כתבו עליו בעיתון

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
'היום זה היום הגדול'. זו הייתה המחשבה שעברה בראשו של הלל מיד כשהתעורר בבוקרו של י"א בתשרי.
הוא קם מוקדם-מוקדם, התלבש ויצא לרחוב בפנים חגיגיות.
היום זה לא סתם יום, היום זה היום הגדול והמיוחד, היום שבו יצא שמו ויתפרסם טבעו בעולם.
הן היום יוצאת לחנויות מהדורת החג של המגזין הנחשב, ושם מתפרסמת עליו כתבת פרופיל נרחבת.

הוא חייך בחביבות לעוברים והשבים. 'בטח הם מזהים את הפנים שלי מהכתבה' חשב לעצמו, 'אני צריך להראות להם שהכבוד לא עלה לי לראש, ושאני עדיין מתייחס יפה גם לפשוטי העם'.

בחזור מבית הכנסת עבר באחד הקיוסקים וביקש לקנות את המגזין הנחשב. ו-"אם יש לך שקית שחורה?" עדיף שלא יראו אותו מסתובב עם העיתון. זה ייראה כאילו הוא בכלל מתרגש מהכתבה הזאת.


הוא נזכר באותו יום קיץ לוהט של חודש אב, כשהגיע אליו העיתונאי, כתב צעיר ונמרץ.
"בוא נריץ כמה תמונות, דבר ראשון". אמר הכתב.
"איפה הצלם?" שאל הלל.
הכתב החניק גיחוך ושלף את אייפונו. הוא צילם את הלל משלל זוויות. בכורסה המסתובבת ("תרים את היד, עוד. עוד. יופי"), בחדר העבודה ("תעשה את עצמך עסוק"), במרפסת ("צופה אל פני העתיד"), ו"בשיחה עם כתבנו" (אשתו של הלל צילמה).

לאחר מכן שאל את הלל במשך כמה דקות סדרה של שאלות מעצבנות. הלל כמעט לא הספיק לענות בין שאלה לשאלה. ודאי שלא הספיק לספר על ארגון החסד שהקים.
אחר-כך שקע הכתב לכמה דקות בהתכתבות נמרצת באייפון. דווקא אז הספיק הלל להאריך ולספר על מפעלות ארגון החסד הנפלא.

הכתב התארגן ליציאה, "כמה אתה משלם שם?" התעניין.
"איפה?"
"לדודקביץ', על הכתבה. כמה אתה משלם?"
"מי זה דודקביץ'?"
הכתב הביט בו כאילו הוא קשה קליטה.
"העורך שלנו. דרך מי תיאמת את הכתבה? לא דרך דודקביץ'?"
"לא יודע. אמרו לי שאם אני ארכוש חבילת פרסום לשנה אני אהיה זכאי לכתבת צבע בעיתון החג"
"אה... הגעת דרך מחלקת מודעות. הבנתי." הכתב חייך חיוך מתקתק.

---

ישר כשהגיע הביתה פתח הלל את המגזין.
אז הם לא שמו הפניה בעמוד השער, אוקיי. בוא נראה את תוכן העניינים. פרסומות פרסומות פרסומות... או! הנה תוכן העניינים. האדמו"ר הזה, הראש ישיבה ההוא, לא מעניין. ניצול שואה בן מאה מגלה את אחיו האובד, הכומר שגילה שהוא רב, הכדורסלן שמצא את אלוקים, הזמר הכושי שחזר בתשובה. נו? איפה הכתבה שלי?

הלל דפדף את כל המגזין ולא מצא את הכתבה.
אולי אני במוסף של 'אנשים חשובים'. דפדף, דפדף, אין.
אולי אני במוסף 'מקרים מוזרים'. לא.
בסוף, במוסף 'מוסדות וארגונים', בעמוד 136, בתוך עמוד של 'אנשי החסד המפורסמים', הוא מצא את זה.
חצי עמוד, הנה התמונה עם הכתב (אויש, רואים אותי מגרד בראש. א-ברוך) והנה הכתבה.

כמעט לא היה כתוב על הארגון שום מילה. רק על הלל עצמו ועל -- מה?! הילדות הקשה שלו? מאיפה הם הביאו את זה??
הוא קרא תיאור מצמרר על ילדות קשה ובלתי אפשרית, על צמיחה מתוך הקושי, ועל ארגון החסד שהוקם דווקא מתוך הבנת המצוקה.
אפילו מילה אחת נכונה לא נכתבה שם. איפה הסיפור על הרב שאמר לו לפתוח את הארגון? איפה ההקפדה על שיעור דף היומי בכל מחיר? איפה המקרה המרגש עם המכתב של האלמנה? נאדה.

נו שויין. הוא נזכר במשפט הידוע "לא משנה מה יכתבו עלי, העיקר שיאייתו את שמי נכון".
הוא היטיב את משקפיו. אחח. אפילו את השם לא אייתו נכון....
 
נערך לאחרונה ב:

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
'היום זה היום הגדול'. זו הייתה המחשבה שעברה בראשו של הלל מיד כשהתעורר בבוקרו של י"א בתשרי.
הוא קם מוקדם-מוקדם, התלבש ויצא לרחוב בפנים חגיגיות.
היום זה לא סתם יום, היום זה היום הגדול והמיוחד, היום שבו יצא שמו ויתפרסם טבעו בעולם.
הן היום יוצאת לחנויות מהדורת החג של המגזין הנחשב, ושם מתפרסמת עליו כתבת פרופיל נרחבת.

הוא חייך בחביבות לעוברים והשבים. 'בטח הם מזהים את הפנים שלי מהכתבה' חשב לעצמו, 'אני צריך להראות להם שהכבוד לא עלה לי לראש, ושאני עדיין מתייחס יפה גם לפשוטי העם'.

בחזור מבית הכנסת עבר באחד הקיוסקים וביקש לקנות את המגזין הנחשב. ו-"אם יש לך שקית שחורה?" עדיף שלא יראו אותו מסתובב עם העיתון. זה ייראה כאילו הוא בכלל מתרגש מהכתבה הזאת.


הוא נזכר באותו יום קיץ לוהט של חודש אב, כשהגיע אליו העיתונאי, כתב צעיר ונמרץ.
"בוא נריץ כמה תמונות, דבר ראשון". אמר הכתב.
"איפה הצלם?" שאל הלל.
הכתב החניק גיחוך ושלף את אייפונו. הוא צילם את הלל משלל זוויות. בכורסה המסתובבת ("תרים את היד, עוד. עוד. יופי"), בחדר העבודה ("תעשה את עצמך עסוק"), במרפסת ("צופה אל פני העתיד"), ו"בשיחה עם כתבנו" (אשתו של הלל צילמה).

לאחר מכן שאל את הלל במשך כמה דקות סדרה של שאלות מעצבנות. הלל כמעט לא הספיק לענות בין שאלה לשאלה. ודאי שלא הספיק לספר על ארגון החסד שהקים.
אחר-כך שקע הכתב לכמה דקות בהתכתבות נמרצת באייפון. דווקא אז הספיק הלל להאריך ולספר על מפעלות ארגון החסד הנפלא.

הכתב התארגן ליציאה, "כמה אתה משלם שם?" התעניין.
"איפה?"
"לדודקביץ', על הכתבה. כמה אתה משלם?"
"מי זה דודקביץ'?"
הכתב הביט בו כאילו הוא קשה קליטה.
"העורך שלנו. דרך מי תיאמת את הכתבה? לא דרך דודקביץ'?"
"לא יודע. אמרו לי שאם אני ארכוש חבילת פרסום לשנה אני אהיה זכאי לכתבת צבע בעיתון החג"
"אה... הגעת דרך מחלקת מודעות. הבנתי." הכתב חייך חיוך מתקתק.

---

ישר כשהגיע הביתה פתח הלל את המגזין.
אז הם לא שמו הפניה בעמוד השער, אוקיי. בוא נראה את תוכן העניינים. פרסומות פרסומות פרסומות... או! הנה תוכן העניינים. האדמו"ר הזה, הראש ישיבה ההוא, לא מעניין. ניצול שואה בן מאה מגלה את אחיו האובד, הכומר שגילה שהוא רב, הכדורסלן שמצא את אלוקים, הזמר הכושי שחזר בתשובה. נו? איפה הכתבה שלי?

הלל דפדף את כל המגזין ולא מצא את הכתבה.
אולי אני במוסף של 'אנשים חשובים'. דפדף, דפדף, אין.
אולי אני במוסף 'מקרים מוזרים'. לא.
בסוף, במוסף 'מוסדות וארגונים', בעמוד 136, בתוך עמוד של 'אנשי החסד המפורסמים', הוא מצא את זה.
חצי עמוד, הנה התמונה עם הכתב (אויש, רואים אותי מגרד בראש. א-ברוך) והנה הכתבה.

כמעט לא היה כתוב על הארגון שום מילה. רק על הלל עצמו ועל -- מה?! הילדות הקשה שלו? מאיפה הם הביאו את זה??
הוא קרא תיאור מצמרר על ילדות קשה ובלתי אפשרית, על צמיחה מתוך הקושי, ועל ארגון החסד שהוקם דווקא מתוך הבנת המצוקה.
אפילו מילה אחת נכונה לא נכתבה שם. איפה הסיפור על הרב שאמר לו לפתוח את הארגון? איפה ההקפדה על שיעור דף היומי בכל מחיר? איפה המקרה המרגש עם המכתב של האלמנה? נאדה.

נו שויין. הוא נזכר במשפט הידוע "לא משנה מה יכתבו עלי, העיקר שיאייתו את שמי נכון".
הוא היטיב את משקפיו. אחח. אפילו את השם לא אייתו נכון....
אתה צוחק?
אנחנו בוכים.
עיתונות החג שלנו הפכה לבושה פרסומית של כתבות שיווקיות, חלקן מוסוות בכוונה ככתבות רגילות.
אנחנו מעדיפים לקנות עיתון דקיק בעשרה שקלים עם 40 עמ' מקוריים, מאשר חבילת חג באושה עם 895 עמ' הכוללת 789 עמודי פרסומת, 78 עמודים בהם כתבי העיתון מספרים על עצמם ועל העיתון, עוד כמה עמודים עם סיפורים מקוריים וקצת כתבות מעניינות, ובשאר העמודים יש כתבות יח"צ נוסח הראל.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ישר כשהגיע הביתה פתח הלל את המגזין.
אז הם לא שמו הפניה בעמוד השער, אוקיי. בוא נראה את תוכן העניינים. פרסומות פרסומות פרסומות... או! הנה תוכן העניינים. האדמו"ר הזה, הראש ישיבה ההוא, לא מעניין. ניצול שואה בן מאה מגלה את אחיו האובד, הכומר שגילה שהוא רב, הכדורסלן שמצא את אלוקים, הזמר הכושי שחזר בתשובה. נו? איפה הכתבה שלי?

הלל דפדף את כל המגזין ולא מצא את הכתבה.
אולי אני במוסף של 'אנשים חשובים'. דפדף, דפדף, אין.
אולי אני במוסף 'מקרים מוזרים'. לא.
בסוף, במוסף 'מוסדות וארגונים', בעמוד 136, בתוך עמוד של 'אנשי החסד המפורסמים', הוא מצא את זה.
חצי עמוד, הנה התמונה עם הכתב (אויש, רואים אותי מגרד בראש. א-ברוך) והנה הכתבה.

גוט.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אתה צוחק?
אנחנו בוכים.
עיתונות החג שלנו הפכה לבושה פרסומית של כתבות שיווקיות, חלקן מוסוות בכוונה ככתבות רגילות.
אנחנו מעדיפים לקנות עיתון דקיק בעשרה שקלים עם 40 עמ' מקוריים, מאשר חבילת חג באושה עם 895 עמ' הכוללת 789 עמודי פרסומת, 78 עמודים בהם כתבי העיתון מספרים על עצמם ועל העיתון, עוד כמה עמודים עם סיפורים מקוריים וקצת כתבות מעניינות, ובשאר העמודים יש כתבות יח"צ נוסח הראל.
אחרי הכל, יש עדיין מה לקרוא בערימת העיתונים הלזו. אחרת לא היו קונים אותה.
 

האגריד -בוצי פוליקמן

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
אני מן המקדימין...
כבר הספקתי לעבור על כמה מעיתוני החג מרישא ועד גמירא.
יש לי כל כך הרבה מה לומר עליהם.
אבל אתם לו חושבים שהנושא הזה כבר מצוץ עד הלשד?
הרי כבר התבכיינו על זה כה וכה.
די מיצינו.
נכון, גם אני התעצבנתי לקרוא מוסף מדהים של עיתון משפחה העוסק בחינוך...
ואז לגלות שזה סך הכל כמה וכמה דפי פרסומת לאיזה חיידר חדש שנפתח היכן שהוא.
גם אני התעצבנתי לראות שעשו ראיון עם ראש המוסד.
שקר. אני חותם על זה שהם לא דיברו אתו אפילו מילה.
תבדקו את זה באותיות הקטנות של הכתבה.
הכל מ'שיחות סגורות' ומ'גורמים המקורבים' ומ'הרצאות שמסר בעבר' ומ'פליטות פה מכוונות'.
גם עם היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט הם לא דיברו מילה ו'יענו' עשו ראיון.
נכון, זה מעצבן.
אבל כבר כתבו על זה כאן בפרוג כל כך הרבה.
אז בואו נבלע בשקט.
(אהבתם את הקטע? כאילו יצאתי גדול בזה שכתבתי בואו נבליג ותכל'ס הצלחתי להשחיל כמה דברים שעצבנו אותי).
חג שמח!
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכון, גם אני התעצבנתי לקרוא מוסף מדהים של עיתון משפחה העוסק בחינוך...
ואז לגלות שזה סך הכל כמה וכמה דפי פרסומת לאיזה חיידר חדש שנפתח היכן שהוא.
אם המוסף מדהים, לא אכפת לי שעל הדרך עושים עם זה פרסומת לאיזה חיידר. מאד נהניתי מהראיון עם הרב לויכטר.
גם אני התעצבנתי לראות שעשו ראיון עם ראש המוסד.
שקר. אני חותם על זה שהם לא דיברו אתו אפילו מילה.
תבדקו את זה באותיות הקטנות של הכתבה.
לא כתוב בשום מקום שעשו איתו ראיון. כתוב רק שעשו 'הצצה נדירה ובלעדית אל המבצר השמור במדינה' ו'ראש המוסד כפי שלא נחשף מעולם'.
גם עם היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט הם לא דיברו מילה ו'יענו' עשו ראיון.
גם כאן לא כתוב מילה אחת על ראיון, אלא רק על 'שיחה עם מקורבים', ואעפ"כ מאד נהניתי מהראיון המקיף והמחכים.
(אהבתם את הקטע? כאילו יצאתי גדול בזה שכתבתי בואו נבליג ותכל'ס הצלחתי להשחיל כמה דברים שעצבנו אותי).
את זה לא אהבתי.
 

האגריד -בוצי פוליקמן

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
אם המוסף מדהים, לא אכפת לי שעל הדרך עושים עם זה פרסומת לאיזה חיידר. מאד נהניתי מהראיון עם הרב לויכטר.
הבעיה שלי עם דברים כאלו זה שלא כותבים בראש העמוד שזה פרסומת, או שלפחות ייעשו את זה בגופן שונה וכדו'.

לא כתוב בשום מקום שעשו איתו ראיון. כתוב רק שעשו 'הצצה נדירה ובלעדית אל המבצר השמור במדינה' ו'ראש המוסד כפי שלא נחשף מעולם'.
נכון, במשפחה זה לא כתוב כראיון, אבל מי בדיוק פמפם כמה ימים לפני זה באתרי החדשות החרדיים "כותרות" הלקוחות מ"ראיון" שכביכול העניק ראש המוסד לעיתון משפחה?
עוד דוגמא? (באמת שבזה משפחה לא אשמים)
upload_2019-10-13_0-16-4.png

זה מ"פינטל נט"
האם הם לא קראו וראו שזה לא היה ראיון אלא רק 'הצצה נדירה'?!

גם כאן לא כתוב מילה אחת על ראיון, אלא רק על 'שיחה עם מקורבים', ואעפ"כ מאד נהניתי מהראיון המקיף והמחכים.
כשלקחתם את המגזין לידיכם, בטח ראיתם שהנושא שלו הוא 'ראיונות ושיחות' בכלל לא כתבות.
וזה עוד בלי להזכיר את הפרסומות שעושים באותו מגזין לכל המי ומי בצורת 'ראיונות'.

את זה לא אהבתי.

וואלה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה