אבחון מוכנות לכתה א

sarina

משתמש צעיר
שלום לכל חברי הפורום
אני מתלבטת האם להעלות את בני לכתה א' כיון שהוא קטן (יליד חודש טבת)
הייתי רוצה לקחת אותו לאבחון מוכנות לכתה א' - אך אני לא יודעת אצל מי...

אשמח לקבל המלצות מבעלי נסיון

תודה רבה
 

רוח סערה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הבת שלי עברה מבחן אצל פסיכולוגית שאחראית על זה מטעם הגנים, היא ראתה שהילדה מצוינת מכל הבחינות ומתאימה לכיתה א', והמליצה חד-משמעית להעלות אותה,
אבל- גם אני וגם הגננת שלה יודעות שאין מצב!! הילדה תינוקית, לא בשלה, לא יכולה לשבת דקה באותו מקום, וממש לא תופסת את האותיות.
עם המידע הזה, יחד עם ההיכרות שלי עם הנתונים בבית שלא יתאפשר לי לשבת אתה מדי יום על שיעורי בית כדי לקדם אותה ולהדביק את הפער, וגם אין לי אפשרות לשלם למורה פרטית-החלטנו להשאיר אותה עוד שנה בגן חובה.
מה שאני באה להגיד- שבדרך כלל המלמד של הילד, האימא והילד עצמו יודעים הרבה יותר מאשר המבחנים.
המבחנים אף פעם לא יוכלו לבדוק את ההיררכיה שיש בין התלמידים בכיתה, את מצבו הרגשי של הילד בין החברים, ואת המעמד שלו, את הנתונים בבית של הילד, וגם את מידת סבלנותו של הרב'ה של כיתה א'. את הדברים האלו את יודעת.
תתייעצי עם הרב'ה או הגננת שהיו אתו עד עכשיו, הם יודעים להשוות אותו לאחרים, ומכירים את הקבוצה הכי טוב, ותסמכי על האינטואיציה שלך.
אציין שהבת הקודמת שהשארתי בגן חובה שנתיים היא היום הילדה שנחשבת ה"גאון" בכיתה שלה (והכל רק בגלל שהיא יותר גדולה מכולן- וממילא תופסת יותר במהירות), כולן רוצות להיות חברות שלה, וזה גם מוסיף לה המון בדימוי העצמי.
אם מדובר בילד שזקוק ל"דחיפה" חברתית, או לימודית או רגשית- זה יהיה מעולה בשבילו גם אם הוא כן מתאים כבר לכיתה א'.
 

sarina

משתמש צעיר
נכתב ע"י רוח סערה;1656074:
הבת שלי עברה מבחן אצל פסיכולוגית שאחראית על זה מטעם הגנים, היא ראתה שהילדה מצוינת מכל הבחינות ומתאימה לכיתה א', והמליצה חד-משמעית להעלות אותה,
אבל- גם אני וגם הגננת שלה יודעות שאין מצב!! הילדה תינוקית, לא בשלה, לא יכולה לשבת דקה באותו מקום, וממש לא תופסת את האותיות.
עם המידע הזה, יחד עם ההיכרות שלי עם הנתונים בבית שלא יתאפשר לי לשבת אתה מדי יום על שיעורי בית כדי לקדם אותה ולהדביק את הפער, וגם אין לי אפשרות לשלם למורה פרטית-החלטנו להשאיר אותה עוד שנה בגן חובה.
מה שאני באה להגיד- שבדרך כלל המלמד של הילד, האימא והילד עצמו יודעים הרבה יותר מאשר המבחנים.
המבחנים אף פעם לא יוכלו לבדוק את ההיררכיה שיש בין התלמידים בכיתה, את מצבו הרגשי של הילד בין החברים, ואת המעמד שלו, את הנתונים בבית של הילד, וגם את מידת סבלנותו של הרב'ה של כיתה א'. את הדברים האלו את יודעת.
תתייעצי עם הרב'ה או הגננת שהיו אתו עד עכשיו, הם יודעים להשוות אותו לאחרים, ומכירים את הקבוצה הכי טוב, ותסמכי על האינטואיציה שלך.
אציין שהבת הקודמת שהשארתי בגן חובה שנתיים היא היום הילדה שנחשבת ה"גאון" בכיתה שלה (והכל רק בגלל שהיא יותר גדולה מכולן- וממילא תופסת יותר במהירות), כולן רוצות להיות חברות שלה, וזה גם מוסיף לה המון בדימוי העצמי.
אם מדובר בילד שזקוק ל"דחיפה" חברתית, או לימודית או רגשית- זה יהיה מעולה בשבילו גם אם הוא כן מתאים כבר לכיתה א'.



תודה רבה על השיתוף
אצלי העניין שמבחינה דדיקטית ברור לכולם שהוא יכול לעלות לכתה א' אך יש לו בעיה התנהגותית - הוא מפריע לגננת בריכוז , היא טוענת שהוא חסר מנוחה .. וכן הרבה מתלונן שהוא חסר מנוחה ...וקשה לו להשמע להוראותיו.. בשלב הזה יועצת בית הספר אמרה שאין טעם לאבחן בעיית קשב וריכוז ... כיון שזה מוקדם מידי.. כמו"כ היא טוענת שיתכן ובמידה ונשאיר אותו שנה - ויהיה לו משעמם בגן - ההתנהגות שלו רק תחריף ונצא מופסדים

תודה רבה לכל מי שיש בידו להחכים אותי
 

יועצת

משתמש רשום
שרינה יקרה
באיזה עיר את מחפשת מאבחנ/ת מטפל/ת רגשית?
מאבחנת דידקטית לפי היוצא מדבריך לא תתאים כי בחלק הדידקטי אין בעיה.

בדרך כלל דבר ראשון שוללים בעיה פיזית-
בודקים שאין: בעית ראיה, מיקוד ראיה, שמיעה, תחושה, קשב ואפשר כבר מגיל 4 לבדוק (אם כי תרופה בד"כ לא מתחילים לפני גיל 6 )
במילים אחרות פונים לבדיקות אצל אופטומטריסט התפתחותי, קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק ואם יש חשד לקשיי קשב, הילד יכול לעבור אבחון מוקסו.

אם הקושי רגשי, מטפלים בקושי הרגשי עם מטפל/ת רגשי/ת שמלווה את הילד בעליה לכיתה א'.

אם הקושי הוא התנהגותי ולא רגשי יש היום אפשרות של מנתחות התנהגות מצוינות שיכולות לערוך תצפית במסגרת הגן ולהכין תכנית עבודה אינדיבידואלית לילד תוך תאום עם כל הנוגעים בדבר: עם הגננת, הרבה, האמא וכו' ויחד עם זאת לעבוד בשטח לפי הצורך עם הילד.

אם כרגע יש לו גננת ושנה הבאה יש רק רבה, יתכן שעם גננת יותר קל לעבוד על התכנית התנהגותית. תלוי כמובן מי הרבה של כיתה א'.

לא ראיתי שציינת רווח שאת צופה מלהשאיר אותו כיתה, כשפונים לאבחון בד"כ יש כמה מחשבות על רווח מול הפסד.

בהצלחה
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י sarina;1658778:
תודה רבה על השיתוף
אצלי העניין שמבחינה דדיקטית ברור לכולם שהוא יכול לעלות לכתה א' אך יש לו בעיה התנהגותית - הוא מפריע לגננת בריכוז , היא טוענת שהוא חסר מנוחה .. וכן הרבה מתלונן שהוא חסר מנוחה ...וקשה לו להשמע להוראותיו.. בשלב הזה יועצת בית הספר אמרה שאין טעם לאבחן בעיית קשב וריכוז ... כיון שזה מוקדם מידי.. כמו"כ היא טוענת שיתכן ובמידה ונשאיר אותו שנה - ויהיה לו משעמם בגן - ההתנהגות שלו רק תחריף ונצא מופסדים

תודה רבה לכל מי שיש בידו להחכים אותי

במקרה כזה של התלבטות, כן הייתי הולכת לאבחון פרטני עם הילד.
לעומת מישהי ששאלה אותי באישי, ואמרתי לה (מניסיון עם הבת שלי) שהיא יכולה להשאיר בלב שקט בלי להתחיל ללכת לאבחון.

כאן זה ממש שיקול וחייבים לקחת דברים בחשבון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  20  פעמים

לוח מודעות

למעלה