פוליטי בחירות לרשויות המקומיות • ב''ב

מי לדעתך ינצח בבחירות לראשות העיר?

  • חנוך זייברט

    הצבעות: 511 67.0%
  • אוריאל בוסו

    הצבעות: 202 26.5%
  • יעקב וידר

    הצבעות: 50 6.6%

  • סה"כ מצביעים
    763
  • הסקר נסגר .
מצב
הנושא נעול.

חכמה חיפאית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הראב"ד הגר"י סילמן בכנס בחירות בהיכל בית המדרש 'הליגמן': "בבחירות האלו נוכיח שהעיר היא לא הפקר, גדול דורנו הביע את דעתו בצורה נחרצת ולאורו ניסע ונלך. כמו שראינו בירושלים לפני 5 שנים, הליכה לבד לא מביאה מחלוקת אלא שלום".
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
הראב"ד הגר"י סילמן בכנס בחירות בהיכל בית המדרש 'הליגמן': "בבחירות האלו נוכיח שהעיר היא לא הפקר, גדול דורנו הביע את דעתו בצורה נחרצת ולאורו ניסע ונלך. כמו שראינו בירושלים לפני 5 שנים, הליכה לבד לא מביאה מחלוקת אלא שלום".
הראב"ד הגאון הגדול רבי יהודה סילמן התייחס אמש בכינוס דגל התורה בבית הכנסת הליגמן בב"ב למערכת הבחירות ואמר כי "התכנסנו כאן היום לומר ולזעוק בני ברק היא לא הפקר, יש מנהיג לבירה"

צפו
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אבי מוסקוב:

בקריאתם של גדולי הדור להצביע בבחירות למועמדים השונים שנתמכים בידי המפלגה חסרים שני מועמדים - חנוך זייברט לראשות העיר בני ברק ויוסי קקון לראשות העיר צפת. כזכור, גפני איים בשבוע שעבר כי לא בטוח שדגל תתמוך בזייברט.
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
דפנה ליאל:

הערב פרסמנו - שר הבריאות, אוריאל בוסו, שבמקביל מתמודד על ראשות עיריית בני ברק, לא באמת העתיק את מגוריו לעיר כפי שטען.

בדיקת חדשות 12 מעלה כי גם עכשיו, 8 ימים לפני הבחירות, בוסו ממשיך לצאת לעבודה מביתו בפתח תקווה ושם גם מוצבת עמדת השמירה עליו.

שימו לב שהחוק קובעת במפורש כי מתמודד חייב להיות בעל זיקה ישירה ואקטיבית למקום שבו הוא מעוניין לכהן ולגור שם באופן קבוע.

בוסו טען בתגובה כי מרכז חייו היה ונותר בעיר בני ברק, שם הוא מקיים את כל פעילותו ושם גם מופיעה כתובתו כפי שמחייב החוק.

משפחתו ממשיכה להתגורר בפתח תקווה והוא מגיע לבקרה בחלק מימי השבוע.

כאמור, זה לא מה שמראים הממצאים שלנו - שר בריאות שרוצה להיות ראש עיריית בני ברק ובכלל גר בפתח תקווה.
 

גימפל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

רבים במערכת הפוליטית בבני ברק תמהים על כך שמועמד ש"ס אוריאל בוסו טרם הסיר את מועמדותו, למרות הדיל הארצי של ש"ס וחסידות גור. כשמאידך, המפלגה לא מריצה קמפיין נקודתי על מועמדותו לראשות העיר, מעבר להצבת הפתק הצהוב עם שמו בפרסומי המפלגה, ומתמקדת רק בהכפלת הכוח של ש"ס במועצת העיר.

גורם בכיר במפלגה חשף היום את התכנית הסודית של המפלגה: בימים הסמוכים לבחירות תוגש עתירה לוועדת הבחירות המרכזית על מועמדותו של בוסו, בטענה שמקום מגוריו ומרכז חייו הוא בפתח תקווה, וש"ס הרשמית כמובן תילחם בבית המשפט ואף ייתכן שתעתור לבג"צ, אך בלי סיכויים רבים כמובן.

וכך תוכל ש"ס לנצל את אווירת הקיפוח שתיווצר, לטובת קמפיין המפלגה למועצת העיר. בכך תרוויח ש"ס רווח כפול, גם מועמדות בוסו הוסרה וזייברט יוכל להתמודד ללא איום ממשי, וגם המפלגה תוכל להציג לתומכיה תמונת מצב שבו היא ניסתה להציב מועמד מטעמה, אך בית המשפט הוא זה שמנע זאת.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עתירה הוגשה בדרישה לפסול את מועמדותו של שר הבריאות אוריאל בוסו לראשות העיר בני ברק.

יצויין כי בוסו עבר לגור בבני ברק בעת הגשת הרשימות, אך חזר לגור עם משפחתו בפתח תקווה. כך לדוגמה, עמדת השמירה הוקמה בפתח תקווה ולא בבני ברק - שם אין עמדת שמירה בבניין בו התגורר תקופה.

בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד איתן הברמן הובאו ממצאי תחקיר עם תיעודים על כך שהשר בוסו מתגורר בפתח תקווה ולכן בעתירה יש דרישה לפסול את מועמדותו של בוסו.

החל מהשעה 5 בבוקר החל תחקירן לעקוב מול הבית בפתח תקווה שבו מתגוררת משפחת בוסו. בשעה 08:34, כל לפי העתירה, תועד בוסו יוצא מהבניין, משוחח עם השומר ונכנס לרכב שהגיע.

למחרת הגיע שוב בתחקירן למקום ותיעד את בוסו עוזב את הבניין יחד עם ילדה, ככל הנראה בתו, בשעה 08:27.

בנוסף, חוקרת הגיעה לכתובת בפתח תקווה במסווה של שליחה כדי להעניק חבילה לשר. שכנה בבניין אישרה לה כי השר בוסו אכן מתגורר בבניין ואישור לכך קיבלה החוקרת מהמאבטח של השר.

את העתירה הגיש עו"ד הברמן בשם תושב בני ברק עו"ד שלמה אלבום. בית המשפט מתבקש בעתירה "להוציא פסק דין הצהרתי לפיו הנתבע אינו זכאי להתמודד לכהונה כחבר מועצה וכראש העיר בני ברק בבחירות מפני שמקום מגוריו הקבוע אינו בתחום העיר בני ברק".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
דרמה נוספת במערכת הבחירות הסוערת בבני ברק: ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר, מפרסם לראשונה תמיכה רשמית ברשימתו של שלמה אלבוים, 'טובת העיר'.

במכתב, הכתוב וחתום בכתב ידו ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', מכנה ראש הישיבה את אלבוים "שלוחנו ושלוח בית דין", ומברכו שינחל הצלחה בהתמודדותו למועצת העיר בני ברק.
במענה למכתב ששלח אליו אלבוים, השיב הגר"ש אלתר: "היות שכתבת שקיבלת על עצמך לפעול ע"פ הוראת הרבנים שליט"א, בוודאי לא תצא ח"ו תקלה מתחת ידם ומתחת ידך כשלוחנו ושלוח ב"ד, והנני לברכך בהצלחה בכל הענין בעז"ה, ושתוכל להרבות כבוד שמים".
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לילה של הכרעה בש"ס

עד מחר בשעה 11, אוריאל בוסו אמור להחזיר תשובה לביהמ"ש אם הוא פורש או נשאר במירוץ לראשות העיר בני ברק ומגיע לדיון ביום חמישי ב-11 בביהמ"ש בתל אביב. שם יעלה על דוכן העדים
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דרמה :rolleyes: בבני ברק: הגאון רבי עוזיהו אלכורת שליט"א ראש מוסדות "חיי עולם-ברסלב" בקריאה בכינוס מיוחד בהשתתפות מאות מבני הקהילה להצביע לרשימת 'דגל' למועצה. חסידי ברסלב יפתחו מטה מיוחד ויגייסו מאות משפחות לרשימת 'דגל'. בכינוס, אמר הרב אלכורת: "כלל תושבי בני ברק צריכים לדעת שרק דגל התורה גדולה במועצת העיר תסייע לכלל הציבור ומחובת כולנו להתגייס בכל הכח למען דגל".

1708504144794.png
 

די

משתמש סופר מקצוען

בעקבות הדיל​

עד 11 בוסו צפוי לפרוש, והאם בדגל ידיחו את זייברט?​

שר הבריאות והמועמד לראשות עיריית בני ברק אוריאל בוסו אמור להחזיר תשובה לביהמ"ש אם הוא פורש או נשאר במירוץ לראשות העיר בני ברק • בוסו יהיה חייב להודיע מחר שהוא מתפטר, כי אם יצהיר שהוא גר בבני ברק ויתברר שהוא גר בפתח תקוה, זה יהיה תצהיר שקרי


אוריאל-בוסו-פלאש-90-810x540


בשעה 11, הבוקר (רביעי) שר הבריאות והמועמד לראשות עיריית בני ברק אוריאל בוסו אמור להחזיר תשובה לביהמ"ש אם הוא פורש או נשאר במירוץ לראשות העיר בני ברק. בוסו יצטרך להשיב האם הוא מגיע לדיון ביום חמישי ב-11 בביהמ"ש בתל אביב. שם יעלה על דוכן העדים ויעיד על הטענות על כך שהוא לא מתגורר בעיר.
בוסו יודיע על פרישה לאור העדויות שנצברו על כך שהוא מתגורר בכלל בפתח תקווה. הערכה כי בשס יזמו את תרגיל העתירה לבית המשפט על מנת לקיים את הדיל עם גור – ויזניץ שתומכים בבוטבול באלעד ואבטובול בבית שמש.

https://hm-news.co.il/go/ami1/
בוסו יהיה חייב להודיע מחר שהוא מתפטר, כי אם יצהיר שהוא גר בבני ברק ויתברר שהוא גר בפתח תקוה, זה יהיה תצהיר שקרי שיסבך אותו אחרי, גם ברמה פלילית.
במקביל, ישנם דיווחים על כך שבדגל התורה מפעילים לחצים על צבי רייך, מועמדו של הרה"ג צבי פרידמן מהפלג הירושלמי, ועל מועמד הליכוד יעקב וידר, שיפרשו מהמירוץ לראשות העיר במקביל לפסילת או פרישת בוסו.
המטרה היא להביא להתמודדות יחיד של חנוך זייברט, והצבעה בפתק ירוק. כי במצב כזה אם זייברט לא מגייס את רוב הקולות, ראש העיר יהיה יו"ר הסיעה הגדולה במועצה – ומנחם שפירא ודגל התורה צפויים להיות הגדולים במועצה. מדובר בפרוצדורה מקובלת בבחירות של רשויות מקומיות כאשר אין מתמודד מול ראש הרשות המכהן לדוגמה. התושבים יכולים לבחור בראש הרשות המכהן או להצביע עם הפתק הירוק נגד ראש הרשות, ובמידה והפתק הירוק גובר על ראש הרשות המכהן, ראש הרשות החדש הוא יו"ר הסיעה הכי גדולה במועצה. הסיכויים לכך הם קלושים.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

המטרה היא להביא להתמודדות יחיד של חנוך זייברט, והצבעה בפתק ירוק. כי במצב כזה אם זייברט לא מגייס את רוב הקולות, ראש העיר יהיה יו"ר הסיעה הגדולה במועצה – ומנחם שפירא ודגל התורה צפויים להיות הגדולים במועצה.
טעות גמורה!
(עיתונאים מבלבלים את המח בלי לבדוק את החוק)
(תיקון מס' 20) תש"ס-2000

(ד) היה מועמד אחד בלבד, יהא הוא הנבחר, ובלבד שמספר הקולות הכשרים שניתנו בעדו עלה על מספר הקולות הכשרים שניתנו נגדו; לא נבחר המועמד כאמור, תבחר המועצה ראש רשות, מבין חבריה, לפי הוראות סעיף 26.

26. (א) על בחירת המועצה בראש רשות לפי סעיפים 9, 9א, 10, 19א(ט)(1), 20 או 24ב וסגנים לראש רשות יחולו הוראות אלה:

(1) ההצבעה תהיה גלויה;

(2) המועמד שקיבל למעלה ממחצית הקולות של כל חברי המועצה – הוא הנבחר;

(3) לא קיבל שום מועמד רוב כזה, מצביעים שנית; לפי דרישת חבר מחברי המועצה תידחה ההצבעה השניה לישיבה אחרת שתקויים ביום החול הבא אחרי יום הישיבה הראשונה;

(4) המועמד שקיבל בהצבעה השניה או בכל הצבעה נוספת למעלה ממחצית הקולות של חברי המועצה המצביעים (להלן בסעיף זה – רוב) – הוא הנבחר;

(5) לא קיבל שום מועמד רוב בהצבעה השניה, מצביעים בשלישית;

(6) לא קיבל שום מועמד רוב בהצבעה השלישית, מצביעים ברביעית; לפי דרישת חבר מחברי המועצה תידחה ההצבעה הרביעית לישיבה אחרת שתקויים ביום החול הבא אחרי יום הישיבה שבה נערכה ההצבעה השלישית; בהצבעה הרביעית יעמדו לבחירה רק המועמדים שעמדו לבחירה בהצבעה השלישית;

(7) לא קיבל שום מועמד רוב בהצבעה הרביעית, חוזרים ומצביעים עד שמועמד אחד יקבל רוב; בהצבעה החמישית וכן בכל הצבעה נוספת לא יועמד לבחירה (להלן בפסקה זו – יצא), מועמד שקיבל בהצבעה הקודמת את מספר הקולות הקטן ביותר; קיבלו מועמדים אחדים מספר שווה של הקולות והוא מספר הקולות הקטן ביותר, ינהגו כך: היו שני מועמדים כאמור, יצא אחד מהם, כפי שייקבע בהגרלה; היו יותר משניים, יצא לפני כל הצבעה נוספת רק מועמד אחד, כפי שייקבע בהגרלה;

(8) כל הגרלה לפי סעיף זה תיערך בו במקום בידי יושב ראש הישיבה; היה היושב ראש עצמו מועמד לראש הרשות בהצבעה שקדמה להגרלה, תמנה המועצה חבר שאינו מועמד לראש הרשות והוא יערוך את ההגרלה.

(ב) על מועמד לבחירות לפי סעיף זה לא יחול התנאי שעליו להיות ראשון ברשימת המועמדים למועצה.

(ג) הוראות סעיף זה יחולו על אף האמור בהוראות אחרות של חוק זה.
 

משה_וייס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

ארי כהן ב'המחדש': צבי רייך נציג הפלג הירושלמי בבני ברק (הגר"צ פרידמן) הסיר אמש את מועמדותו לראשות העיר, לאחר שהצליח למקסם את המו״מ מול ראש העיר המיועד חנוך זייברט.​

 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  35  פעמים

לוח מודעות

למעלה