בדיוק דיברתי עם לקוחה שעוסקת במקצוע טיפולי, שפרסמה כתבה שכתבתי עליה במגזר החרדי (בפרינט) ובמגזר החילוני (בואטסאפ).
הגיעו אליה 2 לקוחות חרדיות ו2 חילוניות על אותה כתבה.
והיא רצתה לנצל את המומנטום להמשך כתבה.
אמרתי לה שתיקח בחשבון שהציבור החרדי הרבה יותר חשדן, והרבה פחות נותן אמון,
יותר מברר ופחות נאיבי!
היא עובדת הרבה עם המגזר החילוני והסכימה איתי למה שאמרתי.
נכון שזו הכללה גורפת, ותמיד תוכלו לומר שחילונים נחשפים הרבה יותר לתקשורת לעוולות ולפרסומי הונאות, ואילו הצבור החרדי נותן יותר אמון, תכלס כשניתחנו לעומק, עם עובדות בשטח, ראינו שהרבה יותר קל לפרסם לחילוני והוא יבוא ויתן אמון, מאשר לחרדי שעליו את לא יכולה לעשות מניפולציות. נכון שיש חרדים שיפלו וגם חילונים, אבל חרדי מלכתחילה יבדוק יותר שזה בסדר, וצנוע, ויבקש המלצות כדי להיות בטוח.. ויחשוד יותר.
השיחה עם הלקוחה היתה ביום רביעי בערב, והנה אני רואה במוצש הוכחה כתובה למה שאמרתי לה, ואני שמחה שהניתוח שלנו היה נכון.
כן, אישה חרדית לא תאפשר סתם לצפות על התינוק שלה.
אישית, אני לא גרה בבני ברק ואין לי תינוק, אבל אם ארבע שאני מכירה אישית, לא היתה ממליצה, לא הייתי מכירה את הניקית דורהלה והייתי נשמרת מפני צפיה כשאיני יודעת מי זו ובמה מדובר.
כך שהזהירות הזו נדרשת וממש לא באה לפסול את הניקית דורהלה. אלא רק מבקשת אינפורמציה נוספת. ויש פה גם בקשה להבנה מסויימת שכשאמא פותחת את ביתה וליבה, גם מתוך סקרנות, היא עדין נותנת הרבה לאשת המקצוע, ומותר לה לדעת מה התמורה.
חסד אפשר לעשות במקומות נוספים.
אני לא מתביישת מכך שבמקומות חילוניים נענו מוקדם יותר. אם כבר, גאה.
(ולא נשכח שאצל החילונים אתה רואה בפייס מי המטפלת, מי שמשפחה שלה, מי זו, איך היא נראית, איפה גרה, ומה היא לומדת. שלא כמו בפרוג למשל שממש לא מכירים).
התצפית לא מתחילה רק לאחר תקשורת בפרוג, נעשית שיחה מקדימה ופגישה מקדימה, לא לנצח אשאר "דורהלה" עבור משפחה שאכנס לביתה כמובן.
עדיין אני חושבת שמי שלא מתאים לו, לא חייב להגיב. ובטח שישנן דרכים נעימות להציג הסתייגות.
תכל'ס עננים וגשם, ותינוק-אין.