מידע שימושי אתר טימו!! בטוח לקנות שם?

אסתריקה הלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פייפאל הוא אתר מאוד אמין. זו בעצם המטרה שלו, להעסיר תשלום ממך בצורה חסויה לגוף שלישי.
יש להם אחריות אם אני לא טועה בתקנון שלהם.
אגב יש אפשרות לעשות העברות לחשבון פייפאל ולשלם ממה שאתם מעבירים לשם, וכך אפילו לא לתת להם פרטי אשראי שלכם...
 

#מולטי#

מיתוג בעזרת AI
מנוי פרימיום
בפייפאל יש אפשרות לפתוח תביעה או תלונה על המוכר במידה והסחורה לא סופקה וכדו.
הם עומדים מול המוכר ומבקשים תשובתו, במידה ולא השיב ניתן לבטל את העסקה.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים

מישהי של מישהו

משתמש רשום






למרות האזהרות: הישראלים מסתערים על אתר הקניות המוזלות Temu​

אתר הקמעונאות הזול הגיע ל־4.76 מיליון כניסות בינואר, עקף את המתחרה SHEIN, וכבר נושף בעורף לעלי אקספרס. ואולם, אנליסטים מזהירים: האפליקציה מכילה תוכנות לאיסוף נתונים על משתמשים ומוכרת אותם: "זו הסיבה לכך ש-Temu מרשה לעצמה למכור מוצרים במחירי הפסד"​

אורנה יפת
06:20, 18.02.24
תגיות:
SHEIN
אתר קניות
Temu
סין
אתר הקמעונאות הסיני Temu כובש את לב הישראלים, עם זינוק במספר הכניסות החודשי, שכבר עוקף את זה של האתר המתחרה הפופולרי SHEIN.
על פי נתוני חברת סימילארווב שהגיעו ל"כלכליסט", בספטמבר 2023 עמד מספר הישראלים שנכנסו לאתר הסיני על 275 אלף, באוקטובר הוכפל מספר הכניסות ל־510 אלף, בנובמבר, על רקע התעצמות מלחמת "חרבות ברזל", חלה ירידה ל־420 אלף, אבל בדצמבר כבר חל זינוק אדיר ל־3.47 מיליון כניסות של ישראלים שנרשמו באתר הסיני. המגמה החיובית נמשכה גם אל תוך 2024, ובינואר מספר הכניסות זינק ב־37% ועמד על 4.76 מיליון. בכניסות הכוונה למספר הביקורים באתר, כך שאם גולש נכנס כמה פעמים לאתר, כל כניסה שלו נספרת בנפרד.

רק מה שמעניין - הצטרפו לערוץ כלכליסט בטלגרם
העלייה בכניסות של ישראלים לטמו מגיעה בעיקר מחיפוש בגוגל ובעקבות קידום ממומן של האתר. בדצמבר מילות החיפוש בגוגל שהובילו את הגולשים הישראלים לאתר הסיני היו ברובן מוצרים לעונת החורף כמו כרית חשמלית, צעיפים ועוד.
נתוני סימילארווב מראים כי Temu עקף את האתר הסיני SHEIN בכמות הכניסות של הישראלים מיולי 2023 עד ינואר 2024. בתקופה זו ל־Temu היו 1.22 מיליון כניסות מישראל בממוצע, ול־SHEIN היו 1.13 מיליון כניסות. עלי אקספרס הוא עדיין האתר המוביל בקרב הישראלים, עם 8.5 מיליון כניסות בתקופה הנדונה. עם זאת, Temu הוא הצומח ביותר, ובכל הקשור לכניסות ישראלים שנובעות מקידום בגוגל בדצמבר הוא כמעט השתווה לעלי אקספרס.
פלטפורמת המסחר האלקטרוני Temu נוסדה בארצות הברית ביולי 2022 ומופעלת על ידי החברה הסינית PDD Holdings. האפליקציה מציעה מוצרים בקטגוריות נרחבות במחירים שוברי שוק, ומתחרה בין היתר בעלי אקספרס ובאמזון. "פייננשל טיימס" פרסם כי בחברת המחקר ברנסטיין מעריכים ש־Temu השקיעה בשנה שעברה 3 מיליארד דולר בשיווק ופרסום בארצות הברית בניסיון לגזול נתח שוק מהמתחרות הגדולות שלה, ובראשן אמזון. 1.2 מיליארד דולר הושקעו בפרסומות בפייסבוק ב־2023.


אינפו TEM U כובש את לב הישראלים



על פי פרסומים בחו"ל, Temu דיווחה על 70 מיליון משתמשים בינואר 2024, לעומת 13 מיליון בינואר אשתקד, אך מבחינת נתח שוק במכירות המקוונות בארצות הברית היא מחזיקה 1% בלבד, בעוד ענקית המסחר המקוון אמזון אוחזת ב־40% מהשוק.
על רקע העלייה בפופולריות של Temu, אנליסטים בארצות הברית מזהירים כי זו אפליקציה מסוכנת שמכילה תוכנות לאיסוף נתונים על המשתמשים ומוכרת אותם. זו הסיבה, לטענת האנליסטים, לכך שהיא מרשה לעצמה למכור את המוצרים באתר במחירי הפסד.
בארצות הברית הוגשה לאחרונה תביעה ייצוגית נגד Temu בטענה שהיא אוספת על המשתמשים נתונים כמו פרטי אשראי, פרטי בנק, מספר תעודת זהות וכתובת אימייל. לקוחות החברה התלוננו על גניבת פרטי כרטיס אשראי, ועל פי הפרסומים, Temu מוכרת מוצרים רבים שהם חיקוי, במיוחד בתחום האלקטרוניקה. עוד נטען כי איכות המוצרים נמוכה, ולקוחות רבים שרכשו בה פעם אחת לא חוזרים לקנייה נוספת.
 

msh

משתמש רשום
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
אני קניתי משם דרך פייפאל תוך שבועיים הגיע אלי עם שליח עד הבית. מוצר איכותי בזול.
בעבר גנבו לי את פרטי האשראי בשיין ועד היום שיין עושים לי בלאגן עם זה.
למדתי להזמין רק דרך פייפאל
 

רוז גרין

משתמש רשום
ממה שאני יודעת כל פריצות הפישינג הללו מגיעות מהאקרים ולא מהאתרים עצמם
אחד מבני המשפחה שלי הזמין פעם מאליאקספרס ואחרי כמה זמן קבל הודעה כלשהי מהדואר שצריך להוסיף תשלום בשביל לשחרר את החבילה מהמכס, למזלו הוא היה מספיק עירני להבחין שהקישור אליו מפנה ההודעה היה מוזר מאד ונשא אופי רוסי וכך הבין שזה פישינג
כל סגנון ההודעה והאתר היה נראה רגיל ביותר והיה בעיצוב ועם הלוגו של דואר ישראל

שימו לב כשמזמינים בטימו (ואתרים דומים) כל הזמן קופצות הודעות שהם לא מבקשים תשלום נוסף לעולם אחר הקניה
כי באמת הפרטים שמזינים כמו מייל טלפון וכו (אבל לא פרטי האשראי) דולפים הלאה והאקרים עושים איתם מה שהם רוצים, כמו לשלוח למייל/SMS הודעה של דרישת תשלום נוסף דרך אתרים מפוברקים באופן לא מאובטח וכך הם חודרים בקלות וגונבים את פרטי האשראי. כל מה שצריך בשביל שזה לא יקרה, פשוט לא לשלם כלום מעבר לקניה שלא בשעת הרכשיה עצמה.
צילומסך מטימו שבו הם מבהירים את הנקודה הזאת
1708893987769.png
ו
 

ד. פרידמן

משתמש חדש
שמעתי מחבר שהוא ממליץ על האתר הוא קנה משם כמה פעמים וזה הגיע אליו ואף אחד לא גנב אותו
 

Morris

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
לא רוצה להלחיץ
אבל זה מה שהיא כתבה באשכול סמוך
נו, מה הראיה בזה? אפשר גם לומר שג'ימייל לא בטוח כי "פרצו" להרבה לאחרונה לחשבון גוגל שלהם.
כמו שאמרו כבר זה יותר מסתבר שזה פישינג.
אין מידע מוכח כלל בסיפור הנ"ל על בעיה עם טימו - מלבד שבהשוואת מחירים ראיתי כבר כמה מוצרים זולים יותר בעלי (אולי כדי לעמוד בתחרות? לא יודע).
יש כמה שיטות פשוטות להשיג גישה לחשבונות של אנשים ע"י האקרים לא מתוחכמים שהם מנחשים את הסיסמה על סמך מידע שמשתמשים כאילו נותנים להם לדוגמה: קבעת סיסמה של אתר מוזיקה (ללא כרטיסי אשראי או מידע רגיש) כמו הסיסמה של המייל, כאשר נניח ההאקר הצליח לפרוץ למאגר נתונים של האתר מוזיקה אז הוא מנסה את הסיסמה של אתר המוזיקה עם המייל שמופיע שם וזהו..
או שהם גורמים לכם ללחוץ על קישור במייל ששלחו לכם ויותר פשוט אם גורמים לכם להעביר להם סיסמה חד פעמית וכדומה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה