פוליטי בחירות לרשויות המקומיות • בית שמש

מי לדעתך ינצח במירוץ לראשות העיר?

  • שמואל גרינברג

  • עליזה בלוך


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
המועמד לראשות העיר בית שמש משה אבוטבול לקאהן וחכם ב׳קול חי׳ - ״לפי כל הנתונים שלנו אנצח בסיבוב ראשון ואצרף את כולם לקואליציה. אני יעבוד קשה מאוד להקים קואליציה מקיר לקיר כפי שעשיתי בעבר. אני איש של שלום ואחדות, לכן אני לא מגיב להשמצות נגדי ולא עסוק בכל הרפש והפשקווילים שעושים עלי ברחובות. הבוחרים שלי אוהבים שאני עסוק רק בקמפיין חיובי״.
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
עוד ממשה אבוטבול לקאהן וחכם ב׳קול חי׳ - ״תשאלו את הליכוד מה המועמדים האחרים הציעו להם, מה הם הסכימו לתת להם ולמכור להם, העיקר שלא יתמכו בי וישבו על הגדר. תפסיקו לקנות את סיפורי המחנה השני - יהיו בתי כנסת בכל אזור ושכונה בעיר גם ברמה ה׳. הכל השמצות של מפסידים. מנצחים בקלפי לא בפשקווילים. תזכרו מי בנה בבית שמש 40.000 יח״ד״.
 

מה שאני

משתמש מקצוען
 

מוריה אסתר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
ישראל כהן: ‏בעקבות החשש ממהומות וזיופים - במשטרה הוחלט להגדיר את אלעד ובית שמש כערים אדומות. מחר תהיה נוכחות גדולה של שוטרים גלויים וסמויים בכל הקלפיות בערים אלו.
 

וותיק בעיר

משתמש פעיל
לחסומים פתחנו כאן

בלון עם הרבה אוויר / מה באמת עומד מאחורי ההסכם בין אבוטבול לליכוד?​

המילים הקטנות שלא מראים לכם: יהיו הקצאות בשפע ברמה ה’, 50% מתקציב שמיועד לשכונות הישנות יועבר לציבור החרדי, ועוד הרבה הבטחות שלא מפחיתות פסיק מהאינטרס החרדי * ככה מנווטים בחכמה ובקורטוב ערמומיות עסיסית מה’שטעטל’

אחת החולשות האנושיות שתמיד עומדת בעוכרנו, היא הנטייה שלנו להיצמד למילים הגדולות בפרסומת – ולזנוח את הכוכבית הקטנה בצד. זה מה שקורה גם בבית שמש, ביממה הסוערת סביב ההסכם בין אבוטבול לליכוד.

הרבה מילים גבוהות שמנוצלות היטב על ידי מניפולציות מהצד השני, אבל עיון מעמיק בהסכם שנחשף מגלה – שיש כאן בעיקר הרבה מאוד כלום. מה כן יש כאן? אני מקווה שלא איחשד בנטייה לצד כלשהו – אבל יש כאן מועמד חרדי שיודע לכבוש את לב התושב החילוני המצוי – בלי לשנות כלום מהאינטרס החרדי המובהק.

כאמור, המון מילים גבוהות – אפס ירידה מהצורך החרדי. נתחיל בעובדה הפשוטה: משה אבוטבול לא מכר את בית שמש לחילונים. בית שמש היא עיר מורכבת, שהציבור החרדי כובש אותה ביסודיות ובמהירות מפתיעה, אבל היא עדיין עיר מורכבת. צריך לנווט בה בחכמה ובקורטוב ערמומיות, וזה מה שיש כאן בהסכם.

קחו למשל את הסעיף המסעיר ביותר, שמבטיח כביכול לא יהיו הקצאות לבתי כנסת בנווה שמיר ורמה ה’. עיון קל בניסוח המדויק מגלה אמירה הפוכה ממה שמספרים לנו בכותרות התקשורת הממומנות מצד אחד.

“על מנת לשמור על אופי ואיזון בבית שמש הוותיקה, בנווה שמיר וב-ה2 לא יוקצו שטחים חדשים ו/או מבני ציבור למגזרים שאינם תואמים את אופי השכונות הכלליות. למרות האמור לעיל עיריית בית שמש תיתן פתרונות יצירתיים וייחודיים לציבור שהצטרף לשכונה במענה למקום
תפילה ונושאי חינוך ילדיהם”

מהם בדיוק פתרונות יצירתיים? ברור לחלוטין. הפתרון היצירתי טמון בסעיף עצמו. יש כאן אמירה מפורשת שיהיו מקומות תפילה ומוסדות חינוך לכל מי שיצטרך, אלא שהושתל סעיף מקדים שמרגיע את התושב החילוני המצוי באמירה חסרת משמעות ממשית.

אולי יש כאלה שלוקים בזיכרון קצר, אבל למעשה רמה ה1 וה2 יועדו להיות שכונות בעלות אופי כללי – וזאת על פי הסכם מפורש שהותנע על ידי דגל התורה בראשות משה מונטג, ובהכוונת גדולי ישראל זצ”ל, בראשותו של מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן זי”ע.

למרות האמור, מצליח משה אבוטבול בהסכם מפורש עם הנציגות החילונית, להביא הישג לא פחות ממרשים, שמבטיח הקצאות לכל הצרכים החרדיים ברמה ה’! תשאלו את שמואל גרינברג האם הוא היה מסוגל להתחייב על דבר כזה… לסיכום: יהיו הקצאות בנווה שמיר וכל רמה ה’, לכל צורך חרדי!

סעיף נוסף שהפרסומאים השתמשו בו היה עניין המתנ”סים, שכביכול ‘נמכר’ לציבור החילוני. דבר שכולם יודעים שאין בו שום חדש, וכבר כעת היה שייך לליכוד – וכך היה אמור להיות בכל קואליציה שרק תוקם. הציבור החרדי אף פעם לא סימן את המתנ”סים כמטרה בפני עצמה.
והנה עוד בשורה, שבימים כתיקונם הייתה פותחת מהדורות ב’קיפקעס’ השכונתיות:

אחרי עשור של מאבקים מול הליכוד, האחרונים מסכימים לראשונה על בניית בית כנסת חרדי בבר אילן לצד בית הכנסת האתיופי! מדובר, גם לדידם של מתנגדי אבוטבול החריפים ביותר, בהישג מרשים. זו הסיבה שלא תראו את הסעיף הזה מופיע בשום כתבה של כתבים ויח”צנים מטעם.
והנה עוד סעיף שהצליח להרגיז כמה מהציבור החרדי. סעיף 14 בהסכם שמבטיח 50% מתקציבי החדש מול ישן יועברו לטובת בית שמש הוותיקה. אותנו זה מצחיק. למה? כי יש כאן גאונות לשמה של אבוטבול, שמבטיח לשכונות החרדיות 50% מתקציב שמיועד מטעם משרד השיכון לטובת השכונות הישנות – שברובן אינן חרדיות…

הלאה. הסעיפים שמדברים גבוהה על הקולות הקוראים – מדברים בעצם על תופעה שכמעט ולא מתרחשת בבית שמש. ובקיצור: הדבר היחיד שאפשר ללמוד מההסכם הזה, הוא שניהול כל ענייני העיר הוותיקה והתושבים החילוניים – יועברו לידי הליכוד. זה הכול. כל מי שאומר אחרת – פשוט נסחף אחרי המילים הגדולות, ושוכח לקרוא את הכוכביות, שמוציאות את האוויר מהבלון הנפוח…
 

די

משתמש סופר מקצוען

גרינברג: "חסרים לנו רק מאה קולות לנצח בסיבוב הראשון"​


המועמד לראשות עיריית בית שמש שמואל גרינברג: "אם לא נלך ונצביע נישאר עם ניהול כושל. כיום יש קטסטרופה בעיר. האופציה של סיבוב שני קיימת אבל אני חושב שננצח בסיבוב ראשון. חסרים לנו רק מאה קולות לנצח"

 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  15  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה