אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
במסגרת מתווה הגיוס שגובש בשבועות האחרונים על ידי המפלגות החרדיות, והוצג אמש לגדולי הדור כדי לקבל את הכרעתם בעניין, הוסכם על ידי מרנן כי הפעולות שיופעלו במידה ולא יעמדו ביעדים שייקבעו – יופעלו כעבור שנתיים מהעברת המתווה.

בנוסף, מרן הגאון רב משה הילל הירש עמד על כך כי כלל הפעולות המדוברות – במידה ולא יעמדו ביעדים שייקבעו – יהיו אך ורק על בחורים שאינם בני ישיבות

היום התכנסו ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ושר המשפטים לוין, כדי לקדם את מתווה הגיוס. המתווה צפוי להעלות לאישור הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה, במטרה למנוע מבג"צ, לשלול את תקציבי עולם התורה.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
השר במשרד החינוך חיים ביטון הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת עו"ד אבי בלום, על חוק הגיוס: "הדבר הכי אחראי הוא לא לדבר ע"כ בתקשורת. ב"ה שגדולי ישראל מטפלים בעניין. אין קשר למתיחות של הבחירות. גם כשהיה נראה שיש כעסים המשיכו להיפגש ולדון בעניין הגיוס. לרגע לא הפסקנו לטפל בזה. אנחנו עושים את ההשתדלות הכי גדולה כדי לסדר את הדברים בלי לפגוע בפך השמן הטהור".

על המישור הפוליטי: "הרבה דברים טובים קורים בממשלה בזכות השותפות עם הליכוד. חלקם דברים שהשתיקה יפה להם. כל מי שנמצא בשולחן הממשלה הרגיש כבר תקופה ארוכה שסער מתחבר בחזרה למקום הטבעי שלו".

על אופק חדש: "זה פרויקט חיי. אני עוסק בזה כבר שנים עוד כשהרבה אנשים לא הבינו מה זה בכלל. אני שמח שהיום כולם נלחמים בעד זה. אמשיך להילחם בכל דרך ובכל צורה כדי שהמורים יקבלו את המגיע להם. ההמתנה שווה כדי שבסוף נצליח לפתור את זה. אין שום חדש תחת השמש. תמיד היה פיקוח של משרד החינוך. השר קיש והייעוץ המשפטי של משרד החינוך איתנו במאת האחוזים בעניין הזה".
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
רשת ב': רה״מ נתניהו הזהיר את שר הביטחון יואב גלנט כי ״אם לא תביא החלטת ממשלה על הגיוס ביום ראשון, אתה מסכן את יציבותה״. גלנט מצדו השיב לנתניהו: ״אני הזהרתי מראש, תבקשו עוד מספר ימים לנסות להגיע להבנות עם גנץ״.

מיכאל שמש: היום צפויה פגישה של נתניהו והחרדים עם גנץ בנסיון לקדם את החלטת הממשלה שתאפשר דחייה בגיוס בני הישיבות.
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
השר גדי אייזנקוט ניסה לאחרונה להחיות מחדש את מתווה הגיוס שהציג גנץ. אנשיו פנו לגורמים חרדיים בבקשה שיסכימו להיפגש איתו. הבקשה נדחתה, בשל "הצעדים החד-צדדיים שביצעתם נגד החרדים בגיוס". (מרדכי הלפרין)
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
השר עמיחי אליהו ברדיו קול חי: "השירות של החרדים בזק"א לא פחות טוב מהשירות שלפיד עשה במחנה והוא עוד משתמש בזה כדי לעשות פירוד בעם. מבחינתי הוא השתמט. הצבא מנסה לחנך את החרדים וכולנו צריכים לדאוג שזה לא יהיה"
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
פרסום ראשון במהדורת הבוקר בקול חי: השר גדי אייזנקוט ניסה לאחרונה להחיות מחדש את מתווה הגיוס שהציג יו"ר מפלגתו, השר בני גנץ, אחרי שנדחה על ידי המפלגות החרדיות בשל הדרישה להצבת כלל החרדים בבקו"ם (בסיס קליטה ומיון).

אנשי אייזנקוט פנו לאנשים מהמגזר החרדי שטווים מאחורי הקלעים את מתווה הגיוס, בבקשה שיסכימו להיפגש עם השר וחבר קבינט המלחמה, כדי שיציג בפניהם את מתווה גנץ ובתקווה שיסכימו לקדמו, אלא שלאנשי אייזנקוט הובהר שאין כל טעם לפגישה, בשל הצעד החד-צדדי שביצע גנץ במסיבת העיתונאים הפומבית שקיים בנושא לאחרונה, מה שמלמד שהוא כלל איננו מעוניין בפתרון הסאגה אלא בלקושש הון פוליטי על גב החרדים.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
משבר חוק הגיוס והמפלגות החרדיות: לאחר האיומים הממשיים של השרים גלנט וגנץ, על החובה של הציבור החרדי להתגייס יותר ולחוקק חוק שיעבור את בג"ץ, "כיכר השבת" עם פרטים ראשוניים על המתווה המסתמן, עליו יסכימו ככל הנראה גדולי הדור הליטאיים.

מאז נדמו הדי הבחירות והציבור החרדי הציג חזית מאוחדת, בעיקר בעיר בית שמש, החלו המפלגות החרדיות בדיונים קדחתניים על נוסח חוק גיוס, שיהיה מקובל גם על גדולי הדור וגם על רוב חברי הקואליציה.
על פי המסתמן, הפוליטיקאים החרדים, הבינו כי הפעם אין הרבה ברירות, והחוק החדש יהיה דרקוני הרבה יותר ממה שהיה עד היום וכנראה יסכימו לשיטה שנדחתה בעבר - של יעדים ומכסות.
המתווה דומה מאוד, למה שהגיש לאחרונה שוב, חבר הכנסת ליברמן, לפיו, יהיו יעדי גיוס שיעודכנו ויוצב יעד עלייה שנתי - שבמידה ולא יעמדו בו זה יגרור ענישה כלכלית למוסדות השונים.
העיקרון במתווה החדש, הוא שבחורי ישיבות ש'תורתם אומנתם' יהיו פטורים מגיוס, ועל זה הנציגים יתעקשו בכל מחיר, לבחור החרדי, כך על פי המתווה החדש, תינתן אפשרות של שירות במקומות התנדבותיים, כדוגמת איחוד הצלה, משטרה וכן הלאה.
החידוש בחוק הוא, שההנהגה החרדית תיתן בפעם הראשונה באופן פומבי הכרה, כי בחור ישיבה שלא לומד, או בחורים שלומדים בישיבות של חצי יום, יהיו חייבים לשרת או להתנדב, והכל כמובן במסגרות חרדיות שיוקמו עבורם.
ההסכמה ההיסטורית ליעדים ומכסות, היא בשל ההבנה שכעת לא נותרה ברירה וחייבים לעשות מעשה קיצוני, כדי לא לחולל משבר שעלול ח"ו לפגוע בישיבות ובכוללים, אך גם במסגרת המתווה החדש, לא נכנסו למספרים של היעדים, אלא רק שורטטה הסכמה עקרונית למתווה, וזאת כדי קודם כל לעבור את בג"ץ.
יצוין, כי היום תתקיים פגישה של נציגי המפלגות החרדיות עם השר בני גנץ וצוותו, כדי לדון במתווה החדש ולקבל את אישורו העקרוני.
כזכור, מוקדם יותר השבוע, דווח לראשונה ב'כיכר השבת', כי חברי הכנסת של דגל התורה, הח"כים אורי מקלב ויעקב אשר, המטפלים בסוגיית הגיוס, עלו לראש הישיבה הגר"ד לנדו כדי להתייעץ בסוגיה הלוהטת העומדת על הפרק.
הח"כים ביקשו להציג בפני ראש הישיבה מספר מתווים שנידונו בשבועות האחרונים ולקבל את הוראתו של הגר"ד כיצד לנהוג בסוגיה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר מפלגות הקואליציה.
אלא שראש הישיבה הורה לחברי הכנסת לעלות קודם למספר ראשי ישיבות, ולשמוע את דעתם בנושא. "לפני שמכריעים בעניין צריך לשמוע את הדעה של עוד ראשי הישיבות ולקבל את חוות דעתם בעניין", אמר הגר"ד לנדו.
גורם בכיר ב'דגל התורה' אמר לאחר הפגישה ל'כיכר השבת' כי "הערב עוד לא צפויה הכרעה סופית". לדבריו, "ישנם עוד דברים שיצטרכו לדון בהם בימים הקרובים, כך שהח"כים צפויים לעלות שוב לגר"ד לנדו לפגישות נוספות בעניין, בימים הקרובים".
בתוך כך, הממשלה צפויה לאשר החלטת ממשלה שבה ייקבעו לוחות זמנים לחקיקת חוק הגיוס והנחיות לגורמים הרלוונטים לקידום נוסח החוק.
ההחלטה, כך לפי הדיווח, צפויה להנחות את שר הביטחון יואב גלנט שלא לגייס את תלמידי הישיבות עד 1 ביולי 2024 בשל כוונת הממשלה לגבש הסדר חוקי בנושא.
בכך למעשה תאריך הממשלה את תוקפה של ההחלטה מהקיץ שהקפיאה הלכה למעשה את גיוס החרדים מאז פג תוקפו של חוק הגיוס האחרון.
כזכור, בג"ץ ביקש מהממשלה להשיב עד 24 במרץ - בעוד כשבועיים, על הצו על תנאי שהוצא בעתירה מדוע לא חלים הליכי גיוס על בני הישיבות בהיעדר חוק שפוטר אותם מגיוס. בנוסף, עד ה-31 במרץ הממשלה נדרשת להשיב מדוע המדינה ממשיכה לממן את הישיבות בהן לומדים תלמידים ששירותם הצבאי נדחה שלא כדין נוכח היעדר חוק גיוס.
בצעדים אלו של הממשלה, שיתממשו עוד לפני התגובה לבג"ץ, תראה הממשלה סימני התקדמות ממשיים בנושא חוק הגיוס.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
אחרי חשיפת 'כיכר השבת' הבוקר (חמישי) בנוגע לחוק הגיוס, ורגע לפני הפגישה הערב עם ראש הממשלה נתניהו, "כיכר השבת", עם כל מה שקורה מאחורי הקלעים, מי הרבנים שנוטים להתפשר ומי הרבנים, שסבורים כי אין להתפשר כלל.

כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'כיכר השבת', הגאון רבי משה הלל הירש, עובד על מתווה חדש - הדומה למה שהיה סבר מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, בתקווה שיעבור את בג"ץ. מדובר במתווה הדומה למה שהציע ח"כ ליברמן ב-2019, ולאחר שהמתווה לא התקבל, הוא פרש מהממשלה, מה שגרם לחמש מערכות בחירות - תוך פחות מארבע שנים.
מנגד, למרות רצונו של הגרמ"ה להתפשר בנושא ולהגיע להסכמות כמה שיותר מהר - כדי להיות בטוח שבג"ץ יאשר את החוק, ישנם ראשי ישיבות חשובים ב'דגל התורה', כדוגמת הגרמ"צ ברגמן, שסבור שגם במצב הנוכחי אין להתפשר כלל, לדעתו מצטרפים עוד ראשי ישיבות, ובראשם הגאון רבי אביעזר פילץ והגאון רבי דוד כהן.
בשבוע האחרון, חברי הכנסת של 'דגל התורה', שיושבים מתחילת השבוע על מתווה חדש, נכנסו לביתו של הגר"ד לנדו והציגו לו את הפשרות מרחיקות הלכת שהציג הגרמ"ה הירש, ומנגד הציגו את ההתנגדויות של ראשי הישיבות האחרים, הגר"ד שמע את הצדדים, אך טרם קיבל החלטה ברורה, ונכון לעכשיו, הוא לא נוטה לאשר את המתווה הפשרני יותר והוא רוצה לשמוע עוד צדדים לכאן ולכאן.
על פי ההערכות, הגר"ד לנדו צפוי למצוא את דרך האמצע ולא יקבל את העמדות הפשרניות יותר וזאת על אף ההערכה העמוקה שיש לו לידידו, הגרמ"ה הירש.


זה בגזרת דגל התורה - בגזרת ש"ס המצב סבוך יותר, שכן אחרי ההכרזה הלוחמנית של הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף והביקור הרשמי שלו אצל ראש הישיבה הניצי יותר הגרמ"צ ברגמן, ש"ס שנטתה לקבל כל מתווה, נמצאת בבעיה, שכן יהיה לה קשה ללכת נגד דעתו של הראש"ל שצפוי בבוא היום להתמנות לנשיא מועצת חכמי התורה. ולכן ייתכן ובש"ס הפעם יהיו פחות פרגמטיים, מאשר בפעמים הקודמות.

בש"ס, יש גם עוד חברי מועצת ובראשם הגר"א סאלים, שסבורים כמו ראשי הישיבות הליטאיים, שאין להגיע לפשרות מרחיקות לכת, והמקסימום הוא להתפשר על הגדלת המכסות ולהתחייב על שירות אזרחי מורחב יותר ממה שקיים היום.



גם בגזרה החסידית המצב לא פשוט, מי שיעלעל בזכרונו מעט אחורה, לפני קרוב לשנה, אז חברי הכנסת מאגודת ישראל היו הניצים ביותר, והם סברו שאין לעשות שום פשרה בנושא וחייבים לחוקק חוק גיוס דומה למה שהיה בחוק טל.

אך מאז, הכל השתנה במדינה, החל מהרפורמה המשפטית וכלה במלחמה הנוכחית, מה שלכאורה אמור לשנות את הגישה החסידית הקשיחה שאין להתפשר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בגזרה החסידית לעת עתה, יש ציר חזק של חסידות סלונים, גור וויז'ניץ, שעדיין ממשיכים בקו הנוקשה שאין להתפשר בנושא חוק הגיוס, אך טרם ברור, מה תהיה עמדת הסיעה כולה, שכן אחרי האיבה העצומה שהייתה בבחירות האחרונות, לא ברור האם כל הפלגים של אגודת ישראל ישתפו פעולה.

אך לעת עתה ברור, כי אם בבוקר עלה הרעיון שיש הסכמה על חוק גיוס היסטורי, כעת מתברר, שהנושא מורכב הרבה יותר. כך או כך, בשעות הערב יקיימו הנציגים החרדים פגישה עם ראש הממשלה נתניהו, לקראת ישיבת הממשלה בנושא ביום ראשון.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
הרב הראשי נאלץ להבהיר את דבריו (אך לא חוזר בהם)

זו הודעתו

החיילים הקדושים שמסרו נפשם על הגנת הארץ

מרן הראש"ל-הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א בשיעורו השבועי פינת הלכה ב'כאן מורשת': "אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם של החיילים שנהרגו על קידוש השם במלחמה. חובה להתפלל יום יום על החיילים המוסרים את הנפש עבור תושבי הארץ"


מרן הראש"ל-הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, התייחס בפינת ההלכה הקבועה שלו, המשודרת בכל שבוע ב'כאן מורשת', לסילוף שסילפו בתקשורת את דבריו, שהביאו לפגיעה במשפחות השכולות ובחיילי צה"ל:

"בהזדמנות זו ברצוני להבהיר, במוצאי שבת דיברנו על ערך התורה שהיא מגינה על עם ישראל. מסיבות שונות היו אנשים שבכוונה סילפו את הדברים ופרסמו כאילו פגענו חלילה במשפחות השכולות, ובחיילים המוסרים את הנפש לשמירה על תושבי הארץ הזאת". אמר מרן הראש"ל-הרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף.

לאחר הבהרת הדברים, שב מרן על דברים שאמר כבר בתחילת המלחמה: "ברצוני להבהיר כי חלילה וחלילה לפגוע כי הוא זה במשפחות השכולות, הם איבדו את היקר להם מכל והקריבו קרבן עצום, החיילים שנהרגו הם בכלל הנהרגים על קידוש ה', וכבר בתחלת המלחמה דיברנו על זה בכמה וכמה מקומות, שהמדרגה שלהם היא גבוהה בשמים, ובס' הרוקח כותב, שיש למעלה בשמים שבעה שורות לפני הקב"ה, שנהנים מזיו השכינה. ובשורה הראשונה יושבים אותם הנהרגים בגלל שהם יהודים. ואין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם".

מרן הראש"ל-הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, סיפר על ביקוריו בבתי המשפחות השכולות והפצועים: "ביקרתי בבתי האבלים אצל המשפחות השכולות, ביקרתי אצל חיילים פצועים, עודדנו אותם, ובודאי שיש להמשיך לעודדם ולחזקם, ערכנו עצרת תפלה מרכזית פעמיים בכותל המערבי בהשתתפות עשרות אלפים", סיפר.

"כל דברינו במוצאי שבת היה אך ורק בשבח התורה שחייבים להמשיך ולחזק את לימוד התורה. אבל בודאי שחובה להתפלל יום יום על החיילים שמוסרים את הנפש עבור תושבי הארץ בזאת, שיחזרו לביתם לחיים טובים ולשלום, ואנחנו מקפידים לומר תפלה לשלום החיילים מאז פרוץ המלחמה יום יום, וגם בשיעור השבועי הקבוע במוצאי שבת כל שבוע אנחנו עושים להם מי שבירך, ולכן חבל מאד שיש כמה אנשים שעשו שימוש פוליטי בדברים וסילפו את דברינו בצורה מעוותת, ויהי רצון שנשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות, והאמת והשלום אהבו", סיים מרן הראש"ל-הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א את דבריו.
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אבי מוסקוב: ראשי ישיבות ליטאיות וחסידיות מנסים להוביל מתווה חדש שאומר - מוותרים על תקציבי הישיבות והכוללים ומחוקקים חוק ללא יעדים ומכסות. היוזמה מגיעה מתוך הנחה שבכל מקרה המתווה שמוצע כעת לא יעמוד במבחן בג"צ ויפסל בגלל ערך השוויון ומשום כך אין עניין לוותר כעת ולהסכים לחוק שמסכים לגיוס בחורים
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
גורמים חרדיים תקפו הבוקר (א') את שר הביטחון יואב גלנט בטענה כי הוא מוביל במישרין לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות ממניעים פוליטיים אישיים.

זאת, לאחר שהוביל לדחיית הדיון בישיבת הממשלה במתווה הגיוס - ובשל חוסר ההסכמה מול השר בני גנץ.

"מדוע יואב גלנט רגוע כשתקציב המדינה מאושר בשלש קריאות במליאת הכנסת ללא תמיכת בני גנץ אך כשזה מגיע לחוק הגיוס הוא דורש את הסכמתו והסכמת חבריו", תוהים הגורמים ששוחחו עם ערוץ 7.

לדבריהם, אין שום היגיון מאחורי התנהלותו המתבצרת של יואב גלנט מלבד מניעים פוליטיים אישיים. "יואב גלנט עם שני רגליים במערכת בחירות - ומול בנימין נתניהו, לא לצידו. וזו הסיבה שהוא גורר רגליים ומסרב להגיע להסכמות", טענו.



עוד באותו נושא:
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
הסערה בתוך דגל התורה בנוגע לחוק הגיוס, בעיצומה, כאשר מרבית ראשי הישיבות מושכים לקו דרקוני יותר ממה שהוצג בשבוע האחרון. אך בעוד בדגל התורה נערך קרב על החוק החדש, ב'אגודת ישראל' מציגים לעת עתה חזית אחידה.

על פי שני מקורות באגודת ישראל, חברי המועצת של המפלגה כולם תמימי דעים, כי המתווה החדש, אותו ניסו לאחרונה להוביל חלקים בדגל התורה, אינו מקובל עליהם, וכי הם סבורים שאסור להתפשר בנוגע לגיוס, והמצב הקיים חייב להימשך.
כפי שנחשף ב'כיכר השבת' בשנה שעברה, ב'אגודת ישראל', הובילו קו נוקשה למדי בעת שישבו על המדוכה וניסו להוביל חוק גיוס חדש. באותה העת, הועלתה דרישה, כי הקו המנחה חייב להיות חזרה לחוק טל, עליו סמכו את ידיהם רוב גדולי ישראל בראשות מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.
באותו הזמן - בחיי חיותו של מרן הגר"ג אדלשטיין, הצד הליטאי לא הביע דעה פומבית, והצד הדומיננטי בסיפור הגיוס היו אגודת ישראל, שכאמור הובילו קו מילטנטי, שאין להתפשר. 'אגודה' גם התעקשו על הכנסת פסקת ההתגברות לחוק וכזכור ההתעקשות הזו כמעט וגרמה למשבר קואליציוני, אך בסופו של דבר 'אגודה' רשמה הישג והצליחה למנוע את החוק כפי שרצו להעביר באותה העת עם מכסות ויעדים מוגדלים יותר ואף נכנס בהסכם התחייבות לחזור לחוק טל.
גם לאחר שרה"מ נתניהו קבע שלא ישתמשו בפסקת ההתגברות, אגודת ישראל הובילה קו תקיף מאוד שלא אי התפשרות, ודגל התורה נגררה בעקבותיה, היחידה שהייתה באותו הזמן פחות תקיפה, הייתה ש"ס, אך לאחר דברי מי שאמור לכהן ברבות הימים כנשיא מועצת חכמי התורה, הגר"י יוסף, נראה שגם הפעם, ש"ס תצטרך לחבור לשותפתיה החרדיות.
אך מאז כאמור עברה שנה והמצב בישראל השתנה לבלי היכר, וגם באגודת ישראל מבינים שצריך מעט להתפשר, גורם ב'אגודת ישראל', אומר הערב ל'כיכר השבת': "התוכנית שהוצגה ביום חמישי פה ב'כיכר', ולפיה, הגרמ"ה הירש מוכן להתפשר ולהסכים למתווה ליברמן - מבחינתנו זה לא בא בחשבון, כל גדולי ישראל החסידים, מתנגדים לכך התנגדות חריפה ונמרצת. לא נתפשר על נפשות ישראל".
לדברי אותו גורם, "תמיד גדולי ישראל הליטאיים סברו שאין להתפשר וכמובן שלא להסכים למכסות ויעדים כמו שליברמן דורש, אין לנו בעיה שיבטלו את התקציבים, אבל שלא יגעו לנו בציפור הנפש. לכן, אגודת ישראל תלך בסיפור הזה עד הסוף ואנחנו מקווים שדעתם של רוב ראשי הישיבות הליטאים תגבר, ולא ילכו למהלך של פשרות בגיוס".
לסיום אומר אותו בכיר: "במידה ונצטרך להתפשר במשהו כי לא תהיה ברירה, אז העדפה שלנו היא להתפשר בנושאי התקציב ולא בגיוס של אף בחור ישיבה אחד, בדיוק כפי שהורה בזמנו מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, כי בחור ישיבה לא צריך להתגייס - וחייבים להתעקש על זה. אם חייבים להתפשר במשהו הכי קטן, אז בוודאי שלא בפן הרוחני".
כפי שדווח בסוף השבוע שעבר ב'כיכר השבת', והיום אף צוטט ב'וואלה', מי שמנסה להוביל פשרה בנושא חוק הגיוס, ולראשונה מי שלא מוגדר בחור ישיבה, יהיה חייב בגיוס, הוא ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש, שסבור שבמקרה הנוכחי, אין הרבה ברירות וחייבים להיות ריאלים.
על פי הדיווח בוואלה, הגרמ"ה הירש נתן אור ירוק לחברי הכנסת הליטאיים, ללכת למתווה גיוס אותו הציג ח"כ ליברמן ב-2018, ולפיו, ייקבעו יעדים מדי שנה, ובמידה ולא יעמדו ביעדים המדינה תשלול התקציבים. אך כאמור גם במידה ותהיה אחידות ליטאית בנושא זה, אגודת ישראל תעמוד בפרץ והיא מסרבת לכל סוג של פשרה בנושא.
 

אחג

משתמש מקצוען
כל העדכונים האחרונים על חוק הגיוס:


יוסי יהושוע: ‏השר ניר ברקת בפגישה עם נתניהו: ״חוק הגיוס כפי שהוא - נזק עצום, לא יכול לעבור״.

'המודיע': השר גולדקנופף הבהיר בעניין הגיוס כי על פי עמדת גדולי ישראל, לא מדברים על כל החרדים, אלא רק על חלקו שתורתו אומנותו. "הניסיון הנואל לכרוך את כל החרדים בנושא הוא מעשה לא הגון", אמר.

עוד מ'המודיע' על סאגת חוק הגיוס: עו"ד עקיבא מאיר, שעתר לבג"ץ כי בכל עת שדנים בגיוס בני הישיבות יש לדון גם בגיוס בני מיעוטים בשם אותו ערך שוויון - שיגר אמש מכתב לראה"מ וליועהמ"ש בדרישה לפעול ברוח זו .

מיכאל שמש: עדכוני הבוקר על החלטת הגיוס - בממשלה ממשיכים בשיח שוטף מול היועמ״שית בנסיון להגיע לנוסח שהיא תהיה מוכנה להגן עליו בבג״צ. נתניהו הסביר בלילה לשרי הליכוד שאין להם סיבה להתנגד להחלטת הגיוס כרגע ״אין בה סעיף בעייתי, תחכו להחלטה הסופית בכנסת״. ב-12 צפוי להתחיל הדיון בממשלה, זה קצת הזוי שעדיין לא נשלחה לשרים הצעת ההחלטה הסופית.

מרדכי הלפרין ב'קול חי': נתניהו ניסה אתמול להרגיע את גולדקנופף וגפני. "אני עומד על ההסכם הקואליציוני אתכם. מי שלא לומד צריך להתגייס אבל מי שמעוניין ללמוד לא ניתן למנוע ממנו זאת", הבהיר והוסיף: "מזכיר שגם התחייבנו בבג"צ שלא תהיה אפליה, ושדיון על חרדים יהיה בד בבד עם דיון על גיוס מיעוטים".

הלפרין ב'קול חי': במפלגות החרדיות טוענים ששמעו את השר לוין אומר כי חוק גיוס 'פשרני' יהיה בעייתי לליכוד ״לא בגלל דעותיי האישיות אלא בגלל שהציבור לא יקבל את זה יותר״. בלשכת לוין הכחישו.

יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד: ״אני קורא לשרי הליכוד להתנגד לחוק ההשתמטות שמובא היום לממשלה, אחרת גם האסון הזה יהיה על מצפונם״.

אמיר אטינגר: הפער כרגע בממשלה - להגיע לנוסח שיהיה מוסכם גם על החרדים וגם על היועמשית שעשויה לדרוש יעדי גיוס מספריים ספציפיים בהחלטת הממשלה.

מיכאל שמש: גם אחרי מכתב הפיטורים, השרים סער ושאשא-ביטון מתכוונים להגיע להצבעה על חוק הגיוס, כשתתקיים, ולהתנגד לנוסח הנוכחי שהוצע.

יובל שגב: בנתיים היועמשית עוד לא העבירה חוות דעת בכתב בנוגע לנוסח ה"מרוכך". כן אמרה בעל פה שהיא דורשת גם מכסות גיוס מפורטות כבר עכשיו, כאמור בניגוד למה שהיא אמרה לקואליציה בשבועות האחרונים. פער נוסף מול החרדים - במשרד האוצר רוצים סנקציות כלכליות אישיות על מי שלא יתגייס, הנציגים החרדים מוכנים רק לסנקציות כלליות, על הישיבות וכדומה.

עמית סגל: ישיבת הממשלה בענין הגיוס נדחתה לשעה לא ידועה עקב המחלוקת.

מוטי קסטל: גם פגישת ראשי המפלגות החרדיות עם רה״מ ושר המשפטים שנקבעה לשעה עשר נדחתה בינתיים.

אמיר אטינגר: גדי איזנקוט צפוי להגיע לישיבת הממשלה על הגיוס ולהביע את עמדתו על ההחלטה.
מיכאל שמש בפרסום ראשון: המרד של גלנט: שר הביטחון הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לא לשתף פעולה עם לשכת נתניהו בנוגע לחוק הגיוס. גלנט שמבקר בארה״ב ומתנגד להצעת ההחלטה החליט לא לאפשר שיתוף פעולה של הדרג המקצועי במשרד הביטחון.
 

מוריה אסתר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
׳מעריב׳: ‏יולי אדלשטיין במסר לחרדים: ״כל הדיונים על חוק הגיוס יתקיימו בוועדה אצלי, כל ניסיון לעקוף אותי ייתקל בתגובה הולמת״.

לשכת שר הביטחון: ״הפרסום השקרי לפיו שר הביטחון יואב גלנט הנחה את אנשי המקצוע במשרדו שלא לשתף פעולה עם משרד רה״מ ומזכירות הממשלה באשר לחוק הגיוס, אינו נכון ומונע מאינטרסים פוליטיים בלבד״.

׳ישראל היום׳: בפגישות הגיוס: נתניהו מציע יעד גיוס של 2500 חרדים בשנה.

אמיר אטינגר: השר אופיר סופר דורש שהיעדים יהיו - גיוס 3,000 חרדים עד הקיץ.

מיכאל שמש: ב- 17.00 פגישה נוספת של נתניהו וראשי המפלגות החרדיות על נושא הגיוס.
 

מוריה אסתר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
ח״כ חנוך מילביצקי מהליכוד בריאיון ל׳חדשות 12׳ - ״לחוק הגיוס במתכונת הנוכחית אין רוב. יש בעיה עם החוק במתכונתו הנוכחית מבחינת הרבה חברי כנסת בליכוד״.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
במפלגה החרדית 'יהדות התורה' מאיימים הערב (שלישי) לפרוש מהממשלה באם יעבור חוק גיוס שיכלול סנקציות ומכסות.

גורמים המעורים במשא ומתן על חוק הגיוס אמרו הערב כי ב'יהדות התורה' העלו את האיום בפרישה ודרשו את הסרת האיום על סנקציות כלכליות ומכסות.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה