קורונה קורונה עדכני בלבד!

מצב
הנושא נעול.

שקדנות

משתמש פעיל
אין כזה דבר וירוס מוחלש. זה לא חיידק!!!
אין לוירוס חיים ולא חוזק או "חולש"...
שוב אני לא בקי גדול אבל יש כזה דבר וירוס מוחלש הוירוס הוא ג"כ יצור שמתרבה, והוא מורכב מכמה חומרים ואם חסר לו חלקים מסויימים הם פוגעים שיכולת שלו להתרבות.
בחיסונים הם מחסירים ממנו איזה חלבון מסויים וכך הוא נחשב 'חלש' שאינו יכול להזיק.
 

יהודי שלומד

משתמש מקצוען
שוב אני לא בקי גדול אבל יש כזה דבר וירוס מוחלש הוירוס הוא ג"כ יצור שמתרבה, והוא מורכב מכמה חומרים ואם חסר לו חלקים מסויימים הם פוגעים שיכולת שלו להתרבות.
בחיסונים הם מחסירים ממנו איזה חלבון מסויים וכך הוא נחשב 'חלש' שאינו יכול להזיק.
בניגוד לחיידקים, וירוס לבדו לא יכול לנוע או להתרבות וליצור עוד וירוסים. וירוס חייב לנצל את המנגנונים של תאים של יצורים חיים על מנת להתרבות. וירוסים נצמדים לתאים ומשחררים לתוכם את המידע הגנטי שלהם. כאשר המידע הגנטי של הווירוס משתחרר לתוך התא, הוא משעבד את התא. לאחר מכן במקום לייצר חלבונים הנחוצים לתא, מתחיל ייצור מסיבי של עוד ועוד וירוסים שמשתחררים מהתא ומדביקים תאים שכנים.
 

שירהפ

משתמש מקצוען
טרגדיה: ראש הישיבה הרב חיים אהרן טורצין נפטר מהנגיף
בבית החולים איכילוב הלך הלילה לעולמו הגאון רבי חיים אהרן טורצין, ראש ישיבת 'אור יצחק', שנדבק בנגיף הקורונה ומצבו הלך והידרדר • הותיר אחריו 14 יתומים • הרב לא סבל ממחלות רקע (דיין אמת)

בבית החולים 'איכילוב' הלך הלילה לעולמו הגאון רבי חיים אהרן טורצין, ראש ישיבת 'אור יצחק' ובנו של הגאון רבי יונה טורצין - רבה הראשי של יהוד,, שנדבק בנגיף הקורונה ומצבו הלך והידרדר, בן 49 בהסתלקותו. בכך עלה מניין הנפטרים מנגיף הקורונה בישראל ל-178.

הרב טורצין לא סבל ממחלות רקע, אך מצבו כאמור הידרדר והוא חובר למכונת הנשמה ומכשיר אקמו לב-ריאה. אמש חלה הידרדרות חמורה במצבו הבריאותי ובמהלך הליל נאלצו הרופאים לקבוע את פטירתו.

המנוח ז"ל, שהתגורר בעיר בני ברק, הותיר אחריו 14 יתומים, כשרק חמשה מהם הוא זכה להכניס לחופה וקידושין. תלמידיו בישיבת הגרנ"ט ברכסם מספרים כי מסר את נפשו למען התלמידים.

מבית החולים איכילוב נמסר: "לצערנו, חרף מאמצי הרופאים נאלצנו הלילה לקבוע את מותו. בית החולים משתתף בצער המשפחה".

תלמידו, רפי אוחנה, ספד לו "ראש הישיבה היה חברמן עם הבחורים, הוא היה יורד לרמה של הבחור ונכנס ללב של הבחורים, במיוחד לבחורים שהיה קשה להם".

"צריך להבין שמדובר בישיבה של בחורים עם קשיים שהוא היה דואג יום ולילה לכל מחסורם והיה כל הזמן חושב איך לעזור להם ואיך לתת להם הכל בכדי שלא יצאו לחפש בחוץ .

"דרך הגשמיות היה מכניס אותנו לרוחניות . אין לי ספק שמאות בחורים נשארו בזכותו בעולם התורה והקימו משפחות אברכים לתפארת".
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עצוב, כ"כ עצוב, אני פשוט נקשרת לאנשים שאני מתפללת עליהם כ"כ הרבה, דפק לי הלב אתמול נורא, כשראיתי שנפטר ואח"כ מנסים שוב החיאה.
לא יכולתי ללכת לישון, אבל כשראיתי שאין עידכון משמעותי הלכתי לישון.
עכשיו, פתחתי וכשראיתי שהצליחו, אבל אח"כ נפטר, ממש הזלתי דמעות.

ואני לא יודעת מי הוא, מעולם לא שמעתי את שמו.
אבל הוא יהודי, וזה מאוד כואב
 

שירהפ

משתמש מקצוען
עצוב, כ"כ עצוב, אני פשוט נקשרת לאנשים שאני מתפללת עליהם כ"כ הרבה, דפק לי הלב אתמול נורא, כשראיתי שנפטר ואח"כ מנסים שוב החיאה.
לא יכולתי ללכת לישון, אבל כשראיתי שאין עידכון משמעותי הלכתי לישון.
עכשיו, פתחתי וכשראיתי שהצליחו, אבל אח"כ נפטר, ממש הזלתי דמעות.

ואני לא יודעת מי הוא, מעולם לא שמעתי את שמו.
אבל הוא יהודי, וזה מאוד כואב

מזדהה, גם אני הלכתי לשון רק ב4 לפנות בוקר ולא הצלחתי להרדם מהמחשבה והדאגה למישהו שאני לא מכירה.
 

לווים

משתמש מקצוען
עצוב, כ"כ עצוב, אני פשוט נקשרת לאנשים שאני מתפללת עליהם כ"כ הרבה, דפק לי הלב אתמול נורא, כשראיתי שנפטר ואח"כ מנסים שוב החיאה.
לא יכולתי ללכת לישון, אבל כשראיתי שאין עידכון משמעותי הלכתי לישון.
עכשיו, פתחתי וכשראיתי שהצליחו, אבל אח"כ נפטר, ממש הזלתי דמעות.

ואני לא יודעת מי הוא, מעולם לא שמעתי את שמו.
אבל הוא יהודי, וזה מאוד כואב

עצוב !!!
שיבוא כבר המשיח!
 

חציל

משתמש פעיל
JDN:
נתניהו ביד ושם: "שלא כמו בשואה – הפעם זיהינו את הסכנה בזמן" • צפו
חזקי גולדמן21.04.202002:30
יום השואהנתניהוריבלין0 תגובות
ראש הממשלה בטקס יום השואה: "מקווה שנהדק עוד יותר את יחסינו עם המדינות הערביות והמוסלמיות המתונות". ריבלין: "במעמקי הגיהינום, שעה שהמוות ארב להם יום יום, סיכנו את עצמם אחינו כדי להציל את החלשים מהם" • צפו: דברי הרבנים הראשיים

דברי נתניהו. צילום: איתי בית און/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם כי "בפלנטת הסבל הנורא, במחנות ההשמדה, היו חוקי טבע אחרים. שם כל שבריר של רגע נמשך נצח. שם נשמו אוויר אחר. שם לא זרחה השמש. שמעתי את ק. צטניק ואת הניצולים האחרים אומרים: 'לעולם לא תוכלו להבין את מה שעבר עלינו'. הם צדקו – לעולם לא נוכל להבין, כי אין דבר שדומה לשואה. זה נכון גם לגבי משבר הקורונה העולמי, שיש מי שרואים בו את האתגר הגדול ביותר של האנושות מאז מלחמת העולם השנייה".

"בתקופה הזאת הקשיים רבים, אבל מכל בחינה שהיא, הם לא יכולים להשתוות ואינם משתווים להכחדה השיטתית, השטנית, של ששת המיליונים. אנחנו מתמודדים היום עם מגפה מסוכנת אחת – ואילו בגטאות ובמחנות השתוללו מגפות למכביר. כי הדחיסה של רבבות יהודים לתוך שטח מצומצם גבתה אינספור קורבנות מטיפוס, מדיזנטריה".

"לפני שלושה חודשים אירחנו בירושלים את פורום השואה הבינלאומי, מנהיגים מכל העולם ציינו 75 שנים לשחרור מחנה אושוויץ. אני ראיתי אותם, דיברתי איתם, הם התרשמו בכל ליבם מהצלחתנו להחליף את חוסר האונים בעוצמה ובהישגים כבירים – והם התחייבו – כל המנהיגים שהיו שם – לפעול נגד האנטישמיות ושאר גילויי הגזענות. כולנו כמובן בירכנו על כך, אבל בה בעת, וזה היה המסר המרכזי שלי בפורום השואה, ישראל תמיד חייבת להיות אחראית לגורלה. בכל מצב, בכל זמן, צריך שיהיה לנו את הכוח והנכונות להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

"בחודשים שחלפו מאז, קיבלנו לכך הוכחה יום-יומית. התפרצות הקורונה מחייבת מאבק כלל-עולמי בנגיף, ולא פחות מזה, היא ממחישה את החשיבות של ריבונות לאומית. שלא כמו בשואה – הפעם זיהינו את הסכנה בזמן. קיבלנו החלטות חשובות, כמו סגירת גבולות המדינה, ורתמנו את כלל מערכות המדינה למלחמה בקורונה. בייחוד רתמנו את הרצון, המחויבות והאחריות שלכם, אזרחי ישראל. ההישגים שלנו הם מודל להרבה מדינות בעולם".

"במקביל למערכה על הבריאות, ועל החיים שלכם, אזרחי ישראל, נמשכת כל הזמן המערכה על הבטחת ביטחון המדינה. לקחי השואה מחייבים אותנו לערנות מתמדת. איומי ההשמדה של האסלאם הקיצוני בהובלת איראן, לא התפוגגו בסופת הקורונה. הם עדיין כאן, ואנו נחושים מתמיד לתת להם מענה. צה"ל וזרועות הביטחון מסייעים עכשיו לאזרחים במשבר הקורונה, אבל בל יטעה איש: אנו מקפידים יותר מתמיד על כשירות מבצעית כדי לבלום כל סכנה – ליד גבולותינו, והרחק מגבולותינו".


"הקורונה משנה סדרי עולם, וייתכן שהיא תשנה גם את סדרי המזרח התיכון, אני מקווה שהפעם לחיוב, אנחנו נהדק עוד יותר את יחסינו עם המדינות הערביות והמדינות המוסלמיות המתונות. התרשמתי עמוקות לפני זמן-מה לראות משלחת של אנשי-דת מוסלמים מבקרת באושוויץ, לרגל יום השואה הבינלאומי. בשמכם שורדי השואה, אני מבקש להודות לחכמי-הדת הללו. הם הכירו בפה מלא בגודל הפשע שבוצע נגד עמנו, והם הוקיעו אותו בתוקף".


דברי הנשיא ריבלין. צלם: עומר מירון, מקליט: ניר שרף.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר בטקס שצולם מראש ללא קהל בשל הנחיות משרד הבריאות עקב נגיף הקורונה כי "בשבועות האחרונים נדמה שהעולם עצר מלכת. המאבק בנגיף הקורונה מכתיב את חיינו כרגע, ממהדורת חדשות אחת לאחרת, ממקבץ הנחיות אחד לשני. כך, לצערי, איננו נפגשים הערב, כבכל שנה, ברחבת כיכר גטו וורשה שביד ושם. אבל, אסור שאיומי ההווה, יאפילו על זיכרון העבר. אנחנו מחויבים לזיכרון. אנחנו זוכרים. אנחנו נמשיך ונזכור. למעננו, ולמען הדורות הבאים".

"איומי ההווה, אין בכוחם לטשטש במאומה, את רוחו של היום הקדוש הזה, יום הזיכרון לשואה ולגבורה. גם בעת הקשה הזאת, של התמודדות עם מגפה חובקת עולם, גם בתוך החרדה הנוכחית, אנחנו מקשיבים, ומפנים מקום – לזיכרון העבר, לנספים, ולכם, השורדים. אתם, ששרדתם את השעה החשוכה ביותר של האנושות. שואה שעשה האדם לאדם".

"שבעים וחמש שנה בדיוק חלפו מאז נפתחו שערי הגיהינום. באביב של שנת '45, כמה חודשים אחרי שכבו הכבשנים באושוויץ, הפציעה השמש גם מעל ברגן-בלזן והמחנות האחרים. עבור שישה מיליון אחינו ואחיותינו זה היה מאוחר מדי. כאשר נכנסו המשחררים אל המחנות, הם עמדו מול התופת בהתגלמותה. גוויות פזורות, וצל אדם מהלך לצידם. 'מוזלמנים', המתים החיים, מורעבים, צמאים, מותשים וחולים. בני משפחותיהם נרצח ונשרפו, נטבחו או נעלמו. הם איבדו הכול, אפילו את היכולת לבכות. חתן פרס נובל, שורד השואה אלי ויזל זכרו לברכה, תאר זאת כך: "איש לא בכה במחנה, כאילו פחדת שאם תתחיל, לא תוכל להפסיק. החופש יהיה, לדידנו, היכולת לבכות שוב." כך כתב".

"אזרחי ישראל. הייתה זו הרוח, רוח האדם, אשר ניצחה את השואה. המפלצת הנאצית הביסה את הגוף, אבל לא את הרוח. בנתיבי הדמעות, במעמקי הגיהינום, בעולם מתפרק וחסר סולידריות, שעה שהמוות ארב להם יום יום, סיכנו את עצמם אחינו ואחיותינו כדי להציל את החלשים מהם. אין ולו יהודי אחד שנחלץ מהתופת, ושרד את השואה האיומה, מבלי להיעזר ביד שהושיט לו יהודי אחר, אדם אחר".

"יהודים נרדפים, וחסרי כל בעצמם, גילו אומץ לב, תושייה, אנושיות, והצילו חיים. הם הוכיחו, פעם אחר פעם, כי אדם לאדם – אדם! הם הוכיחו, שגם בנקודת השפל הנמוכה ביותר, אפשר וצריך לבחור להיות אדם. להחזיק בערך היהודי היסודי ביותר של קדושת החיים, של הערבות ההדדית. הם ידעו שאם הם לא יהיו מחויבים לערכי היסוד של העם היהודי: לערבות הדדית, סולידריות ועזרה הדדית, צלם האנוש שלהם יאבד עוד בטרם יושמד. וכך, הם היו למלאכים בלב הגיהינום".

"בינואר האחרון התכנסנו כאן, בירושלים, מנהיגים מכל רחבי תבל, כדי לתת ביטוי למחויבות המשותפת שלנו להנחלת העובדות והלקחים ההיסטוריים של השואה לדורות הבאים. הכרנו באמת הפשוטה, שעלינו לעמוד מאוחדים, כל מנהיגי העולם וכל אזרחי העולם, במאבק נגד גזענות, אנטישמיות ופאשיזם, בהגנה על הדמוקרטיה, ועל הערכים הדמוקרטיים".

"המגפה הנוכחית, שמעסיקה את העולם כולו, המלחמה באויב לא-אנושי, בלתי נראה, שלא מבחין בין אדם לאדם, רק מדגישה את המחויבות המשותפת של כולנו לסולידריות אנושית, לערבות ההדדית, ולמאבק בלתי מתפשר באנטישמיות ובשנאה המתפשטות גם הן, כמחלה מדבקת, בין אדם לאדם. אחיי ואחיותיי, שורדי השואה, גיבורי התקומה. חייו של הזיכרון ארוכים מחיי בעליו. אנחנו זוכרים. אנחנו מתחייבים לזכור. אנחנו מבטיחים לשאת את לפיד הזיכרון, אתכם ועבורכם. איננו נפרדים. יהי זכר אחינו ואחיותינו צרור בצרור החיים".

נשאלת השאלה:
מילא נתניהו תינוק שנשבע
למה אתרים חרדים צריכים לצטט את המשפטי כוחי ועוצם ידי ולתת לזה כותרת?!
"שלא כמו בשואה - הפעם זיהינו את הסכנה בזמן"
ממש מגעיל
 

חציל

משתמש פעיל
כל רגע:
מצב הערים החרדיות המסוכנות בשלוש הימים האחרונים: איפה פחות נשמרים
חודש וחצי אחר תחילת משבר הקורונה בישראל והנתונים הקיימים מאפשרים לדעת כמעט במדויק, בכל עיר, לא רק את המצב הנתון נכון לכל רגע רלוונטי, אלא גם את מידת היענות התושבים לשמירה על כללי הריחוק החברתי • איזו עיר נמצאת בסיכון מפני התפרצות? הפילוח המלא
בריאות21.4.2020 | 08:12

במקומות בהם מזלזלים בתחילה בהוראות, כבר ראינו איך הנגיף מתפשט, עובר מאדם לאדם ואז מתרחשות מספר תופעות במקביל; קצב ההדבקה עולה - (כל אדם בממוצע מדביק עוד 3 עד 6, עד שהוא בכלל מודע לכך שנדבק), מספר הנדבקים עולה, ואחריהם כמובן, כמה שבועות אחרי, מספר החולים הקשים והמתים.

באזורים בהם הכללים נשמרים, אין התפרצות ואין עלייה באחוזי ההידבקות. בודדים שנדבקים בכל זאת, מדביקים הרבה פחות אחרים, גם אם נמשכת תופעת ההדבקות בתוך בתי אב, עדיין צמצום התנועה ברחוב, מגע בין אנשים, וכשאין ברירה אף סגר - מביאים לתוצאה המיוחלת - שליטה בהתפרצות, ואחר כך ירידה במספר החולים הנדבקים. כך ראינו בבני ברק וכך גם בירושלים. על אף שמספר החולים עדיין בעלייה, קצב ההתפשטות בירידה.

אמנם, נכון לעכשיו קצב החולים הנדבקים בערים החרדיות בעלייה, אבל הנתון החשוב הוא, קצב ההדבקה, בשני הערים המרכזיות - ירושלים ובני ברק, בירידה משמעותית, וכבר משתווה לאזורים אחרים בארץ.

אבל, מנתונים ש'בחדרי חרדים' פילח, בהתאם למידע שפרסם משרד הבריאות עולים נתונים מדאיגים, במספר ערים חרדיות, קצב ההדבקה בשלושה הימים האחרונים - כלומר מספר החולים שנוספו על מספר החולים הקודם, עולה בקצב מדאיג ובאחוזים מטפסים.

בפילוח הספציפי - לפי שלוש הימים האחרונים, עולה כי העיר שספגה את הקפיצה הכי משמעותית, היא נתיבות.

בשלוש הימים האחרונים, מספר החולים קפץ בעיר ב-36.7 אחוז, ובשבוע האחרון ב-97.1. בסך הכללי מדובר ב-67 חולים מתוך 36 אלף תושבי העיר, כך שאנו עדיין רחוקים מהתפרצות, אבל קצב העלייה מדאיג. אפשר להניח שמדובר בעיקר בהדבקות בתוך הבית.

הבאה אחריה היא בית שמש: 14.7 אחוזי גידול בחולים בשלוש הימים האחרונים, ו-51.2 אחוזים מתחילת שבוע. סך החולים בעיר בניכוי מחלימים 278. עדיין לא התפרצות, אבל הנתונים מלמדים שלא כל תושבי העיר נזהרו מספיק בשבועיים האחרונים. וזה עלול להיות סימן מדאיג. חשוב לעקוב אחר בית שמש מקרוב בימים הבאים.

אופקים עיירה קטנה יחסית, קצוב הגידול בה בשלוש הימים האחרונים 13.2, ומתחילת שבוע 30 אחוז. גבוה, נכון, אבל מדובר במספר חולים בודדים, כך שאפשר ומדובר בהדבקה בבית ולא סימנים מדאיגים.

מהפילוח של 'בחדרי חאדים' עולה כי מי שנמצא בראש הערים עם חשש מפני התפרצות בעוד שבוע או שבועיים, זו ביתר. בכל המדדים נראה שיש בעיר עלייה: גם בקצב ההדבקה 11 אחוז ב-3 ימים, ו-44.7 בשבוע האחרון. וגם במספר החולים לנפש, 233 מתוך 60 אלף. ביתר ממוקמת במקום ה-17 ברשימת ערים בהם מספר החולים לנפש יחסית גבוה.

אחרי ביתר מגיעה במקום ה-18 הכלל ארצי - מודיעין עילית. מתגוררים בה כמעט 14 אלף איש יותר מביתר, יש בה גם מעט יותר חולים בעקבות כך - 288 סך הכל, אך קצב הגידול שלה בימים האחרונים נמוך יותר מביתר. 8.3 בשלוש הימים האחרונים ו-32.1 בשבוע האחרון.

חשוב להדגיש שוב, בבני ובירושלים, שם הקפידו על ההוראות בשבועות האחרונים, בין היתר בעקבות הסגר, קצב ההתפשטות נמצא בירידה, ובבני ברק הוא "רק" 6.7 בשלוש הימים האחרונים, ובירושלים 7.9.

בתוך כך, הבוקר מפרסם משרד הבריאות מודעת אזהרה ייחודית, שלראשונה עוצבה כמו המסרים באזהרה מפני עישון סיגריות. במודעה מציין המשרד שחובה חוקית והלכתית לשמור על הכללים היטב גם כעת, כדי להציל חיים ולמנוע הגבלות מחדש במידה וחלילה נחווה התפרצות שוב. כפי שניתן לראות, תופעות של התפרצות מחודשת מתרחשות בעולם.

3adffa87a4383551d8e1.jpg


לצד זאת, ד"ר בועז לב, ראש הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות יוצא במסר מיוחד לציבור החרדי ואומר: "ככל שנתנהל באחריות לבריאותנו - נוכל לחזור לשגרת החיים".

בחדרי חרדים
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

לווים

משתמש מקצוען
JDN:
נתניהו ביד ושם: "שלא כמו בשואה – הפעם זיהינו את הסכנה בזמן" • צפו
חזקי גולדמן21.04.202002:30
יום השואהנתניהוריבלין0 תגובות
ראש הממשלה בטקס יום השואה: "מקווה שנהדק עוד יותר את יחסינו עם המדינות הערביות והמוסלמיות המתונות". ריבלין: "במעמקי הגיהינום, שעה שהמוות ארב להם יום יום, סיכנו את עצמם אחינו כדי להציל את החלשים מהם" • צפו: דברי הרבנים הראשיים

דברי נתניהו. צילום: איתי בית און/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם כי "בפלנטת הסבל הנורא, במחנות ההשמדה, היו חוקי טבע אחרים. שם כל שבריר של רגע נמשך נצח. שם נשמו אוויר אחר. שם לא זרחה השמש. שמעתי את ק. צטניק ואת הניצולים האחרים אומרים: 'לעולם לא תוכלו להבין את מה שעבר עלינו'. הם צדקו – לעולם לא נוכל להבין, כי אין דבר שדומה לשואה. זה נכון גם לגבי משבר הקורונה העולמי, שיש מי שרואים בו את האתגר הגדול ביותר של האנושות מאז מלחמת העולם השנייה".

"בתקופה הזאת הקשיים רבים, אבל מכל בחינה שהיא, הם לא יכולים להשתוות ואינם משתווים להכחדה השיטתית, השטנית, של ששת המיליונים. אנחנו מתמודדים היום עם מגפה מסוכנת אחת – ואילו בגטאות ובמחנות השתוללו מגפות למכביר. כי הדחיסה של רבבות יהודים לתוך שטח מצומצם גבתה אינספור קורבנות מטיפוס, מדיזנטריה".

"לפני שלושה חודשים אירחנו בירושלים את פורום השואה הבינלאומי, מנהיגים מכל העולם ציינו 75 שנים לשחרור מחנה אושוויץ. אני ראיתי אותם, דיברתי איתם, הם התרשמו בכל ליבם מהצלחתנו להחליף את חוסר האונים בעוצמה ובהישגים כבירים – והם התחייבו – כל המנהיגים שהיו שם – לפעול נגד האנטישמיות ושאר גילויי הגזענות. כולנו כמובן בירכנו על כך, אבל בה בעת, וזה היה המסר המרכזי שלי בפורום השואה, ישראל תמיד חייבת להיות אחראית לגורלה. בכל מצב, בכל זמן, צריך שיהיה לנו את הכוח והנכונות להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

"בחודשים שחלפו מאז, קיבלנו לכך הוכחה יום-יומית. התפרצות הקורונה מחייבת מאבק כלל-עולמי בנגיף, ולא פחות מזה, היא ממחישה את החשיבות של ריבונות לאומית. שלא כמו בשואה – הפעם זיהינו את הסכנה בזמן. קיבלנו החלטות חשובות, כמו סגירת גבולות המדינה, ורתמנו את כלל מערכות המדינה למלחמה בקורונה. בייחוד רתמנו את הרצון, המחויבות והאחריות שלכם, אזרחי ישראל. ההישגים שלנו הם מודל להרבה מדינות בעולם".

"במקביל למערכה על הבריאות, ועל החיים שלכם, אזרחי ישראל, נמשכת כל הזמן המערכה על הבטחת ביטחון המדינה. לקחי השואה מחייבים אותנו לערנות מתמדת. איומי ההשמדה של האסלאם הקיצוני בהובלת איראן, לא התפוגגו בסופת הקורונה. הם עדיין כאן, ואנו נחושים מתמיד לתת להם מענה. צה"ל וזרועות הביטחון מסייעים עכשיו לאזרחים במשבר הקורונה, אבל בל יטעה איש: אנו מקפידים יותר מתמיד על כשירות מבצעית כדי לבלום כל סכנה – ליד גבולותינו, והרחק מגבולותינו".


"הקורונה משנה סדרי עולם, וייתכן שהיא תשנה גם את סדרי המזרח התיכון, אני מקווה שהפעם לחיוב, אנחנו נהדק עוד יותר את יחסינו עם המדינות הערביות והמדינות המוסלמיות המתונות. התרשמתי עמוקות לפני זמן-מה לראות משלחת של אנשי-דת מוסלמים מבקרת באושוויץ, לרגל יום השואה הבינלאומי. בשמכם שורדי השואה, אני מבקש להודות לחכמי-הדת הללו. הם הכירו בפה מלא בגודל הפשע שבוצע נגד עמנו, והם הוקיעו אותו בתוקף".


דברי הנשיא ריבלין. צלם: עומר מירון, מקליט: ניר שרף.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר בטקס שצולם מראש ללא קהל בשל הנחיות משרד הבריאות עקב נגיף הקורונה כי "בשבועות האחרונים נדמה שהעולם עצר מלכת. המאבק בנגיף הקורונה מכתיב את חיינו כרגע, ממהדורת חדשות אחת לאחרת, ממקבץ הנחיות אחד לשני. כך, לצערי, איננו נפגשים הערב, כבכל שנה, ברחבת כיכר גטו וורשה שביד ושם. אבל, אסור שאיומי ההווה, יאפילו על זיכרון העבר. אנחנו מחויבים לזיכרון. אנחנו זוכרים. אנחנו נמשיך ונזכור. למעננו, ולמען הדורות הבאים".

"איומי ההווה, אין בכוחם לטשטש במאומה, את רוחו של היום הקדוש הזה, יום הזיכרון לשואה ולגבורה. גם בעת הקשה הזאת, של התמודדות עם מגפה חובקת עולם, גם בתוך החרדה הנוכחית, אנחנו מקשיבים, ומפנים מקום – לזיכרון העבר, לנספים, ולכם, השורדים. אתם, ששרדתם את השעה החשוכה ביותר של האנושות. שואה שעשה האדם לאדם".

"שבעים וחמש שנה בדיוק חלפו מאז נפתחו שערי הגיהינום. באביב של שנת '45, כמה חודשים אחרי שכבו הכבשנים באושוויץ, הפציעה השמש גם מעל ברגן-בלזן והמחנות האחרים. עבור שישה מיליון אחינו ואחיותינו זה היה מאוחר מדי. כאשר נכנסו המשחררים אל המחנות, הם עמדו מול התופת בהתגלמותה. גוויות פזורות, וצל אדם מהלך לצידם. 'מוזלמנים', המתים החיים, מורעבים, צמאים, מותשים וחולים. בני משפחותיהם נרצח ונשרפו, נטבחו או נעלמו. הם איבדו הכול, אפילו את היכולת לבכות. חתן פרס נובל, שורד השואה אלי ויזל זכרו לברכה, תאר זאת כך: "איש לא בכה במחנה, כאילו פחדת שאם תתחיל, לא תוכל להפסיק. החופש יהיה, לדידנו, היכולת לבכות שוב." כך כתב".

"אזרחי ישראל. הייתה זו הרוח, רוח האדם, אשר ניצחה את השואה. המפלצת הנאצית הביסה את הגוף, אבל לא את הרוח. בנתיבי הדמעות, במעמקי הגיהינום, בעולם מתפרק וחסר סולידריות, שעה שהמוות ארב להם יום יום, סיכנו את עצמם אחינו ואחיותינו כדי להציל את החלשים מהם. אין ולו יהודי אחד שנחלץ מהתופת, ושרד את השואה האיומה, מבלי להיעזר ביד שהושיט לו יהודי אחר, אדם אחר".

"יהודים נרדפים, וחסרי כל בעצמם, גילו אומץ לב, תושייה, אנושיות, והצילו חיים. הם הוכיחו, פעם אחר פעם, כי אדם לאדם – אדם! הם הוכיחו, שגם בנקודת השפל הנמוכה ביותר, אפשר וצריך לבחור להיות אדם. להחזיק בערך היהודי היסודי ביותר של קדושת החיים, של הערבות ההדדית. הם ידעו שאם הם לא יהיו מחויבים לערכי היסוד של העם היהודי: לערבות הדדית, סולידריות ועזרה הדדית, צלם האנוש שלהם יאבד עוד בטרם יושמד. וכך, הם היו למלאכים בלב הגיהינום".

"בינואר האחרון התכנסנו כאן, בירושלים, מנהיגים מכל רחבי תבל, כדי לתת ביטוי למחויבות המשותפת שלנו להנחלת העובדות והלקחים ההיסטוריים של השואה לדורות הבאים. הכרנו באמת הפשוטה, שעלינו לעמוד מאוחדים, כל מנהיגי העולם וכל אזרחי העולם, במאבק נגד גזענות, אנטישמיות ופאשיזם, בהגנה על הדמוקרטיה, ועל הערכים הדמוקרטיים".

"המגפה הנוכחית, שמעסיקה את העולם כולו, המלחמה באויב לא-אנושי, בלתי נראה, שלא מבחין בין אדם לאדם, רק מדגישה את המחויבות המשותפת של כולנו לסולידריות אנושית, לערבות ההדדית, ולמאבק בלתי מתפשר באנטישמיות ובשנאה המתפשטות גם הן, כמחלה מדבקת, בין אדם לאדם. אחיי ואחיותיי, שורדי השואה, גיבורי התקומה. חייו של הזיכרון ארוכים מחיי בעליו. אנחנו זוכרים. אנחנו מתחייבים לזכור. אנחנו מבטיחים לשאת את לפיד הזיכרון, אתכם ועבורכם. איננו נפרדים. יהי זכר אחינו ואחיותינו צרור בצרור החיים".

נשאלת השאלה:
מילא נתניהו תינוק שנשבע
למה אתרים חרדים צריכים לצטט את המשפטי כוחי ועוצם ידי ולתת לזה כותרת?!
"שלא כמו בשואה - הפעם זיהינו את הסכנה בזמן"
ממש מגעיל
גם לי זה צרם
זה קורה לפעמים לכולנו ביום יום
אבל כשבאים לתת כותרת זה כבר יותר צורם.
 
השר ועקנין ב"קול חי" על ההילולא בל"ג בעומר: "היום נקיים דיון שטח במירון ואנחנו ערוכים להדלקות של האדמו"רים. כל אדמו"ר יחליט מי הם עשרים המלווים שיוכלו להשתתף בהדלקה. המלווים יגיעו באוטובוס מאורגן והאדמו"רים ברכבם. המערה וחצר הציון יישארו כנראה סגורים
 

ot!

משתמש מקצוען
.דחוף מישהו יכול לעלות שוב את התקנות בעיקר לגבי המקואות
 
אחרי ההקלות החדשות בתקנות החירום למניעת התפשטות נגיף הקורונה, חזרנו לרב סרן במיל' יצחק טסלר, מסביר בפיקוד העורף לציבור הדתי והחרדי, בראיון נוסף ל'חדשות JDN', שמזהיר כי "אנחנו חוששים מאפשרות שבעקבות ההקלות, תהיה התפרצות מחודשת של חולים בריכוזים החרדיים. לכן אנחנו קוראים לציבור להקפיד על משנה זהירות, על כל ההוראות, וביניהן: יציאה מהבית רק לצורך חיוני של עבודה חיונית, קניית מזון או תרופות, או הבאת מזון או תרופות לבני משפחה מבוגרים או חולים במחלות רקע, שאליהם היציאה מהבית אסורה לגמרי".

הוא מבקש לסייג את "החגיגה": "גם ההגבלות האלה חייבים להבין שהן בגלל הצורך החשוב של תפילה בציבור, אבל עדיין הסכנה היא מאוד מאוד גדולה. כאשר מדברים על תפילה, לא מדובר על מעבר קצר ליד מישהו אחר שאז הסיכוי להדבקה הוא נמוך, עכשיו אנחנו מדברים על תפילה, לדוגמה תפילת שחרית שהיא קרוב לשעה, ואם אנחנו מדברים על שבת אז קרוב לשעתיים, ואתה נמצא סמוך לבן אדם, הסיכון שאתה תדביק אותו או תידבק ממנו הוא גבוה מאוד".

"לכן חייבים להקפיד בצורה מאוד מאוד נחרצת על שמירה של 2 מטר בין מתפלל למתפלל ולשים מסכות, למרות הקושי הגדול וחוסר הנעימות". הוא מוסיף ומזכר כי ההיתר הוא ל"19 איש ולא 20, כי אם יש 20 אז אפשר להתחלק ל-2 מניינים וכך מוטב".

%D7%90%D7%A9%D7%93%D7%95%D7%93-%D7%91%D7%99%D7%9E%D7%99-%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%94-5-1.jpg

צילום: יהושע פרוכטר
טסלר מציין כי ההיתר שניתן השבוע הוא לתפילות בלבד, לא לשיעורי תורה: "אני מדגיש, לפי הנהלים, אסור לקיים שיעורי תורה בשטח פתוח, ההקלה היא רק לתפילות של עד 19 איש, כל התקהלות אחרת אסורה יותר מ-2 אנשים בשטח פתוח, אפילו שיעור תורה של 3 אנשים בשטח פתוח הוא אסור, למרות הצער שבדבר".

"אף אחד לא אומר חלילה לא ללמוד תורה, בוודאי שמותר ללמוד תורה", הוא מבהיר למי שהיה ספק, "אפשר ורצוי לקיים לימודים, אבות ובנים, הבית, ואחים גדולים עם אחים קטנים, וללמוד עם סבא בטלפוו, זה רצוי וחובה וזה טוב", כן, קראתם נכון, נציג צה"ל אומר כי חובה ללמוד תורה, אז עכשיו זה כבר גם פקודת צבאית, ראו הוזהרתם.

"אם מישהו מסכן את עצמו בעיר אחרת אז אני אסכן את עצמי? מנוגד להיגיון ולתורה"

אמנם הוא איש צבא ולא יכול לקרוא לילד בשמו, אבל הוא מתייחס להפגנות המסוכנות של אנשי השמאל בימים האחרונים שעוררו זעם במגזר החרדי ואומר במילים אחרות: אם מישהו אחר החליט להתאבד, זה לא אומר שאתה צריך לקפוץ אחריו. "אני מזכיר שעל ציבור שומרי המצוות חלה החובה לשמור ההוראות של משרד הבריאות, לא רק בגלל שזה החוק, אלה כי זה הציווי ההלכתי להקפיד על השמירה על הגוף והנפש".

"יש כאלה ששואלים מדוע עד עכשיו לא התירו את התפילות במניין והנה אנחנו רואים שכן רצים ברחוב ולא מקפידים על הנהלים. ראשית, מי שלא מקפיד על הנהלים, זה לא מתיר לאחרים להפר את הנהלים ולסכן את עצמם וגם חסר טעם ולא הגיוני שאם מישהו מסכן את עצמו בעיר אחרת אז אני אסכן את עצמי שלא לצורך, גם מנוגד להיגיון וגם נוגד לציווי של ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

"לכן אין בכלל שאלה כי התפילה במניין היא מסוכנת מאוד, וכדי להקטין את הסכנה חובה להקפיד על כל כללי הזהירות. לכן חלק מגדולי הדור הבהירו פעם אחר פעם, ואני מדבר על כל גדולי הדור מכל הזרמים, שמי שחולה או מבוגר בוודאי שלא יתפלל בחוץ גם אם שומרים על מרחק של 2 מטר, אלא מוטב לו להתפלל בביתו, מותר להתפלל במניין בחוץ רק אם באמת כולם מקפידים על כל הנהלים, אחרת זה באמת עניין של סיכון הנפש, בנוסף, שוב, חייבים לדעת שגם התפילה הזאת, זה לא שהיא לא מסוכנת, אלא חייבים לעשות אותה עם מינימום סכנה".
הוא מספר לנו כי הנגיף המסוכן קיבל בימים האחרונים זווית אישית עבורו:"בשבוע שעבר, אני אומר את זה בכאב רב, יהודי חרדי יקר בן 73, תושב חיפה, הוא גר קומה מתחתי לפני שנים כשאני גרתי בחיפה, והוא למרבה הצער נפטר מקורונה כשהוא רק בן 73, משפחה מפוארת ואהובה. אני לא מזכיר את השם כדי חלילה לא לגרום אי נעימות למשפחה אם היא לא מוכנה לכך, יהודי יקר שתרם למדינה, והיה אהוב על בני הקהילה החרדית בחיפה, זה כואב".

"אנחנו שבים ומזהירים, שגם ההקלות שיש כרגע, הן למי שבריאים וצעירים, לא לאנשים מעל גיל 65 ולא לאנשים שיש להם מחלות רקע, לאלה אסור בשום אופן לצאת מהבית, חייבים לקנות להם את האוכל והתרופות. אסור להיכנס לתוך הבית כאשר מביאים לסבא וסבתא אוכל, משאירים את זה בכניסה לדלת". כך גם הוא עושה, "אני יודע שזה קשה, גם אני הבאתי אוכל להורי לקראת פסח וזה היה מאוד קשה לא לחבק ולא לדבר, פשוט השארתי את זה בכניסה והלכתי, עם כל הצער שבדבר, משלימים את הכיבוד אב ואם בשיחות טלפוניות רבות".

"יש אפשרות להתפרצות חוזרת"


טסלר מזהיר כי מי שיזלזל בהוראות, לא רק שהוא יסכן את חייו וחיי סביבתו, הוא גם יהיה חב לאחריני. "מהניסיון שנצבר בעולם, כולל באסיה ובאירופה, ברגע שיש הקלות, יש אפשרות להתפרצות חוזרת, ואז לא תהיה ברירה אלא חלילה וחס להחזיר חלק מההגבלות. אז אנחנו מקווים מאוד שהציבור יפנים, יבין שההקלות נועדו לחדש את הפעילות במשק כדי לאפשר לאנשים לעבוד, כדי לאפשר לאנשים להתפרנס, להביא אוכל הביתה, אבל זה לא אומר שהסכנה חלפה, ההיפך, הסכנה היא גדולה ומוחשית".

"בגלל שכרגע יש איזה שהיא הקלה, אנחנו חייבים להבין שראשית, ההקלה הזאת היא זמנית, גם מנכ"ל משרד הבריאות אמר שכרגע לא צפויות הקלות נוספות. אנחנו נמצאים בפתחו של זמן קיץ, בעזרת ה' תיכף ראש חודש אייר, כרגע אין דרך לקיים את הלימודים במתכונת הרגילה, כרגע אין שום אפשרות, לא בתלמודי תורה, לא בישיבות. אני יודע שכולם רוצים לחדש את הלימודים כסדרם, כרגע זה לא מתאפשר".

הוא מסביר למה הממשלה כל כך חוששת מההקלות: "כרגע אנחנו מדברים על בערך קרוב ל-200 אנשים במצב קשה, קצת פחות מהם שמונשמים. מערכת הבריאות מסוגלת להתמודד על מספרים כאלה, אם חלילה וחס תהיה התפרצות והמספרים יגדלו פה 10, המערכת עלולה להתקשות לטפל בכל כך הרבה חולים קשים. לכן האינטרס שלנו להתמודד ולחיות עם מצב שבו יש כל הזמן עליה מתונה במספר החולים, במקרה כזה מערכת הבריאות מסוגלת להתמודד עם החולים".

וגם פיקוד העורף בתמונה: "גם המערכת שלנו בפיקוד העורף מסוגלת ולהכיל גם את חולי קורונה וגם את אלה שצריכים בידוד". וזה הזדמנות להזכיר ש"במגזר החרדי יש אישור מיוחד לחולי קורונה לצאת עם משפחתם למלוניות, מה שלא קיים במגזר הכללי. במגזר הכללי אם האבא, האמא וכמה ילדים חולים אז רק הם ילכו למלון קורונה, שאר המשפחה תישאר בבית".

"במגזר החרדי", לעומת זאת, "מכיוון שיש כל הרבה ילדים ובמיוחד ילדים קטנים שזקוקים לטיפול, לכן נתנו הקלה מיוחדת ואפשרו למשפחות שלמות לצאת. אבל זה מתאפשר עד מידה מסיומת, אם בבת אחת חס וחלילה המספרים של הצריכים בידוד יגדלו בפי כמה וכמה, לא תהיה אפשרות לטפל בכולם ולהכניס את כולם למלוניות, גם את זה צריך לזכור".

"בבני ברק נרשמת ברוך ה' בלימה במספר החולים"

אחרי שכולנו עקבנו וממשיכים לעקוב בדאגה אחרי הבירה החרדית בגוש דן, רב סרן טסלר הוא איש בשורות: "בבני ברק נרשמת ברוך ה' בלימה במספר החולים, אין הכוונה שמספר החולים קטן אלא שיש האטה בגידול של החולים".

הוא מזכר את הישוב הערבי דיר אל-אסד שהפכה השבוע לבירת הקורונה החדשה ואומר כי "ממש אתמול דיר אל-אסד הגיע למקום השני. למה אני אומר את זה? כי רק בשבוע שעבר היו גורמים שונים שתהו מדוע יש הגבלות תנועה רק בריכוזים חרדיים בבני ברק וירושלים, והנה שלשום הממשלה החליטה על הגבלות תנועה בדיר אל-אסד ובענה, אחרי שבשני הישובים האלה נרשם זינוק".

"זה לא שהקורונה קודם "אהבה" את החרדים ועכשיו היא "אוהבת" ערבים ומחר היא "תאהב" אנשים ג'ינג'ים, לא, ברגע שאנשים לא מודעים מספיק לסכנה, למהירות שבה אפשר להידבק, וכאשר יש בלי עין הרע משפחות גדולות בתוך דירות קטנות יחסית, המחלה יכולה לזנק במהירות גדולה. המאפיין שדומה, אני לא משווה חלילה בן המגזרים, אבל המאפיין שדומה במגזר הערבי למגזר החרדי הוא ריבוי הילדים בדירות יחסית קטנות, אמנם במגזר הערבי עדיין יש פחות ילדים והדירות יחסית יותר גדולות".

"גם במגזר החרדי וגם במגזר הערבי יש הרבה ילדים, והבעיה עם ילדים שהם חולים אסימטומטים, חולים ללא תסמינים של חום ושיעול, במצב הזה הם חולים ומדביקים אחרים, אבל הם לא מודעים לזה כי הם לא יודעים שהם חולים כי אין להם את הסימנים. לכן גם במגזר הערבי נרשם בשבוע האחרון זינוק במספר החולים בשורה של ישובים, אבל ברגע שאנחנו מזהים חוסר יכולת לשלוט בעליה של הנדבקים, הממשלה מחליטה יחד עם משרד הבריאות להטיל מגבלות תנועה חמורות".

אבל יש גם שבחים, "אני חייב להגיד שגם בבני ברק וגם בירושלים אנחנו רואים בימים האחרונים שיפור בהתנהגות של הציבור והבנה של הכללים והקפדה אליהם. לכן חשוב לי להדגיש שההקלות שנכנסו השבוע לתוקף הן הקלות זמניות ומותנות בזה שאנשים ימשיכו לשמור על ההוראות, אם חלילה וחס יהיה זינוק במספר החולים אז תיתכן אפשרות שבה הממשלה תחליט על החמרה חוזרת".
 

שפת הים

משתמש מקצוען
טרגדיה: ראש הישיבה הרב חיים אהרן טורצין נפטר מהנגיף
בבית החולים איכילוב הלך הלילה לעולמו הגאון רבי חיים אהרן טורצין, ראש ישיבת 'אור יצחק', שנדבק בנגיף הקורונה ומצבו הלך והידרדר • הותיר אחריו 14 יתומים • הרב לא סבל ממחלות רקע (דיין אמת)

בבית החולים 'איכילוב' הלך הלילה לעולמו הגאון רבי חיים אהרן טורצין, ראש ישיבת 'אור יצחק' ובנו של הגאון רבי יונה טורצין - רבה הראשי של יהוד,, שנדבק בנגיף הקורונה ומצבו הלך והידרדר, בן 49 בהסתלקותו. בכך עלה מניין הנפטרים מנגיף הקורונה בישראל ל-178.

הרב טורצין לא סבל ממחלות רקע, אך מצבו כאמור הידרדר והוא חובר למכונת הנשמה ומכשיר אקמו לב-ריאה. אמש חלה הידרדרות חמורה במצבו הבריאותי ובמהלך הליל נאלצו הרופאים לקבוע את פטירתו.

המנוח ז"ל, שהתגורר בעיר בני ברק, הותיר אחריו 14 יתומים, כשרק חמשה מהם הוא זכה להכניס לחופה וקידושין. תלמידיו בישיבת הגרנ"ט ברכסם מספרים כי מסר את נפשו למען התלמידים.

מבית החולים איכילוב נמסר: "לצערנו, חרף מאמצי הרופאים נאלצנו הלילה לקבוע את מותו. בית החולים משתתף בצער המשפחה".

תלמידו, רפי אוחנה, ספד לו "ראש הישיבה היה חברמן עם הבחורים, הוא היה יורד לרמה של הבחור ונכנס ללב של הבחורים, במיוחד לבחורים שהיה קשה להם".

"צריך להבין שמדובר בישיבה של בחורים עם קשיים שהוא היה דואג יום ולילה לכל מחסורם והיה כל הזמן חושב איך לעזור להם ואיך לתת להם הכל בכדי שלא יצאו לחפש בחוץ .

"דרך הגשמיות היה מכניס אותנו לרוחניות . אין לי ספק שמאות בחורים נשארו בזכותו בעולם התורה והקימו משפחות אברכים לתפארת".

נפתחה קרן תרומות למשפחה.
14 יתומים:(
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה