הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז...

ניקיאל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
ח"כ ליברמן תוקף את סיכון חיילי צה"ל ברימאל: ממשלת ישראל מסכנת את חיי חיילי צה״ל עבור חילוץ כספים מעזה והעברתם לרש״פ. במקום לחשוב איך להעביר את הכסף לרמאללה, צריך לקבל החלטה פשוטה עוד היום - לחלט את הכסף ולהשתמש בו לטובת מפונים בדרום ובצפון.
 

ניקיאל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
ל"ג בעומר בצל המלחמה בצפון: ביום רביעי הקרוב בשעה 09:00 יתקיים בוועדה לביטחון לאומי דיון היערכות עם גופי הממשלה והגופים הקשורים להילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר תשפ"ד בהשתתפות השר לירושלים ומסורת, מאיר פרוש ופרויקטור מירון , יוסי דייטש.
כל רגע
 

י"כ

משתמש מקצוען
שוב האו"ם מעורר סערה: השליחה המיוחדת שלהם⁩ "הסבירה" לנשיא צרפת שטבח ה-7 באוקטובר לא קשור ליהדות אלא "תגובה לדיכוי הישראלי".
שר החוץ כ"ץ הגיב: ‏אני מצפה מהמזכ"ל גוטרש לפטרה במיידי. נגמר העידן שיהודים שותקים.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
שירית אביטן: שרים שהשתתפו היום בסיור המיוחד ללמידה על מהלכי הצבא בעזה יצאו מעודדים מאוד. מפקד אוגדה 162 אמר לשרים: "אנחנו בדרך לניצחון. יש בהירות מוחלטת במשימות האוגדה ואין לנו ספק ביכולת צה"ל להכריע".
עוד סיפר כי 78 אחוז מהחיילים שנפצעו באוגדה חזרו להילחם וכי האוגדה חיסלה סה"כ: 5070 מחבלים.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
ינון מגל:

מכתב התרעה: ‏כקב"ר (קצין בינה רישתי) ביחידת 8200


גדלתי על 2 ערכים מרכזיים בעבודתי המקצועית: ‏א. לא להישבות בקונספציה. ‏ב. לצלצל בפעמון ההתרעה כשיש בידי מודיעין שיכול להציל חיים. ‏ערכים אלו הביאו אותי לכתוב את המכתב הבא.

המכתב ממוען לחברי הקבינט ולאזרחי המדינה כאחד, ועל כן לא אכתוב בו את מקורות המידע או פרטים שיכולים להוות עברות ביטחון מידע. את אלו אמסור ‏לגורמים המתאימים באם יפנו אליי. ‏כן אכתוב בו את עיקרי המידע המודיעני שהגיע לשולחני אגב עבודתי כקב"ר 8200

עיקר עבודתנו באד"ן היא לתת מודיעין צבאי ללוחמים בצורת התרעות על איומים והצפת מטרות. עם זאת, במהלך העבודה נחשפים למודיעין " אזרחי " שאנו לא מפיצים לצרכנים בעיקר מהסיבה שהמידע לא רלוונטי למטרות הלחימה, והעיסוק בו מבזבז זמן ומסיט אותנו מהעיקר, שהוא ‏כאמור עזרה ללוחמים בשטח. ‏לא נתבקשנו על ידי שום גורם לאסוף מודיעין אודות תחושות פעילי החמאס, או דעותיהם כלפי מדינת ישראל, אזרחיה, מנהיגיה, מנופי הלחץ האפשריים על הנהגת חמאס עבור החזרת החטופים או כניעה. ‏מודיעין שנגע בנושאים אלה לרוב נזרק בתקווה שמישהו אחר, שלא עסוק כרגע במודיעין ללחימה, שומע ומעביר הלאה לגורמי המחקר של אמ"ן.

לצערי גם לאחר ארבעה חודשים רצופים של עבודה לא ‏ראיתי הערכת מחקר באחד מהנושאים שמניתי לעיל, אינני יודע אם נעשתה הערכה כזאת ולא הגיע לידי או שלא נעשתה מפאת חוסר בכח אדם או מסיבות אחרות. בכל אופן, אף אם נעשתה הערכה ‏דומה לזו שאכתוב כאן בחטיבת המחקר, היא ככה"נ לא הגיעה לדרגים הגבוהים שכן לא ראיתי תגובה ישראלית לחומר שאגלה להלן. כמו -כן היא בוודאי לא הגיע לציבור בישראל. ‏

על כן נכנס אני הקטן בנעלי המחקר ומציף את שעלה מחומר רב שהגיע בנושאים אלו אך לא הועבר הלאה.

הקונספציה ‏1 .מידע מוכר : התחלנו את המערכה הזו בעקבות קונספציה שגויה שכבר הפכה לשחוקה – חמאס מורתע, אנשי הרצועה וחמאס כארגון השולט רוצים "אופק" כלכלי, וכל עוד ניתן להם כסף ומקומות עבודה, חמאס לא ירצה להיכנס למערכה נוספת. עיקר הקונספציה כאן היא הטעות שאנו עושים שוב ושוב בכך שאנו חושבים שהצד השני חושב כמונו. הוא לא. הרצון המערבי ב"חיים טובים ונוחים" לא קיים בחמאס ברצועת עזה. תחתיו קיים החלום של ארץ ‏פלסטין השלימה בהנהגה מוסלמית דתית. זו המטרה העיקרית והברורה של אנשי חמאס, כפי שאפשר ללמוד מנאומיהם של מנהיגי התנועה, מאמנת חמאס, ומחומר מודיעיני שכל איש מודיעין שהתעסק עם חמאס מכיר.

‏2 .מידע מחדש: קונספציה ישראלית נוספת היא שהרס תשתיות צבאיות ואזרחיות, והרג אנשי חמאס יביא לכניעת הארגון / להשבת חטופים. חמאס מעולם לא הורתע מהרס תשתיות הארגון, וכמות השהידים רק מביאה לו כבוד נוסף. גם כאן עיקר הקונספציה היא שאנו חושבים שחמאס חושב כמונו. אם לנו יהרגו כמות החיילים והאזרחים שנהרגו ברצועת עזה, ויפגעו ולו ‏חצי מכמות המבנים שנהרסו ברצועה נרגיש מובסים, ושעולמנו חרב עלינו. לא כך חמאס. לא בדרגי השטח ולא בדרגי ההנהגה נשמעו קריאות להפסקת הלחימה עקב השהידים הרבים, או עקב הרס מבנים. על כל מבנה שנהרס הם יקבלו כסף, והשהידים כאמור מוסיפים להם. יש ‏להם אורך רוח בלחימה, והיא נובעת מהנקודה הבאה.‏

3 .אנשי חמאס בכל הדרגים מביעים שמחה גלויה לאחר ההפגנות הגדולות שנעשו עוד מחודש נובמבר במטרה להפעיל לחץ על הממשלה. בחומר המודיעיני עלו פעמים רבות התבטאויות ‏כי ההפגנות יביאו להפסקת הלחימה, ועל הלוחמים להתאזר באורך רוח, ולתת ללחץ בתוך מדינת ישראל לעבוד בשבילם. הניצחון מבחינת חמאס הוא שלוחמיו יצאו בגאון מהמנהרות, ושהאסירים יחזרו לרצועה. לא משנה כמה הרס, כמה הרג וכמה סבל יגיעו עם האסירים, החזרתם ועצם העובדה שישראל הפסיקה את הלחימה ילמדו כי ישראל כנועה, וניתן לעשות עוד "מיליון שביעי באוקטובר". ‏

איני רוצה לרפות את ידיהם של אזרחי המדינה ושל מנהיגיה, ועל כן שאלתי את עצמי ואת עמיתיי לעבודה מה לדעתם היא החוליה החלשה בחמאס? אם לא ההרס, והרג הפעילים, מה הוא מנוף הלחץ ‏שלנו עליהם? ‏לשם כך אנו צריכים לפתוח את אופק האפשרויות הקיים כעת מול מקבלי ההחלטות – הפסקת הלחימה והחזרת אסירים כנגד השבת החטופים.
יש אפשרות נוספת, והיא החשש הגדול ביותר של בכירי תנועת החמאס: כיבוש והתיישבות יהודית בתוך הרצועה. ‏המסקנה הזו עולה בצורה ברורה מהחומר המודיעיני . לפי אינדיקציות שעלו בחודשים האחרונים פעילי חמאס ובכיריו יודעים כי ממשלת ישראל לבסוף תיכנע ללחץ מהחוץ ומהפנים. לצד זאת יש זלזול גדול ‏ברעיון ההתיישבות ("הכיבוש/ההתנחלות") בעזה .
חמאס לא מעלה על דעתו כי האפשרות הזו באה בחשבון מבחינת הממשל בישראל חמאס לא מעלה על דעתו כי האפשרות הזו באה בחשבון מבחינת הממשל בישראל, והם מסתמכים על אמירות שונות שהשמיעו פוליטיקאים ישראלים בנושא.
הזלזול שלהם ברעיון מלמד גם על החשש הגדול שלהם ממנו. כמו שאנו זלזלנו באפשרות של תקיפה מצד חמאס, כך הם אינם מעלים בדעתם שזו אפשרות ראלית מצד ישראל. מעידה על כך ‏העובדה שאין להם תוכניות אופרטיביות כנגד מהלך כזה. בחומר הרב שנאסף הן בסיגינט, ביומינט באמש"ט (איסוף מסמכים ושלל טכני) לא עלה בדל של מידע אודות תוכנית ליום בו ישראל תיישב מחדש את רצועת עזה. ‏מסקנה זו מוכרת לא רק מהחומר המודיעני, ומהעדרה של תכנית אופרטיבית כנגד ההתיישבות.
כל מי שמכיר את האידיאולוגיה של תנועת חמאס, ואת הדעות והאמונות של אנשי החמאס, יכול להגיע למסקנה זו, באמצעות מעבר על אמצעי המדיה הגלויים, וכן בקריאה של אמנת חמאס המופיעה לעיני כל באתר חמאס. להלן דוגמא אחת שתבהיר את כוונתי: ״אדמת פלסטין כולה שייכת למוסלמים, ואין דבר חמור יותר או כואב יותר מזה שהאויב רומס את אדמת המוסלמים״ (סעיף 12 ,אמנת חמאס). ‏משפט זה חוזר שוב ושוב בגרסאות שונות באמנת חמאס. כאן טמון המפתח להבנה והגעה להכרעה ופגיעה בנקודה הרגישה ביותר לחמאס. ‏
עלינו להבין שגם אם אנחנו לא רוצים לחזור לרצועה – זהו קלף המיקוח החזק ביותר שלנו, והסיוט הגדול ביותר של חמאס.

לעניות דעתי, על הממשל בישראל מוטלת החובה להשתמש בהתיישבות כקלף מיקוח העיקרי במו"מ מול חמאס. לבנות בית עבור כל ישראלי שנרצח, ושכונה עבור כל חטוף שעדיין נמצא ברצועה. ברגע שאיום הכיבוש יהפוך לממשי, וההכנות לבנייה יחלו, יהפוך חמאס מהגורם המשחרר את הרצועה לגורם שהוביל לכיבושה מחדש. כאן תהיה נקודת השבירה. ההסבר צריך להיות ברור וחד משמעי - את הלחימה לא נפסיק, ואם החטופים לא יוחזרו לנו, ובכירי חמאס לא ייכנעו נתחיל ביישוב עזה מחדש. בכך נשבור את רוחם של בכירי החמאס ולוחמיו . ‏

לעולם ובעיקר לארה"ב צריכה להיעשות הסברה דיפלומטית, שזהו קלף המיקוח היחיד שנותר לנו במאבק מול חמאס, ובהשבת החטופים ללא תמונת ניצחון של חמאס בסוף המלחמה. ‏

לסיכום אבהיר שהדברים הכתובים במסמך נכתבו כניסיון לשבור את הקונספציה הנוכחית שבה אנו שבויים כמדינה, ומתוך בחינה כנה של חומר מודיעיני גולמי שלא ניתן לו ביטוי ראוי עד כה. המטרה היא להבהיר שעד עכשיו אמנם נלחמנו והשמדנו אויב רב, אבל מבחינה הלוחמה הפסיכולוגית ומנופי הלחץ על החמאס לא פעלנו כמעט בכלל. סינוואר מכיר טוב את החברה הישראלית ויודע איפה ומתי כדאי ללחוץ כדי להשפיע ולערער את יציבותה. הגיע הזמן שגם אנחנו נכיר לעומק את האויב, ונדע ללחוץ עליו במקום שכואב לו הכי הרבה, לנקוט בתוכנית פעולה שהוא לא העלה על הדעת כאפשרית, ובכך להוצי א את החמאס משיווי משקל.

‏ביחד ננצח.
‏קב"ר (קצין בינה רישתי) ביחידה 8200
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
בלבנון מדווחים על שני פצועים שפונו לבית חולים לאחר תקיפה של צה"ל בשיהין.
דיווח ערבי: שני מחבלים חוסלו בעיירה שיהין בדרום לבנון.

הלל ביטון רוזן, חדשות 14
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
דיווח ערבי: שני מחבלים חוסלו בעיירה שיהין בדרום לבנון.

הלל ביטון רוזן, חדשות 14
רועי קייס:

אנשי תנועת אמל השיעית ממשיכים להיות על הכוונת. שני הרוגים בתקיפת צה"ל בכפר שיחין בדרום לבנון
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
נתניהו בריאיון לפוקס: אני לא יודע כמה חטופים חיים - אבל יש מספיק חיים כדי שנפעיל את הלחץ שאנחנו מפעילים

מוריה אסרף
 

ניקיאל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
לחץ נוסף על ישראל לחדול מפעילות צבאית ברצועה:

משרד החוץ הצרפתי: אנו חוזרים על קריאתנו לעצור את הלחימה בעזה כדי להמנע מקטסטרופה.
שר החוץ האירי: אנו מודאגים מהנטייה של ישראל לבצע פעולה צבאית ברפיח. פעולה מסוג זה באזור כה צפוף היא הפרה של הדין הבינלאומי. הקהיליה הבינ”ל חייבת לדרוש הפסקת אש מיידית.
משרד החוץ העומאני : אנו מזהירים מפני השלכות המשך התוקפנות על הרצועה ומפני הכוונה לפלוש לרפיח.
ישראל נגד כל העולם…
1.חמאס רוצה להפסיק את הלחימה
2.איראן רוצה להפסיק את הלחימה
3.כך גם כל חברי הציר השיעי: המיליציות בעיראק, החות’ים בתימן, חזבאללה, המיליציות בסוריה (שהם גם זירות לחימה פעילות נגד ישראל כאמצעי לחץ).
4. כל מדינות ערב מכריזות בפומבי שיש לעצור את הלחימה (אפילו שחלק גדול מהן ממש ישמח אם ישראל תמחק את חמאס עד עפר ואח”כ גם את חזבאללה).
5.טורקיה מפעילה לחצים להפסיק את הלחימה.
6. מדינות מערב אירופה לוחצות להפסקת אש.
7. רוסיה וסין קוראות להפסקת הלחימה.
8. ארה”ב ממש תשמח אם תהיה הפסקת אש ולוחצת על ישראל להגיע לשם.
9. גם בישראל יש הלוחצים על הקבינט להגיע להפסקת אש.
אפשר לסכם ולומר שעל ראשי הקבינט מופעל לחץ חזק ויומיומי מהרבה מאוד גורמים להפסיק את הלחימה.
ע”פ הסקרים האחרונים כאן בערוץ, רוב מכריע של אזרחי ישראל, שאת האינטרנסים שלהם משרת הקבינט, בעד המשך הלחימה עד להכרעה ברורה של חמאס.
יש כאן חוסר איזון מובנה בלחצים להם נתונים ראשי הקבינט מדי יום אל מול רצונו של האזרח הישראלי שלאינטרס שלו הקבינט צריך להיות מחויב.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
ספיר ליפקין:

מקור בכיר בארגוני הטרור הפלסטינים לערוץ אל-מיאדין הלבנוני: "לנוכח האיומים של ישראל במבצע צבאי ברפיח, התפקיד המצרי הוא החשוב ביותר לעצירת ה'תוקפנות', בעיקר כי הפעולה משפיעה על הביטחון הלאומי-הערבי. יהיו לכך השלכות גדולות על האזור כולו".

הוא הוסיף: "אנחנו קוראים להנהגה המצרית לפעול מיד כדי לסכל את המבצע הצבאי ואת התוכניות של ישראל. המערכה תהיה בשערי מצרים וזה יאיים על הריבונות המצרית ועל הביטחון הלאומי. אנחנו מזהירים מפני יישום התוכניות של ישראל לעקירת עמנו".
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
צבי יחזקאלי: הידיעה שפורסמה בישראל על כך שסינוואר מנותק קשר מספר רב של ימים הכניסה את העולם הערבי להלם.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
צבי יחזקאלי: ''לישראל, לא יהיה מוצא מלעשות מבצע. אני קורא לזה מלחמה, השאלה אם היא תהיה מוגבלת לליטני או שתגיע עד לביירות. אתה תצטרך להזיז אותם בכוח מהגבול כדי להחזיר את תושביך. זה עניין של זמן".
 

ניקיאל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
גולשים עזתיים כועסים:
מתחזים יושבים בטורקיה ומגייסים באתרי התרמה אינטרנטיים כסף רב עבור עצמם, בשם הסבל של תושבי הרצועה.

אבו עלי: נראה שכולם עושים סיבוב על העזתיים. כסף קל…
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה