דיון מעניין אתכם תוכן מבלוג הכתיבה של נקודת מפנה?

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מדי פעם אני מקבלת תוכן רלוונטי מהאתר "נקודת מפנה". לפעמים תרגילים, לפעמים נושאים מעניינים מבחינה ספרותית.
האם אתם רוצים להעלות לפה (ערוך בצורה שלא תפגע באתר שלה + לינק, כמובן)?
מדובר בבלוג ששייך, לפי חוש הריח שלי, לאשה מהציבור הדתי±. היא מציעה הרצאות ומפגשים שונים, לכאורה עם קהל מעורב, אבל התוכן באתר בסדר ומעלה, מקצועי ומעניין.

נושאים לדוגמה:
הנחיתה על הירח - כמקור להשראה
לכתוב על השואה
דמות המספר
הנורמה - קוים לדמותה
ועוד נושאים מרתקים...
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
נשמח, השאלה האם לא צריך לקבל את רשותה...
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
צר לי לאכזב:
בקשתי את רשותה של רחלי לביא, בעלת הבלוג, והיא סרבה בכל תוקף.


אני יכולה להעתיק את המייל שהיא שלחה לי:
~אתם מקבלים את המייל הזה כי נרשמתם לניוזלטר באתר נקודת מפנה, או לאחת הפעילויות האחרות שלנו.
אם אינכם מעוניינים לקבל עוד מיילים ממני, בבקשה הסירו את עצמכם מרשימת התפוצה (בתחתית המייל), וניפרד באהבה.~


בוקר טוב, חודש טוב ושנה טובה!

גם החודש יש לנו המון רב של חברים חדשים בקבוצה! ברוכים הבאים!



מה זה הניוזלטר הזה?

שלוש הפסקות הבאות באמת מיועדות להמוני הכותבים החדשים שהצטרפו אלינו בחודש האחרון. אם אתם כבר כאן איזו תקופה – דלגו לכותרת הבאה!

כל "ראש-חודש" לועזי אני שולחת מייל ובו תוכן בנושאי כתיבה, מה התחדש באתר, מה קורה בכלל בנקודת מפנה ולפעמים גם במחוזות אחרים של עולם הכתיבה וכדומה. המטרה המרכזית של הניוזלטר הזה, כמו של כל דבר אחר ב"נקודת מפנה" לכותבים, היא לעזור לכם להישאר בעולם הכתיבה.

אנשים כותבים מפסיקים לכתוב לפעמים. רק ליום אחד. ואז לעוד אחד. ומשם המדרון חלקלק ומפתה וקל – והכתיבה מתפוגגת לה מהחיים. ויום אחד נזכרים בה בצער, בדבר הזה שידעתם שאתם רוצים, שידעתם שאתם טובים בו, שהיה חלום מבחינתכם, ולא הגשמתם אותו.

בדיוק את הדבר הזה אני רוצה למנוע. אני רוצה לעזור לכם להישאר בעולם הכתיבה. לעזור לכם להיזכר שאתם אנשים כותבים. לתת לכם עוד כלים שיזכירו לכם בדיוק את זה. אם זה מתאים לכם – הגעתם למקום הנכון. ואם לא – זה גם בסדר, הסירו את עצמכם מהרשימה בתחתית המייל.



תחרות הסיפור הקצר לפרס אלמוג נפתחת היום!

זו היא שנתה הרביעית של התחרות הזאת, שחביבה עליי במיוחד, גם מפני שטקס הענקת הפרסים שלה מתקיים בכנס נקודת מפנה, ככה שאנחנו יכולים לחגוג אותו יחד!

איך זה עובד?

אנחנו מפרסמים תמונה ומזמינים אתכם לכתוב סיפור של עד 2000 מילים בהשראת התמונה. עקבו אחר הפרטים בקבוצת הפייסבוק שלנו – אתגר 30 ימים של כתיבה.


אנתולוגיית ה-100 של דגניה ב'

כן, דיברנו על זה גם בחודש שעבר. אני מבטיחה שלא נדבר על זה שוב בחודש הבא. הסיבה היא שבסוף החודש הזה נגמר הזמן שלכם לשלוח סיפור קצר לאנתולוגיה של דגניה ב'. אל תפספסו את זה!

על מה אני מדברת?

דגניה ב' חוגגת 100 שנה להיווסדה, ובמסגרת החגיגות הוחלט להוציא אנתולוגיה של סיפורים קצרים בהשראת הקיבוץ דגניה ב'. הסיפורים צריכים להיות בעברית, ואורכם יהיה בין 500 מילים ל-2000. יש עוד כמה כללים לסיפור הזה, ואת כולם תמצאו בלחיצה כאן.

רוצו לכתוב!


איך רוקמים עלילה?

עלילה זה קשה. זה מורכב. וכותבים רבים מעבירים שנים של עבודה על כתב יד בלי לפענח את הדבר הזה, את העלילה של הסיפור שלהם. על רוב הספרים האלה אנחנו לא יודעים, כי הם לא יוצאים לאור. משהו שם לא עובד.

העניין הוא שיש מבנה קיים שעובד. שקוראים וגם צופים בסרטים רגילים לו ומצפים לו. והמבנה הזה עובד מאז ימי הטרגדיה היוונית ועד להוליווד של המאה ה-21. בדרך תמצאו אותו גם ברבים מאוד מהספרים שיוצאים היום, וגם בקלאסיקות. נמצא אותו בהארי פוטר, במיזרי של סטיבן קינג, בענבי זעם של ג'ון סטיינבק, בג'יין אייר של שרלוט ברונטה, בגאווה ודעה קדומה של ג'יין אוסטן, ועוד רבים. ואם זה עובד לכך כך הרבה כותבים אחרים, למה שלא נכיר את המבנה הזה גם אנחנו ונדחה את ההחלטה אם להשתמש בו או לא לאחר כך? איזה נזק יכול להיגרם?

אז בזה בדיוק אנחנו עומדים להתעסק בחודש הקרוב של 365 ימים של כתיבה, אנחנו עומדים ללמוד לעומק את מבנה העלילה המוצלח הזה, שעוזר לא רק להבין איפה כל חלק צריך להיות אלא גם מה חסר לנו בסיפור ולכן הוא לא עובד. רוצים לגלות איך רוקמים עלילה שעובדת? הצטרפו ל-365 ימים של כתיבה. תיכף מתחילים לעבוד, עכשיו זה זמן מצוין להצטרף!

מצטרפים מכאן.


כנס נקודת מפנה 6 – קצת יותר לעומק

ההרשמה המוקדמת לכנס כבר החלה, ויותר מרבע מהמקומות נתפסו, שזה סופר מרגש בהתחשב בעובדה שעדיין לא העליתי את הפרטים לאתר.

אז אין פרטים באתר עדיין, אבל אם חיכיתם להם כדי להירשם, הנה חלק מהם:

אביגיל קנטרוביץ' תדבר על כתיבה הומוריסטית בספרות רצינית, ועל שימוש בהומור כדרך לדבר על כאב ולהתמודד איתו. היא לא מבטיחה שתצאו מההרצאה מצחיקים, אבל בפירוש שתצאו צוחקים.

מעין רוגל תדבר על הרגע שבו דמות מתבוננת במראה, מה שקורה לה ברגע הזה ומה שקורה אחריו. אני די משוכנעת שאנחנו מדברים כאן על עוד אבן יסוד במכניקה של הרגש.

מאירה ברנע גולדברג תדבר על ספרה האחד לפני אחרון (אם לא איבדתי את הספירה, היא חרוצה ממש הסופרת הזאת...) הילדה שניסתה, על השאלה האם ככל שילדותנו מלאה יותר קשיים – כך הכתיבה שלנו יותר טובה, על כתיבה לילדים, על איור ועוד.

שגית אמת תעביר סדנה על נקודת המבט הסיפורית – שהיא אחת ההכרעות החשובות ביותר בכתיבת פרוזה, ותלמד טכניקה פשוטה שמרחיבה את הסיפור שלנו וחושפת בו קסם חדש.

יעל צבעוני תלמד אותנו למצוא את הרגעים שחמקו מתוך היום-יום, ולהפוך אותם לשירה.

קרן לנדסמן תזכיר לנו שסיפור מורכב מדמויות ודמויות מורכבות מהחיים, תסקור את העקרונות לבניית דמויות, ותדבר על מה שעוזר ועל מה שמפריע לנו להפיח חיים בדמויות שלנו.

יהודה ניב ידבר על כל הטעויות שעושים סופרים שמחליטים להוציא את ספרם לאור באופן עצמאי, ואיך נמנעים מהן.

חגית אלמקייס תעביר סדנה של כתיבה אינטואיטיבית, וברוח ימי החנוכה (שבהם מתקיים הכנס) תלמד אותנו לרדת אל החשכה ולהשיב ממנה דבר מה בחזרה אל האור.

אני אדבר על כתיבת ממוארים וסיפורי חיים, ומה עושים כדי להפוך אותם לקריאים ומעניינים, ונעשה תרגיל מגניב שאפשר ואף רצוי להשתמש בו גם כשכותבים פיקשן.

ואחד הדברים היותר מגניבים שקורים בכנס הזה, טם טדאאאם: רוני גלבפיש הנהדרת תארח את יואב לנדסמן, מהנדס חלל וגיאופיזיקאי, סגן מפקד משימת הנחתת "בראשית" על הירח מטעם SpaceIL, לסדנה משותפת ששמה כותבים על הירח. אם יש לכם איזו שהיא נטייה למד"ב או למדע או חשק להיות בחדר אחד עם כוכבים – זו הבחירה הנכונה בשבילכם!

וזה באמת באמת עדיין לא הכול.

אבל הכנס הולך ומתמלא, והמחיר כרגע הוא עדיין הזול ביותר שבו תוכלו לקנות כרטיס כניסה, ולא להרבה זמן.

טקניקליטיז: הכנס יתקיים ביום שלישי, 24.12.2019, בין השעות 17:00-8:30, בבית ציוני אמריקה בתל אביב. מחיר ההרשמה המוקדמת (כאמור, לעוד כמה ימים ספורים בלבד...) הוא 257 ₪. (במקום 335 ₪ בהרשמה הרגילה).

אם אתם בעניין – הירשמו עכשיו! כאן.


מה התחדש החודש באתר נקודת מפנה?

לחצו על הכותרות כדי להגיע לפוסטים המלאים:

חוכמה גדולה – איך קורה שאנשים חכמים עושים בדיוק הפוך ממה שהם יודעים שהם צריכים לעשות? תרגיל כתיבה בהשראה מקראית.

ללמוד לשחרר – יש לכם דחף לסדר הכול? להשאיר נקי? שכל דבר יהיה במקום? לפעמים דווקא מתוך אי-הסדר צומח איזה קסם. תרגיל כתיבה בהשראה מקראית.

תחת גפנו, תאנתו ורשמי עברו – בשנה האחרונה ביקרתי באלקטרז. יש אנשים שאומרים שאלקטרז הוא הגרוע שבגרועים. לא אני. אני כבר ביקרתי ביותר גרוע, ולמדתי שם משהו גם על כתיבה. תרגיל כתיבה בהשראה מקראית.

בתוך מוחו של ביל – נטפליקס הוציאה מיני סדרה חדשה על ביל גייטס. הצצתי כדי להבין איך עובד המוח הגיקי, ללמוד קצת יותר על מפעלי הפילנתרופיה של הזוג גייטס, ונזכרתי שוב במשהו שכולנו יודעים על כתיבה ובכל זאת חשוב לשמוע שוב מדי פעם.

החיפוש אחר האוצר – יותר מדי פעמים אנחנו צריכים לעשות דרך ממש ממש ארוכה כדי לגלות שהתשובה נמצאת ממש בהישג יד, מתחת לאף. גם הדמויות שלנו. תרגיל כתיבה בהשראה מקראית.



מה עוד?

כלום. נראה לי שמספיק להפעם.

לא, רגע! שנה טובה טובה שתהיה לכם! שתצליחו השנה להגשים את כל המשאלות שלכם, ובעיקר את משאלות הכתיבה. בשביל זה אנחנו כאן בסופו של דבר...

לכו לכתוב!

רחלי

מה כן?
אפשר לבקש פתיחה לאתר שלה בחסימות, פותחים את זה.
זה כתובת האתר: https://www.nemi.co.il/
 

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
צר לי לאכזב:
בקשתי את רשותה של רחלי לביא, בעלת הבלוג, והיא סרבה בכל תוקף.


אני יכולה להעתיק את המייל שהיא שלחה לי:


מה כן?
אפשר לבקש פתיחה לאתר שלה בחסימות, פותחים את זה.
זה כתובת האתר: https://www.nemi.co.il/
גם סירוב, גם פרסומת, וגם קישור.
מעולם לא הרגשתי פראייר יותר מזה
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
גם סירוב, גם פרסומת, וגם קישור.
מעולם לא הרגשתי פראייר יותר מזה

שווה לבלוע את כל הרשימה שמניתם. יש לה חומרים חינמיים ששווים הרבה קורסים עם שמות מפוצצים ועלויות מפוצצות לא פחות.
(פתוח בנטפרי)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

חיבורים • אתגר 18

לוח מודעות

למעלה