פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
'ידיעות': שר המשפטים יריב לוין הסכים להגמיש את עמדתו ולהציע נוסחה חדשה שתפתור את סוגיית בחירת נשיא בית המשפט העליון.
השופט יצחק עמית ייבחר לתפקיד הנשיא (למרות התנגדות השר לעקרון ה'סניוריטי').
בתמורה לוין יוכל להציע ולבחור שני שופטים עליונים שמרנים וממלא מקום הנשיא,
השופט עוזי פוגלמן, יציע שופט ליברלי שימונה במקומו לאחר פרישתו הצפויה בעוד מספר חודשים.
 

אחג

משתמש מקצוען
עמית סגל: בדיון בועדת החוקה של הכנסת מתברר ששני יוצאי השב״כ שמונו על ידי פוגלמן לחקור את ההדלפה של בג״צ הסבירות ביקשו באוגוסט להצטרף לאותה עתירה ממש. נשמע מאוזן, אובייקטיבי ולא פוליטי בכלל.

עוד מעמית סגל: שני שבכניקים שעמדתם בנושא הסבירות הביאה אותם לעתור לבגצ מונו על ידי אותו בגצ לצוד מקור עיתונאי שפוגלמן חושד שמגיע מהצד מתנגד הסבירות. נשמע לכם סביר?
 

אחג

משתמש מקצוען
יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן בגלי ישראל: לא יודע לי מנין שאב השופט פוגלמן את הסמכות החוקית להקים את הוועדה לחקירת ההדלפות. ועל מינוי 2 חוקרי שב"כ שהיו צד בעתירה אני בכלל לא מדבר. ואחרי זה מתפלאים על ה'אימון' שרוחשים האזרחים למערכת המשפט.
 

אביה מדמון

צלמת ניו בורן סמאש קייק ילדים סטודיו וחוץ
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
ג׳וש בריינר: ימ״ר ירושלים עצרו הבוקר פעיל מחאה בחשד להשלכת לפידים לעבר פרש משטרתי במהלך ההפגנה נגד הממשלה בשבוע שעבר.
 

אחג

משתמש מקצוען
׳ויינט׳: ‏הטוען המשטרתי בדיון הארכת מעצרו של גורדון - ״במהלך ההפגנה המשיב השליך שני לפידים בוערים לעבר כוחות המשטרה. אחד הלפידים פגע בפרש משטרה ובנס לא נפגע הפרש. אציין כי הלפיד אם היה נדבק לראמת הסוס היינו בסכנת חיים גם למפגינים. המשיב נעצר היום בבוקר הוא אינו מכחיש בחקירתו את השלכת הלפיד״.

הוארך בארבעה ימים מעצרו של רוי גורדון מראשי אחים לנשק שהשליך את הלפיד לעבר השוטר. הוא מואשם בתקיפת שוטר בנשק. פרקליטו טען שהוא סובל מפוסט טראומה שהתפרצה בגלל ההמולה והסוסים. טיעון מעניין ביחס למי שבילה בעשרות הפגנות בשנה האחרונה (עמית סגל)
 

אחג

משתמש מקצוען
ח״כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית): לא הופתעתי ממעצרו של רוי גורדון ממובילי המיליציה ״אחים לנשק״ בחשד להשלכת הלפיד על הפרש המשטרתי. כבר כאשר ״אחים לנשק״ החלו את גל המחאות ניתן היה להבחין בזרעי האנרכיה והאלימות הקשה שמלווה את ההפגנות ברחובות ישראל, את שחיטת כל הקדוש בחברה הישראלית תוך פגיעה בצבא בחטא הסרבנות, אשר הטעה את אויבינו לחשוב בחולשתנו.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
׳ווינט׳: המשטרה לא מאשרת למארגני ההפגנה השבועית נגד הממשלה בת״א לקיים אותה שוב בצומת קפלן.


אני בעד, אך יש לי חשד שמדובר באיזו שהיא התחנפות לשר מכיון שיש סיכוי לא מבוטל שאבשלום פלד יפסל ע"י הוועדה או בג"ץ ופרץ עמר (ממ"ז ת"א) רואה את עצמו מועמד למפכל"ות.
 

אברהם קורניק

משתמש מקצוען
הוארך בארבעה ימים מעצרו של רוי גורדון מראשי אחים לנשק שהשליך את הלפיד לעבר השוטר. הוא מואשם בתקיפת שוטר בנשק. פרקליטו טען שהוא סובל מפוסט טראומה שהתפרצה בגלל ההמולה והסוסים. טיעון מעניין ביחס למי שבילה בעשרות הפגנות בשנה האחרונה (עמית סגל)
שוחרר אתמול ע"י המחוזי
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
מחאות השמאל: ישיבת 'עטרת שלמה' על הכוונת
פרסום ראשון: אחרי פוניבז' וסלבודקה - במחאות השמאל מאיימים: היעד הבא - מיטוט מוסדות עטרת שלמה. כל הפרטים.

מחאות השמאל: ישיבת 'עטרת שלמה' על הכוונת​

פרסום ראשון: אחרי פוניבז' וסלבודקה - במחאות השמאל מאיימים: היעד הבא - מיטוט מוסדות עטרת שלמה. כל הפרטים​

משה ויסברג | חרדים10.4.2024 | 22:28

00:00


03:27
האזינו לכתבה











colbass.com

188e9012ded9b9d29bf5.jpg
היכל ישיבת עטרת שלמה | צילום: א. גרינוולד
בימים האחרונים, עולם התורה והישיבות בישראל, שהוא אבן יסוד בחיים היהודיים ובלימוד התורה, מוצא את עצמו שוחה במים סוערים. החלטת בג"ץ המשפיעה על מימון הישיבות ומוסדות התורה עוררה דאגה רבה בקרב מנהיגי הדור וראשי הישיבות. בין אלה שעשויות חלילה להיפגע עמוקות נמצאת רשת "עטרת שלמה", אחד המוסדות הגדולים בישראל בראשות ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין.
עבור 'עטרת שלמה', המאגדת אלפי תלמידים, מתלמידים צעירים בתלמוד תורה ועד אלפי אברכים בכוללים ובחורים בישיבות, ההשפעה של קיצוצים אלה היא משמעותית. הקיצוץ במימון לא רק מאיים על איכות והמשכיות החינוך והרבצת התורה, אלא גם מטיל עומס עצום על המנהלים וראשי המוסדות שכבר פועלים בתקציבים מוגבלים.
עמידות ותושייתם של מוסדות התורה נבחנות כפי שלא נבחנו מעולם. בנוסף לקשיים הכלכליים, עולם התורה בישראל מתמודד עם גל של אי שקט ציבורי. הפגנות השמאל נגד מדיניות הממשלה הסלימו למחאות ממוקדות נגד הישיבות וגדולי התורה, כאשר ישיבות עטרת שלמה עשויה לעמוד במוקד גל ההפגנות הבא של המוחים.
ל'בחדרי חרדים' נודע כי במחאות השמאל שמו להם למטרה "לחסל את עולם התורה ומוסדות עטרת שלמה", כלשון אחד מהם. ומתעתדים לצאת לשורת הפגנות בסמוך לישיבה והכוללים.
פעולות כאלה לא רק מאיימות על השלום וקדושת מוסדות אלה, אלא גם מסכנות את התקציב של תומכי עולם התורה, כולל אלה אוהבי תורה מחוץ לקהילה החרדית שעשויים להיות חלילה מושפעים מההסתה המופרעת נגד עולם התורה.
זהו רגע של דאגה רבה לעתיד לימוד התורה בישראל, כפי שהשמיעו גורמים מבפנים. אך למרות האתגרים הללו, רוח 'עטרת שלמה' והנהגתה נותרו איתנים. הרב סורוצקין, דמות נרדפת לחוסן ומסירות לתורה, ממשיך לנסוע רבות לגולה, דופק על דלתותיהם של תורמים ברחבי התפוצות. משימתו ברורה: להבטיח את המימון הדרוש כדי לקיים את הרשת הענפה של המוסדות ולהבטיח שהאור של לימוד התורה יישאר בלתי מעומעם.
מובילי מחאות השמאל ערכו הפגנות של הסתה מול ישיבות בולטות, בהן פוניבז' וסלבודקה, ובכך מנסים לאתגר ישירות את גדולי ישראל וראשי הישיבות. פעולות כאלה המתוכננות להתקיים גם מול ישיבות עטרת שלמה, מייצגות יותר מסתם הפרעה פיזית; הן מסמלות קרע הולך וגדל בחברה הישראלית בין קהילות חילוניות ודתיות. ההסתה של אנשי השמאל נגד עולם התורה מהווה איום משמעותי, שעלול להרתיע תורמים שתמיכתם חיונית להמשך שליחותם של מוסדות אלו.
661681289ddd44.99783388.gif

לאחר שהאבק מהחלטת בג"ץ שוכך, עתיד לימוד התורה בישראל ניצב בפרשת דרכים. האתגרים של קיצוץ המימון הממשלתי והמתחים בין המגזרים השאירו ללא ספק את חותמם, אך הם גם הציתו שיחה על החוסן והיכולת של עולם התורה להתאים את עצמו. המסלול העתידי צפוי להיות מעוצב על ידי מאמצים משותפים של תומכי מוסדות תורה, למצוא נתיבים בני קיימא ללימוד תורה כאשר ישאו בעול שלא יפול על כתפיהם של ראשי הישיבות.
בחדרי חרדים
https://www.kore.co.il/viewArticle/...k&UcId=1129&UsId=5004&UaId=366&Utype=textlink
(כל רגע)

לא יאמן...
 
נערך לאחרונה ב:

מוריה אסתר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
תחקיר ב׳ערוץ 12׳: ‏משה רדמן ממובילי המחאה נגד הממשלה העביר בחשאי עשרות אלפי שקלים שהתרים כביכול בעבור מפגינה שנפצעה לקופת חברה פרטית בבעלותו.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
היום בישיבת הממשלה:

שרים התלוננו שהייעוץ המשפטי לממשלה לעומתי לממשלה

המשנה ליועמשית גיל לימון: ב-99% אנחנו עם הממשלה

נתניהו: יש בעלי חיים תבוניים כמו שימפנזה שיש להם 99% גנים משותפים איתנו. האחוז האחד שלא, עושה את כל ההבדל.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
עמית סגל:

דיון בבגצ בעתירה של השר וסרלאוף על אכיפה בררנית נגד מפגינים שונים

השופט עמית: שר בממשלה מגיש עתירה נגד היועמשית? כאן זה האכסניה?

עו״ד: יש שר שפונה ליועמשית, הזמינה אותו ואומרת שהממשלה לא יכולה להיות מעורבת ומנועה לעסוק. לאן יפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג?

עמית: דלתו של בית המשפט פתוחה. מהי עילת התערבותנו? אני רוצה להוציא ממך את המילה סבירות…
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לירן תמרי: ‏במהלך המחאה בירושלים מספר מפגינים הבחינו שהשר בן גביר והשר עמיחי אליהו נמצאים באירוע במבנה סמוך. המפגינים קוראים לבן גביר לצאת.
הם היו באירוע פנים מפלגתי בבית הכנסת הגדול.
בן גביר יצא בסיום האירוע כשהוא מוקף בעשרות שוטרים ישר לרכבו שנסע במהירות מהמקום.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה