצא למכרזים) הוא רמזורים בכל כביש 10 (3855)
וכן נת"צ בזכריה הנביא, אליהו הנביא, נהר הירדן (רמה ב'). כך שלכאורה תוך שנים בודדות כל אלו יהיו קיימים.
 

אחג

משתמש מקצוען
אני לא רואה את הרבנים של קריית ספר נניח מאשרים אופניים להשכרה בתחומם!!!
אכן, אבל בבני ברק עם העמך זה יעבוד יותר, גם בירושלים, ואם שם זה יהיה זה גם ייכנס בסוף למו"ע ולבי"ש(- ביחד עם הרמזורים והנת"צ:))
 

חרישאי

משתמש מקצוען
אני הייתי מציעה כמה תשובות אחרות...
ודווקא הנושא של תכנון פיתוח ההלכתיות הוא נושא חם ביותר.
חם לא עוזר, בונים הכל מראש לקוי, זה שבונים פה מגדלים ולא נמוך בצפיפות כמו בכל עיר מתוקנת באירופה זה תחילת הפשע, הקצה שלו זה המשתמש בדרך שהולך שעות ממקום למקום, לבנות מדרכות רחבות לא עוזר לפיתוח ההליכתיות אם היא לוקחת שעות
 

די

משתמש סופר מקצוען
חריש דווקא נראה מתוכנן יחסית טוב להולכי רגל.
הרחוב הראשי לדוגמא די "צפוף". אני לא חושב שאתה רוצה בלוק אחד גדול של בניינים עם כיוון אוויר אחד לכל דירה.
 

מייל

משתמש פעיל
לי נראה שבבני ברק הדרך היחידה היא לעשות מחוץ לבני ברק מסוף שכל אטבוסים אין אטבוס ביועירונים שנכנסים לתוך בני ברק והיה אוטבסים לשם ואגב זה צריך ליהות גם בירושלים כך גם נריד את העמוס בבר אילן ובשפע חיים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה