עזרה מחפשת תינוק שאמור להיוולד החודש...

מצב
הנושא נעול.

דורהלה

משתמש פעיל
בדיוק דיברתי עם לקוחה שעוסקת במקצוע טיפולי, שפרסמה כתבה שכתבתי עליה במגזר החרדי (בפרינט) ובמגזר החילוני (בואטסאפ).
הגיעו אליה 2 לקוחות חרדיות ו2 חילוניות על אותה כתבה.
והיא רצתה לנצל את המומנטום להמשך כתבה.
אמרתי לה שתיקח בחשבון שהציבור החרדי הרבה יותר חשדן, והרבה פחות נותן אמון,
יותר מברר ופחות נאיבי!
היא עובדת הרבה עם המגזר החילוני והסכימה איתי למה שאמרתי.
נכון שזו הכללה גורפת, ותמיד תוכלו לומר שחילונים נחשפים הרבה יותר לתקשורת לעוולות ולפרסומי הונאות, ואילו הצבור החרדי נותן יותר אמון, תכלס כשניתחנו לעומק, עם עובדות בשטח, ראינו שהרבה יותר קל לפרסם לחילוני והוא יבוא ויתן אמון, מאשר לחרדי שעליו את לא יכולה לעשות מניפולציות. נכון שיש חרדים שיפלו וגם חילונים, אבל חרדי מלכתחילה יבדוק יותר שזה בסדר, וצנוע, ויבקש המלצות כדי להיות בטוח.. ויחשוד יותר.
השיחה עם הלקוחה היתה ביום רביעי בערב, והנה אני רואה במוצש הוכחה כתובה למה שאמרתי לה, ואני שמחה שהניתוח שלנו היה נכון.
כן, אישה חרדית לא תאפשר סתם לצפות על התינוק שלה.
אישית, אני לא גרה בבני ברק ואין לי תינוק, אבל אם ארבע שאני מכירה אישית, לא היתה ממליצה, לא הייתי מכירה את הניקית דורהלה והייתי נשמרת מפני צפיה כשאיני יודעת מי זו ובמה מדובר.

כך שהזהירות הזו נדרשת וממש לא באה לפסול את הניקית דורהלה. אלא רק מבקשת אינפורמציה נוספת. ויש פה גם בקשה להבנה מסויימת שכשאמא פותחת את ביתה וליבה, גם מתוך סקרנות, היא עדין נותנת הרבה לאשת המקצוע, ומותר לה לדעת מה התמורה.
חסד אפשר לעשות במקומות נוספים.
אני לא מתביישת מכך שבמקומות חילוניים נענו מוקדם יותר. אם כבר, גאה.
(ולא נשכח שאצל החילונים אתה רואה בפייס מי המטפלת, מי שמשפחה שלה, מי זו, איך היא נראית, איפה גרה, ומה היא לומדת. שלא כמו בפרוג למשל שממש לא מכירים).

התצפית לא מתחילה רק לאחר תקשורת בפרוג, נעשית שיחה מקדימה ופגישה מקדימה, לא לנצח אשאר "דורהלה" עבור משפחה שאכנס לביתה כמובן.
עדיין אני חושבת שמי שלא מתאים לו, לא חייב להגיב. ובטח שישנן דרכים נעימות להציג הסתייגות.

תכל'ס עננים וגשם, ותינוק-אין.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בדיוק דיברתי עם לקוחה שעוסקת במקצוע טיפולי, שפרסמה כתבה שכתבתי עליה במגזר החרדי (בפרינט) ובמגזר החילוני (בואטסאפ).
הגיעו אליה 2 לקוחות חרדיות ו2 חילוניות על אותה כתבה.
והיא רצתה לנצל את המומנטום להמשך כתבה.
אמרתי לה שתיקח בחשבון שהציבור החרדי הרבה יותר חשדן, והרבה פחות נותן אמון,
יותר מברר ופחות נאיבי!
היא עובדת הרבה עם המגזר החילוני והסכימה איתי למה שאמרתי.
נכון שזו הכללה גורפת, ותמיד תוכלו לומר שחילונים נחשפים הרבה יותר לתקשורת לעוולות ולפרסומי הונאות, ואילו הצבור החרדי נותן יותר אמון, תכלס כשניתחנו לעומק, עם עובדות בשטח, ראינו שהרבה יותר קל לפרסם לחילוני והוא יבוא ויתן אמון, מאשר לחרדי שעליו את לא יכולה לעשות מניפולציות. נכון שיש חרדים שיפלו וגם חילונים, אבל חרדי מלכתחילה יבדוק יותר שזה בסדר, וצנוע, ויבקש המלצות כדי להיות בטוח.. ויחשוד יותר.
השיחה עם הלקוחה היתה ביום רביעי בערב, והנה אני רואה במוצש הוכחה כתובה למה שאמרתי לה, ואני שמחה שהניתוח שלנו היה נכון.
כן, אישה חרדית לא תאפשר סתם לצפות על התינוק שלה.
אישית, אני לא גרה בבני ברק ואין לי תינוק, אבל אם ארבע שאני מכירה אישית, לא היתה ממליצה, לא הייתי מכירה את הניקית דורהלה והייתי נשמרת מפני צפיה כשאיני יודעת מי זו ובמה מדובר.

כך שהזהירות הזו נדרשת וממש לא באה לפסול את הניקית דורהלה. אלא רק מבקשת אינפורמציה נוספת. ויש פה גם בקשה להבנה מסויימת שכשאמא פותחת את ביתה וליבה, גם מתוך סקרנות, היא עדין נותנת הרבה לאשת המקצוע, ומותר לה לדעת מה התמורה.
חסד אפשר לעשות במקומות נוספים.
אני לא מתביישת מכך שבמקומות חילוניים נענו מוקדם יותר. אם כבר, גאה.
(ולא נשכח שאצל החילונים אתה רואה בפייס מי המטפלת, מי שמשפחה שלה, מי זו, איך היא נראית, איפה גרה, ומה היא לומדת. שלא כמו בפרוג למשל שממש לא מכירים).
הזהירות נדרשת.
אז פונים לניקית באישי ומבקשים דרך לברר אודותיה.
מאמינה שתיתן כי בלאו הכי כשתיכנס לבית שלך צהיא כבר לא תהיה אנונימית.
וזה הגיוני.
ואפילו נצרך, הבירור הזה.

אבל מכאן ועד לקטול בפורום יש הרבה דרך. דרך לא יפה. לדעתי. האישית. הקטנה.
לא בכל אשכול צריך להגיב.
לא בכל אשכול צריך לכתוב.
ביקשו משהו?
לא מתאים לי? לך? להיא? הכי הגיוני שיש, אבל אפשר פשוט לא להגיב.

ולענין השאלה אם זה בתשלום?
אפשר להבין את השאלה.
זו שאלה שגם ניתן לברר בפרטי.

כך ישאר השיח הרבה יותר נעים.

ולא- אני לא מכירה כאן אף אחת באשכול, למעט אותך מלפפון.
 

קצרה

משתמש מקצוען
עצוב לי יותר, כי אנשים אחרים שהכרתי ונדרשו לאותה מטלה מצאו את התינוק לתצפית דרך מדיות אחרות, לא כאלו שהציבור שנמצא כאן, מצוי שם....

בדיוק לאחרונה נשאלתי על ידי חילוניות בהקשר לאיזו סידרת טלוויזיה שהיתה כנראה-
מדוע קשה לאתר נשים חרדיות שתסכמנה להתראיין ולפתוח את ביתן.
ואלו שכן פותחות למרבית אכזבת הצופים - אינן מייצגות את החרדיות האוטנטיות אלו שנראות ומתנהגות כמו החרדיות המוכרות להן מהעבודה...

אז כן, אנחנו שמרנים. לא פותחים את ביתינו בפני אדם זר שפרסם הודעה בפורום חרדי ככל שיהיה סתם ככה. אפילו אפילו אם הוא יזדהה בשמו ובפניו. זו צנעת הפרט שלנו. הבית הוא אחת הפינות הקדושות שלנו.
אנחנו שומרים על פרטיותינו וצניעותינו . וטוב אלפי פעמים שכך!!

בנוגע לערך המוסף - אשה חרדית ממוצעת מכירה תינוקות ברמה האישית. (אחים/אחיות/אחינים/ילדים קודמים..) הרבה יותר מאישה חילונית ממוצעת שצריכה הדרכה מאיפה בכלל מתחילים.
ואם אין לילד או לילדים קודמים בעיות התפתחות מיוחדות - היא באמת לא מבינה מה הביג דיל. מה הרווח הגדול שלה מהכנסות אדם זר לחייה.. ומה מרוויחים בדיוק מקלינאית תקשורת לילד בריא שמתפתח כשורה ברוך השם--- והיא מכירה איך תינוקות מתפתחים....

עצתי - נשמע שאת קלינאית תקשורת עם ניסיון במגזר החרדי. הפיצי את הבקשה בין לקוחותיך. פה לאוזן היא דרך הרבה יותר מקובלת ומתקבלת על הדעת. כבר לא תהיי מישהי זרה אלא קלינאית תקשורת שהחברה/בת דודה ממש חושבת שיש בזה ערך מוסף.
כל ציבור והקודים שלו ודרכי הגישה אליו.
 

שריתאליז

משתמש מקצוען
כשמגיעים ומבקשים להיכנס למרחב הפרטי / האישי , יש כאלו שזה מפריע להן.
אבל אם זה עם תשלום, זה סיבה להתפשר על הפרטיות.
מובן מאד. לא כל שאלה על תשלום הופכת את הציבור החרדי לרודף בצע.
אין קשר.
ואם ישלמו המרחב האישי נעשה לציבורי?
לא מבינה .
אם את מעונינת תצרי קשר ואם לא- פשוט לא.
בדיוק דיברתי עם לקוחה שעוסקת במקצוע טיפולי, שפרסמה כתבה שכתבתי עליה במגזר החרדי (בפרינט) ובמגזר החילוני (בואטסאפ).
הגיעו אליה 2 לקוחות חרדיות ו2 חילוניות על אותה כתבה.
והיא רצתה לנצל את המומנטום להמשך כתבה.
אמרתי לה שתיקח בחשבון שהציבור החרדי הרבה יותר חשדן, והרבה פחות נותן אמון,
יותר מברר ופחות נאיבי!
היא עובדת הרבה עם המגזר החילוני והסכימה איתי למה שאמרתי.
נכון שזו הכללה גורפת, ותמיד תוכלו לומר שחילונים נחשפים הרבה יותר לתקשורת לעוולות ולפרסומי הונאות, ואילו הצבור החרדי נותן יותר אמון, תכלס כשניתחנו לעומק, עם עובדות בשטח, ראינו שהרבה יותר קל לפרסם לחילוני והוא יבוא ויתן אמון, מאשר לחרדי שעליו את לא יכולה לעשות מניפולציות. נכון שיש חרדים שיפלו וגם חילונים, אבל חרדי מלכתחילה יבדוק יותר שזה בסדר, וצנוע, ויבקש המלצות כדי להיות בטוח.. ויחשוד יותר.
השיחה עם הלקוחה היתה ביום רביעי בערב, והנה אני רואה במוצש הוכחה כתובה למה שאמרתי לה, ואני שמחה שהניתוח שלנו היה נכון.
כן, אישה חרדית לא תאפשר סתם לצפות על התינוק שלה.
אישית, אני לא גרה בבני ברק ואין לי תינוק, אבל אם ארבע שאני מכירה אישית, לא היתה ממליצה, לא הייתי מכירה את הניקית דורהלה והייתי נשמרת מפני צפיה כשאיני יודעת מי זו ובמה מדובר.

כך שהזהירות הזו נדרשת וממש לא באה לפסול את הניקית דורהלה. אלא רק מבקשת אינפורמציה נוספת. ויש פה גם בקשה להבנה מסויימת שכשאמא פותחת את ביתה וליבה, גם מתוך סקרנות, היא עדין נותנת הרבה לאשת המקצוע, ומותר לה לדעת מה התמורה.
חסד אפשר לעשות במקומות נוספים.
אני לא מתביישת מכך שבמקומות חילוניים נענו מוקדם יותר. אם כבר, גאה.
(ולא נשכח שאצל החילונים אתה רואה בפייס מי המטפלת, מי שמשפחה שלה, מי זו, איך היא נראית, איפה גרה, ומה היא לומדת. שלא כמו בפרוג למשל שממש לא מכירים).

גם כאן.
מסכימה שהציבור החרדי חשדן ואם זו לא מישהי שאני מכירה לא אכניס וכו..
רק לא הבנתי איך לאחר תשלום פתאום החשד יורד?!

חוץ מזה שהציבור החרדי למרות חשדנותו נופל המון בפח. יותר מכל ציבור אחר
 

שירה ארליך

משתמש מקצוען
אפשר הערה קטנה מבלי להירגם באבנים?
למה צריך להגיב בצורה לא יפה מול הרעיון.
לא רוצה לא צריך.
לא מעוניינת? אז לא.
יש מי שכן יעניין אותה.
לא מתאים לך? סבבה.

למה להשפיל וללעוג לרעיון.
למה להגיב בצורה לא יפה. מה הרווח מזה?
קטנתי מהבין.
צודקת, צודקת, צודקת!!!!!!!!
ממש צרם לי לקרוא, לא נעים בכלל!!!!!
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
הזהירות נדרשת.
אז פונים לניקית באישי ומבקשים דרך לברר אודותיה.
מאמינה שתיתן כי בלאו הכי כשתיכנס לבית שלך צהיא כבר לא תהיה אנונימית.
וזה הגיוני.
ואפילו נצרך, הבירור הזה.

אבל מכאן ועד לקטול בפורום יש הרבה דרך. דרך לא יפה. לדעתי. האישית. הקטנה.
לא בכל אשכול צריך להגיב.
לא בכל אשכול צריך לכתוב.
ביקשו משהו?
לא מתאים לי? לך? להיא? הכי הגיוני שיש, אבל אפשר פשוט לא להגיב.

ולענין השאלה אם זה בתשלום?
אפשר להבין את השאלה.
זו שאלה שגם ניתן לברר בפרטי.

כך ישאר השיח הרבה יותר נעים.

ולא- אני לא מכירה כאן אף אחת באשכול, למעט אותך מלפפון.
אני לא ראיתי שקטלו.
כתבו מה הרווח?
שאלו למה שיתנו אמון.

אני רואה את השאלות הללו חשובות לכל התפתחות אשכול, כיוון שזה בסופו של דבר מעמיק את הדיון ומקרב את הישועה..
אני לא קוראת לכל דבר קטילה במידה ושואלים, ונענים וממשיכים הלאה.
נכון שאפשרי לשאול יותר בעדינות, אבל שאלות כאלו טובות ומקדמות.
 

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
ראשית ברצוני להתנצל בפני פותחת האשכול על תגובתי,

אני חשבתי שאין הלימה בי תשלום כספי לתמורה המוצעת, לכן ציינתי את דעתי שאין כאן עסקה משתלמת,
אחרי שהניקית הסבירה בהודעה שאחר כך שהיא מצפה להענות כחסד הבנתי שטעיתי, ואף הודיתי לה על תגובתה זו,

אני מתנצל שוב אם דברי הובנו שלא כהלכה,
שבוע טוב.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
אני לא ראיתי שקטלו.
כתבו מה הרווח?
שאלו למה שיתנו אמון.

אני רואה את השאלות הללו חשובות לכל התפתחות אשכול, כיוון שזה בסופו של דבר מעמיק את הדיון ומקרב את הישועה..
אני לא קוראת לכל דבר קטילה במידה ושואלים, ונענים וממשיכים הלאה.
נכון שאפשרי לשאול יותר בעדינות, אבל שאלות כאלו טובות ומקדמות.
אוקיי.
לא קלו.
שאלו בצורה לא כל כך יפה מכבדת.
עובר?

לייק לך להיום;)
 

קצרה

משתמש מקצוען
התצפית לא מתחילה רק לאחר תקשורת בפרוג, נעשית שיחה מקדימה ופגישה מקדימה, לא לנצח אשאר "דורהלה" עבור משפחה שאכנס לביתה כמובן.
עדיין אני חושבת שמי שלא מתאים לו, לא חייב להגיב. ובטח שישנן דרכים נעימות להציג הסתייגות.

תכל'ס עננים וגשם, ותינוק-אין.

המשפט האחרון שלך יסביר הכי טוב מה שקרה כאן.
אף אחד לא הציג הסתייגות מהבקשה שלך.

הובעה פליאה. זה לא מקובל בציבור החרדי להכניס אישה זרה למעגל החיים לצורך מחקר. מדובר בבקשת חסד עצומה תקופת אחרי לידה היא תקופה יותר מאומצת ולא קלה (נראה שאת לא מספיק מעריכה כי בעינייך חש כאן כן עיסקה של רווח מסוים.)

הפליאה שהובעה באשכול.
תגובת האנשים שהביעה את : למה שמישהי תפתח גמ"ח הכולל חדירה לפרטיות הכי אישית שלה באחת התקופות הקשות בחיים שלה ולאישה שאינה מכירה-
היא ההסבר למה התינוק לא נמצא.

אנחנו אנשים גומלי חסדים.
לרוב הנשים יש הרבה הזדמנויות לגמול חסד בסביבתם ובכוחות האפשריים להם.
לא כולנו אנשים מורמים מעם שמוכנים גם בשעות הקשות וגם תוך חדירה לפרטיות לקיים חסד של אמת גדול כל כך לאדם שאינו קרוב או מכר . אפשר לומר שרובינו לא.
יש יחידים נדיבי סגולה.
ואני גם לא חושבת שמצוות החסד כוללת עד לרמה הזו - זה בכלל שווה בירור.

חילוניות שנענו לקריאה בקלות חשבו בהחלט שיש בזה ערך מוסף של ליווי מקצועי בתחום שאינו מוכר להן. הקושי אצלם קטן יותר כי הפרטיות שלהם קצת פחות חשובה וקדושה בעיניהן. ובכלל הן לא אמורות בכלל לתפקד בית בכזה שלב של החיים כמו שכולנו עושות.... ממש מקובל אצלם יהיה להכניס את הקלינאית לבית הפוך כי הרי "עכשיו יש בו תינוק" והכל מותר---
 

חדוי פלבני

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
ירושלים, שייך?
 

דורהלה

משתמש פעיל
ירושלים, שייך?
תודה על הקוקנרטיות, קודם כל.
אבל לא, בבני ברק....


עצתי - נשמע שאת קלינאית תקשורת עם ניסיון במגזר החרדי. הפיצי את הבקשה בין לקוחותיך. פה לאוזן היא דרך הרבה יותר מקובלת ומתקבלת על הדעת. כבר לא תהיי מישהי זרה אלא קלינאית תקשורת שהחברה/בת דודה ממש חושבת שיש בזה ערך מוסף.
כל ציבור והקודים שלו ודרכי הגישה אליו.
חלק מדרישות התוכנית היא שהתצפית לא תעשה על אנשים מוכרים , בוודאי שלא על משפחות מטופלים , לא אתי ולא מתאים.
 

קצרה

משתמש מקצוען
חלק מדרישות התוכנית היא שהתצפית לא תעשה על אנשים מוכרים , בוודאי שלא על משפחות מטופלים , לא אתי ולא מתאים.

לא הצעתי על משפחות מטופלים איכשהו זה היה נראה לי לא מתאים בלי לדעת על דרישות התוכנית.
הרעיון היה שהם יעשו את מה ש"ארבע" עשתה.
יעבירו את הבקשה למכרים שלהם שאת לא מכירה. והמכרים אולי יעבירו למכרים שלהם שכבר בטח את לא מכירה. (אפילו דרך מיילים)
זה גם דרך מקובלת יותר ב"מגזר". וגם ההמלצה עלייך מאנשים שמוכרים לנותני החסד תגרום להרגיש שאת בסדר ומוכרת ושאת בהחלט מציעה ערך מוסף.
 

חדוי פלבני

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

ניהול האתר

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום גולד
עיצוב גרפי DIP
עימוד ספרים
מתנצל על הנעילה, האשכול מקומו בחכמת נשים.
את מוזמנת להצטרף לפורום חכמת נשים ולפרסם שם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה