חידות תורניות אשכול חידות תורניות

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני כבר שנים מכור לחידות ושאלות.
פותר כאלה, כותב כאלה, קורא כאלה. אפשר למצוא כמה שלי באשכול הזה.

ראיתי פה באתר המון אשכולות של חידות. המון. אבל משום מה, להפתעתי, כמעט ולא מצאתי (מלבד אשכול אחד מפוזר ומבולגן) חידות ושאלות תורניות מעניינות ומסודרות, שזה חבל.

זה חבל כי זה מחדד שיניהם של ישיבישערס, זה חבל כי זה מענג מוחם של אברכים עמלים, זה חבל כי זה מתבל את הלימוד וזה חבל כי זה תורה, אחרי הכל. וזה חשוב לנו הרבה יותר מאזורי תפוצה של ארנב הקטפוליבמבה האימתני או לנסות לנחש מילה רנדומלית.

קיצור אמרתי לעצמי בוא נרים את הכפפה, ונפתח אשכול חביב ומסודר של חידות ושאלות תורניות.

אפשר שאלות הלכתיות מסקרנות, שאלות עניין יהודי, שאלות בפשוטו של מקרא וכו׳ וכו׳.

רק כמה כללים חשובים:
לחדי החידות: בבקשה - רק שאלות שיש לכם תשובה מוכנה עליהן. לא פתחנו שו״ת סמס, אלא אשכול נחמד של חידות בעלות תשובה.

ולעוני התשובות: בבקשה לא להשתמש במאגרי מידע מקוונים למיניהם. קצת אידישע קאָפּ, חבר׳ה.

נא לא להספים ולכתוב הודעות של שווא והבל. רק שאלות, תשובות וניסיונות לתשובה, למען הסדר ושמירה על אשכול קריא ונוח.

אני אשתדל להעלות פה שאלות מדי פעם, מי שירצה יוכל להשתדל לפתור וגם להעלות שאלות משל עצמו.

בעזרת השם נעשה ונצליח


שאלה מס׳ 1 | התחום: עניין יהודי

למה רבי טרפון קידש 300 נשים?
אם יהיה קושי בפיתרון, נוסיף גם רמז בעז״ה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
איפה מצאנו שהכתב עצמו הקריא מה שכתוב בו ?
מנא מנא תקל ופרסין, בדניאל.
{דרוש מקור}
המקור הוא מהשורש ט.ע.ה. (וי"א ת.ע.ה.).
נתחלף לי כתב ש'מקריא' עצמו בכתב ש'מכתיב' עצמו. והרי בטעות של קרי וכתיב חוזר.
ובכן, חוזרני בי.
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
המקור הוא מהשורש ט.ע.ה. (וי"א ת.ע.ה.).
נתחלף לי כתב ש'מקריא' עצמו בכתב ש'מכתיב' עצמו. והרי בטעות של קרי וכתיב חוזר.
ובכן, חוזרני בי.
על חידותיו המפולפלות והערוכות בטוב טעם ודעת של מרן הגאון האדיר חכם @כל שם שתרצה ניתן בהחלט לומר שיד מן השמים ירדה וכתבה אותם על הכותל וכן שהם מקריאות עצמן:
אשרי הדור שרבינו @כל שם שתרצה שרוי בתוכו!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
על חידותיו המפולפלות והערוכות
עמד איש החידות, ודיבר ידידות
במשפטים עמוסים יתר על דרשני אירוסים
לב יודע מרת נפשו אם תשיב אשם נפשו
מיטב השיר כזבו בקרבו ישים ארבו
ויענוד כתרים הראויים לו, בראשו ישוב גמולו
כי פועל ידיו ייעשה לו, בגוון שהכניס לאשכולו
דברי אמרים נברים, נבון לחש בדברים הדברים
פתח במכתם מספרים, אשר נראו כספק שירים
נלאו כל הפותרים הזריזים, בלתי אם יוגשו רמזים
ובאחריתו עד עתה, עיני עגל נראו בבעתה
ואלמלא חרשו בעגלה, לא הושגה חצי משאלה
ובכן תוגש מנחת כבוד, לאיש אפל תוקטר בהוד
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
עמד איש החידות, ודיבר ידידות
והוא בחידותיו ומי ישיבנו
ומה נעלם אף כי ימצאנו
ויהי כי עלו משבא לבקרו
הגיד הוא לה את כל דברו
והיין בחביותיו לא נמר
כל אמרותיו עתיק חמר
ומקצה השמים שמעו יצא
עד מגוי מוקדונים האביר נוצה
וידא איש אופל על כנפי בגאון
חידותיו אחז כבשר בכידון
עד חוג שמים מקנהו ויאהל
ועד קצה הרקיע כוכבו יהל
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
והוא בחידותיו ומי ישיבנו
מי זה האיש נישא בגאון מליצה
ויבוא באדווה עם אברה ונוצה
בשמחה ורינה צהלה עם דיצה
ויפץ מעיינותיו חוצה בנחיצה
נלאו אז אצים להשיגו במרוצה
נעתקו מילין גדשו סאה מבורצה
על תבונה מבין חרכים מציצה
מעיני חי נעלמה, אותה מי ימצא
בן בלוסון או הארקון בלבבו אימצה

לרגל יום מיוחד נתנו מילים ברכתן
כי לא בכל יום בא פורים קטן
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
לרגל יום מיוחד נתנו מילים ברכתן
אמר הרקליטוס היווני מיום עמדי על דעתי נתבוננתי בתכונת הגלגלים וכוכבים ומזלות וכל צבא השמים וידעתי בהחוכמה זו שאם יתקבץ השמש תרצ"ה או תרצ"ו או תרצ"ז מעלות מן הכוכב הידוע להכלדיים סהארטקנלפיבטנומ"ס בשנה מעוברת יחול פורים קטן: כידוע בסימן תרצ"ז:
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
סהארטקנלפיבטנומ"ס
מי כהחכם מהלך בדרכי קונו, מסדר כוכבי רקיע כרצונו
מחדש ראות בצבא שמים נורא, אליו בשם יקרא
סהר אט יתן, קנה לפי בטן יתקן, ומס שפתים ישלים
כל דבריו נוטריקון, מי יבוא עד תכונת צקון, נבון מימות דרקון
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
מס שפתים ישלים
כהתהפך סם נלאו הרופאים
יאתיו יינקו רוחות הרפאים
אך הנה סהר שב לנורא
ושוב יונת אלם בדומי תקרא
בכל יום צדיק ירוץ במגדל
מעדן ימשוך להשקות את הדל
ומי יעטר ראשו בסמוכים
באשישות ובשדות תפוחים
קום הרקליטוס ועיין בחידה
תמצא מנוחה ותשוב לדודה:
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
בשנת ה' אלפים תשפ"ד בירח העיבור ויהי הרקליטוס חכם האומות נם את שנתו על יצועו ותעל נשמתו כהרגלה לדרוש בשלום שוכני רומה: ויבא אליו מלאך ויגע בו בציצת ראשו: ויתבהל הרקליטוס וגם אימה נפלה עליו כי היה המלאך יראוי מאד: ויאמר אליו המלאך אל תבהל כי אני באתי בדבריך והנה שאלה לי אליך בהלכות שבת ויו"ט: וישקט הרקליטוס כבתחילה וישאלהו המלאך לאמר אם תענני היכן מצינו בש"ס שגזרו חכמים גזירתם שמא יבוא לאיסור עובדין דחול: וישתומם הרקליטוס מאד על הדבר הזה ויאמר וכי יגזרו חכמים גזירה לגזרתם: ויאמר אליו המלאך אם תענני על הדבר הזה:​
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
3 מיני דמים שהיו נוכחים במשכן, בעצם המשכן, ובמה שהוקרב שם יום יום (חוץ מהקורבנות) ?
[דמים הכונה לכסף שהיה ג' תרומות כידוע בפרשתנו?]
וחוץ מזה דם שהוזה על הפרכת על המזבח ודם שהזה על הכלים במילואים לחנכם
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
[דמים הכונה לכסף שהיה ג' תרומות כידוע בפרשתנו?]
וחוץ מזה דם שהוזה על הפרכת על המזבח ודם שהזה על הכלים במילואים לחנכם
דם של בעל חי שהיו מעורבים במוצרים שהיו במשכן, חוץ מדם של הקרבנות !
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה